Topiknyitó: feel 2019. 05. 06. 16:37

AutoWallis Nyrt+topic  

Moderalt topic csak szolok :-)
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Honekker6 2019. 06. 04. 19:49
Törölt hozzászólás
#3480
feel
feel 2019. 06. 04. 19:14
Előzmény: #3478  Fabrizio66
#3479
KBC elemzese szerint jo is lesz :-)
Fabrizio66
Fabrizio66 2019. 06. 04. 19:12
Előzmény: #3477  feel
#3478
Remélem csak erőt gyűjt, és a következő napokban (még júniusban) újra megpróbálkozik a 145-ös szint átvitelével...
feel
feel 2019. 06. 04. 19:09
Előzmény: #3476  Fabrizio66
#3477
MA 200 megfogta.......
Fabrizio66
Fabrizio66 2019. 06. 04. 19:08
Előzmény: #3475  feel
#3476
Szépen kioldalazott a csökkenő sávból...
feel
feel 2019. 06. 04. 18:55
Előzmény: #3474  Törölt felhasználó
#3475
Szerintem pedig atviszi MA 50-et a kovetkezo napokban.
Törölt felhasználó 2019. 06. 04. 18:41
#3474
reméljük a legjobbakat.....egyelőre én azért várok egy leszúrást még (max 113-ig),és onnan meg sem állunk 160-ig és jön az új sáv 140-180 aki nem vásárol időben az lemarad
Nekkerho 2019. 06. 04. 18:40
Törölt hozzászólás
#3473
feel
feel 2019. 06. 04. 18:31
Előzmény: #3470  feel
#3472
MA 50 135ft-nal van jelenleg.
feel
feel 2019. 06. 04. 18:28
Előzmény: törölt hozzászólás
#3471
Mert ez a pozitiv + topic meg akkor is,ha nem mindig vagyunk azok :-)
feel
feel 2019. 06. 04. 18:26
#3470
Nekkerho 2019. 06. 04. 18:19
Törölt hozzászólás
#3469
feel 2019. 06. 04. 18:13
Törölt hozzászólás
#3468
feel
feel 2019. 06. 04. 18:13
#3467
Gyakorlati cselekvést eredményező, segítő; építő; előrevivő; jó.
pozitív gondolkodás a siker egyik kulcsa
feel
feel 2019. 06. 04. 18:10
#3466
Topic neve valtozott.........AutoWallis Nyrt+topic 
+
feel
feel 2019. 06. 04. 18:04
Előzmény: törölt hozzászólás
#3465
Az ido nekunk dolgozik jo befektetes lesz ez.
feel
feel 2019. 06. 04. 18:03
Előzmény: #3462  feel
#3464
Szoval a KBC szerint is lehetseges a 160ft-180ft-os sav elerese.Meglesz az de en meg optimistabb vagyok :-)
Bekes 2019. 06. 04. 18:03
Törölt hozzászólás
#3463
feel
feel 2019. 06. 04. 18:01
Előzmény: #3461  feel
#3462
 Növekedéshez tartósan át kellene törni a 140-143 forint közötti ellenállászónát, utána pedig visszakerülhetne akár a 160-180 forintos sávba is az árfolyam. A visszaesés folytatódása esetén ismételten a 200 napos mozgóátlag léphet támaszként működésbe 121 forintnál.Az AutoWallis napi grafikonja (2019.05.22. 14:00)
feel
feel 2019. 06. 04. 18:01
Előzmény: #3460  feel
#3461
KBC SZERINT:
Stratégiát hirdetett az AutoWallisMa reggel nyilvánosságra került az AutoWallis várva-várt növekedési stratégiája, valamint a cég hosszú távú jövőképe is. A vállalat 2024-ig akvizíciók nélkül is duplázhatja árbevételét, tranzakciókkal együtt pedig a triplázódás is összejöhet, a jelenlegi eredményhányadok javulása mellett. Osztalékfizetés, negyedéves rendszerességű jelentés, CECE index, kötvénykibocsátás, tőkeemelés is jöhet a következő években.Közzétette 2024-ig szóló stratégiáját, valamint 2029-es jövőképét ma reggel az AutoWallis,ahogy már az éves beszámolójukban is jelezték, ehhez a 2018-as évet tekintik bázisévnek. A vállalat víziója szerint 2029-re robusztus növekedéssel a közép-kelet európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatójává válnak. A vezetőség az ideit is beleszámítva a következő hat évre mutatott be konkrét terveket, melyek alapján organikusan is több mint a duplájára növekedhet a bevétel, az eredménytermelés pedig négyszereződhet is.  Esetleges akvizíciókkal ráadásul még jelentősebb növekedés is elérhető.VÁLTOZÁSRA FELKÉSZÜLNI!A vállalat jól érzékeli a küszöbön álló autóipari változásokat, melyekből hasznot húzni is remél. A közösségi autózás terjedése, önvezető autók megjelenése, az elektromos meghajtás népszerűbbé válása és a digitalizáció mind-mind olyan trend mely nagyban megváltoztathatja az autóipart a következő években. Ugyanakkor az egyedi autótulajdonlás továbbra is fennmarad, és szervizekre, fizikai kiskereskedelmi egységekre is szükség lesz. A cég becslése szerint 2030-ra 7,35 milliárd dollárra emelkedhet a globális autóipari bevétel, mely már közel duplázódást jelentene, a közép-kelet európai régióban viszont még nagyobb mértékű lehet a növekedés.Az AutoWallisnak a következő évek átalakuló autópiacán is lesz hely. A cég a már meglévő márkáival további terjeszkedést tervez a régióban, illetve a meglévő országokban 2-3 új gyártó márkát is képviselnék. Belföldön is további terjeszkedést terveznek, akár új prémium márkák bevonásával is, a méretgazdaságosságból származó előnyöket is kiaknáznák. Erősítenék a fókuszt a kiegészítő szolgáltatásokon, melyeknek a szerepe a jövőben növekedhet a bevétel-portfólióban is. Az eredménytermelő-képesség szempontjából legfontosabb autóipari szolgáltatás szegmensben lehet a legnagyobb növekedési potenciál, itt a „Mobility as a Service”, vagyis mobilitási szolgáltatásokkal szeretnék bővíteni a repertoárt (mint például autómegosztás, rövid távú autókölcsönzés, flottakezelés). Ennek révén az Autowallis, mely jelenleg autóipari szereplő, 2029-re már a mobilitási iparágban versenyezhet.INDULHAT AZ ÖTÉVES TERV!Ez eddig mind szép is jó, de milyen számokat jelent ez az üzleti működésben? A cég a most közzétett stratégiájában 2024-ig határozta meg a tervszámokat. Organikus értelemben 2024-re 142 milliárd forintra emelkedhet az árbevétel, ez nagyobb a tavalyi bevétel duplájánál is, így kicsit még rátettek egy lapáttal a korábbi kétszereződésről szóló ígéretre is. Az organikus növekedésben a Wallis Csoporton belüli egyéb autóipari tevékenységet űző cégek beintegrálásával is számolnak, így az AutoWallis részévé válhat például az Opel és a Kia forgalmazásával foglalkozó Wallis Kerepesi, a frissiben elindult DriveNow prémiumautó megosztó szolgáltatás, vagy a JóAutók.hu és az Auto-Licit.hu is. Az új tagvállalatok bevonásán kívül, a meglévő tevékenységek piaci növekedése sem lesz elhanyagolható, Nyugat-Európával ellentétben a KKE autópiac mérete még dinamikusan bővül.Pozitívum, hogy a nagy növekedés mellett az eredménytermelő képesség is javulni fog,legalábbis a stratégia szerint. Az EBITDA hat év alatt akvizíciók nélkül is 7,9 milliárd forintra emelkedhet, amely közel négyszereződés a 2018-as eredményhez képest. A működési marzsok folyamatosan javulhatnak, az EBITDA hányad tavaly még csak 3,2 százalék volt, ez 2021-re 4,8 százalékra, 2024-re pedig 5,6 százalékra bővülhet. A magasabb marzsokat a nagyobb eredménytermelési képességgel bíró szolgáltatások irányába fókuszálás segítheti leginkább.Az adózás előtti eredmény még nagyobb mértékben növekedhet, az akvizíciók hatásai nélkül is elérhető 5,9 milliárd forintos eredmény 2024-re, mely a 2018-as teljesítmény 5,5-szerese lenne. Ez a nettó profit szintén jelentős növekedését vonhatja maga után, mely 2024-ben megközelítheti az 5 milliárd forintot. Az effektív adókulcsban nagy változást nem feltételezve a nettó profithányad folyamatosan emelkedve 2024-ben már meghaladhatja a 2017-es kiemelkedően magas, 3,1 százalékos szintet, mely az iparági átlagot is jelentősen felülmúlhatja. Az akvizíciókkal nem számolva, tőkeemelés nélkül, a jelenlegi részvényszám mellett az organikus növekedés 17,5 forint körüli EPS-t eredményezne.Azonban a vállalat az organikus növekedés mellett akvizíciókat is tervez, a célpontok pedig 5-15 milliárd forintos forgalmú társaságok lehetnek. A kiszemeltek között lehetnek magyar többmárkás kereskedések, balkáni prémium márka dealer hálózat, regionális alkatrész-kereskedő hálózat vagy regionális flottakezelő is. Ezek mellett új márkadisztribúciós jogokat is megszerezhet a cég.Amennyiben a tervezett akvizíciók megvalósulnak, akkor 2021-re az árbevétel már elérheti a 100 milliárd forintot, 2024-ben pedig már 187 milliárd forint is összejöhet, amely már közel triplázódást jelentene 2018-hoz képest. A tranzakciók vélhetően a kisebb marzsokkal operáló nemzetközi disztribúciós vagy a kis-és nagykereskedelmi szegmenst érintenék, így az eredménytermelésben valamivel kisebb lenne a hatásuk. Akvizíciókkal együtt 2024-re 9,5 milliárd forintra ugorhatna az EBITDA, míg az adózás előtti eredmény 6,8 milliárd forint körül alakulhat.A nagyszabású növekedési tervet persze valamiből finanszírozni is kell, melyre több lehetőség is a cég rendelkezésére áll. A működésből származó eredmény egy része visszaforgatásra kerül, emellett kötvénykibocsátásra is sor kerülhet, de az akvizíciókhoz szükségessé válhat valamilyen formában tőkeemelés is. Az eladósodottság elszabadulását nem engedné a menedzsment, továbbiakban is 50 százalék alatti maradhat a Hitel/Tőke arány.A vezetőség korábban a hozamkörnyezethez képest is vonzó osztalék kifizetésével kecsegtetett 2020-tól, erről most konkrét részletek nem érkeztek, de a stratégia alapján a növekedési céloknak alárendelt, kiszámítható osztalékfizetésre számíthatnak a részvényesek. A tulajdonosi struktúrában a Wallis Asset Management mindenképp szeretné megőrizni többségi részesedését, cél viszont a jelenlegi 14,4 százalékos közkézhányad 30 százalék fölé növelése.A menedzsment szeretné, ha a jelenleg Standard kategóriás részvény bekerülne a BÉT Prémium kategóriájába, emellett pedig a CECE indexbe jutást is célba vették. Jövőre transzparensebb lesz a jelentési rend, negyedévente érkeznek majd a gyorsjelentések.FORRÓ A HELYZET A GRAFIKONON!Nagy mozgások voltak eddig idén az AutoWallis árfolyamában. Február elején nagyon meglódul  a részvény, 260 forint fölé is emelkedett az árfolyam, utána viszont jelentős csökkenések következtek. Május közepén torpant meg a süllyedő trend, érdekes, hogy épp a 200 napos mozgóátlag állította meg a gyengülést 120 forint környékén. Az utóbbi időben a stratégia közzétételét övező várakozások is fokozhatták a vételi hullámot, így néhány nap alatt közel 20 százalékot emelkedett az árfolyam. Technikailag nem néz ki túl jól, hogy a stratégia bejelentése után ma épp az 50 napos mozgóátlagról fordult le az árfolyam, és visszakerült a 140 forintos szint alá. Növekedéshez tartósan át kellene törni a 140-143 forint közötti ellenállászónát, utána pedig visszakerülhetne akár a 160-180 forintos sávba is az árfolyam. A visszaesés folytatódása esetén ismételten a 200 napos mozgóátlag léphet támaszként működésbe 121 forintnál.Az AutoWallis napi grafikonja (2019.05.22. 14:00)

Topik gazda

feel
feel
5 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek