ez azért érdekes kérdés, mert úgy néz ki, hogy az ársapka kivezetését csak az extra profit méretes csökkenése - ebből az extra profit adó alacsony mértéke - indíthatná el, persze az olaj ár csökkenésével egyetemben. 100% adóelvonás nyilván nem valószínű ... szerintem 60/40 arány már maximális, ennél magasabb elvonás pofátlanság, Molnak fejlesztéseket kell végrehajtania, szükséges a plusz bevétel
És akkor egyébként még mindig csak annyi történne, hogy itthon visszaállna a háború előtti működés. Ha nem lenne ársapka és a spreadet egy az egyben elvinné az adó.
céges autónál cégautóadót fizetsz, nem is keveset, ha nincs számlád a tankolásról nem lesz elszámolható költséged sem így viszont értelmetlen a cégautó léte.....
Ezért kell az adószám is majd nem??? Én mint msz megyek a trabival és kérek Áfás számlát akkor olcsón kell kapnom, de ha én mint e.v. megyek a barkassal és kérek áfás számlát azt drágán kell kapnom. Azt utóbbi esetben kell adószám mindenképp, különben nem tudom betenni a könyvelésbe.
Na akkor a tuti kiskapu .Tankolni a céges autóval.A kutas ellenőrzi a tulajdonjogot.Meg kell keresni a "haver" benzinkutast és baráti alapon a másik magántulajdonú forgalmit bemutatni.Ezt le lehet ellenőrizni, de szinte lehetetlen.Marad az árstoppos ár.Ehhez viszont kell a haver, bevállalós kutas.Van ilyen, mert magyarok vagyunk.
Igen, de gondolom, hogy nem maguktól találták ezt ki, mert jelen pillanatban ha egy magánszemély (vagy ev, mindegy) a saját kocsiba tankol és számlát kér akkor a Magyar Közlöny szerint ársapkás áron kellene neki adni. Ez nagyon komoly konfliktusokat szülne a kutakon ha nem jönne ki sürgősen egy módosító a rendelethez.
Van egy hír amit tőlem tudtok meg először: A Shell körbeküldött a kutak között egy tájékoztatót, hogy ÁFÁ-s számla esetén csak piaci áron lehet tankolni. Akkor is ha a tulajdonos vagy üzembentartó magánszemély. Hogy ez az ő magánakciójuk vagy felsőbb szinten történtek egyeztetések azt nem tudom, de az utóbbira gondolok.
Kapkodva született halott dolog az egész, amin lesz még 100 módosítás!! Aztán augusztusban minden cég átíratja a a kocsikat a magán szférába és erre majd az okosoknak leeseik, hogy kell egy havi mennyiség , vagy ársapka emelés, esetleg eltörlés. Na akkor mi lesz? :) Ez csak az én véleményem
Gondolom hogy amikor vették a járművet,eleve úgy vették hogy bevitték cégbe kft-be,stb.Az áfát visszaigényelték.Így lehetett olcsóbb.Én is mondtam hogy nem vállalkozásba lesz,hanem magán személy.Kőnyvelő is mondta hogy ne vigyem be,mert a későbbiekben csak bonyodalmat okoz pl. eladás.
A rendeletben természetes személy van és az egyéni vállalkozó adózási módtól és ÁFA körtől függetlenül annak számít. Értem az ellentmondást és szerintem is neked van igazad, de a rendeletet egyelőre én csak így tudom értelmezni. Ha bővítenék annyival, hogy ÁFÁ-s számlával csak piaci áron lehet tankolni az megoldaná ezt a problémát és az ellenőrzés is zökkenőmentesebben menne.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.