Topiknyitó: Törölt felhasználó 2008. 03. 05. 01:00

PANNERGY  

Közkívánatra.....
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Sigorszky 2012. 07. 19. 17:24
Előzmény: törölt hozzászólás
#69760
A mai záró legalább nem került sokba.
Törölt felhasználó 2012. 07. 19. 06:50
Törölt hozzászólás
#69759
balta
balta 2012. 07. 18. 23:18
Előzmény: #69757  Törölt felhasználó
#69758
A KTE-páya eladás már több, mint egy évtizedes ügy: link

A tempó kétségtelenül összemérhető a PannErgy teljesítményével, de összességében ez egy nagyon mini projekz lenne a cégnek. Úgyhogy ha csak nincs valami családi érdekeltség a háttérben, mint pékdául Berekfürdőnél, kizártnak tartom, hogy ez legyen a pályaudvar projekt. Ettől függetlenül Kecskemétnek ez a szégyenfoltja valóban eltűnhetne már.
Törölt felhasználó 2012. 07. 18. 22:07
Előzmény: törölt hozzászólás
#69757
Itt van szerintem a pályaudvar.

link

Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
mintir
2012.01.25. 14:05

Előző bejegyzésünkben kiemelten foglalkoztunk a Rákóczi út végén építendő
új pályaudvarral.
A beruházás érdekessége, hogy a volt KTE-pályát birtokló Magnum Hungaria Kft. a városfejlesztőkkel együttműködve tervezte meg új, több mint 60.000 m2-es
bevásárlóközpontját. Ebben az esetben, egy KÖKI Terminálhoz hasonló épületegyüttes jöhet létre Kecskeméten is.

pláza011.jpg

A tervezett kereskedelmi létesítmény részleteiről Vanyovszki Máriát, a fejlesztő Magnum Hungaria megbízásából eljáró Real Management Kft. illetékes munkatársát
kérdeztük:

V.M.: Bevezetésképpen szeretnénk elmondani, hogy a beruházó Magnum Hungaria Európa-szerte többszázezer négyzetméter kereskedelmi és iroda ingatlant valósított
meg az elmúlt években. Jelenleg is több bevásárlóközpont vagy egyéb beruházás előkészítése van folyamatban. A kecskeméti terv ugyanakkor kiemelt szerepet
élvez, és mivel a finanszírozási háttér megvan, ill. a bérlői érdeklődés is a nehéz gazdasági helyzet ellenére kifejezetten jónak mondható, célunk, hogy
a házat mihamarabb megépítsük és ezzel nemcsak a vásárlói igényeket szolgálnánk ki, hanem több, mint ezer új munkahelyet teremtenénk, és újabb adóforintokkal
járulnánk hozzá a város további fejlődéséhez.

K.B.: A dolgok jelenlegi állása szerint mettől meddig tartana a beruházás?

V.M.: A fejlesztő Magnum Hungaria Centrum Kft. még 2005-ben vásárolta meg a telket egy a város által kiírt pályázatnak megfelelve, így a beruházás előkészítése
azóta folyamatosan tart. A kialakult jogszabályi körülményeknek megfelelően és a városnak a környezetre vonatkozó terveivel összhangban előreláthatólag
még másfél-két évre van szükség ahhoz, hogy a beruházást a vásárlóknak átadhassuk.

K.B.: Mik a legfőbb jellemzői a bevásárlóközpontnak? Gondolunk itt az alapterületre, mélygarázs kapacitására, üzletek számára...

V.M.: A teljes beépített terület három szinten összesen kb.61.000 m2. Ebből körülbelül28.000 m2a bruttó bérbeadható üzletterület. A -1 szinten, kb. 24.000
m2-en kerül kialakításra 880 férőhellyel a mélygarázs.

A jelenlegi elképzelés szerint mintegy 50-60 üzlet kerül kialakításra, az ún. étel udvar (food court) részen további kb. 14 darab különböző gyorsbüfé és
étterem áll majd a látogatók rendelkezésére.

pláza022.jpg

K.B.: A már ismert butikok mellett milyen nagyobb alapterületű üzletek, illetve szórakoztató helyek megjelenése várható?

V.M.: Az egyik legnagyobb területet bérlő üzlet várhatóan az InterSpar hipermarket lesz. Bízunk benne, hogy az ismert nemzetközi hálózat igényes üzletével
a kecskeméti vásárlóknak is a kedvenc bevásárlóhelye lesz.

A cél olyan bérlői mix kialakítása, mely a kecskeméti lakosok, és a városba rövid- vagy hosszútávra betelepülő, hazai és külföldi vásárlók számára is megfelelő
kínálatot nyújt majd. Számos olyan hazai és nemzetközi kiskereskedő megjelenése várható, akik a városban még egyáltalán nincsenek jelen vagy nem megfelelő
a képviseletük. Érdeklődés van továbbá olyan nemzetközi lánc részéről is, aki a Magyarországi piacra lépését még csak tervezi, és ez a lokáció az egyik
kiemelt állomása lehet ennek a megjelenésnek.

A tárgyalások előrehaladtával erről szívesen tájékoztatjuk majd a blog olvasóit.

K.B.: Lehet-e tudni mi lesz a sorsa a funkcióját vesztett víztoronynak?

V.M.: Még a telek megvásárlásakor vállaltuk, hogy a különálló víztorony ingatlant is megveszi és megtartja a cég, és a tervezett bevásárlóközpont szerves
részeként felújítja. A tervek szerint a torony statikai megerősítését követően építészetileg is integrálnánk az új épülethez úgy, hogy az ételudvar részt
egy külső terasz kötné össze a víztoronnyal. Különböző tervek vannak a víztorony belső területeinek hasznosítására, de a megfelelő funkció kiválasztása
még folyamatban van, annak függvényében, hogy hogyan alakul a lehetőség iránti érdeklődés, legyen az akár a város legmagasabb étterme, irodája, vagy akár
egy kisebb méretű szállodája. A magasságból adódó panoráma lehetőségeket mindenképpen érdemes kihasználni. A torony jellegéből adódóan ugyanakkor mindenképpen
egyfajta épület jellegzetességként figyelemfelkeltő erővel is bír, így kiválóan alkalmazható akár reklámcélokra is.

pláza044.jpg

K.B.: Számíthat-e a város olyan sajátosságokra, amik ezt a bevásárlóközpontot egyedivé tennék?

V.M.: Egy jól működő bevásárlóközpontnak megvannak azok a standard jegyei, amiken nem szabad vagy nem érdemes változtatni, mert a lényegi funkciója veszne
el ezzel. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor mindig törekedni kell valami egyediségre, amitől az adott ház kiemelkedik a többi közül. Ezt főleg az extra szolgáltatások,
a változatos bérlői összetétel, és a külalak egyedisége révén lehet elérni. Az előkészítésnél mindhárom lehetőséget igyekszünk majd mi magunk is érvényesíteni.
Így például a város terveivel összhangban az épület külső jegyeit és belső kialakítását illetően egy igazán zöld házra fogunk törekedni, melynek révén
dús növényzet kialakításával hozzuk vissza a természetes zöld környezeti hatást.

Nagyon fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy a teljes épület hőtechnikai szempontból kizárólag természetes energiaforrásokra épít (geotermikus energia felhasználásával)
így az üzemeltetése teljes mértékben környezetbarát is és egyben igen olcsó lesz majd. Természetesen ez a technológia a beruházás oldalon jelentős többletköltséget
jelent, ami azonban egy hosszútávon gondolkodó cégnek mindenképpen megtérül.

K.B.: Egy ilyen paraméterekkel rendelkező létesítmény általában egy plázalánc tagja. Milyen néven válhat majd ismertté?

V.M.: A név egyelőre még egyeztetés alatt van, így amíg az engedélyeztetés folyamatban van, egyelőre nem áll módunkban publikálni. De amint sikerül az ezzel
kapcsolatos felvetéseket véglegesíteni, jelentkezünk a névvel.

A bevásárlóközpont egyediségét azzal is hangsúlyozzuk, hogy nem egy lánc tagjaként fog megjelenni. Bár korábban voltak olyan elképzelések, hogy koncepciójában
hasonló legyen a cég egyik bevásárlóközpont fejlesztéséhez, a 99-ben átadott óbudai EuroCenterhez, de igazodva a telek adta lehetőségekhez, a város igényeihez,
valamint a környék fejlesztési terveihez, sokkal inkább egy az ezekhez a paraméterekhez igazodó egyedi, egyébként pedig modern és a környezetbe illő központot
tervezünk.

K.B.: Mennyibe fog kerülni a teljes beruházás?

V.M.: Pontos összeget egyelőre nem tudunk mondani, volumenét tekintve azonban bizonyosan meghaladja majd a 10 milliárd forintot.

pláza033.jpg

K.B.: Várható-e további módosítás a jelenlegi terveken?

V.M.: Kisebb módosításokra mindenképpen lehet még számítani, de lényegi változásra ismereteink szerint már nem lesz szükség. A bevásárlóközpontunk csak
a város teljes támogatottságával, valósulhat meg. Egyébként is mindig, de a jelen gazdasági körülmények között még erősebb körültekintéssel a beruházó
mindent megtesz annak érdekében, hogy az elvárásoknak megfeleljen. És mivel ez jelenleg is még egy egyeztetés alatt lévő hosszú folyamat, annak során folyamatosan
módosulhatnak még olyan paraméterek, amik így bizonyos mértékben a jelenlegi tervet is érinthetik.

K.B.: Az új, többfunkciós pályaudvarral egybekötött beruházás rengeteg embert érdekel a városban. Terveznek-e lakossági fórumot ezzel kapcsolatban?

V.M.: Amennyiben a város az intermodális csomóponttal kapcsolatosan ilyet szervez, mi természetesen szívesen részt veszünk rajta.

Hagyományos értelemben vett külön lakossági fórumot csak a bevásárlóközpontnak mi egyelőre nem tervezünk. Véleményünk szerint ugyanis egy adott időpontra
meghirdetett, pár órás fórum nem alkalmas egy ilyen irányú véleménycserére, mivel azon a kialakult gyakorlat és személyes tapasztalataink alapján is a
lakosságnak csak egy kis rétege tudja képviseltetni magát. Sokkal inkább hajlunk abba az irányba, hogy a modern kor adta lehetőségeket alkalmazva, interaktív
felületeken biztosítsunk lehetőséget a kommunikációra akár a lakosságban is eltérő vélemények között. Így örülünk ennek a lehetőségnek is, és bízunk benne,
hogy sok olvasója és „kommentelője” lesz a beszámolónak, illetve ezt a megjelenést még több fogja követni.

Köszönjük az interjút!

Kerekes Gyula

Milliárdos beruházások Kecskeméten 1. - Máv-Volán pályaudvar a Rákóczi út tengelyében
mintir
2012.01.24. 17:13

Legújabb sorozatunk kifejezetten a város egészét érintő és a közeljövőben lezajló, többnyire városfejlesztési beruházásokkal kíván foglalkozni. Ennek keretében,
első felvonásban a város új, intermodális pályaudvarának részleteit próbáljuk felvázolni, eddig újságok hasábjait nem látott látványtervekkel fűszerezve.

intermodalis2-1024x7681.jpg
Az új épületegyüttes a Rákóczi út végén. Balra a Vasútkert és a terminál, jobbra a KTE-pálya helyén épülő új pláza.

Mielőtt belekezdenénk, nem árt tisztázni hogy ma már nem csupán városi pletykáról, ötletelésről beszélünk. Mint ismeretes, Kecskemét 3 nyertes közlekedésfejlesztési
pályázatot tudhat maga mögött mely rengeteg, összesen több mint 130 milliárd (!) forint vissza nem térítendő uniós támogatást jelent. Ehhez persze nem
árt jóban lenni az Unióval... A három támogatott fejlesztés a következő:

1. Intermodális pályaudvar, kapcsolódó közösségi közlekedési fejlesztések: 17 milliárd Ft

2. A város térségi elérhetőségének javítása: 41 milliárd Ft

3. Kecskemét elővárosi közlekedési rendszereinek fejlesztése: 75 milliárd Ft

Ezek elsőre talán kínainak tűnhetnek, ám egy-egy elemet közelebbről megvizsgálva máris okosabbak leszünk. Nézzük hát az elsőt, milyen egy "intermodális"
pályaudvar?

Indóház-időutazás

A jelenlegi vasútállomást jóllehet senkinek sem kell bemutatni, bárki szemügyre veheti milyen áldatlan állapotok uralkodnak kívül s belül egyaránt. A Horthy-időkben
kibővített és leegyszerűsített állomásépület ma már 4 korszak lenyomatát viseli magán.

27018076.jpg
A képet Vásárhelyi Dániel készítette. Forrás:
vasutallomasok.hu

Így a századfordulós feliratok és retro táblák társaságában megtaláljuk a modern kijelzőt, a "gyönyörű" mozaikos belsőben a lemezbódék árnyékában van menet-
és bankjegykiadó automata, továbbá ezeréves padokon ücsöröghetünk kint a hidegben, fázósabbak a lerobbant váróteremben pár szerencsétlen sorsú hajléktalan
között. Téli hónapokban, kisebb-nagyobb késések esetén végigtoporoghatjuk az időt.

Az állomásépület majdani sorsa egylőre nem ismert, ám lebontására szerencsére nem kell számítanunk.

A tervezők minden bizonnyal ezt a problémát kívánták ötvözni a helyi autóbuszjáratok közelgő átszervezésével, valamint a helyközi járatok elköltöztetésével.
Így jöhetett szóba egy új, intermodális (magyarul többfunkciós, közös) pályaudvar.

intermodalis4-1024x7681.jpg
A pályaudvar java a vágányok fölött helyezkedne el. Háttérben a jelenlegi állomás.

All in 1 terminál

Amellett, hogy közös MÁV-Volán pályaudvarról beszélünk, más funkciókkal is felruháznák a komplexumot. Így terveztek többek között egy 400-500 férőhelyes
P+R rendszerű parkolót az átszállóknak, de helyet kapnának a városunkba látogató turisták autóbuszai is. Emellett egyfajta kerékpáros elágazásról is beszélhetünk,
hiszen minden irányba van, illetve lesz egy-egy felújított bicikliút. (Kuruc krt - Rákóczi út - Bethlen krt.)

Ezek után, ennyi közlekedési forma összevonásával joggal gondolhatták úgy a tervezők, hogy az új létesítménynek egy méltó hely kell. Ez lett végül a Rákóczi
út tengelye. Itt viszont meg kell állnunk egy pillanatra, hiszen ez a koncepció (sikeres beruházás esetén) nagyjából 100 év várakozás és többszöri MÁV-val
folytatott vita után valósulhatott meg. Tudnillik
a sugárút 1903-as megnyitása
már akkor azt a célt szolgálta volna, hogy egyenesen a főtérre vezesse a vonattal érkezőket. Ha az új pályaudvar létrejön, úgy garantált lesz a forgalom
a Rákóczi úton is, ezzel némi életet lehelve a környékbe.

A képeket vizsgálva hamar rájöhet az olvasó, hogy bizony a sínek fölött is lesz mozgásterünk. Hazánkban a számos helyen tapasztalható aluljárós rendszertől
eltérően mi (elvileg) egy akadálymentesített, így felvonókkal felfegyverkezett állomásépületen keresztül közelíthetnénk meg szerelvényünket. A Hunyadivárosban
élők örömére szóljon, hogy a felüljárónak természetesen van egy másik vége is, ami a Baross utcában végződne.

intermodalis5-1024x7681.jpg
Látkép a Hunyadiváros felől. Bal felső sarokban a Rákóczi út.

A beruházás keretében szerepet kap egy új közút is, mely a jelenlegi vasútállomás előtti út folytatásaként, a vasút mellett és pláza mögött haladva részben
tehermentesítené a Kuruc körutat. Ugyanitt kapna helyett a Volán új helyi és helyközi részlege, bár egyelőre elképzelni sem tudjuk hogy férne itt el.

Sokéves találgatás után a helyi járatok esetén annyi már biztos, hogy a mostani "csillagpontos" jellegű hálózat felülvizsgálatát követően (az új helyi alközpont
létrejöttével) megszűnik a Széchenyi téri buszmegálló. Ezt pótolva, 4 kiskörúti csatlakozással/megállóval létre kívánnak hozni egy olyan törzshálózatot,
ahol bizonyos járatokon 10 percenként indulnának a buszok. (Gondoljunk itt az 1-es, stb járatokra.) A vasúthoz hasonlóan a városban is ütemes menetrend
lenne érvényben.

Ugyanennek a projektnek a keretében, a 17 milliárd Ft-os uniós támogatásból vásárolna a város előreláthatólag 40 db helyi járatokra szánt autóbuszt, ezzel
kiváltva az elöregedett flotta javát. Az említett buszok összetétele is változó. Nagyobb részük legalább Euro V vagy VI-os motorral lesz felszerelve, míg
a maradék abszolút környezetbarát, tehát nulla emissziós jármű lenne. Ezek után a kecskeméti villamos ügye nagyjából itt véget is ér...

Ha ez nem lenne még elég, jó eséllyel számíthatunk arra is, hogy pár éven belül kiépül egy modern utastájékoztatási és egy intelligens forgalomirányító
rendszer.

A P+R parkolók terén is változások lesznek. Egy ilyen fedett parkoló létrejötte várható a nagykörúton kívül, valamint ugyanebből a pénzből további parkolókat
szeretne a város a 44-es, 52-es, 54-es és M5-ös utak felől érkezők számára. Ezzel is elősegítve a belváros tehermentesítését, közösségi közlekedés népszerűsítését.

intermodalis1-1024x5001.jpg
A sugárút végén állunk. Némi lépcsőzéssel elérhetjük a vasútállomást, jobbra a bevásárlóközpont.

Minden valamire való vasútállomás előtt találni egy kis teresedést. Vagy egy kicsit nagyot... Egy különleges építészeti megoldással a javarészt vágányok
fölé épített pályaudvart egy szinteltolással létrehozott új téren át közelíthetjük meg. Természetesen ebben az esetben is gondoltak a mozgáskorlátozottakra.
A tér alatt parkoló kap majd helyet.

Egy új városközpont?

Joggal merülhet fel a kérdés, hiszen a környék most is jelentős ráncfelvarráson esik át. Ha ehhez a későbbiekben még társul egy ilyen léptékű beruházás,
mint a Máv-Volán pályaudvar és egy Malom léptékű új bevásárló- és szórakoztató központ, túlzás nélkül is állíthatjuk, hogy létrejöhet a város egyik legforgalmasabb
pontja.

Az intermodális pályaudvar és minden ehhez kapcsolódó fejlesztés jelenleg tervezési stádiumban van. Nem árt tudni, hogy még a legjobb esetben is csak 2013
első negyedévében kezdődhet meg a kivitelezés a Kecskemét, Máv és Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő alkototta konzorcium keretén belül.

Írásunk tanulmányozása után is megéri visszatérni, hiszen soron következő bejegyzésünkben a pályaudvarhoz szorosan kapcsolódó kereskedelmi központ képviselőjét
kérdezzük a részletekről. A beruházáshoz kapcsolódóan a látványterveket is meglobogtatjuk, melyeket itt láthatnak először! Maradjanak velünk!

Kerekes Gyula

Törölt felhasználó 2012. 07. 18. 09:18
Törölt hozzászólás
#69756
Törölt felhasználó 2012. 07. 17. 22:04
Előzmény: #69754  Törölt felhasználó
#69755
463 ezer db-nál járnak az eladott 254 ezer darabon felül.
összesen: 717 ezer db tavaly november óta.
Törölt felhasználó 2012. 07. 17. 16:47
Előzmény: #69753  Törölt felhasználó
#69754
Ez nagyon beteg. Remélem semmi ilyesmi nem valósul meg.
Törölt felhasználó 2012. 07. 17. 16:02
Előzmény: törölt hozzászólás
#69753
Ezt nem tudom, ki 'mennyire veszi magára', de én besokalltam a magyar tőzsdétől.
link

A kitartóknak a legjobbakat kívánom!

Üdv,
Lolka
Törölt felhasználó 2012. 07. 17. 11:39
Törölt hozzászólás
#69752
balta
balta 2012. 07. 16. 21:48
Előzmény: #69750  Törölt felhasználó
#69751
Bokorovics rokon a sofőr, vagy miért támogat ilyen környezetkárosító baromságokat a PannErgy???
Törölt felhasználó 2012. 07. 16. 20:42
#69750
Pannergy a hétvégén óriásit rallyzott:)
link
ddani77 2012. 07. 16. 11:35
Előzmény: #69747  Törölt felhasználó
#69749
Ok, köszi, ebben nem vagyok naprakész. Bár nem tudom mivel járna jobban a cég, ha gyorsan kiszállna v ha beülne az állam...
Törölt felhasználó 2012. 07. 16. 11:05
Előzmény: #69746  ddani77
#69748
Szerintem te a második lépcsős visszalépőkkel kevered, ott tényleg készpénzes átadásnak kell megvalósulni, de a Pannergy pakk már korábban átkerült.
Törölt felhasználó 2012. 07. 16. 11:00
Előzmény: #69746  ddani77
#69747
Azt biztosra mondom, hogy nem így van, hogy a linket megtalálom-e az már más kérdés, de próbálkozom.
ddani77 2012. 07. 16. 10:20
Előzmény: #69745  Törölt felhasználó
#69746
Én úgy tudom, hogy 2012 év végéig minden mnyp-tól visszavett vagyonelemet pénzzé kell tenni a ktgvetés számára. Eredetileg ez az ütemterv, lehet már módosították, viszont akkor erről tudnál egy linket dobni, köszi.
Törölt felhasználó 2012. 07. 16. 10:01
Előzmény: #69744  ddani77
#69745
Dani, ezt honnan veszed? Legutolsó infóm erről az, hogy az eddig nem értékesített pakkokat 2014-ig már nem értékesítik, de ott sem mindet.
ddani77 2012. 07. 16. 09:35
Előzmény: törölt hozzászólás
#69744
a 8%-os pakkot az államnak ebben az évben dobnia kell (hosszú távú tulajdonlás kizárt, akkor már rég léptek volna vmit lsd rába...), ha jógazda lenne állambácsi, tolna bele egy kis keop támogatást év végére, hogy jobb áron tudja pattintani
Törölt felhasználó 2012. 07. 16. 09:14
Törölt hozzászólás
#69743
Törölt felhasználó 2012. 07. 16. 06:56
Előzmény: törölt hozzászólás
#69742
Irány a 400!!

sly kamumokus meg full buktában!!
Törölt felhasználó 2012. 07. 15. 20:01
Törölt hozzászólás
#69741

Topik gazda

gazmer36
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek