Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
wtcsab 2022. 07. 31. 11:24
#328320
Mondjuk értem, hogy mindenkinek jobb lesz, de hogy lesz itt üzemanyag import növekedés? Vagy haszonmaximalizálás miatt kizárjuk a külföldet, igaz, hogy nem lesz üzemanyag...
Pistike12 2022. 07. 31. 11:23
Előzmény: #328316  Gypzp03
#328319
Vedd már ki a nyelved...
1. Ez egy sima forgalmi adó növelés a lakosságnak amit a  MOL es a vallakozasok szednek be. A vallakozo beepiti az arakba a MOL pedig extraadoba bedobja a költségvetésbe. Ettől nem lesz több fuel. 
2. Ha csökken esetleg a piaci ara az olajnak akkor a marzs csökken es ne felejtsd el hogy eddig extraado mindig maradt... 
3. Ha tovabb no az olaj ára akkor recesszió
Es lehet is ebredni a narancsos alombol. 
wtcsab 2022. 07. 31. 11:13
Előzmény: #328314  Törölt felhasználó
#328318
Az adó alapja a brent/ural különbsége. Ezen van pénz. Ezt adóztatják. A másik pályán plusz veszteséggel csapolnak a sapkával. Ezzel további pénzeket húznak ki. De összességében még mindig nagyobb lehet a marzs mint a sapka...
wtcsab 2022. 07. 31. 11:04
Előzmény: #328303  Shortelek
#328317
Az adóék nőtt, a sapkás kedvezményezettek köre csökkent /25%/, és nem mellékesen októberig hozták le az eredetileg decemberig tervezett sapkás időszak végét. Nos ezzel biztos a hatás pozitív előjele. Újraosztották a várható erefményt, hogy mindenkinek jó legyen. 
Gypzp03 2022. 07. 31. 10:51
Előzmény: #328306  Shortelek
#328316
Ők többet tudnak a kieső ársapkás autókról, mint mi, nekem erős a gyanúm, hogy kiszámolták, annyit vesznek nagyjából vissza, amit a MOL pluszban megkeres. Nem az volt ugyanis a MOL problémája, hogy nem tudja finanszírozni az ársapkát, hanem az, hogy nem lesz üzemanyag. A kormányzat a MOL-t stratégiai vállalatnak tekinti, és borzasztóan vigyáznak rá, minden egyes intézkedés abba az irányba mutatott eddig, hogy a MOL helyzetbe kerüljön. Amikor a kiskereskedelmi árakat maximálták, előírták mindenkinek, hogy tovább kell működni. Aki nem teszi, azt átveszi a MOL. Amikor a nagyker árakat is maximálták, már nem írták elő a kötelező működést, ki is vonult mindenki a piacról, csak a MOL maradt nagykereskedőnek. Megvárták, míg minden ellátatlannal leszerződnek, kialakítják a változásokhoz a logisztikát, majd mikor ez másfél hét alatt lezajlott, a nagyfogyasztóknak és a külföldieknek visszaemelték piaci árra a fizetendőjüket. Majd az EU-s olaj embargónál is úgy tárgyaltak, hogy a vezetéken érkező (értsd a piaci árhoz képest 30-40%-al olcsóbb) olaj kimaradjon. Így a MOL hatalmas extraprofithoz jut, ugyan meg is adóztatják, (na az extraprofit adók közül ez az egyetlen, ami valódi helyzetelőnyből származó extra nyereséget adóztat), de csak a negyedét vonták el (most ugye emeltek, de az extraprofit is emelkedik). Ezek alapján biztos vagyok benne, hogy a MOL igen tisztességesen keres mindenen, és éppen ezért abban is biztos vagyok, hogy a Q2 jelentésben brutális számok lesznek, jelentős emelkedést várok.
Csiszarg 2022. 07. 31. 10:21
Előzmény: #328312  Shortelek
#328315
Kis cégek esetén még talán működhet is. Máshol nem. Nem úgy van az, hogy kijeletem. Ráadásul az Áfa is számít. Majd megjelenik az árakban. 
Törölt felhasználó 2022. 07. 31. 10:21
Előzmény: #328287  Törölt felhasználó
#328314

"te viccelsz   adó százalékos elvonás azaz a növekvő profitból növekvő adót von el, ha nagyon megengedő vagyok akkor is minimum semleges, de még az sem."
.
Az extraprofit adónak nem a profit az adóalapja.
Törölt felhasználó 2022. 07. 31. 09:47
Előzmény: #328312  Shortelek
#328313
Lehet..., de az nem úgy megy ..a céges autók nagy %a hiteles... nem tudja csak úgy ki-be jelenteni... tehát továbbra is nyugi...jó hír ez! 
Shortelek 2022. 07. 31. 09:15
Előzmény: #328309  Törölt felhasználó
#328312
Rengeteg cégautót fognak kijelenti, nem fogja megérni, dupla adó+ üzemanyag piaci ár, én legalábbis ezt tenném sok vállalkozás helyében, nem a nagy szállítókra gondoltam.
daniel2121 2022. 07. 31. 09:02
Előzmény: #328303  Shortelek
#328311
Valszeg lesz para az elején aztán meglàtjuk.
Törölt felhasználó 2022. 07. 31. 08:58
Előzmény: #328309  Törölt felhasználó
#328310
Egyetértek Steve 52!  
Törölt felhasználó 2022. 07. 31. 08:54
Előzmény: #328308  Bititi
#328309
e kérdéskört tegnap végig beszéltük, portfolio értesülése szerint a gépjárműpark 20%-ka céges autó, de a futásteljesítményük magasabb,mint az átlag szgk. Ebből kalkulálták  további kb.25% piaci áron vásárlók körét azaz  jelenleg 50-50% az ársapka-piaci ár vásárlók aránya. Ezért számoltuk, hogy a Mol extra profitja is nő sőt magasabb értékben, mint az adó növelésének hatása.  természetesen ez megközelítő becslés, pénteken okosabbak leszünk a Q2 eredmény közlésével  ( az elemzői konszenzus rekord számokat jelez, persze ez a negatív tábort hidegen hagyja )  
Bititi 2022. 07. 31. 08:40
Előzmény: #328307  Törölt felhasználó
#328308
A limitált ár és a piaci ár különbségét több jármű tulajdonosa fizeti meg esetleg? A híradásokból 800 ezer átlagnál többet tankoló tulajdonostól van szó.
Törölt felhasználó 2022. 07. 31. 08:17
Előzmény: #328306  Shortelek
#328307
és azt is érted, hogy a Molnak miért lesz nagyobb az extra profitja a tegnapi döntéssel ?
Törölt felhasználó 2022. 07. 31. 08:07
Előzmény: #328303  Shortelek
#328305
indoklás nélkül ez csak hangulat keltés vagy vágyálom részedről?
Törölt felhasználó 2022. 07. 31. 08:06
Előzmény: #328302  Beze
#328304
Sajnos a bét forgalom csökkenése nem arra utal, hogy külföldi befektető nagyon érdeklődne a hazai részvények iránt. Ettől vagy ezért még teljesen igaz amit írtál.  Kicsit árnyalja a képet, hogy az elmúlt hónapokban is voltak nagy felhúzások/vételi napok a Molban és a tegnapi rendeletekkel a piaci elvek felé történt elmozdulás ami pozitív befektetői szemmel. Negatív az adóztatás mértékének emelése, de itt egy speciális helyzet alakult ki hiszen a Mol kész terméket vehet meg az állami tartalékokból kiemelkedően olcsón és nagy nyereséggel fogja eladni, persze,hogy az állam nyerészkedik rajta. Ami nagyon káros-ahogy te is jellemezted az a kiszámíthatatlanság, most speciel jobb döntés született a korábbiakhoz képest - persze sokkal jobbat is el tudnék képzelni - de ismerve OV-t örülhetünk ennek is.  Első ránézésre és másodikra is a tegnapi döntések Mol árazás szempontjából felfelé hatnak viszont  sok az ismeretlen vagy feltételezett várható adat a Q2 eredményben ezért kiemelt figyelem szegeződik a pénteki eredményre. Én biztosan nem adom el a részvényeimet még akkor sem, ha szokás szerint megremegnének a kezek, Mol helyzete tegnap óta piacibb lett, magas adóztatás vagy extra profit adó a szektorban pedig már nem hazai kiváltság.
Shortelek 2022. 07. 31. 07:39
#328303
A kurmány emelte a mol extraprofit adóját, akkor hétfőn mehetünk le megen.
Beze
Beze 2022. 07. 31. 07:30
Előzmény: #328295  Törölt felhasználó
#328302
Értem amit mondasz, de ez már kabaré számba megy. Egy külföldi befektető azt látja, hogy állandóan össze-vissza szabályokat hoznak, szinte hónapról hónapra más az adó mértéke, stb... Így én se mernék ide pénzt rakni, mert a fene tudja, mit találnak ki augusztusban. Csak erre próbáltam célozni, és ettől tartok, ami miatt eladói nyomás is keletkezhet hétfőn. De én örülnék legjobban ha nem lesz igazam.
eredmeny 2022. 07. 31. 06:09
Előzmény: #328291  Beze
#328301
Szóval a pénz illetve annak hiánya sokmindent megmozgat, osztom szinte minden véleményt, azzal hogy az ársapkahoz és/ vagy a kedvezményes áron vásárolható üzemanyag mennyiséghez is hozzá kellett volna nyúlnia a kormánynak úgy hogy a kedvezményes árat emeli, a vásárolható mennyiséget csökkenti.
Persze ez nemcsak a MOL nak lett volna jó!!!

friss hírek További hírek