arra gondolok hogy ezek a szolgáltatók se hülyék, ha nem látják a megtérülést akkor csak ésszel fognak ajánlatot adni a frekvenciákra ( talán össze is beszéltek ezügyben , pszt ) :)
persze, nem véletlenül jelentek már meg cikkek, hogy az 5g befektetés megtérülése szinte meghatározhatatlan, kiszámíthatatlan jelenleg. A legnagyobb a bizonytalanság, hogy mikor, mennyit lehet majd visszakaszírozni belőle, a kiadás meg hamarosan indulna a freki tenderrel. Ergó nem törik magukat a szolgáltatók, hogy kerül, amibe kerül csak jussunk 5g-re képes freki sávokhoz.
Varga Misit kérdezték minap a különadókról és kivezetésükről de semmitmondó választ adott, ezzel együtt valamiért azt gondolom nem lesz ez az 5G freki kurva drága, Orbán állandóan a digitális forradalomról beszél meg a 4.0 ról, hogy ez az ami előre visz majd minket önvezető autó stb ezt nyilván csak az tudja elősegíteni, ha földközeli frekvencia díjat kérnek a szolgáltatóktól, akik jelenleg nem is nagyon tudják, hogy legyen ebből pénz Majd ha dől a lé ráérnek akkor leszedni a sápot szerintem, egyelőre engedni kell kiépülni az 5G-t olyan áron ami nem elriasztja a szolgáltatókat hanem ösztönzi őket a beruházásra na de majd látjuk mi lesz
előtte az erstés csaj a Digin izmozott. A vazér kaján vigyorán és a válaszából is az derült ki, hogy érjünk oda. De picit sem aggódnak. Szabó megerősítette, hogy a növekedési modellbe a Digit is beleszámolták. Így is rendben lesz.
most lett vége. a végén még az 5g beruházásokon pörgött az ujságíró, de a vezetők erősen visszafogottan nyilatkoztak a fejlesztésekről. Szerintem ez már a freki tenderre történő üzengetés volt. “Ha hozzánk vágják kezdünk vele valamit”.
A Magyar Telekom közzétette rövid- és középtávú előrejelzéseit
Budapest – 2019. február 21. – A Magyar Telekom (Reuters: MTEL.BU and Bloomberg: MTELEKOM
HB), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója bejelenti, hogy a Társaság – a budapesti
székházában tartott befektetői prezentáció keretében – közzétette 2021-ig szóló stratégiai és
pénzügyi célkitűzéseit.
Csoport stratégia
A Magyar Telekom stratégiájának fókuszában a változó üzleti környezetben rejlő lehetőségek kiaknázása
áll.
Magyarországon a Magyar Telekom vezető pozícióra törekszik mind az ügyfélélmény, mind a technológiai
és üzleti produktivitás terén – ezzel támogatva a cég folyamatos fejlődését és növekedését. A stratégia hat
pilléren nyugszik, melyek elősegítik a Társaság folytatódó átalakulását.
Először, a vállalat meg kívánja őrizni pozícióját az ország első számú integrált szolgáltatójaként, az
dinamikusan terjeszkedő és fix-mobil konvergens képességeiket fejlesztő versenytársakkal szemben.
Másodszor, a Magyar Telekom az új technológiai lehetőségek kiaknázása és a mindenhol elérhető,
tökéletes digitális ügyfélélmény biztosítása érdekében, a digitalizációt helyezi előtérbe. A fokozott figyelem
hozzájárul olyan biztonságos infokommunikációs és Internet of Things (IoT) megoldások kidolgozásához,
melyek révén az üzleti- és a magánszektor is fokozhatja hatékonyságát. Mindezen túl, a Telekom
mobilalkalmazás és az e-kereskedelmi csatornájának fejlesztése, valamint a cégnél folyó ITtranszformációs folyamat mind nagymértékben elősegíti a kényelmi szolgáltatások fokozását és ezáltal a
tökéletes ügyfélélmény megteremtését.
Harmadszor, a Magyar Telekom – a fogyasztók növekvő tartalom- és sebességigényeinek megfelelve –
integrált gigabit-képes vezetékes hálózatot épít ki Magyarországon. A társaság ennek érdekében
felgyorsítja az optikai hálózat kiterjesztését, modernizálja az ED3 hálózatot, fokozatosan kivezeti
rézhálózatát, végrehajtja a gigabites hálózatokra történő migrációt, valamint konszolidálja alvállalkozóit.
Negyedszer, a vállalat – saját működése és az ügyfeleknek kínált lehetőségek egyszerűsítésével – javítja
hatékonyságát és ügyfélajánlatait. A termékek és ajánlatok egyszerűsítése révén az ügyfelek könnyebben
és megalapozottabban dönthetnek majd a számukra megfelelő megoldás kiválasztásakor. Az
egyszerűsítés a Társaság értékesítő munkatársait is segíti – hozzájárulva az ügyfelek eredményesebb,
hatékonyabb kiszolgálásához. Mindezek mellett, a vállalat egyre inkább az önkiszolgáló csatornák – mint
a Telekom mobilalkalmazás és az e-kereskedelem – felé irányítja át az értékesítést és a támogatást,
miközben fenntartja a szolgáltatások kiváló színvonalát.
Ötödször, a Magyar Telekom törekszik arra, hogy határozottan és megfelelő időben reagáló, gyorsan
intézkedő és agilis szolgáltatóként működjön. Ennek érdekében új munkamódszereket alkalmazó
kulturális transzformációs program elindításával a vállalat gyorsabbá, erősebbé, döntésképesebbé és
célorientáltabbá kíván válni. További célja a transzformációnak a munkatársi elégedettség és motiváció
fejlesztése, hogy a vállalat az egyre erősebb munkaerőpiaci verseny mellett is képes legyen a legjobb
képességű munkavállalókat szerződtetni és megtartani.
2
Végül a Társaság célja a márka továbbfejlesztése, melyen keresztül a Magyar Telekom dinamikus és élénk
vállalati kultúráját és ügyfélközpontúságra törekvését kommunikálja. Magyarország digitális
megújulásának támogatójaként a Társaság hangsúlyozza szerepét az ügyfelek digitális életének
átalakításában, az internetben rejlő lehetőségek kiaknázásában és a társadalom minden tagját segíti, hogy
élni tudjon az újonnan kifejlesztett technológiák által kínált esélyekkel.
Macedóniában a Társaság törekszik arra, hogy továbbra is folytassa fejlődését a megcélzott speciális
növekedési területeken és a meglévő ügyfélkörére támaszkodva még több értéket teremtsen. Ez a
célkitűzés magában foglalja a vezető szerep megőrzését mind a vezetékes és mobil konvergencia, mind a
szélessávú-, TV- és infokommunikációs szolgáltatások, valamint az IoT-megoldások terén. A Társaság ezt
részben az innováció ösztönzésével, kiváló hálózatok fejlesztésével, részben a társaság digitalizálása és
egy hatékonyabb működési modell létrehozása révén kívánja elérni. A vállalati kultúraváltás keretében a
Társaság támogatja a fogyasztói elégedettség növelésére és a tehetségek toborzására irányuló
célkitűzéseket, ezzel is erősítve a dinamikus szolgáltató képét és a Társaság merész, piacvezető márkáját.
Csoport pénzügyi célok
A Magyar Telekom bemutatta a 2019-re és a 2021-ig húzódó időszakra vonatkozó pénzügyi céljait is. A
társaság előrejelzései szerint 2019-ben mérsékelten csökkennek a bevételek, hogy azután egészen 2021-
ig összességében stabilan maradjanak. Az EBITDA várhatóan az egész időszakban folyamatosan nőni fog,
évente átlagosan 1-2%-os mértékben – köszönhetően közvetett költségek (a közüzemi adók és az
értékcsökkenési költségek nélkül) csökkentésének. A CAPEX költésünket az ideivel azonos szinten
tervezzük tartani (nem számítva az IFRS16 hatást és az esetleges spektrum költségeket) összehangban a
vezetékes hálózatunk folyamatos fejlesztésével, amely magába foglalja az optikai hálózatbővítési
programunk felgyorsítását. A jövedelmezőségünkben tapasztalt trendfordulónak köszönhetően arra
számítunk, hogy szabad cash-flow (a spektrum licenszdíjak nélkül) átlagosan évi 5%-kal növekedhet.
Továbbá a Társaság arra számít, hogy részvényenként 27 forint osztalékot fog fizetni a 2019. évi
eredmények után. (A hivatalos osztalékjavaslatot az Igazgatóság megfelelő időben fogja előterjeszteni a
Közgyűlés részére, amikor az összes szükséges információ rendelkezésre áll, és valamennyi előfeltétel
teljesül.)
mindenki az oszti körül pörög, szóval a régi osztalékpolitikának vége (ami az eladósodottsághoz kötött), de konkrét új osztalékpolitika nincs elfogadva (mondta a Szabó), szeretnék emelni, de ez majd a piaci körülményektől függ
Mtelekom