Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 11. 06. 09:31
Előzmény: #61299  pancserlama.
#61300
Igen, araszol. Ez a lassú emelkedés biztosítja, hogy minden szint szép lassan tisztul.
Éppen ezért nincs mit korrekciózni. Nem is beszélve arról, hogy innen még nincs miért és hova korrekciózni. 5-10 forint már különben is felfogható korrekciónak. :p

Mennyit vennél még?
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 06. 09:22
Előzmény: #61298  Törölt felhasználó
#61299
Araszol ez szépen.
Most már érik egy korrekció is.
Törölt felhasználó 2012. 11. 06. 08:35
Előzmény: #61297  pancserlama.
#61298
Friss Egon elemzés:

link
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 06. 07:47
Előzmény: #61295  tigus7313
#61297
Jó reggelt !
Tigus
Ha tőkeemelés volna ahhoz 1 rendkívüli közgyűlés kéne
Hol húznák meg a limitet a kisrészvényesek ?)
Törölt felhasználó 2012. 11. 06. 00:22
Előzmény: #61281  Gomez
#61296
...folytatás:

gépjármű abszorpciós klíma: link
link
link
link

...remélem kellően meggyőző lehetőségek, a szövegkörnyezetemben előadott, felvetésem okán...!
tigus7313 2012. 11. 05. 22:18
Előzmény: #61294  pancserlama.
#61295
"A napokban többször szóba jött a győri Rába állami feltőkésítése és a cég buszgyártásának elindítása egy jó buszliszensz megvásárlásával. Egyes információk szerint a Rába a Volvóval kötnek együttműködési megállapodást. A gyártás mintegy 2-3 év múlva indulna be. A BKK-nál számítanak erre a lehetőségre is, mert egy erős márkanév alatt futó, hazai gyártású busz csak erősítheti a versenyt. A Rábának ugyanakkor olyan minőségű buszt kell gyártania, ami külföldön is versenyképes, mert a hazai piac nem képes eltartani egy buszgyárat."

link

jó lenne, ha eldöntenék mit akarnak, volt rá elég idejük.....
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 19:59
Előzmény: #61293  Törölt felhasználó
#61294
Helyesírási hiba volt a pályázatban !
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 19:28
Előzmény: #61291  pancserlama.
#61293
Amúgy miért szórták vissza a tendert, amit 40 busszal az S91 nyert?

Nem a BKV üzemeltette volna a buszokat és ezért megfúrta a szakszervezet?
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 19:24
Előzmény: #61289  pancserlama.
#61292
2011-es?

A cím alatt is a mai dátum szerepel és a szövegben is 2012-ről beszél Pintér, de 2011-es számokat is megemlítenek, az emelkedést alátámasztandó:

"Ha a világ nem omlik össze..." - optimista a Rába
2012. november 05., hétfő, 16:24 • Utolsó frissítés: 1 órája
Szerző: MTI

--------------------------------------------------------------------------------

Címkék: növekedés; Rába; árbevétel;

Kinyomtatom • Elküldöm
Tíz százalékos növekedésre számít a Rába elnök-vezérigazgatója. A korábbi, közel 60 milliárdos árbevétel a válság hatására csaknem megfeleződött, de az Európai piacon újra jól teljesít a cég.





Tíz százalék körüli növekedéssel számol az idén a Rába Járműipari Holding Nyrt. – közölte egy hétfői győri előadásában Pintér István elnök-vezérigazgató.

Elmondta, a korábbi, közel 60 milliárdos árbevétel "a válság hatására csaknem megfeleződött", amit az elmúlt években 10 százalék fölötti növekedés követett.

"Ha a világ nem omlik össze az év hátralévő részében, akkor ez az ütem megmarad 2012-ben is" – fogalmazott.

A Rába Nyrt. 2011-re vonatkozó éves jelentése szerint a holding nettó árbevétele 35,77-ről 39,379 milliárd forintra emelkedett, adózás utáni eredménye mínusz 859 millióról 455 milliós pozitívumba fordult, miközben a mérlegfőösszeg 32,042 milliárdról 35,777 milliárdra emelkedett.

Az elnök-vezérigazgató sikeresnek nevezte az átpozícionálást, amelynek értelmében a cég fő piaca Európa lett, itt a társaság gyakorlatilag visszatért a válság előtti értékesítési szintre. Ez nem mondható el viszont a teljes forgalom 95 százalékát kitevő három fő piac közül a másik kettőről, Amerikáról és a FÁK-országokról.

A gazdasági válság kitörését megelőzően, valamint a Mercedes-beruházás indulása előtt is a hazai GDP mintegy tizedét adta a járműipar – jegyezte meg a szektor fontosságára utalva az elnök-vezérigazgató.

Pintér István kitért arra is: a néhány éve végrehajtott portfoliótisztítás és vevőre fókuszálás eredményeként legnagyobb, futómű-üzletágukban 300-400-ról egy tucatra csökkent a vevőik száma, miközben a forgalmat megduplázták.

Az autóbuszalváz-fejlesztésről Pintér István úgy nyilatkozott: ezt "régi magyar szerelemként" tartotta meg a Rába, miközben áttekinti, hogy a jármű üzletágban milyen további termékekre lehet igény a hazai piacon.

"Ebben a folyamatban még nem jutottunk el a konklúzióhoz" – fogalmazott az elnök vezérigazgató. Szavai szerint a társaság annak köszönhetően engedhet meg magának nagyobb fejlesztési programokat, hogy az elmúlt években az árbevétel "kergetéséről” átállt a profitgenerálásra."
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 19:21
Előzmény: #61283  tigus7313
#61291
Igen ilyenekre )
"ha lenne országos autóbuszcsere program, részt vennénk egy kooperációban"

Elméletileg van program és miért ne lehetne kooperálni Volvóval ?
Aláírt pedig korai !
S91 az első hullám
Bp a Volánok még most lettek összevonva igaz megyék "gyűjtik" már az igényeket,de bőven van idő !
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 19:17
Előzmény: #61281  Gomez
#61290
...hmm...!

...Kedves "Gomez"...!

"...Azért ilyen durva dolgokat NE!!!
Próbáljunk egy kicsit viselkedni!
Tudom, majd meg fogod magyarázni a hűtéssel (motor/utastér) kapcsolatos (téves) elképzeléseidet, de sajnálatodra közlöm, hogy nem fogok rá reflektálni..."

...meglepett, a kommentjének a tartalma, az idézett komment részletemet illetően...!
...aztán mivel a "javaslata", a különböző műszaki egyetemi tanszékek látogatására vonatkozóan, az idő és költség igényessége okán, - elégé rosszhiszemű -, hatékonyabb megoldásra kényszerültem és "szétnéztem" a netten...!

Eredmény hirdetés:

1.) magyar nyelven, 1 óra alatt, NEM TALÁLTAM gépjármű abszorpciós klímáról gyári leírásokat...!

2.) ez az eredmény, még messze nem zárja ki azt, hogy abszolút nem is lenne ilyesmi...!
...de elismerem, hogy valószínűen, komoly oka lehet annak, hogy a gépjárművekben ezek alkalmazása nem alakult ki...!
...valószínűen biztonsági és egyensúlyi okok következtében...!

3.) az Ön megelégedettsége, a részvényei vonatkozásában, valóban az Ön dolga, ám nekem és sokunknak, a Rába részvényeinek alulértékeltsége, "csiklandozza" a jogérzékeimet, de ezen túlmenően a realitásokat is, ami okán az elégedetlenségem fennáll...!

4.) másrészt, ami az én spekulációimra vonatkozó meglátását illeti, - ezt kikérem magamnak -, mert ennek a szóhasználatának a jellege, az én Rába BEFEKTETÉSEMNEK a dehonesztálására utal...!

...ezek ellenére, köszönöm a kommentjét...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 05. 19:10
Előzmény: #61284  Hegyesi2
#61289
Ez nem 2011 es nyilatkozat ?)
egyveleg 2012. 11. 05. 17:25
Előzmény: #61287  Törölt felhasználó
#61288
köszönöm!
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 17:21
Előzmény: #61286  egyveleg
#61287
869
egyveleg 2012. 11. 05. 17:11
Előzmény: #61285  Törölt felhasználó
#61286
hol zártunk?
Törölt felhasználó 2012. 11. 05. 16:45
Előzmény: #61284  Hegyesi2
#61285
Igen, ez szép.

"Tíz százalék körüli növekedéssel számol az idén a Rába Járműipari Holding Nyrt. – közölte egy hétfői győri előadásában Pintér István elnök-vezérigazgató."

A már bejelentett üzletek, amik jövőre realizálódnak, még erre épülnek majd rá.
Hegyesi2
Hegyesi2 2012. 11. 05. 16:29
Előzmény: #61282  egyveleg
#61284
tigus7313 2012. 11. 05. 15:36
Előzmény: #61280  pancserlama.
#61283
ilyenekre gondoltál:)
"az autóbuszgyártás jelenleg nincs a stratégiánk fókuszában, de ha lenne országos autóbuszcsere program, részt vennénk egy kooperációban. Addig azonban a futómű- és alvázgyártásra koncentrálunk".
link

a lényeg a kooperáción volt (pl. Kravtex-szel)
a Rába akkor játna a legjobban, ha futóművet és alvázat kellene (na meg ülést) beszállítania valakinek.
ezek kész termékek, minimális fejlesztési igénnyel, jó fedezettel.
ha a nagy ígéret (lesz piac) nem valósul meg, akkor sincs különösebb probléma, megy minden tovább.

ennél bármilyen Rábát jobban érintő megoldás esetében több pénz kell, és ha nagy ígéret mégsem teljesen úgy lesz, akkor nagyobb lesz a bukta is.

vagyis nem a Rábának kell buszt gyártania, hanem minél több részegységét kelljen neki beszállítania

az S91-ekenek már rég a Várban kellene szaladgálnia (de Mo.-n egy megnyert közbeszerzést is semmisé lehet tenni....), referenciákat gyűjtve a további sikeres piacbelépésekhez.
megjegyzem az S91 esetében is a Rába alvázt és futóművet szállít, mégis kvázi Rábához kötik (ez elég is, hiszen ehhez értenek).

Rába közzététel nem volt busz ügyben, vagyis nagy bizonyossággal kijelenthető, hogy konkrét, aláírt dolog nincsen ezzel kapcsolatosan.

Q3: november 7-én (stílusos:)
arra kiváncsi leszek mennyit jelent, hogy a Futómű esetében csak 1 hét nyári leállás fért bele.
arra is válasz kapunk, hogy a HM megrendelés hogy oszlik el (meglepődnék, ha nem úgy, mint tavaly), és talán a FÁK (orosz)piaci aktivitással kapcsolatosan a számok is azt mutatják, hogy életre kelt.
devizák időszak végi egyenleg nagyjából ugyanannyi, átlag kicsit alatta, mint az előző negyedévben.
nem fog nagyot csökkenni a saját tőke (ebben az is benne lehet, hogy kicsit nőhet is akár, bár ehhez elég erős Futómű teljesítmény kell)
egyveleg 2012. 11. 05. 15:14
Előzmény: #61281  Gomez
#61282
lesz sajtótájékoztató csütörtökön link
Gomez 2012. 11. 05. 14:07
Előzmény: #61268  Törölt felhasználó
#61281


"...én azt gondoltam (miért nem gondolhattam volna?), hogy ezek a klímák, az egyébként is hűtésre szoruló motor hőjét hasznosítják, abszorpciós hűtőfolyamaton keresztül,..."

T. Nanti!
Azért ilyen durva dolgokat NE!!!

Próbáljunk egy kicsit viselkedni!

Tudom, majd meg fogod magyarázni a hűtéssel (motor/utastér) kapcsolatos (téves) elképzeléseidet, de sajnálatodra közlöm, hogy nem fogok rá reflektálni.
Javaslom, hogy a járműgyártási ismereteidet elméleti vonatkozásban valamelyik műszaki egyetem/főiskola alapismeretekkel (gépelemek tsz, áramlás- és hőtechnika tsz, mechanika tsz, gépjárműszerkezettan tsz, stb) foglakozó tsz-én próbáld meg bővíteni.

Más:
Az előző hsz-odban kifogásolt Rába rv-immel való megelégedettségemhez pedig, hála Istennek semmi köze nincs a Te befektetéseidnek, műszaki, pénzügyi, stb spekulációidnak. Nyerő poziban nem tudod nekem bemagyarázni, hogy milyen szarok a befektetéseim.
:)

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek