11 millió hordó nem tűnik érdemi nagyságrendnek azaz nem jelentős tételről lehet szó, a kitermelés ,karbantartások és a környezet rehabilitációja sok pénzt emésztene föl, így a mezők eladása jó döntésnek tekinthető igaz a vételi árat nem közölte a cikk. Pár héttel korábban is értékesített mezőket a Mol, piac pozitívan fogadta .Csak összehasonlításként: Usa Ekvádor olajkészlete iránt érdeklődik ami kb. 8 mrd hordó mennyiséget jelent.
Persze majd pont a "kényelmes" magyar ember fogja az autohasználatot nélkülőzni vagy csökkenteni.. Valaki 1kmről kocsival jár melóba... Az ilyen belehalna ha gyalog kéne bárhova mennie vagy busszal
Magyarország nem támogatja az orosz olaj- és gáz elleni uniós szankciókat – ismételte meg a magyar álláspontot Ankarában a török külügyminiszterrel tartott sajtótájékoztatón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Kiinduló pont az, hogy mit lép a kormányzat ? ( jelenleg május közepére teszik a kormányalakítást, addig nem várható változás ) Saját véleményem több elemzővel egybeesik azaz ársapka teljes eltörlése nem várható, lépcsőzetes kivezetése vagy más konstrukció valószínűbb sőt a jelenlegi szabályok meghosszabbítása is simán lehetséges pláne , ha az Ural/Brent spread hosszabb távon is megmarad. ( szerintem háború után is igen ) Ársapka addig nem lényeges elem,míg a finomítói árrések extra magasan lesznek. Kormányzat nyilván az inflációra is kell,hogy gondoljon és még sok más tényezőre is, mint az eu források lehívhatóságára. Sokan orbáni fordulatra számítanak, eu-s prioritásokat középpontba helyezve. Sok még a nyitott kérdés politikailag/gazdaságilag, jelenleg a lakossági költekezés nem enyhül, pl. a húsvéti vagy a nyári szállodai foglalások telítettek voltak és lesznek.
Amíg az Brent/Ural spread ilyen brutál, addig esélyt látok arra hogy marad a 480-as ársapka. Viszont, ha mégis kivezeti az ársapkát, akkor kap egy megemelt bányajáradék vagy egyéb adót. Valószínű, hogy a "van sapkája, nincs sapkája" törvény érvényesül.
az ársapkával kapcsolatban valahogy nem látom magam előtt, hogy az emberek nem alakítják át az autóhasználati szokásaikat ha 500ról 6-700ra ugrik az üzemanyagár - vagy ha lépcsőzetesen veszik el a sapeszt, akkor is, a lényegen kevésbé változtat. én visszazuhanó keresletre számítok a magánszektorban, mondván hogy "a lóf*sznak is van ám vége", illetve további elszálló árakra jóformán minden téren, aminél szintén lassan szerintem ingerküszöbre mennek az árak... nagyjából ezek miatt számítok arra hogy némileg visszaöntenek használtautókat a piacra még idén, mondván hogy 700ér literenként elég lesz ha csak 2 autó marad a családban a 3 helyett pl (ugye a covid miatt kb mindenki kocsival kezdett járni wc-re is, na most azt tudni is kell majd fenntartani...). de ha valamit nagyon nem jól értelmezek, nyitott vagyok belátni ha valaki elmagyarázza az ő nézőpontját.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.