Topikgazda: Törölt felhasználó 2007. 02. 23. 17:06

Aláírásra került a Malév privatizációs szerződése  

Ugrás a cikkhez
Miután az ÁPV Zrt, és a Malév Zrt. privatizációs tárgyalásos eljárásának nyertes aján-lattevője, az AirBridge Zrt. befejezték a privatizációs szerződések technikai véglegesíté-sét, az ÁPV Zrt. Igazgatóságának felhatalmazása alapján a privatizációs szervezet ve-zérigazgatója és a vevő képviselője a mai napon aláírták a Malév Zrt. 99,95% szavazatot kitevő részvénycsomagjának adásvételi szerződését.

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=79912
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2007. 02. 26. 08:48
Előzmény: #8  Törölt felhasználó
#9
"A Malév azonban más iparág."
Valóban más, de érdekes módon, ha bizonyos körök tulajdonossá válnak, akkor az iparágak csodák-csodája, nyereségessé válnak.
Az OTP is tudott egy időben szinte nyereség nélkül működni. Miért is? Mert az állam rá kényszerítette az alacsony haszonnal járó feltételeket. Aztán az eladás utáni állapotról írta xy a következőket:
"A kormány adta meg a lehetőséget, hogy a bankok olyan kamatot fizessenek, vagy kérjenek, amilyet nem szégyelnek! Ez még semmi, bújtatott módon mindenféle kitalált, vagy nem valós mértékű költségeket is felszámolnak, lényegében minden után, nem csak a bankszámla vezetéssel kapcsolatban. A Bankszövetség az működik, a Bankfelügyelet pedig nem. A baloldali kormány egyértelműen a tőke, nem a munka kormánya."
Kezdem azt hinni, hogy egy iparág, cég nem attól nyereséges, hogy fejlett technológiával dolgozik-e, attól sem, hogy jó-e a munkaszervezés, hogy mennyire hatékonyak, hanem inkább attól, hogy milyen a konkurrencia, kik a tulajdonosok, és milyen az állami szabályozás...
Törölt felhasználó 2007. 02. 26. 08:04
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
Cetas!

Ne keverjük a szezont a fazonnal. OTP, MOL-ről lehet itatkozni, bár így utólag már veszet fejsze nyele.
Ebben se értenénk teljesen egyet, mert szerintem a mai érték egy jó része abból ered, hogy nem egy állam által kizsigerelt elmucsaisodó cégekké váltak, hanem a külföldi részvényesek kívánalmai szerint is fejlődő kismultikká. Ezzé nem fejlődtek volna állami tulajdonban.

A Malév azonban más iparág. A hagyományos légitársaságok sorozatban kerülnek pénzügyi zűrbe, mennek tönkre (lásd pl. Swissair!) Ettől még ma meg kell szabadulni, míg van valaki aki hajlandó legalább az adósságait rendezni.
Törölt felhasználó 2007. 02. 25. 10:00
Előzmény: #6  BudFox
#7
Kanyisz!
Amikor a magyar állam eladta az OTP-t, a Mol-t stb... egyáltalán nem vették figyelembe, hogy ezekben mekkora profit-potenciál rejlik.
Most szívunk miatta, amikor azt látjuk, hogy az eladott cégek néhány év alatt annyi profitot termelnek, mint amennyiért eladtuk őket. Ha ez a profit itthon maradna, akkor indulhatna virágzásnak ez az ország. Ha az 1200 milliárdos adósságszolgálat is itthon maradhatna, akkor abból évenként fel lehetne építeni 10, azaz tíz Hankook nagyságrendű gyárat.
Ha a külföldi befektetők segíteni akarnának, és nem felfalni akarnák ezt az országot, akkor megelégednének a Malév 49%-ával is, amivel az ország hosszú távon jobban járna...
BudFox
BudFox 2007. 02. 25. 00:10
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#6
Na eladták ezt is potom pénzért....200 milió. fél óra alatt van ennyi forgalom az OTP -ben.

Ja hogy van még 30 milliárd tartozás ?
És az hogyan halmozódott fel ? Ki hagyta ?
Biztos jó nagy végkielégítást kapott, mert
olyan "jól" dolgozott, hogy csak ennyi a tartozás, nem pedig a duplája....

Egyáltalán mit lehet még itt eladni ?

Ahol lakom itt van egy Széndioxid feldolgozó gyár.
Egész Európában nincsen széndioxid-gázlelőhely,
legalábbis ilyen tisztaságú, csak nálunk.
A világon is csak 4 ilyen lelőhely van.
Ezt is potom pénzért eladták.
Ez egy jól menő gyár, miért kellett olcsón eladni ?
Törölt felhasználó 2007. 02. 24. 11:42
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
elvekről nem nagyon van értelme vitázni, csak számokról

fogyasztóként a nyugdíjasok is jelentős GDP-növelő tényezők á la Keynesi multiplikátor-hatás

node megéri-e tényleg DCF alapon? na mondjuk a politika ezért nehéz terep - eleve nem 1xű ill. kevés meló utánaszámolni minden ilyennek, a választók nagy része meg meg se értené, ha meg is vannak a számítások...

ember legyen a talpán, aki objektíven és tisztán lát mindenben!
Törölt felhasználó 2007. 02. 24. 04:55
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
"A Malév vezérigazgatója nyilatkozta, hogy a légitársaság több adót fizetett, mint amennyivel az állam a veszteséget finanszírozta."
Cetas, mi a Te szakmád, hogy ilyen baromságot beszopsz.

Mi lehet az az adó, amiről ez az ürge beszél egy veszteséges cégnél?

Egyészségügyi hozzájárulás
Nyugdíj hozzájárulás.
Önkormi adó.

Más állami befizetése nem nagyon lehet.

Ne finanszírozzuk az egészségügyet, és a nyugdíjakat (töröljük el a TB hozzájárulásokat) és rögtön igaza lesz a vezérnek. Meg is lódulna a gazdaság az tuti. (igaz a most a cégek által fizetett hozzájárulásokat a mi nettónkból kellene fizetni)

Csak akkor másutt ne keseregj az éhen döglő szegényeken, ne tedd szóvá ha a lakosságra nagyobb teher járul, ha lehetne kérnem.
Törölt felhasználó 2007. 02. 23. 22:22
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
"csak a veszteséget azóta már nem az állam finanszirozná"
A Malév vezérigazgatója nyilatkozta, hogy a légitársaság több adót fizetett, mint amennyivel az állam a veszteséget finanszírozta. Így, a Malév összességében véve, nem volt teher a magyar államnak.
A Malév eladásával a nemzeti vagyon ismét csökkent, „hála” Gyurcsány Ferencnek.
Abramovics nyilván nem azért vette meg, hogy veszteséget termeljen magának.
Törölt felhasználó 2007. 02. 23. 17:19
Előzmény: #1  portfolio
#2
200 millió forintot fizettek érte + egy igéret. Ennyiért a múltkor (cca 1éve) is vitték volna, csak a veszteséget azóta már nem az állam finanszirozná.

Topik gazda

gepida
5 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek