Új autókat eddig még nem loptak, vagy csak nem tudunk róla :-)A cégben bőven van lehetőség, folyamatosan terjeszkedhetnek mert adott hozzá a háttér és válságban sem fognak padlót. Talán még ez a menedzsment sem tudja majd elbaxni :-)
Ahhoz képest parádés, hogy majdnem két hónapra szinte földbe állt az európai új autó értékesítés. Nem árt ha jelentős érdekeltsége van az embernek a prémium szegmensben is, válságban is viszonylag jól teljesít. Véleményem szerint 2021-ben 17-20 ezer új autót(kisker, nagyker) fognak értékesíteni csoport szinten ami hatalmas ugrás lesz, szervízórák száma megugrik, az autókölcsönzés talán megközelíti majd a 2019-es szintet.
SAJTÓKÖZLEMÉNYAutoWallis Sales Report *2020. I. félévAutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévbenBudapest, 2020. július 31. – A koronavírus-járvány hatására jelentősen romló külső környezet ellenére jóval a piaci átlag felett teljesített az AutoWallis újgépjármű-értékesítése az első félévben: miközben Magyarországon átlagosan 25 százalékkal, addig az AutoWallisnálmindössze 5,6 százalékkal csökkentek a hazai eladások. A magyar tőzsde autós vállalatának nemzetközi értékesítése ugyanakkor 15,6 százalékkal bővült, így összességében 2,8százalékkal növekedtek az újgépjármű-eladások.A koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai ellenére a piaci átlagot meghaladó teljesítményt nyújtott az AutoWallis újgépjármű-értékesítése. A csoport Nemzetközi disztribúciós üzletága – részben a bővülő piacok, valamint modellportfolió, mindenekelőtt a Ssangyong és az újLand Rover Defender hatására – a tavalyival összehasonlítva 15,6 százalékkal, 1.244 darabra növelte az új autók eladásait az év első hat hónapjában. A Belföldi disztribúciós üzletágújgépjármű-értékesítése 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent, ami lényegesen jobb teljesítmény a magyar piac 24,75 százalékos zsugorodásához képest (forrás: DataHouse). Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok kapcsán elmondta: a piaci átlagnál kisebb visszaeséshez az is hozzájárult, hogy az AutoWallis jelenleg még inkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió legtöbb piacán kedvezően teljesített. Az Autóipari szolgáltatói üzletágban erősebben érződtek a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott korlátozó kormányzati intézkedések negatív gazdasági hatásai. Egyrészt az első félévben a kijárási korlátozások miatt csökkent a szervizszolgáltatások igénybevétele, másrészt a turizmus és üzleti célú utazás hirtelen, jelentős, és remélhetőleg átmeneti visszaesése jelentősen csökkentette a gépjárműkölcsönzés teljesítményét, amit csak részben tudott ellensúlyozni a bérbeadható flotta alternatív hasznosítása (például futárszolgáltatások). Mindezek alapján a szervizórák száma 5,4 százalékkal 23.772-re, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 12 százalékkal 438-ra, a bérleti események száma 61,2 százalékkal 4.352-re csökkent.Az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok alapján elmondta, hogy abban érződtek ugyan a kedvezőtlen hatások, azonban a társaság minden területen a piaci átlag felett teljesített. A vállalat azzal számol, hogy nem lesznek a tavaszihoz hasonló nagyságrendű újabb korlátozó intézkedések, így a vásárlói aktivitás ütemesen visszatér a megszokott szint közelébe. A társaság menedzsmentje az első félévben öt jelentős üzletfejlesztéssel itthon és külföldön is terjeszkedik, így tovább halad a tavaly meghirdetett stratégiája mentén, melyben azzal számol, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója lesz.
Nyilvánvaló, hogy nem lesz szép (finoman szólva) a jelentés mert mire is lenne ugye... itt a 2021-es év teljesítménye lesz érdekes(mondhatni, hogy iránymutató) mikor már az új ékkövek :-) is teljes évben termelnek majd, no és ami még esetleg addig beesik. Az sem zárható ki, hogy Székely úr 165 forintos pakkja is kiolvad majd, bár az is igaz, hogy pont lexarja mivel egyrészt nem tétel,stb,stb,stb.... másrészt pedig kapni fog még bőven "ingyen" részvényt(IS). Valószínűleg már jövőre jelentősen meghaladják a stratégiában csak 2024-re tervezett bevétel várakozást. Persze én is úgy terveznék, hogy azt könnyű legyen megugrani :-) De csak akkor adnám nekik az MRP program részvényeit ha a 8 milliárdos EBITDA-t is elérik, elvégre az is szerepelt a stratégiában ugye.... ez utóbbit jövőre még biztosan nem érik el. Kész csoda lenne! Hiszel a csodákban? Miért is ne!? :-)
Van egy pakkom belőle, de nem aggódom, mert igaz, hogy magasról voltam benne, de a coviddal sikerült jelentősen le vinnem a beker áramat, így jelenleg elviselhető a mínuszom. Persze nem erre számítottam, de ez van. Szerintem itt és az egész Bet-en szeptemberig semmi nem fog történni, addig nem is nagyon foglalkozok vele, akár esik, akár emelkedik. Pár millás forgalom van mindenhol, ennek semmi jelentősége.
Mivel kb 2 honap a korlatozasok miatt gyenge lesz ezert az ertekesites visszaesesere.Az arfolyamot ez nem fogja befolyasolni:-) azt eddig is ok moderaltak re apportok.
Nem engem kérdeztél, de a mai nap alapján semmi extra. Kiemelkedő biztos nem lesz, örüljünk , ha nem lesz nagyon szar... Uborka szezon van, lehet, le se reagálja..
Holnap az AutoWallis is jelent, a II. negyedéves üzleti jelentés érkezik. Hát...az előjelek nem túl jók, viszont az is igaz, hogy az apportok egyrészének eredménye is meg kell, hogy jelenjen a könyvben.Ahogy elnézem a mai napot, túl nagy bizakodás jelenleg nincs a jelentés iránt...r: 85,1 -2,2 %
Jövögetnek ki a jelentések EU és USA és hát várható volt, hogy rémesek. DAX kezd medvébe fordulni erősen. Kérdés, hogy ez a W belső csúcsa és akkor a következő aljat keressük, vagy csak egy korrekció a növekedésben. Március óta ugyanis nagyon túlhajtották pénzzel a piacokat, komoly teljesítmény nélkül az autó iparban.
AutoWallis Nyrt+topic