Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
OSZLOPOS 2021. 11. 17. 09:48
Előzmény: #301037  ExLexPlex
#301040
azt majd az amcsi robot eldönti...már sokan játszák a 2540-50 körüli eladás, nap végén visszavét. Háromszor lehetett eddig pénzt keresni vele...ami azt is jelenti, hogy egy 2560 feletti kitörésre megmozdulhatnak a short zárók is. Mindenesetre az érdeklődés kopik a papír iránt.
OSZLOPOS 2021. 11. 17. 09:42
Előzmény: #301023  faék
#301039
két gondolat hozzá. A Covid magától nem fog elmászni, értem, hogy most homokba dugta a fejét a kormány, de elképzelhetetlen, hogy májusig - előző hullám addig tartott- ne kelljen szigorítani. minél később, annál nagyobbat kell majd, és minél később, annál nagyobb bizonytalnság lesz a piacon. 
Kettő: reptér. Ott év végéig lesz bejelentés, hacsak nem üzemeltetést kap 30 évre kvázi ingyen, akkor nem éri meg. Zsolti töke fogva van, de Jelinek nem hiszem, hogy rossz üzletbe belemenne. Igaz, nincsenek is összekötve.
És igen, az, hogy mostantől a MOL-nál a nyersolaj tekintetében fordítva kell gondolkodni, az sokaknak nem fog menni. Illetve időtávban gondolkodás miatt lehetnek ellentétes pozíciók. Aki hosszútávon gondolkodik, az adhat az olaj esésére, aki meg fél évben, az vehet. 
És az is lehetőség, hogy kimaradunk az egészből.
és egy gondolat a végletekig optimistáknak a makro folyamatokról. A GDP növekedés kisebb, mint az infláció. és a tendenciák is nagyon rossz irányúak, a GDP satu féken lesz, az infláció meg épp csúcson. Ezért nem akar Viktor semmi áron lezárni, kicsit sem.És ezért nyúlt bele a benzinbe..és ha kell másba is bele fog.
bankos
bankos 2021. 11. 17. 09:41
Előzmény: #301036  bankos
#301038
2538
ExLexPlex
ExLexPlex 2021. 11. 17. 09:40
#301037
Ma szintet váltunk az 550-580 sávba...
bankos
bankos 2021. 11. 17. 09:37
Előzmény: #301034  bankos
#301036
2534
Balin2020
Balin2020 2021. 11. 17. 09:37
Előzmény: #301032  Balin2020
#301035
Hát ez felfelé mozdult:
https://invst.ly/wmvcr
bankos
bankos 2021. 11. 17. 09:36
Előzmény: #301033  bluefrog
#301034
2516/2526
bluefrog
bluefrog 2021. 11. 17. 09:33
Előzmény: #301030  Zöldbéla
#301033
Jó reggelt! tegnap "szabin" voltál?:)
Balin2020
Balin2020 2021. 11. 17. 09:29
#301032
signal2
signal2 2021. 11. 17. 09:20
Előzmény: #301029  Balin2020
#301031
Várják a csütörtöki kamatkondíciókat. Viszont fixen leírta az MNB, hogy január 1-jétől szűkíti a forintlikviditást, így nagy esésre nem érdemes játszani. A januári béremelések emelik a pénzkeresletet, így szinten maradó pénzkínálat esetén is erősödés várható januártól. Ami nekem egyben azt is jelenti, hogy jövőre veszteséges lesz az MNB. 
Zöldbéla
Zöldbéla 2021. 11. 17. 09:18
#301030
Jó reggelt, eredményes kereskedést!
Balin2020
Balin2020 2021. 11. 17. 09:09
#301029
Eddig nem tudják hova tenni a befektetők a tegnapi kamatemelést, EUR/HUF ugyanott van, ahol a kamatemelés előtt beállt az árfolyam:
https://invst.ly/wmuvp
cashattack
cashattack 2021. 11. 17. 09:03
Előzmény: #301026  Balin2020
#301028
Ha emelkedik az árfolyam, akkor azt mondja hogy emelkedni fog, ha esik akkor meg azt mondja, hogy esni fog. Kb. ennyi…
ALANFED
ALANFED 2021. 11. 17. 09:00
Előzmény: #301026  Balin2020
#301027
hirtelen akar nagyot mondani /írni/ néha nagyon nem jön be, ha utána számolunk, jól látod
Balin2020
Balin2020 2021. 11. 17. 08:56
Előzmény: #301024  Balin2020
#301026
Ezért voltam annyira kiakadva a múlt héten Pomperjre, mikor a MOL összes bevételére vetítette a kiskert érintő rendelkezésekből kalkulált veszteséget %-osan és 100 millió dolláros kieséseket vizionált. Akkorra bugyutaságokat írt le, hogy majd lecsúsztam a székről, mikor elolvastam. A TA rajzaiban én is találtam már hasznos infót, de funda elemzéstől inkább tartsa távol magát szerintem. Mindenki jobban jár.
csuloktata 2021. 11. 17. 08:51
Előzmény: #301021  ExLexPlex
#301025

"Fogyasztói szolgáltatások mekkora részét teszi ki a benzin és gázolaj értékesítés. Most nem csigázlak és elárulom, hogy ez nagyjából a teljes bevétel 2%-a."
Ez az jelenti, ha jövedéki adóval adná az üzemanyagot, azaz nulla Ft anyagár, előállítési ktg, nulla árrés- en. Akkor a bevétel 2 %- a esne ki. Szép dolog a számvitel!
Balin2020
Balin2020 2021. 11. 17. 08:40
Előzmény: #301023  faék
#301024
"Mondjuk, ha esik az olaj sokat, akkor baj van, mert a kulfoldi alapok az olajszektorral egyutt fogják adni, mikozben ez most jó hir a molnak."
Amit már egész nagy valószínűséggel ki lehet jelenteni az az, hogy jelenlegi USD/HUF és olajár mellett a MOL-nak valójában nem oszt, nem szoroz az üzemanyagárakra bejelentett rendelet. Tehát, ha esik az olaj az továbbra is nagyobb eredmény kiesést okoz. Az olajár emelkedésből adódó többleteredmény valószínűleg bőségesen ellensúlyozza a kiskernél keletkező veszteséget. Ugye az arányokon van a lényeg, az Upstream az összes bevétel kb. 40 %-a, a Fogyasztói szegmenshez tartozó magyar üzemanyag-értékesítés pedig mindössze néhány %.
faék
faék 2021. 11. 17. 08:20
Előzmény: #301018  gaben500
#301023
"Fekete Törley? Mire várod évvégére? Hogy mozoghat a köv. pár hónapba?"
Egy 3 L-es Brut. Nem tudok újat hozzátenni a témához. Kivesézték rendesen.
Amig nincs profit warning, addig nincs baj!
Olaj ne emelkedjen 84 dodo fölé és a forint ne menjen 320 fölé a dollárral szemben és akkor nem lesz gond.
Elfelejtik ezt is mint a srv átadást.
Mondjuk, ha esik az olaj sokat, akkor baj van, mert a kulfoldi alapok az olajszektorral egyutt fogják adni, mikozben ez most jó hir a molnak. Ne jelentsenek be repteret se. Mondjuk jol jönne egy uj mező találat, vagy kukatender, vagy bármi pozitiv kommunikáció. De ez sajna nincs.....
Es hozzáteszem még1x, hogy nevetséges, hogy egy két alapkezelő, milyen megfontolások alapján dönt eladás és vétel mellett. Sajnos tájékozottság szinten sokkal gyengébbek, mint itt egyesek!
Szerintem aki eddig nem adta el és stopja sincs, az már ne ugráljon! Minek?!
Aki meg venni akar és hosszu távra az csipegethet, de stop beállításával! Figyelembe véve az eddigi aljat 2430 és a certi kiutesi szintjet 2408!
Jó szelet.
Jacob 2021. 11. 16. 23:38
Előzmény: #301021  ExLexPlex
#301022
A funda az nem vitás. A befagyasztás módja, az ami elgondolkodtató számomra. Az ország vezetését is minősítették. Mi van ha azt mondják, holnap nem lehet kereskedni a részvénnyel? Vagy akármi. Hol a határ? Ez óriási nagy bizonytalanság szerintem. Minden esetre nagy nyerőt kívánok, aki tartja. Ha csökken a bizonytalanság talán vissza szállok.
ExLexPlex
ExLexPlex 2021. 11. 16. 23:19
Előzmény: #301015  Törölt felhasználó
#301021
Jó összefoglaló, köszi!Egyébként kb. ugyanide jutott egy másik elemző is kicsit szájbarágosabb stilusban, de a lényeg uyganez:
Pár napja föltettem neked két kérdést, amelyekre most együtt válaszolunk. 
Az első kérdés így hangzott:
 
Érdemes most Mol részvényben gondolkodni vagy sem egy ilyen kormányzati döntés után? Hogyan is hangzott a következtetési láncolat? Miért kell óvakodni tőle? 
  • Mol benzint és dízelt értékesít, ha befagyasztják ezek árát az a Molnak rossz, mert csökken a bevétele.
  • Kénytelen a megszabott áron adni a termékét, még akkor is ha neki valójában többe kerül. Ezzel veszteséget termel.
  • El kell tehát adni a részvényt és örülni, hogy csak egy kis veszteségben szállt ki a befektető.
 A második kérdés pedig így hangzott: Valójában helyes ez a következtetési láncolat? 
Annyit elárulhatok, hogy a megoldást abban érdemes keresni, amiről az előző hírlevelünkben szót ejtettünk. A céges bevételben, azaz honnan szerzi a MOL a bevételeit. Ezt nem olyan nehéz kikeresni, pusztán meg kell néznünk a cég éves és negyedéves jelentéseit és egy kis hozzáértéssel feltárul előttünk az információ. 
Nézzük hát ezeket adatokkal: Mint minden olaj és gázipari társaság, a MOL-nak is 3 fő szegmensből jön a bevétele. Az Upstream, Midstream és Downstream üzletágak. Az Upstream az olaj és földgáz kitermelését jelenti (upstream=felhozatal) és az abból származó bevételeket. A Midstream a szállítást. (pl. van egy gázvezeték, melyen nem csak a MOL által kitermelt földgázt szállítják, ekkor a másik cég “bérli” a vezetéket, amiért a MOL-nak fizet.) A Downstream pedig a feldolgozást. (Ez az olajfonomítás, amikor kerozint, benzit, dízelt állítanak elő, ilyen a szászhalombattai finomító is.) A Downstreambe tartozik még a petrolkémia, ugyanis olajból sok-sok féle műanyag, habszivacs, szintetikus gumi és még ezerféle dolog készül. Ezen felül A MOL esetén még egy bevételi forrást van, ez a Fogyasztói szolgáltatások.
Ide tartozik a benzinkutak üzemeltetése és üzemanyag értékesítése, a Fresh Corner üzletek a benzinkutaton, vagy a budapesti kerékpárok és e-autók üzemeltetése. Tehát az első feladatunk, ha meg akarjuk határozni, hogy a kormányzati döntés valójában mekkora hatással lesz a MOL-ra, hogy a negyedéves jelentésükből megnézzük mekkora az egyes szegmensek aránya:
Forrás: MOL 2021. Harmadik negyedéves jelentés
https://molgroup.info/hu/befektetoi-kapcsolatok/jelentesek#nav-negyedeves-jelentesek
 A legsötétebb vörös jelenti az Upstream üzletágat (396 millió dollár) Az élénk piros a Downstream üzletág bevételeit (436 millió dollár) A sötét szürke a Fogyasztói szolgáltatásokat (211 millió dollár) A halványabb szürke a Midstream üzletágat (30 millió dollár). A leghalványabb szürke, ahol mínusz számot látunk, pedig a beruházásokat (-49 millió dollár). 
A teljes bevétel pedig az összes részleg összege: 1025 millió dollár. Tehát ebből már látjuk, hogy a Fogyasztói szolgáltatások a teljes bevétel kb. 20%-át teszik ki.
Ahogy pedig már az előbb beszéltük, ebben sok-sok dolog benne van, ezek közül egy a benzin és gázolaj kiskereskedelmi értékesítése. Ahhoz, hogy ennek az arányát meghatározzuk, még egy kicsit több kutatómunka kellett és a 2020-as éves jelentésben is kutakodni kellett, hogy a Fogyasztói szolgáltatások mekkora részét teszi ki a benzin és gázolaj értékesítés. Most nem csigázlak és elárulom, hogy ez nagyjából a teljes bevétel 2%-a. Ebből milyen következtetést lehet levonni? Hogy összességében a MOL-nak kis túlzással nem oszt, nem szoroz ez az intézkedés. 
Ennek ellenére előző hét csütörtökön és pénteken kisebb pánik alakult ki és a részvények sok százalékot estek.De ezek alapján a számok alapján ezt semmi nem indokolja és hosszútávon a MOL-nak ez az intézkedés nem akkora hátrány, mint amekkora esést szenvedtek a részvényei. Arról nem is beszélve, hogy a többi üzletág eredményének a növekedése bőven kompenzálni tudja ezt a 2%-os bevétel kiesést. Ezekből tehát világosan következik a válaszom a második kérdésre, azaz, hogy az előző hírlevélben felvázolt következtetési láncolat hibás. Minimálisan fogja ez a kormányzati intézkedés érinteni a bevételeit, tehát nem érdemes pánikba esni a MOL kapcsán. 
Az első kérdésre, pedig meghagyom, hogy saját magad válaszolhass: Érdemes tehát most Mol részvényben gondolkodni egy ilyen kormányzati döntés után?
Varga Dani
érthetőpénz.hu

friss hírek További hírek