A 2%-os dinamikus növekedés valójában veszteség az infláció miatt. Jó a marketingje a cégnek, mert sikerült a szart szépen becsomagolni úgy, hogy az ember megkívánja.
Én mondtam, hogy ezt fogja válaszolni:-) Azonban ő arra hivatkozott az interjúban is, hogy a 70,2 milliárdos bevételből tisztán látszik, hogy milyen dinamikus a növekedés. Ne büszkélkedjen olyan számokkal amik nem igazak A februárban azt mondta Székely(ezt is kommunikálták), hogy a cég bevétele 5.9% növekedés mellett elérte a 70.2 milliárd forintot. Ebben az esetben a 2017-es bevételnek 66.3 milliárd forintnak kellett lennie(így jön ki az 5.9% -os növekedésből a 70,2 milliárd). Emlékeim szerint ezt a 66 milliárdot kommunikálták tavaly is, és annyi is volt ez alapján. 8.oldal https://bet.hu/newkibdata/128156645/autowallis_sajtoesemeny_prezentacio_190207.pdf Amennyiben tavaly 66,3 milliárd bevétele volt a cégnek(ezt javították 64.x milliárdra már nem emlékszem a pontos számra) és idén 65.5 akkor a negatív növekedés is növekedés? :-) 8. oldalon valóban csillagozva vannak a bevételi számok és az apróbetűs(nagyon apró:-) részben fejtik ki az igazság majdnem minden részletét. Azonban ez a tájékoztató majdnem 1 évvel azután jelent meg, hogy a 2017-es számokkal tisztában voltak. Akkor miért nem az IFRS szerinti konszolidált eredménnyel számolták a 2017-es adatokat. Érdemes megnézni a 8.oldalt , hogy 100-as betűmérettel emelik ki a 70.2 milliárd bevételt de szinte láthatatlan betúkkel írják a "magyarázatot". Székely úrtól csak annyit kérdeznék, hogy szerinte a 2%-os növekedés az dinamikus? egy olyan piacon ami 10%-al nőtt... A VAE hitványul szerepelt amire azt írták, hogy "a kiemelkedően sikeres 2017-es év után a nemzetközi disztribúciós szegmens
eredményességének átmeneti csökkenése volt. A visszaesést elsősorban a dízelhajtású
járműveknél a gyártók esetében szükségessé vált új káros anyag kibocsátás mérések (WLTP)
elhúzódó végrehajtás okozta" Aggodalomra semmi ok hiszen a visszaesés csak átmeneti. Akkor viszont mivel a BMW Duna és Pest is jelentősen növeli idén is az eladásait, továbbá az autókölcsönzésből származó bevétel is növekedni fog néhány százalékkal és mint megtudtuk a WAE gyengélkedése csak átmeneti akkor bizony legalább 73 milliárdos bevételnek kellene lenni idén . Pont ennyinek :-) amennyiben nem apportálnak be idén semmit sem.Nagyon slendriánul számolnak és Székely úr sokat vetít....
Nem tudjuk ki játszott szabálytalanul(!) az árfolyammal - ismertlennek neveztem az MNB felé küldött kérelemben - , de reméljük abbahagyta. Akárhogyis, a mai nap jó jel, bízzunk abban, hogy az irány inmáron hosszútávon észak.
Tisztel xxx úr, Köszönjük
levelét, melyre engedje meg, hogy röviden válaszoljak. Vállalatunk a
prudens és pontos kommunikáció mellett elkötelezett, így a levelében leírtak
valamilyen félreértésből fakadhatnak.
Társaságunk,
február elején az előzetes (erre külön felhívtuk a figyelmet) magyar számviteli
törvény alapján, összesített, nem konszolidált árbevételét
kommunikálta 2018 vonatkozásában (70,2 milliárd forint), míg április 8-án a
nemzetközi standardok (IFRS) szerint elkészített konszolidált
eredménykimutatását, melyben 65,5 milliárd forintos árbevétel szerepel.
A fő különbség
abból fakad, hogy az IFRS szerint konszolidált beszámolóban a
szabályoknak megfelelően kiszűrésre került a csoporttagok egymás közötti
árbevétele (a kiszűréstől függetlenül az egyes leánycégek egyedi beszámolójában
a kiszűrt árbevétel megtalálható, így a magyar számviteli szabályok szerint
összesített, nem konszolidált árbevétel nem lett kevesebb, csak a cégcsoporton
belül tranzakciók értéke levonásra került a konszolidáció során).
Ami a levelében
írt árfolyammozgással és feltételezett árfolyambefolyásolással kapcsolatban
leírtakat illeti, köszönöm jelzését, érdeklődve várjuk az esetleges vizsgálat
eredményét.
Tisztelettel,
Székely Gábor
befektetési igazgató
AutoWallis Nyrt.