Mondjuk értem, hogy mindenkinek jobb lesz, de hogy lesz itt üzemanyag import növekedés? Vagy haszonmaximalizálás miatt kizárjuk a külföldet, igaz, hogy nem lesz üzemanyag...
Vedd már ki a nyelved... 1. Ez egy sima forgalmi adó növelés a lakosságnak amit a MOL es a vallakozasok szednek be. A vallakozo beepiti az arakba a MOL pedig extraadoba bedobja a költségvetésbe. Ettől nem lesz több fuel. 2. Ha csökken esetleg a piaci ara az olajnak akkor a marzs csökken es ne felejtsd el hogy eddig extraado mindig maradt... 3. Ha tovabb no az olaj ára akkor recesszió Es lehet is ebredni a narancsos alombol.
Az adó alapja a brent/ural különbsége. Ezen van pénz. Ezt adóztatják. A másik pályán plusz veszteséggel csapolnak a sapkával. Ezzel további pénzeket húznak ki. De összességében még mindig nagyobb lehet a marzs mint a sapka...
Az adóék nőtt, a sapkás kedvezményezettek köre csökkent /25%/, és nem mellékesen októberig hozták le az eredetileg decemberig tervezett sapkás időszak végét. Nos ezzel biztos a hatás pozitív előjele. Újraosztották a várható erefményt, hogy mindenkinek jó legyen.
Ők többet tudnak a kieső ársapkás autókról, mint mi, nekem erős a gyanúm, hogy kiszámolták, annyit vesznek nagyjából vissza, amit a MOL pluszban megkeres. Nem az volt ugyanis a MOL problémája, hogy nem tudja finanszírozni az ársapkát, hanem az, hogy nem lesz üzemanyag. A kormányzat a MOL-t stratégiai vállalatnak tekinti, és borzasztóan vigyáznak rá, minden egyes intézkedés abba az irányba mutatott eddig, hogy a MOL helyzetbe kerüljön. Amikor a kiskereskedelmi árakat maximálták, előírták mindenkinek, hogy tovább kell működni. Aki nem teszi, azt átveszi a MOL. Amikor a nagyker árakat is maximálták, már nem írták elő a kötelező működést, ki is vonult mindenki a piacról, csak a MOL maradt nagykereskedőnek. Megvárták, míg minden ellátatlannal leszerződnek, kialakítják a változásokhoz a logisztikát, majd mikor ez másfél hét alatt lezajlott, a nagyfogyasztóknak és a külföldieknek visszaemelték piaci árra a fizetendőjüket. Majd az EU-s olaj embargónál is úgy tárgyaltak, hogy a vezetéken érkező (értsd a piaci árhoz képest 30-40%-al olcsóbb) olaj kimaradjon. Így a MOL hatalmas extraprofithoz jut, ugyan meg is adóztatják, (na az extraprofit adók közül ez az egyetlen, ami valódi helyzetelőnyből származó extra nyereséget adóztat), de csak a negyedét vonták el (most ugye emeltek, de az extraprofit is emelkedik). Ezek alapján biztos vagyok benne, hogy a MOL igen tisztességesen keres mindenen, és éppen ezért abban is biztos vagyok, hogy a Q2 jelentésben brutális számok lesznek, jelentős emelkedést várok.
"te viccelsz adó százalékos elvonás azaz a növekvő profitból növekvő
adót von el, ha nagyon megengedő vagyok akkor is minimum semleges, de
még az sem." . Az extraprofit adónak nem a profit az adóalapja.
Rengeteg cégautót fognak kijelenti, nem fogja megérni, dupla adó+ üzemanyag piaci ár, én legalábbis ezt tenném sok vállalkozás helyében, nem a nagy szállítókra gondoltam.
e kérdéskört tegnap végig beszéltük, portfolio értesülése szerint a gépjárműpark 20%-ka céges autó, de a futásteljesítményük magasabb,mint az átlag szgk. Ebből kalkulálták további kb.25% piaci áron vásárlók körét azaz jelenleg 50-50% az ársapka-piaci ár vásárlók aránya. Ezért számoltuk, hogy a Mol extra profitja is nő sőt magasabb értékben, mint az adó növelésének hatása. természetesen ez megközelítő becslés, pénteken okosabbak leszünk a Q2 eredmény közlésével ( az elemzői konszenzus rekord számokat jelez, persze ez a negatív tábort hidegen hagyja )
A limitált ár és a piaci ár különbségét több jármű tulajdonosa fizeti meg esetleg? A híradásokból 800 ezer átlagnál többet tankoló tulajdonostól van szó.
Sajnos a bét forgalom csökkenése nem arra utal, hogy külföldi befektető nagyon érdeklődne a hazai részvények iránt. Ettől vagy ezért még teljesen igaz amit írtál. Kicsit árnyalja a képet, hogy az elmúlt hónapokban is voltak nagy felhúzások/vételi napok a Molban és a tegnapi rendeletekkel a piaci elvek felé történt elmozdulás ami pozitív befektetői szemmel. Negatív az adóztatás mértékének emelése, de itt egy speciális helyzet alakult ki hiszen a Mol kész terméket vehet meg az állami tartalékokból kiemelkedően olcsón és nagy nyereséggel fogja eladni, persze,hogy az állam nyerészkedik rajta. Ami nagyon káros-ahogy te is jellemezted az a kiszámíthatatlanság, most speciel jobb döntés született a korábbiakhoz képest - persze sokkal jobbat is el tudnék képzelni - de ismerve OV-t örülhetünk ennek is. Első ránézésre és másodikra is a tegnapi döntések Mol árazás szempontjából felfelé hatnak viszont sok az ismeretlen vagy feltételezett várható adat a Q2 eredményben ezért kiemelt figyelem szegeződik a pénteki eredményre. Én biztosan nem adom el a részvényeimet még akkor sem, ha szokás szerint megremegnének a kezek, Mol helyzete tegnap óta piacibb lett, magas adóztatás vagy extra profit adó a szektorban pedig már nem hazai kiváltság.
Értem amit mondasz, de ez már kabaré számba megy. Egy külföldi befektető azt látja, hogy állandóan össze-vissza szabályokat hoznak, szinte hónapról hónapra más az adó mértéke, stb... Így én se mernék ide pénzt rakni, mert a fene tudja, mit találnak ki augusztusban. Csak erre próbáltam célozni, és ettől tartok, ami miatt eladói nyomás is keletkezhet hétfőn. De én örülnék legjobban ha nem lesz igazam.
Szóval a pénz illetve annak hiánya sokmindent megmozgat, osztom szinte minden véleményt, azzal hogy az ársapkahoz és/ vagy a kedvezményes áron vásárolható üzemanyag mennyiséghez is hozzá kellett volna nyúlnia a kormánynak úgy hogy a kedvezményes árat emeli, a vásárolható mennyiséget csökkenti. Persze ez nemcsak a MOL nak lett volna jó!!!
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.