Engem az háborít fel, hogy nem is érzik szükségét annak, hogy elmagyarázzák a folyamatos és brutális eredményesség romlást. A számokból nekem az rajzolódik ki, hogy nem tudnak eredményesen működni. Nem azért, mert akvirálnak, hanem mert béreket kellett emelni, stb... Működéssel kapcsolatos költségek miatt. Szerintem ez a részvény sajnos egy value trap, én is benéztem. Az egyre több eladott autó nem eredményez növekvő hasznot, csak növekvő árbevételt. Ez a gyorsjelentés teljesen kiakasztott.
Én ezt mondom már egy jó ideje. Egy tőzsdei cég a share-holderek, azaz a tulajdonosok érdekeit kell, hogy figyelembe vegye első körben. Akkor emel pl bért, ha teljesülnek mellette a profit célok. Ez minden kibaszott normális tőzsdei cégnél így van. Már bocsánat, de mit szólna egy apple részvényes, ha nem lenne osztalék vagy romlana az ebidta és mellette az apple emelné a béreket. Felfutna a szemük a homlokukra és adnák mint a szaros rongyot. Itt évek óta mennek az év végi bónuszkák, meg egymás hátbaveregetése, közben meg az üzleti hatékonyság 1990-ben is ugyanez volt. Már bocsánat de egy értékesítő tudmásom szerint javarészt jutalékban kell, hogy dolgozzon egyébként szar a modell. Ha meg abban van, akkor a magasabb jutalékhoz több értékesítés is társul. Ha nem, akkor laza a gyeplő. Emellett ezeknek az autoker cégeknek a legnagyobb fejőstehén a szervíz. Ott mi a szitu a profittal, amikor egy olajcsere is egy vagyon?
2021-től mennek az év végi bónuszkák, maradjunk ennyiben. Mellesleg én mint befektető szarok a rekord évre, ha abból semmit nem érzek, mert minden évben Ormosy Úr 2-3 évvel arrébb tolja az osztalék LEHETŐSÉGÉT. LEHETŐSÉGÉT! Most kb. 2030-nál járhat fejben. 2024 február óta csorog az árfolyam. Ők úgy vannak vele, ment idén 30%-ot, akkor jónapot, pofát be lehet fogni. Nem mellesleg 2021 februárjában volt 131Ft is, ergo ahhoz képest 13%-t ment fel. 3 év alatt az a lófasz kategória.
Nézd a munkerőpiac egy önálló piac ahol ugyanúgy kereslet-kinálat van amihez a cégeknek is valamilyen mértékben igazodniuk kell. Így akkor is kellhet bért emelni, ha a Te konkrét cégednek nem ment annyira jól, mert egyszerűen mert nem jönnek hozzád, vagy csak azok akik máshol nem kellettek, vagy elszállingóznak tőled olyan helyekre ahol vonzóbb a fizetés. És ennek a fordítottja is igaz lehet, remek év után sem feltétlenül kell emelni a béreket. A bónusz persze más kérdés. Szóval tök téves az a megközelítés, hogy akkor emel bért a cég ha teljesültek a profitcélok (nyilván azért árnyalja). Mintha azt mondaná, hogy nem fizetem ki a megdrágult áramot, mert nem teljesültek a profitcélok. Ha huzamosabban dolgoztál nagy cégnél akkor biztosan Te is láttad ezt.
Mindez igaz kenne 2021-ben vagy 2018-ban. Viszont 2022 Q3-tól a munkaerőpiac erősödik és a felszívó erő csökken. 2024-ben nyökörgés van és jövőre sem lesz jobb. Szóval nem volt indokolt akkorát emelni, hogy elmenjen az EBIDTA. És ja, egy tőzsdei cégnél ha a shareholder nyereséget akar, akkor lehet emelni, de ahhoz tessék elküldeni embereket és hatékonyabbá tenni a folyamatokat. Mondom, 100% hitem van benne, hogy az autóértékesítés itthon egy kibaszott oldschool business. Óriási luxus autós bemutató termekben ül egy rakat ember és tologatja a papírokat. Az ingatlanok értéke már eleve indokolatlanul magas. Mint a 90-es években az ingatlan irodák, vagy a nagy bútor bemutató termek. Teljesen szükségtelen. Ki a faszomat érdekli, hol veszem át a Skodámat és van-e dedikált értékesítőm. Nem kell kösz.
Azt ugye tudod hogy az importőr határozza meg az értékesítési körülményeket, nem a kiskereskedő? Ha úgy tudsz BMW- t eladni hogy 5000 m2- es bemutatótermet kell építened akkor vagy elfogadod vagy nem értékesítesz BMW-t. (Renault dealertől hallottam hogy még az illatot is meghatározták Neki amit szalonban használnia kell). Szóval mondhatod Te hogy nem indokolt az ingatlanvagyon nagysága, de ez nem feltétlenül a cégen múlik.
Én is oldschool lehetek, mert nem tudnék csak képek, videók meg social platform vélemények alapján autót venni. De még cipőt sem, mert általában nyomja a lábam.
Ok, de még mindig az a kérdésem hogy ez miért is az AutoWalis hibája? (Amúgy pont most alakul át drasztikusan az értékesítési modell: ahogy írták a BMW-nél már pl. nem kell majd készletet tartani, ügynöki rendszerré alakul a kiszolgálás)
Látszik hogy erre a hírre csak eladók jönnek 150 körül, érdemi vételek elmaradnak. Egyedüli pozitívum hogy tavaly is ilyenkor gondoltak egyet a vevők ... és nagyobb lendületbe kapcsolat a részvény árfolyama. De ezek a hírek most nem mozgatják meg a vevőket.
Kb három éve lehet tudni, hogy a Telekom szabad cashflowja ettöl az évtöl meglódul, mégis tavaly 300 közelében is járt az éfolyam. Sose tudhatod, mikor kapnak rá egy részvényre.
Nem az AW hibája, én eleve általánosságban fogalmaztam. Az AW hibája, hogy ő maga nem innovál ebben vagy nem is törekszik erre. Ez kb olyan, mintha pár éve az ételkiszállítás. A covid-ig egy semmi piac volt, az éttermek nem akartak hozzá csatlakozni. Ma Budapesten sztem az éttermek már jól látható forgalmát az ételkiszállítók adják.
Nem erre a hírre adják, hanem a gyorsjelentésre. De ahogy írtam is, a gyorsjelentés utáni nap végén felhúzták, és azóta is van vételi erő, vagy legalábbis forgalommal nem esik.
"A magyar részvénypiacon úgy látszik, hogy a befektetők jellemzően nem árazzák be az egyedi vállalati sztorikat azonnal. Ugyanakkor, amikor hosszabb távon felismerik az AutoWallis stratégiájának stabilitását és eredményességét, az árfolyam növekedésének feltételei adottak lehetnek. A múltbeli tapasztalatok alapján az árfolyam időszakos ugrásokkal reagálhat az elért eredményekre." Az a baj Ormosy Úr, hogy ebben nyakig benne vannak, mert amikor olykor megindult a papír, akkor "valakik" szépen szálltak is ki és adták lefelé. Eljátszották a befektetők bizalmát azzal, hogy a magas célárak mellett mégis volt mindig "valaki", aki dobálta be a pakkokat. Az illikvid piacról meg annyit, hogy tessék megnézni az OTP forgalmát. Ha majd a 1/10-ét eléri a AWallis, akkor lehet picsogni. Ígérték, hogy lesz külföldi befektetői roadshow, annak sem lett semmi eredménye. Szóval ne ránk, magyar kisbefektetőkre kenjék a szart.
-Jó napot! Private Banking friss: -AutoWallis napi: Nagyon beszűkült az ármozgás. A
hosszabb távú emelkedő trendvonal már nagyon
közel, így döntési szituáció előtt van a papír.
A forgalom enyhén emelkedett, enyhe vételt látni, de
még fokozódnia kellene a keresletnek. A 150 fölé
zárás nagyobb forgalommal elindíthat egy újabb
emelkedő hullámot.
A vastag zöld trendvonal törése viszont megtörné az
emelkedési lehetőséget.
A 150 felett a tér nyitott lehet, a mintából a célár a
187,5 környékére is mutathat.
Ellenállások: 175; 187,5.
Támaszok: 137,5; 125.
RENDKÍVÜLI TÁJÉKOZTATÁSAz AutoWallis Nyilvánosan Működő Részvénytársaság (székhely: 1055Budapest, Honvéd utca 20., cégjegyzékszám: 01-10-047350, a továbbiakban:Társaság) a tőkepiacról szóló 2001. évi CXX. törvény 55. §-ában és a 24/2008.(VIII. 15.) PM rendelet 4. mellékletében foglaltaknak megfelelően tájékoztatjatisztelt befektetőit az alábbiakról, reagálva a román médiában megjelentinformációkra:A Társaság jelenleg – portugál parterével, a Salvador Caetano Csoporttalközösen – tárgyalásokat folytat a Nissan autómárka romániai importőri jogánakmegszerzéséről. A tárgyalások eredményéről a Társaság tájékoztatni fogja abefektetőket, de az üzleti egyeztetések jelenlegi fázisában a tranzakcióvalkapcsolatos további információkat nem tehet közzé.Budapest, 2024. november 28.AutoWallis Nyrt.
Egy biztos A cégről egyre több hír érkezik,amelyek remélhetőleg előbb utóbb az árfolyamban is megmutatkoznak És ezek nem negatív hírek Szóval optimista lehet az akinek papírja van😉💪
De ki azok a "magyarok"? Az AW szempontjából mindegy, de a vevők általában külföldi kereskedők (a gyenge forint és a magas vissza igényelhető áfa miatt), valamint belföldi "közületek", azaz állami szervek, intézmények, vállakozások. A magánszemély vevők száma elenyésző.
De miért "szabad" inkább a helyes kérdés! Hol itt a tőzsde felügyelet, akinek a tisztességtelen, manipulatív befolyásolástól kellene megvédenie a befektetőket?
Sok évvel - cca.10-12- ez előtt nem lehett pár darabos kötésre -akár fel, akár le- megbízást adni, vissza utasította a BÉT tisztességtelen árfolyam befolyásolási kísérlet miatt. Ennek a cégnek egy meghatározó, közvetlen irányítási joggal rendelkező részvényese van, akinek láthatóan jelenleg nem érdeke az árfolyam hirtelen növekedése. Zárás előtt bárki, akinek az az érdeke, bedobhat pár darabot alacsonyabb ajánlati áron az árfolyam emelkedés visszafogása érdekében. Ugyan ez fordítva is igaz lehet.
nem urban legend, megtörtént eset: kollega béten kis papírban adott el pár darabot és ezzel -8%-ot csinált. mivel egész nap nem volt kötés, a pár darab a teljes forgalom jelentős részét adta. ment neki a felszólítás, elkapta a mars.
Több évtizedes cégjogi - és sajnos tőzsdei- tapasztalatom szerint ha valakinek tervei vannak az nyrt. cége jövőjére nézve, akkor igyekezhet "karban tartani" az árfolyamot.
Pl.: ilyen -jelentős felvásárlás- esetben előállhat olyan helzet. amikor a kisrészvényes igényelheti, hogy részvényét vegye meg az új, jelentős befolyásra szert tevő befektető a jsz. szerint számított árfolyamon. Nehéz -nehezebb- úgy nagybefektetőt találni a már bevezetett, akár az újonnan kibocsájtott rv-re, hogy beléphet egy ilyen magasabb árfolyamra kötelező szabály. Az adott időszakban, több részletben történő felvásárlásra is igaz ez. (A tőkepiacról szóló törvény (Tpt.) rendelkezései és MNB értelmezése alapján)
Milyen esetben? A pármillió darab itt lepkefing a teljes részvényszámhoz képest, mégis százmilliós tétel, és nem gondolom, hogy az AW Holding százmilliókért szabadulna meg részvénytöl, pusztán ároflyam karbantartás miatt.
AutoWallis Nyrt+topic