Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pecaman
pecaman 2020. 12. 07. 09:14
#257580
Investing persze megint sz.r
Törölt felhasználó 2020. 12. 07. 09:07
Előzmény: #257578  Zöldbéla
#257579
2026.-
Zöldbéla
Zöldbéla 2020. 12. 07. 08:58
#257578
Jó reggelt, eredményes kereskedést!
yossarian78
yossarian78 2020. 12. 07. 08:43
Előzmény: #257570  jogorvos
#257577
Csibefasirt
Csibefasirt 2020. 12. 06. 22:07
Előzmény: #257570  jogorvos
#257576
https://www.youtube.com/watch?v=yCNkmi7VE0I&t=242s
ezt a technológiát kéne felhúzni, és ezzel megoldható lenne az olaj probléma.
+ nem kellene egy teljesen új infrastruktúrát sem kiépíteni az elektromos autókra, már minden meglenne, ami kell
Dectum 2020. 12. 06. 21:11
Előzmény: #257570  jogorvos
#257575
Én úgy tudom /tudtam eddig, hogy az atomenergia az egyik legtisztább energia. Ott az egyetlen szennyező az az elhasznált rúd, aminek a letárolása okoz nagy fejfájást, de maga az energia előállítása során nagyon kevés veszélyes hulladék keletkezik.
Dectum 2020. 12. 06. 21:07
Előzmény: #257557  paneltomi
#257574
Szia Tomi!
Ne haragudj, de én ezzel a cikkel egyáltalán nem tudok egyetérteni ebben a formában. Ez a cikk nem óva int, hanem inkább elriaszt, és szerintem ez egy hibás dolog. Egyetértek azzal, hogy a kezdő befektetőket rengeteg veszély fenyegeti, de azzal nem értek egyet, hogy emiatt el kell riasztani őket. Ez olyan mintha megtiltanám a gyerekemnek, hogy valaha is biciklihez nyúljon, mert összetörheti magát... Szerintem ez alapvetően rossz nevelési módszer / életszemlélet. A kezdő befektetők legnagyobb veszélye az, hogy úgy ülhetnek autóba, hogy nem szereztek előtte képesítést az autóvezetésében és emiatt életveszélyes minden amit csinálnak...
Azt kéne megértetni az emberekkel, hogy a tőzsde is egy szakma, és a tanulást itt sem lehet megspórolni. Nyilván tőzsdézésből is 100-ból egy él meg, de elhihetitek, hogy ha 100 főzésben képzetlen ember akarna éttermet nyitni ott sem lenne jobb az arány! Vagy képzeljünk el 100 önjelölt pilótát...
Én sokkal jobban szeretem az ilyen cikkek helyett azt, ha valaki ilyeneket mondd:
- kezdd kicsiben
- olvass
- írd le, hogy mit akarsz
- írj egy tervet, kereskedj párezer forinttal, naplózz, és a hét végén hasonlítsd össze, hogy mi volt a terved, és ahhoz képest mit csináltál.
- készíts pszichológiai naplót, írd le az érzéseidet amikor poziban vagy
- tanulj meg veszíteni,
etc...
Szerintem, ha így kommunikálnának, és ilyeneket írnának, akkor sokkal több sikeres, vagy legalább az éves 3-5%  kamatokat meghaladó befektető / kereskedő lenne. És ha azt nézem, hogy mi már valszeg semmilyen nyugdíjra nem számíthatunk, akkor el is kellene kezdeni tanítani a társadalmat... nem pedig riogatni...
Adelchi
Adelchi 2020. 12. 06. 20:19
Előzmény: #257570  jogorvos
#257573
Szilvike1
Szilvike1 2020. 12. 06. 19:36
#257572
Holnapi indi vajon mi lesz  ????
OSZLOPOS 2020. 12. 06. 15:57
Előzmény: #257564  signal2
#257571
Hu, ez a cikk mekkora bullshit!  Meg a szamolasok is hibasak benne. Jelenleg az olajfogyasztas azert csokken, mert a globalizacio, a szabad mozgas, repules kapott egy nagy pofont. Ennek lesz kihatasa a nepek eletszinvonalara, kevesebb arut kell majd mozgatni vagy maga a nep kevesebbet mozog. Esetleg a nep eladja a kocsijat. De ez semmi. Az igazi olajfogyasztok a nehezgepek, tankerek, repulok, stb. Ott az aksirol menes jo darabig nem lesz megoldott.hany fegyver, harckocsi, repulo, hajo,barmi megy elektromos meghajtassal? Ez a jelenlegi egy szerencses bekes idoszak, ami csokkebti az olak keresletet. De ez sem hoz 70%os csolkenest. Ez a cikk egy vicc! 
jogorvos 2020. 12. 06. 13:42
#257570
Jelen állás szerint az elektromos energia alapvetően és túlnyomó részt szénhidrogén, vagy szén elégetésével állítható elő. A szél és napenergia középtávon (25-30 év) is csak kisebb mértékben (becslések szerint 15-25%-ban) képes fedezni az igényeket. Az atomenergia pedig semmivel sem környezet kímélőbb, mint a szénszármazékok.
Ma egy tisztán elektromos kisautó (pl. Renault Zoe) 500 km megtételéhez több energiát igényel, mint egy hasonló kategóriájú benzines (pl. Opel Corsa). Ráadásul a városokban rövid és hosszú távon  is megoldhatatlan az elektromos járművek tömeges töltése. A tömbházak emeleteire nem lehet naponta felcipelni 180 kilós akkukat és kábel erdő sem lóghat az ablakokból, ráadásul az elektromos hálózat is alkalmatlan a tömeges, nagy energia igényű töltésre. Emellett a hagyományos belsőégésű motorok is rohamosan fejlődnek, csökken a káros anyag kibocsájtásuk.
A teherszállítás, hajózás repülés terén még ábrándok szintjén sincs épkézláb elképzelés, hogyan lehetne kiváltani a kőolaj származék üzemanyagokat. Nem beszélve a vegyiparról, gyógyszergyártásról, stb., stb..
Úgyhogy, a MOL-nak még bőven van jövője.
paneltomi 2020. 12. 06. 13:04
Előzmény: #257566  pomperj
#257569
lehet hogy első blikkre pimaszságnak hat, de a cél nemes. így tudok magából több gyémántértékű mondatot kigörgetni, mindnyájunk okulására .)
Törölt felhasználó 2020. 12. 06. 12:56
Előzmény: #257565  Törölt felhasználó
#257568
3000 ezret azért megvárom
Adelchi
Adelchi 2020. 12. 06. 12:47
Előzmény: #257564  signal2
#257567
" Egyedül Kína évi nyolcvanmilliárd dollárt spórolhatna, ha a fentiek szerint villamosítaná közlekedését."
Ezen olaj megtakarítás ellensúlyozására hány szénerőművet szándékoznak építeni. Fő a környezetvédelem, mint németországban, ahol is, az atomerőművek helyett széntüzelésű erőművekkel védik a környezetet. 
pomperj
pomperj 2020. 12. 06. 12:28
Előzmény: #257557  paneltomi
#257566
Abban a  cikkben sok megszivlelendo van.
Rengeteg olyan delibabos-idea-ceg kerul a fintech cegek, mint pl. robinhood altal ajanlott daytrader asztalra, amirol az a cikk szol.
.
De hogy ez ide, a MOL topikba?
A MOL olyan termekcsaladot arul, ami MINDEN magyar csalad szamara fontos, es nelkulozhetetlen napi hasznaltban van. Ez a MOL most kb. annyiert ad egy liter benzint, (amivel 10km-re el lehet vinni 2 tonna sulyt)   amennyi 1 liter ivoviz, vagy cukrosviz. Es az arfolyama szokatlanul olcso.
Ezert kozep-es hosszutavraa MOL  jo vetel.
A MOL daytrade tema  arrol szol, hogy lehet-e rovidtavon, napon beluli mozgasok figyelembe vetelevel tobbet keresni, mint a (szinten jo es egyszeru)  buy-and-hold ?
Sajnalatos, hogy nem erted a kulonbseget. 
Vagy a lenyeg az ocska pimaszkodas?
Törölt felhasználó 2020. 12. 06. 11:59
Előzmény: #257564  signal2
#257565
Akkor jó, 2021-ben terveztem eladni MOL részvényeimet :D
Törölt felhasználó 2020. 12. 06. 08:06
Előzmény: #257562  yossarian78
#257563
Én kifejezetten a válság miatt kezdtem el. Eddig jó. 2009-ben elmulasztottam, most nem akarom. :d
yossarian78
yossarian78 2020. 12. 06. 07:46
Előzmény: #257561  yossarian78
#257562
Úgyanígy lesajnáklák 2009-ben a "háziasszonyokat", akik zsákolták a 2000 Ft-is OTP-t.
yossarian78
yossarian78 2020. 12. 06. 07:44
Előzmény: #257557  paneltomi
#257561
Hát igen ennek nem sok köze van a magyar viszonyokhoz. Egyébként a robinhoodosok nagy része vastag pluszban lehet, szemben azokkal, akik tavasztól végigshortolták az évet.

friss hírek További hírek