A Konzum Rt. jelenleg két fő tevékenységre koncentrál: az egyik az építőanyag-kereskedelem, a másik pedig az ingatlan-hasznosítás (a gépjármű-kereskedelmet leválasztották a csoportról). Az első, vagyis az építőanyag-kereskedelem terén főleg Nyugat-Dunántúlon rendelkezik kiemelkedő pozíciókkal, valamint Kecskemét környékén. Mintegy 30 TÜZÉP-telepen folyik kereskedelem.
..
A SZTORI:
..
Az építőanyag-kereskedelem az éles árverseny miatt jelenleg kevésbé jövedelmező, ezért a TÜZÉP telepeket racionalizálják: a kevésbé nyereségeseket bezárják, és AZ IPARTELEPKÉNT MŰKÖDTETHETŐ INGATLANOKAT ÉRTÉKESÍTIK. Több száz hektárnyi ilyen terület vár értékesítésre országszerte.
..
A Konzum LEGNAGYOBB ÉRTÉKE azonban mégsem ez, hanem a Pécs szívében található NÉGY SZINTES ÁRUHÁZ ÉS a hozzá kapcsolódó IRODAHÁZ (ezt nem birtokolja száz százalékban, de a tulajdonában nem lévő két irodaszintet meg szeretné vásárolni.)
..
A KONZUM ÁRUHÁZ FORGALMI ÉRTÉKE minimum 1,5, de reálisan inkább 2 milliárd forint (a mérlegben alig 500 millió forint könyv szerinti értéken tartják nyilván).
..
A gigantikus ingatlan hasznosítása: jelenleg 100%-ban bérbe van adva, az éves bérleti díj 2-300 millió forintos nagyságrendű.
Hamarosan egy bank költözhet az épület egy teljes szintjére: ingatlanpiaci pletykák szerint horribilis, 5500 Ft/négyzetméter körüli áron adják ki a pénzintézetnek.
..
A RÉSZVÉNY FAIR ÉRTÉKE az ingatlanvagyon alapján kb. 500-700 Ft, óvatos becslések szerint is.
..
De miért volt az árfolyam gyalázatosan alacsony?
..
Az ok a múltban keresendő. A társaság korábban szövetkezetként működött, rengeteg veszteséges üzletággal (bútorgyártástól a fémiparig mindennel foglalkozott). A folyamatosan erodálódó vagyont többször próbálták tőkeemelésekkel pótolgatni, ezért sok befektető (befektetési alapok, tőketársaságok) beszorultak a cégbe – befektetésüket gyakorlatilag leírták. Őket próbálta meg kivásárolni F. úr, a főtulajdonos, aki 90 forinton néhány felszámolás sorsára jutott alapból ki is szedett elég sok részvényt.
..
A főtulaj F. úr nem érdekelt a magas árfolyamban, azonban egyre kevésbé tudja megfékezni a piaci folyamatokat: alacsony áron történő eladásokkal fékezni próbálhatja az árfolyamot (bele-beleadogat), ám ekkor saját vagyonát tékozolja ötödáron. A piaci szereplők szívesen szívnak fel ilyen alacsony áron tőle papírokat – a jelenlegi árfolyamon két-három nagyobb spekuláns lenyelhetné a főtulajnál lévő 4 millió részvényt.
..
Gondoljuk csak meg: a Konzum jelenlegi kapitalizációja 750 millió Ft – kb. a négyszintes áruház alsó szintjéért lehetne ennyit kapni.
Es az uj Opel Mokka X? Varosi SUV, automata 4wd, opcio nem is kell, es megkapod 6.0 M korul. Kapsz erte 1.4 T motort, 152 LE, 6-7liter fogyasztas. A merete nem tobb egy Megan-nal, befersz parkolni, es magason ulsz.
Nem autó. Kis bosszúság: ma checkoltam, h az otpn nem sikerült teljesíteni a Konzumos vételem. Agyamat eldobtam. Egész pénteken le volt vonva a szlmon a pénz. Utálom. Szerencse h van portfolios értékpapír szlm is.
Gondoltam rá, de a 2.0 benzines automata rövid távon 10-12 litert eszik. Felesleges pazarlás. Viszont most újra előveszem a típust, gondolkodom rajta. :)
Hehe, nekem jó lenne, asszonynak kevésbé. :) Sokan nem értik a lényeget. Nem sztereotípiák alapján vettem autót soha. Nem kell rongyrázós, kihaénnem, feleslegesen drága, feleslegesen erős, feleslegesen nagy és luxusautó arra, hogy a feleségem elvigye a gyerekeket oviba, intézze a napi ügyeket, elmenjünk belföldön 2-3 napos kirándulásra. Ha valami csoda okán 2 hétre mennénk, akkor van egy 6 személyes Opel Vivaro-m, amibe befér még a kiságy is. :) Nem szeretem a bonyolult technikát, mert abban több a hibalehetőség is, látom nap, mint nap sorakozni a 10 éves Audikat, BMW-ket, Merciket, és minden mást a barátomnál a műhely udvarán. Kis turbós szutyok benzines varrógépek, brutál nyomáson működő zsugorított dízel motorok is kezdenek már megjelenni. Tudjátok mik nem sorakoznak a kötelező szervizeken kívül? Suzuki, Toyota, Honda. . . A hibrid tetszik ugyan, de újat ebből a pénzből nem is kapok és a környéken senki nincs, aki egy meghibásodott akkucellát ki tud cserélni. Olvasom hónapok óta a facebookos Prius csoportot, hát bizony sokaknál dobálja azért a piros háromszöget. Családban is volt egy, de egy alkalommal külföldön a soha el nem romló Prius kidobta a piros háromszöget és nem ment sehova. :(( . .
tisztelem a magánvéleményt, de nekem semmi bajom vele, napi 100 km-t ingázok, zömmel autópályán és nem nyugdíjas tempóban :-) a fogyasztás kb annyi, mint egy kisebb (1.4 d4d) dízel motoré. az automatát meg szokni kell, előtte 400e km-t vezettem manuálist, hát nem ugyanaz, de rohadt kényelmes :-)
Erősen általánosítasz. Az hogy valaki hogy indul el a lámpánál az nem attol függ kinek milyen autója van hanem hogy kiül benne. Én a lámpánál a kis autómmal simán odaverek gyorsulásban a sokszor felső kategóriás autóban ülő majmoknak. De ha gondolod beszéljünk a mindenki által utált nagy pofajú BMW-ekről. Mennyivel különb állatfaj az is. Én amikor vezetek és látok magam előtt egy mazsolát az általában nem egy suzukis.
Tisztában vagyok vele. Vezettem már mindenféle hibridfost. Városban elmegy de ha ralepsz a gazra hogy haladjal is maris felbőg benne az 1.8 as benzin motor. A fokozatmentes cvt váltótól kiráz a hideg.
"50 perc alatt 60" lol... akkor te nem vagy tisztába a hibrid működésével :-) az elektromotor 0-tól leadja a nyomatékot, nem nagyon szokott ellenfél lenni a lámpánál... de igazad lehet, ha nyugdíjas-hibrid kombót láttál
Majd ha vezetsz ezentúl figyelj erre a két típusra pár hétig. És jegyezd meg kik vezetik es figyeld mit csinalnak a forgalomban.aztán majd rájössz hogy ez statisztikailag valós megállapítás. :)
Suzuki kisnyugdijas autó.toyota megba gazdag suzukis.egyiket sem venném. Pont ez az a két típus ami ha elottem megy menekülök onnan. 99%ban feltartanak a forgalomban. Suzukisok nyugdíjastempoban , kiszámíthatatlan módon haladnak, Toyotasok meg hibridkednek 50 perc alatt érik el a 60at.
KONZUM story
A társaság bemutatása, áttekintése
..
A Konzum Rt. jelenleg két fő tevékenységre koncentrál: az egyik az építőanyag-kereskedelem, a másik pedig az ingatlan-hasznosítás (a gépjármű-kereskedelmet leválasztották a csoportról). Az első, vagyis az építőanyag-kereskedelem terén főleg Nyugat-Dunántúlon rendelkezik kiemelkedő pozíciókkal, valamint Kecskemét környékén. Mintegy 30 TÜZÉP-telepen folyik kereskedelem.
..
A SZTORI:
..
Az építőanyag-kereskedelem az éles árverseny miatt jelenleg kevésbé jövedelmező, ezért a TÜZÉP telepeket racionalizálják: a kevésbé nyereségeseket bezárják, és AZ IPARTELEPKÉNT MŰKÖDTETHETŐ INGATLANOKAT ÉRTÉKESÍTIK. Több száz hektárnyi ilyen terület vár értékesítésre országszerte.
..
A Konzum LEGNAGYOBB ÉRTÉKE azonban mégsem ez, hanem a Pécs szívében található NÉGY SZINTES ÁRUHÁZ ÉS a hozzá kapcsolódó IRODAHÁZ (ezt nem birtokolja száz százalékban, de a tulajdonában nem lévő két irodaszintet meg szeretné vásárolni.)
..
A KONZUM ÁRUHÁZ FORGALMI ÉRTÉKE minimum 1,5, de reálisan inkább 2 milliárd forint (a mérlegben alig 500 millió forint könyv szerinti értéken tartják nyilván).
..
A gigantikus ingatlan hasznosítása: jelenleg 100%-ban bérbe van adva, az éves bérleti díj 2-300 millió forintos nagyságrendű.
Hamarosan egy bank költözhet az épület egy teljes szintjére: ingatlanpiaci pletykák szerint horribilis, 5500 Ft/négyzetméter körüli áron adják ki a pénzintézetnek.
..
A RÉSZVÉNY FAIR ÉRTÉKE az ingatlanvagyon alapján kb. 500-700 Ft, óvatos becslések szerint is.
..
De miért volt az árfolyam gyalázatosan alacsony?
..
Az ok a múltban keresendő. A társaság korábban szövetkezetként működött, rengeteg veszteséges üzletággal (bútorgyártástól a fémiparig mindennel foglalkozott). A folyamatosan erodálódó vagyont többször próbálták tőkeemelésekkel pótolgatni, ezért sok befektető (befektetési alapok, tőketársaságok) beszorultak a cégbe – befektetésüket gyakorlatilag leírták. Őket próbálta meg kivásárolni F. úr, a főtulajdonos, aki 90 forinton néhány felszámolás sorsára jutott alapból ki is szedett elég sok részvényt.
..
A főtulaj F. úr nem érdekelt a magas árfolyamban, azonban egyre kevésbé tudja megfékezni a piaci folyamatokat: alacsony áron történő eladásokkal fékezni próbálhatja az árfolyamot (bele-beleadogat), ám ekkor saját vagyonát tékozolja ötödáron. A piaci szereplők szívesen szívnak fel ilyen alacsony áron tőle papírokat – a jelenlegi árfolyamon két-három nagyobb spekuláns lenyelhetné a főtulajnál lévő 4 millió részvényt.
..
Gondoljuk csak meg: a Konzum jelenlegi kapitalizációja 750 millió Ft – kb. a négyszintes áruház alsó szintjéért lehetne ennyit kapni.