Azért ez nem olyan egyszerű....
Ha nem mentik meg az autógyárakat, akkor attól ők még nem szűnnek meg, hanem csődvédelem alatt átszerveződnek, pl. kirúgják a dolgozók jelentős részét, a maradékot alacsonyabb bérek mellett viszik tovább. Azaz továbbra is ontani fogják az autókat, lényegesen hatékonyabb működés mellett. Persze jóval kevesebb autó kerül utcára, de ha úgyse kell annyi, akkor ez van.
A gond inkább az, hogy akár 1 milla ember kerül így utcára, ami viszont azt jelenti, hogy még kevesebb autót kell gyártani. Erre az amcsi, átszervezett autógyárak már fel lesznek készítve, a japcsik viszont nem. Azaz ott is jöhetnek a leépítések, hisz már a mostani igényeknél is jóval több autót gyártanak.
Messze van még az egyensúlyi állapot. Most, hogy eltűnt az olcsó hitel a piacról sokkal kevesebb autó fogy.
Ha nem mentik meg az autógyárakat, akkor attól ők még nem szűnnek meg, hanem csődvédelem alatt átszerveződnek, pl. kirúgják a dolgozók jelentős részét, a maradékot alacsonyabb bérek mellett viszik tovább. Azaz továbbra is ontani fogják az autókat, lényegesen hatékonyabb működés mellett. Persze jóval kevesebb autó kerül utcára, de ha úgyse kell annyi, akkor ez van.
A gond inkább az, hogy akár 1 milla ember kerül így utcára, ami viszont azt jelenti, hogy még kevesebb autót kell gyártani. Erre az amcsi, átszervezett autógyárak már fel lesznek készítve, a japcsik viszont nem. Azaz ott is jöhetnek a leépítések, hisz már a mostani igényeknél is jóval több autót gyártanak.
Messze van még az egyensúlyi állapot. Most, hogy eltűnt az olcsó hitel a piacról sokkal kevesebb autó fogy.
Rossz hírek ellenére szállt el Ázsia
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=1&i=107461