Valóban lehetséges, hogy veszteséges lesz az első félév. Oszt akkor mi van? Szerintem azt kell nézni, hogy milyen lehetőségek vannak egy cégben. Én nem fényezem a pappert(nem úgy mint Feel :-)) csak leírom azt amit látok. Tőlem akár mehet még lefelé is az árfolyam mert minél olcsóbb annál többet tudok majd venni :-) Mindenki azt vesz amit akar és olyan árfolyamon amilyenen akar. Gondolom azért vagy itt mert "érdekel" a papír? Kétségtelen, hogy első évükben xart sem csináltak de szerintem az tagadhatatlan, hogy az elmúlt félévben szépen terjeszkedtek. Idénre nem is nagyon kell több hiszen az új szerzeményekkel is rengeteg meló lesz de nem sértődöm meg ha szereznék még egy 50 milliárdos üzletet. Veres úr lengyel kapcsolatit igénybe vehetné. Lengyelországban nagyságrendileg 600000 új autót adnak el évente.... hatalmas piac.
Látom, hogy hiába magyarázom :-) Szerinted apport hegyek vannak a számokban szerintem pedig nem. Természetesen jobban örülnék ha Te is részletesen leírnád, hogy melyik apport mennyivel járulhatott hozzá ebben a válsággal sújtott negyedévben(félévben) a cég teljesítményéhez.... Első negyedévben semmilyen apport sem zárult le(de még a második negyedévben sem igazán) így a 2019-es féléves bázisidőszakod "kicsit" sántít. Nálunk 25%-kal esett vissza az új autó értékesítés és a környező országokban ahol a Wallis tevékenykedik ott 30-50% volt a visszaesés mértéke. Wallis összességében tudta növelni az eladásait 2.9 százalékkal főleg külföldön(15.6%) ahol a Magyarországi visszaesésénél is nagyobb volt a zuhanás. Tehát valóban jelentős a visszaesés! Ja, nem :-) Milyen apportokat is hajtottak végre külföldön(amik már lezárultak és termelnek is) az elmúlt évben ami megdobta volna a számokat? Sorold légyszi :-) Továbbra is azt mondom ami nyilvánvaló. A hitvány körülményekhez képest parádésak lettek az eladási számok :-) Külföldön egyébként a Ssangyong dobta meg az eladási darabszámokat. Majdnem egy éve leírtam, hogy a Ssangyong az új modelljeivel "tarolni" fog. Egyébként az már csak nem probléma, hogy apportálnak és terjeszkednek? (Főleg úgy, hogy sokan bedobták a törölközőt vagy éppen a túlélésért küzdenek). De ezek az apportok csak a 2021-es üzleti évben fogják jelentősen növelni az értékesítési számokat és nem az elmúlt fél évben. 2021:17-20 ezer új autó. Emlékezz szavaimra! Mert én fogok ha addig el nem visz valami kórság :-)
Nem szoktam trollkodni. Erre a csodás értékesítési adatokra jön majd egy veszteséges első féléves jelentés. Tudom,hogy ezzel Te is tisztában vagy de csak fényezed a szart mert ez az érdeked.
2019 első félév a bázis időszak. A mostani eredmény pedig az apportokkal megtámogatott 2020 első féléve. Apportok nélkül szép kis visszaesést mutatna......
LJUBLJANA (Szlovénia), július 29. (SeeNews) - A magyar autóipari csoport, az AutoWallis szerint a Wallis Automotive Europe (WAE) egysége beleegyezett abba, hogy az Opel autókereskedővé válik Horvátországban, Szlovéniában és Bosznia és Hercegovinában. A megállapodás szerint a WAE átveszi az Opel jelenlegi autóimportőrét a fenti országokban, és a járművek importját megkezdi, amint az illetékes hatóságok jóváhagyják az átvételt - mondta az AutoWallis a múlt héten tett nyilatkozatában. 2019-ben az Opel összesen 11 700 autót adott el Horvátországban, Szlovéniában és Bosznia-szigetekben. A múlt hónapban az AutoWallis kijelentette, hogy beleegyezik abba, hogy átveszi a szomszédos Szlovénia legnagyobb BMW autókereskedését, az A-Cosmosot, a Közép- és Kelet-Európában (CEE) való jelenlétének megerősítését célzó terve részeként, a BMW eladásainak növelése érdekében. Szlovéniában. Szlovéniában már van leányvállalata - a WallisMotor Ljubljana -, amely a Jaguar és a Land Rover kizárólagos képviselője volt. Az AutoWallis Közép-Kelet-Európában 14 országban van jelen.
Nem, nem. Ez még a tiszta első félév apportok és akvi nélkül. Most van az, hogy a végtelen pesszimizmusom kezd oldódni a céggel kapcsolatban. Ezek a hírek át kell, hogy üssék a nagybefektetők ingerküszöbét is. Nyár van, meleg, szabadságok, de ha itt nem lesz korai mikulásrally, akkor sehol. És még azt gondolom, hogy van a tarsolyban valami, amit nem tudunk. Nem biztos, hogy nagyon nagy cucc, de az árfolyam azért van ott, amiért. Akiknek van, annak Strong hold, a többieknek Moderate Buy.
Igazából nincs benne! Miért lenne benne? Jaguár - LR pont akkor indult mikor beütött a sz@r. Szlovén BMW nincs benne mert még le sem zárult. Wallis Kerepesi és Iniciál csoport sincs benne szerintem(esetleg csak nyomokban) mivel az Iniciál üzletet is csak mostanában "zárták" részben és a Wallis Kerepesivel ugyanez a helyzet. 3 ország OPEL értékesítése pedig egyátalán nincs benne. Amennyiben megnézzük, hogy mennyivel esett az új autó értékesítés Magyarországon és azon régiókban ahol a Wallis tevékenykedik akkor továbbra is azt mondom, hogy "parádés" :-) 2021-es teljes év fogja megmutatni mire képes a csoport. Mint már írtam 17-20 ezer(közelebb a 20 ezerhez) új autót simán fognak értékesíteni és a Wallis Kerepesi, Iniciál csoport és a nemrégiben vásárolt új telephelyen történő szervizelés jelentősen fogja növelni a nagyobb marzsal működő szolgáltatási üzletágat. Aki nem csak felületesen olvassa a jelentést az észreveheti, hogy már bele sem írták, hogy 2024-re megduplázzák a bevételt (pedig eddig mindig kiemelték) mivel azt már jövőre túlteljesítik. Már csak az maradt benne, hogy "melyben azzal számol, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó
mobilitási szolgáltatója lesz". Jelentsen ez bármit is :-) 2029-re egyébként simán elérhetik akár az 500 milliárdos bevételt is. Főleg akkor ha a forint egyre xarabb lesz :-) Ezt a részvényt fel kell tenni a polcra oszt jó napot. Rövidtávú kockázat a nemzetközi tőkepiacok hanyatlása de közép és hosszútávon innen csak nyerni lehet vele(véleményem szerint).
Miért lenne parádés? Elfelejted figyelembe venni,hogy a bázis időszakhoz viszonyítva már jó néhány apport történt és azok eredménye is benne van a mostani adatokban.
Új autókat eddig még nem loptak, vagy csak nem tudunk róla :-)A cégben bőven van lehetőség, folyamatosan terjeszkedhetnek mert adott hozzá a háttér és válságban sem fognak padlót. Talán még ez a menedzsment sem tudja majd elbaxni :-)
Ahhoz képest parádés, hogy majdnem két hónapra szinte földbe állt az európai új autó értékesítés. Nem árt ha jelentős érdekeltsége van az embernek a prémium szegmensben is, válságban is viszonylag jól teljesít. Véleményem szerint 2021-ben 17-20 ezer új autót(kisker, nagyker) fognak értékesíteni csoport szinten ami hatalmas ugrás lesz, szervízórák száma megugrik, az autókölcsönzés talán megközelíti majd a 2019-es szintet.
SAJTÓKÖZLEMÉNYAutoWallis Sales Report *2020. I. félévAutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévbenBudapest, 2020. július 31. – A koronavírus-járvány hatására jelentősen romló külső környezet ellenére jóval a piaci átlag felett teljesített az AutoWallis újgépjármű-értékesítése az első félévben: miközben Magyarországon átlagosan 25 százalékkal, addig az AutoWallisnálmindössze 5,6 százalékkal csökkentek a hazai eladások. A magyar tőzsde autós vállalatának nemzetközi értékesítése ugyanakkor 15,6 százalékkal bővült, így összességében 2,8százalékkal növekedtek az újgépjármű-eladások.A koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai ellenére a piaci átlagot meghaladó teljesítményt nyújtott az AutoWallis újgépjármű-értékesítése. A csoport Nemzetközi disztribúciós üzletága – részben a bővülő piacok, valamint modellportfolió, mindenekelőtt a Ssangyong és az újLand Rover Defender hatására – a tavalyival összehasonlítva 15,6 százalékkal, 1.244 darabra növelte az új autók eladásait az év első hat hónapjában. A Belföldi disztribúciós üzletágújgépjármű-értékesítése 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent, ami lényegesen jobb teljesítmény a magyar piac 24,75 százalékos zsugorodásához képest (forrás: DataHouse). Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok kapcsán elmondta: a piaci átlagnál kisebb visszaeséshez az is hozzájárult, hogy az AutoWallis jelenleg még inkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió legtöbb piacán kedvezően teljesített. Az Autóipari szolgáltatói üzletágban erősebben érződtek a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott korlátozó kormányzati intézkedések negatív gazdasági hatásai. Egyrészt az első félévben a kijárási korlátozások miatt csökkent a szervizszolgáltatások igénybevétele, másrészt a turizmus és üzleti célú utazás hirtelen, jelentős, és remélhetőleg átmeneti visszaesése jelentősen csökkentette a gépjárműkölcsönzés teljesítményét, amit csak részben tudott ellensúlyozni a bérbeadható flotta alternatív hasznosítása (például futárszolgáltatások). Mindezek alapján a szervizórák száma 5,4 százalékkal 23.772-re, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 12 százalékkal 438-ra, a bérleti események száma 61,2 százalékkal 4.352-re csökkent.Az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok alapján elmondta, hogy abban érződtek ugyan a kedvezőtlen hatások, azonban a társaság minden területen a piaci átlag felett teljesített. A vállalat azzal számol, hogy nem lesznek a tavaszihoz hasonló nagyságrendű újabb korlátozó intézkedések, így a vásárlói aktivitás ütemesen visszatér a megszokott szint közelébe. A társaság menedzsmentje az első félévben öt jelentős üzletfejlesztéssel itthon és külföldön is terjeszkedik, így tovább halad a tavaly meghirdetett stratégiája mentén, melyben azzal számol, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója lesz.
Nyilvánvaló, hogy nem lesz szép (finoman szólva) a jelentés mert mire is lenne ugye... itt a 2021-es év teljesítménye lesz érdekes(mondhatni, hogy iránymutató) mikor már az új ékkövek :-) is teljes évben termelnek majd, no és ami még esetleg addig beesik. Az sem zárható ki, hogy Székely úr 165 forintos pakkja is kiolvad majd, bár az is igaz, hogy pont lexarja mivel egyrészt nem tétel,stb,stb,stb.... másrészt pedig kapni fog még bőven "ingyen" részvényt(IS). Valószínűleg már jövőre jelentősen meghaladják a stratégiában csak 2024-re tervezett bevétel várakozást. Persze én is úgy terveznék, hogy azt könnyű legyen megugrani :-) De csak akkor adnám nekik az MRP program részvényeit ha a 8 milliárdos EBITDA-t is elérik, elvégre az is szerepelt a stratégiában ugye.... ez utóbbit jövőre még biztosan nem érik el. Kész csoda lenne! Hiszel a csodákban? Miért is ne!? :-)
Van egy pakkom belőle, de nem aggódom, mert igaz, hogy magasról voltam benne, de a coviddal sikerült jelentősen le vinnem a beker áramat, így jelenleg elviselhető a mínuszom. Persze nem erre számítottam, de ez van. Szerintem itt és az egész Bet-en szeptemberig semmi nem fog történni, addig nem is nagyon foglalkozok vele, akár esik, akár emelkedik. Pár millás forgalom van mindenhol, ennek semmi jelentősége.
Mivel kb 2 honap a korlatozasok miatt gyenge lesz ezert az ertekesites visszaesesere.Az arfolyamot ez nem fogja befolyasolni:-) azt eddig is ok moderaltak re apportok.
Nem engem kérdeztél, de a mai nap alapján semmi extra. Kiemelkedő biztos nem lesz, örüljünk , ha nem lesz nagyon szar... Uborka szezon van, lehet, le se reagálja..
Holnap az AutoWallis is jelent, a II. negyedéves üzleti jelentés érkezik. Hát...az előjelek nem túl jók, viszont az is igaz, hogy az apportok egyrészének eredménye is meg kell, hogy jelenjen a könyvben.Ahogy elnézem a mai napot, túl nagy bizakodás jelenleg nincs a jelentés iránt...r: 85,1 -2,2 %
Jövögetnek ki a jelentések EU és USA és hát várható volt, hogy rémesek. DAX kezd medvébe fordulni erősen. Kérdés, hogy ez a W belső csúcsa és akkor a következő aljat keressük, vagy csak egy korrekció a növekedésben. Március óta ugyanis nagyon túlhajtották pénzzel a piacokat, komoly teljesítmény nélkül az autó iparban.
A kis méretű, főként elektromos meghajtású autók jövőképe kifejezetten pozitív. A városi közlekedés a vírus határása a kerékpár-elektromos ki autó irányába fog tolódi a tömegközlekedés kárára. A BMW prémium kis méretű elektromos autói jó eséllyel állnak rajthoz, bár a software-es elmaradás a Teslához képest 2-3 év.
Mondjuk érdekes, Deltának lesz 20 milliárd bevétele, itt lesz mondjuk 100milliárd, ott lesz 800 milla adózott eredmény itt lesz mondjuk 2 milliárd...milyen érdekes, hogy a tőzsde mennyire függ a hangulattól...mert eközben a wallis kevesebbet ér majdnem...
Hogy ne essen az árfolyam 2, 5 % - ot zárókötésben, valaki betett 50 darab vételit 89 - re....most komolyan, csinálják már rendesen ezt az árfolyam leszorítást, ez nagyon nívótlan..
Agree. Intézményi befektetôk kellenek, ehhez pedig szélesebb elemzôi lefefettség, hogy kimozduljon innen felfelé az árfolyam. Meg ezzel párhuzamosan lehetne a WAE részesedésén is faragni és nôvelni a free float-ot, magyarán a likvidítást.
Olvasd el reszletesen. Rendkívüli tájékoztatás
Az AutoWallis Nyilvánosan Működő Részvénytársaság (Cg. 01-10-047350; székhely: 1055 Budapest,
Honvéd utca 20.; a továbbiakban: „Kibocsátó”) ezúton tájékoztatja a tisztelt befektetőket az alábbiakról:
A Kibocsátó igazgatósága részvény adásvételi szerződést kötött a DC-INI Vagyonkezelő Korlátolt
Felelősségű Társasággal (székhely: 9022 Győr, Bajcsy Zs. út 52. b. ép. I. em., cégjegyzékszám: 08-09-
031244; a továbbiakban: „DC-INI”) amely alapján az AutoWallis megvásárol – az általa a későbbiekben
kibocsátásra kerülő – 8 589 503 darab HU0000164504 ISIN kódú AutoWallis törzsrészvényt a DC-INI-től
részvényenként 93 Ft, azaz mindösszesen 798 700 000,- Ft vételáron.
A saját részvény szerzés feltételei a Ptk. 3:222. § (4) bekezdése és 3:223. §-a, továbbá a Kibocsátó
közgyűlésének 13/2018. (XII. 17.) számú közgyűlési határozata, továbbá a 2020. évi LVIII. 113. § (2)
bekezdése alapján fennállnak.
Budapest, 2020. július 2.
Most először jelent meg a remény szikrája nekem ebben a papírban. Székely úr 165-ös pakkja egy év múlva nyerőbe fordulhat. Az enyém már akár ősszel is.
AutoWallis Nyrt+topic