https://www.youtube.com/watch?v=yCNkmi7VE0I&t=242s ezt a technológiát kéne felhúzni, és ezzel megoldható lenne az olaj probléma. + nem kellene egy teljesen új infrastruktúrát sem kiépíteni az elektromos autókra, már minden meglenne, ami kell
Én úgy tudom /tudtam eddig, hogy az atomenergia az egyik legtisztább energia. Ott az egyetlen szennyező az az elhasznált rúd, aminek a letárolása okoz nagy fejfájást, de maga az energia előállítása során nagyon kevés veszélyes hulladék keletkezik.
Szia Tomi! Ne haragudj, de én ezzel a cikkel egyáltalán nem tudok egyetérteni ebben a formában. Ez a cikk nem óva int, hanem inkább elriaszt, és szerintem ez egy hibás dolog. Egyetértek azzal, hogy a kezdő befektetőket rengeteg veszély fenyegeti, de azzal nem értek egyet, hogy emiatt el kell riasztani őket. Ez olyan mintha megtiltanám a gyerekemnek, hogy valaha is biciklihez nyúljon, mert összetörheti magát... Szerintem ez alapvetően rossz nevelési módszer / életszemlélet. A kezdő befektetők legnagyobb veszélye az, hogy úgy ülhetnek autóba, hogy nem szereztek előtte képesítést az autóvezetésében és emiatt életveszélyes minden amit csinálnak... Azt kéne megértetni az emberekkel, hogy a tőzsde is egy szakma, és a tanulást itt sem lehet megspórolni. Nyilván tőzsdézésből is 100-ból egy él meg, de elhihetitek, hogy ha 100 főzésben képzetlen ember akarna éttermet nyitni ott sem lenne jobb az arány! Vagy képzeljünk el 100 önjelölt pilótát... Én sokkal jobban szeretem az ilyen cikkek helyett azt, ha valaki ilyeneket mondd: - kezdd kicsiben - olvass - írd le, hogy mit akarsz - írj egy tervet, kereskedj párezer forinttal, naplózz, és a hét végén hasonlítsd össze, hogy mi volt a terved, és ahhoz képest mit csináltál. - készíts pszichológiai naplót, írd le az érzéseidet amikor poziban vagy - tanulj meg veszíteni, etc... Szerintem, ha így kommunikálnának, és ilyeneket írnának, akkor sokkal több sikeres, vagy legalább az éves 3-5% kamatokat meghaladó befektető / kereskedő lenne. És ha azt nézem, hogy mi már valszeg semmilyen nyugdíjra nem számíthatunk, akkor el is kellene kezdeni tanítani a társadalmat... nem pedig riogatni...
Hu, ez a cikk mekkora bullshit! Meg a szamolasok is hibasak benne. Jelenleg az olajfogyasztas azert csokken, mert a globalizacio, a szabad mozgas, repules kapott egy nagy pofont. Ennek lesz kihatasa a nepek eletszinvonalara, kevesebb arut kell majd mozgatni vagy maga a nep kevesebbet mozog. Esetleg a nep eladja a kocsijat. De ez semmi. Az igazi olajfogyasztok a nehezgepek, tankerek, repulok, stb. Ott az aksirol menes jo darabig nem lesz megoldott.hany fegyver, harckocsi, repulo, hajo,barmi megy elektromos meghajtassal? Ez a jelenlegi egy szerencses bekes idoszak, ami csokkebti az olak keresletet. De ez sem hoz 70%os csolkenest. Ez a cikk egy vicc!
Jelen állás szerint az elektromos energia alapvetően és túlnyomó részt szénhidrogén, vagy szén elégetésével állítható elő. A szél és napenergia középtávon (25-30 év) is csak kisebb mértékben (becslések szerint 15-25%-ban) képes fedezni az igényeket. Az atomenergia pedig semmivel sem környezet kímélőbb, mint a szénszármazékok. Ma egy tisztán elektromos kisautó (pl. Renault Zoe) 500 km megtételéhez több energiát igényel, mint egy hasonló kategóriájú benzines (pl. Opel Corsa). Ráadásul a városokban rövid és hosszú távon is megoldhatatlan az elektromos járművek tömeges töltése. A tömbházak emeleteire nem lehet naponta felcipelni 180 kilós akkukat és kábel erdő sem lóghat az ablakokból, ráadásul az elektromos hálózat is alkalmatlan a tömeges, nagy energia igényű töltésre. Emellett a hagyományos belsőégésű motorok is rohamosan fejlődnek, csökken a káros anyag kibocsájtásuk. A teherszállítás, hajózás repülés terén még ábrándok szintjén sincs épkézláb elképzelés, hogyan lehetne kiváltani a kőolaj származék üzemanyagokat. Nem beszélve a vegyiparról, gyógyszergyártásról, stb., stb.. Úgyhogy, a MOL-nak még bőven van jövője.
" Egyedül Kína évi nyolcvanmilliárd dollárt spórolhatna, ha a fentiek szerint villamosítaná közlekedését." Ezen olaj megtakarítás ellensúlyozására hány szénerőművet szándékoznak építeni. Fő a környezetvédelem, mint németországban, ahol is, az atomerőművek helyett széntüzelésű erőművekkel védik a környezetet.
Abban a cikkben sok megszivlelendo van. Rengeteg olyan delibabos-idea-ceg kerul a fintech cegek, mint pl. robinhood altal ajanlott daytrader asztalra, amirol az a cikk szol. . De hogy ez ide, a MOL topikba? A MOL olyan termekcsaladot arul, ami MINDEN magyar csalad szamara fontos, es nelkulozhetetlen napi hasznaltban van. Ez a MOL most kb. annyiert ad egy liter benzint, (amivel 10km-re el lehet vinni 2 tonna sulyt) amennyi 1 liter ivoviz, vagy cukrosviz. Es az arfolyama szokatlanul olcso. Ezert kozep-es hosszutavraa MOL jo vetel. A MOL daytrade tema arrol szol, hogy lehet-e rovidtavon, napon beluli mozgasok figyelembe vetelevel tobbet keresni, mint a (szinten jo es egyszeru) buy-and-hold ? Sajnalatos, hogy nem erted a kulonbseget. Vagy a lenyeg az ocska pimaszkodas?
Hát igen ennek nem sok köze van a magyar viszonyokhoz. Egyébként a robinhoodosok nagy része vastag pluszban lehet, szemben azokkal, akik tavasztól végigshortolták az évet.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.