Különféle rémhírek terjedtek el a BKV járatainak ritkításáról, köszönhetően a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesületnek - véli a közlekedési társaság, amely indokolatlan vádnak érzi, hogy "az utasok kárára, direkte kijátszaná a szentírásként kezelt Paraméterkönyvet, és önkényesen megváltoztatja a menetrendet".
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=59149
Tényleg, milyen nagy divat lett felkapott könyveket nyílvánosan olvasgatni... Bár szerintem vicces, amikor egy segghülye (mert hallod beszélni a barátnőjével mobilon) Barbie egy Bánatos kurváim emlékezetével a hóna alá csapva rohangál...
Én is úgy látom, nem feltétlenül korlátozni kell az autóforgalmat, sokkal inkább lehetővé tenni.
Ha nem lenne annyi dugó, akkor a verdák is kevesebbet ennének, vagyis a bűz sem lenne annyira erős Büdipesten.
Egyébként is akármerre megyek nyugaton, mindenhol azt látom, hogy az elsődleges közlekedési eszköz az autó. Esetleg a moped (azt vettem egyet én is, nyáron, mikor tudok, azzal járok, de télen nem fagyoskodok).
Persze aki megteheti, hogy felszáll egy buszra megy pár megállót aztán leszáll és ott van a munkahelyén, az tegye meg, egyértelmű, hogy kár a verdát amortizálni, de Pest azért elég nagy ahhoz, hogy egyeseknek három-négy buszon, héven villamoson kell zötykölődniük, mire odaérnek, akkor sokkal egyszerűbb az autó.
Meggyőződésem, hogy ahogy közelítjük a nyugat-európai életszínvonalat, egyre többen fognak autózni, hiszen megengedhetik maguknak a második, harmadik autót...
Erre valami megoldást kell találni, (föld alatti utak... vagy valami), egyébként nem csak fizikai korlátok vannak:
.
Budapest külső kerületeiben számos bevezető utat lehetne 1-1 plussz sávval ellátni.
.
Egy darab újépítésű pluszsávról nem hallottam a külkerületekben az elmúlt években.
.
Ez d ö b b e n e t.
.
Egyszer valamelyik autós bekattan az egyik dugóban (volt egy Michael Douglas film is amely erről szólt).
Az biztos, hogy nem tudják változtatni az utak szélességét, viszont le lehetne vinni a gépjárműforgalom egy jórészér a föld alá. Több európai nagyvárosban kiválóan működik! A pénzből, amit beszednének a városba belépőktől simán meg lehetne csinálni. Lehetne szép 3-3 sávos utakat kialakítani, mindjárt nem lenne probléma a dugókkal...
És az ilyen beruházások még a gazdaságot is serkentenék. :o)
Kimész párszor bécsbe és megtanulsz pesten is közlekedni!Én nagyon ritkán ülök a dugoba,pedig idén is eddig 60ezer macit nyomtam le ennek több mint felét pesten!Fogsz egy papirt és leirod azokat az utakat amelyiken dugok vannak majd előveszed a térképet és a fentemlitett utakat Fekete filcel áthuzod hosszába,na ezek után elkezdhetsz autokázni pesten!A fekete utakra ne menj,majd rájösz hogy dunakeszi és a budapesti belváros között nem csak a váci ut van hanem vagy 30ut még ki visz...:))) És hogy jön ide Bécs?Egyszerü:Igaz vannak 4sávos utak is mivel egyirányusitották az utak nagyrészét, de sokfele csak ugy tudsz eljutni ha bemész a dzsungelbe,igy hozzászoksz pár nap után ahoz hogy vannak kisutcék is nem csak a körút, vagy az M3as kivezető,stb... A sok majmon röhögök hogy ott ul mert felujitják az 1es-7es bevezetőét...mig csávesz ul a gazdagréti feluljárótól a bah csomopontig addig én kimegyek az auchan ba meg vissza és még be is vásárolok...:DDD A mai pesti közlekedés vezérmondata: Ismerd meg szép hazád...:))))
Ez csodás,akkor a drasztikus autó-adó a fővárosban még plusz százmilliárdokat hozna (=nincs kiesett munka), mivel csak tized ennyi autó menne az utakon. Úgysem tudják már átalakitani az utak szélességét.
Igaz,a másik oldalon érthetően ragaszkodik az állam a benzin adóbevételéhez. Hadd fulladjanak meg a Bp-i lakosok,ha pénz jön a kasszába,nekik megéri....
szerintem a BKV járatsűrűséggel nincs semmi baj, SŐŐŐT tényleg európai színvonalú (bár van egy pár pszichopata BKV sofőr - ez tény)
.
A GOND HOGY 1-1 sávosak (max 2-2 sávosak az utak a fővárosban. EZ NEVETSÉGES, emberek százezrei késnek naponta, vesztegelnek a dugókban órákat, ez a kiesett munka, termelékenység évente forint százmilliárdokba kerülhet. USÁban a legszutykabb Kansas Cityben is 6-6 sávos utak a főutak.
lehet, én se leszek népszerű, de sztem meg jó ötlet... :)
ja, és a hülyesuttyó soapoperett-jeikről elhíresült szambagyagyás brazilok is meg tudták csinálni a fővárosban, akkor már mé' pont a magukat királynóbeldíjasoknak tartó magyarok ne tudnák :)))
ja, igen tudom, itt sok a léhűtő politikus meg a suttyó is... nálunk inkább csak nézik a jó dolgokat, de nem másolják le, csak a sz..t
:)
én akkor adtam el az Ibizámat, amikor egyik este már a hátsó ablaktörlőt is letörték - na ettől a vandalizmustól betelt a pohár, amúgy pár hónapra rá egyik rokonom még rosszabbul járt... szóval aki sok mérgelődést akar magának, az járjon kocsival, én inkább tőzsdézek a verda árából (is), és azt a pár rugót meg nem sajnálom bérletre (Svájcban a diákbérlet kerül ennyibe korlátozott közl. eszközökre a Bäre-Abin, és megmondom: SEMMIVEL nem jobb a BKV-tól, najó, a tömött csúcsforgalmi járatoktól és az izzadtságszagtól eltekintve :) meg a sok homelesstől, akik amúgy mindenfele ténferegnek...) szóval a BKV jó és pontos, és a gépparkot is karban tartják (az a pár baleset persze feltűnő, de én csak röhögök az ilyenen, még a Gróf Balázs-karikatúra is eszembe jut :)))
ja, és néha én is későn veszem meg a bérletet, azaz ingyen utazok :)))
ritkán vannak ellenőrök, egy vonaljegyet meg für alle Fälle magamnál tartok, és olyan is volt már, hogy a sor miatt nem is vettem bérletet sokáig :)))
punkok meg Svájcban is utaztak a buszon, nem olyan gettó ez a BKV. Na mondjuk koszosabb is a Bäre-Abinál, dehát úgysem ülök le, mindig annyi a nyugdíjas :) az meg, hogy itt vannak bunkók is (Svájcban nincsenek :), nem nagyon zavar, mert velem úgyse mernek kötözködni, és ha mégis, ők járnak rosszul :) egy-két jobbhorgot úgyis szívesen kiosztok :)
ja, és olvasni is lehet, amit autóban csak dugóban :) de az meg nem egy nagy élvezet :)
...és még bambi is kapható! :))))
Törölt felhasználó2005. 09. 24. 12:10
#15
Hát gyerekek, én remélem nem az őrült bringások táborát erősítem. Jól is néznék ki a nyegyven éves fejemmel... Egyébként autósként valóban három szem szükséges észrevenni őket, és vigyázni rájuk. Gyalogosként szerencsére még nem kerültem konfliktusba velük. Megint csak azt mondom: kevés a kerékpárút, így néha az úttestre vagy a járdára kényszerülnek a bringások. Szóval több tolerancia és több odafigyelés kell mindkét részről.
Persze az se ártana, ha lehetne közlekedni a fővárosban, mert az egyszerre elindított útfelújítások mögött néha úgy érzem, mintha azok kiagyalói direkt szívatnák a honpolgárt.
Ja, viszont a bejövő pénzből ingyenes és őrzött parkolók lennének Bp határában ! Simán ki lehetne ez hozni !!!
Nagy lenne a felháborodás az fix,de igy az egészségünk megy tönkre.
Egyébként most lehet,hogy nem leszek népszerű,de be kéne vezetni azt,ami Londonban is van. Ha valaki autózni akar a belvárosban,az fizessen keményen ! Szerintem a budapesti autósok vehetnének autó használati bérletet is,amivel autózhatnának továbbra is a fővárosban. Egy ilyen HAVI bérlet lenne mondjuk 30-35 ezer Ft / autó. Külföldieknek 50 ezer. Vidékieknek 10-15 ezer (=egy vidéki inkább indokolható, hogy autóval jön fel,de egy pestinek luxus). Szerintem fél éven belül Budapest lenne a legtisztább levegőjű város Európában :-))))
Most már csak el kéne érni,hogy én lehessek a döntéshozó :-)
A kerékpárosokról tömören : iszonyat.
A kerékpárosokról bővebben:
- nincs autóm,de azt látom,hogy képtelenek az úton közlekedni. Amikor pirosra vált a lámpa azt hinné a gyalogos,hogy az úton közlekedő kerékpáros IS megáll. Ááááá,dehogy! Ő ugyebár nem autós,ő csak egy bringás,ő rá nem vonatkozik a lámpa... Belehajt ahogy illik a zebrán átmenő tömegbe. Jópárszor láttam elütni gyalogost (ilyenkor persze mindkettő esik).
Föl kéne fogniuk ésszel,hogy ha az úton közlekednek,akkor rájuk is érvényes a kresz. Tehát,piros a lámpa = meg kell állni.
- gyalogosként idegesit és életveszélynek tartom ahogy időnként elsuhannak mellettem a JÁRDÁN. Egyáltalán mit keres egy biciklis a JÁRDÁN??? Ha pedig oda tolja a képét, akkor miért száguld,mint egy hülye?? Számtalanszor csak a véletlenen múlt,hogy nem csaptak el hátulról. Mi van,ha véletlenül oldalra lépek??
Szabályozni kéne ezt is meg büntetni : azonnali birság,ha a járdán bringázik valaki.
Megtörtént eset, csak hogy lássátok, milyen bunkók az emberek.Teletömött 56-os villamos, két, egymással szemben lévő szék. Az egyiken egy jóarcú, kedves öreg néni kuporog, a másikon egy nő a gyerekével az ölében. A kissrác himbálja a lábát, és állandóan belerúga néni térdébe. Az öregasszony egyre hátrébb húzódik, várja, hogy az anya mikor szól rá a kölyökre. De mivel ez nem történik meg, udvariasan megszólítja az anyát: - Elnézést, hogy zavarom, de a kisfia folyamatosan rugdossa a lábamat, és ez már az én koromban nem tréfa, eltelál egy csontot, vagy egy eret, akkor az újságosig, meg a patikáig se tudok lemenni. Legyen szíves szóljon rá. - Mit akar? - reccsen rá az anya -, én nem fogom egy ilyen vénasszony miatt korlátozni a gyerekemet testi szabadságában! Foglalkozzon a saját dolgával, ne az én gyerekemmel!! A villamoson mindenki megdöbbenéssel nézi végig a jelenetet, míg egy tipikus rocker (acélbetétes, tar frizura, feszülős gatya, bőr kabát, fülében üvölt a Tankcsapda) kiveszi a szájából a rágót, és a paraszt nő hajába gyönyörűen beledolgozza, majd lágyan így szól: - Engem se korlátoztak gyerekkoromban!
Na a bicajosokkal meg ki van a hancurpálcám bakker... Ne vedd magadra gibi ha nem őrült bicajos vagy,de leirom, mert kiváncsi vagyok rá, hogy a többiek is találkoznak e ilyeneke...
Nem igaz hogy a bicajosok nem ismerik a kreszt vaze!Egyirányu utcában szembetekerő, a busz és az én kocsim között épphogy átférős manőverezős,zöld lámpánál belsősávban a kocsim előtt kesztyüigazitós,piroslámpán áttekerős,előttem elsuhanós,útközepén közlekedős,részegen csalinkázós,karfelemelés nélkül előttem balra kanyarodós jó édesüket... És csodálkoznak vaze hogy utálják őket az autosok.Hát én némelyiket néha leis rugnám.Egyszer megtettem,pedig akkor gyalog voltam,de majd átment rajtam a kétkerekü agyával.Nem rég a gellért téren láttam egy apukát hogy ugy odavágott a cangásnak hogy 3métert csuszott a biciklijével,mert a 2éves kislányon nem sokon mulott hogy átgázoljon.Hát ha vissza mert volna ugatni az apukának még én is odamegyek azt addig rugdosom mig mozog... _Bocs de az ilyenektől az agyam el tud szállni! Na ennyit a biciklisekről.
Törölt felhasználó2005. 09. 24. 09:46
#9
sajnos én nem tudom nélkülözni az autót, és bizony egyedül ülök benne gyakran. De családdal közlekedve, főleg hétvégén, összehasonlíthatatlanul gyorabb, mint a BKV. Persze még egy-két útfelbontás, és kiegyenlít a BKV. Bringával is szoktam járni, az meg néha kész életveszély. Bizony sokkal több kerékpárút kellene Budapestre. No meg végre meg kellene állapodni az M0 nyomvonalában, és megépíteni azt. Szégyen, hogy még mindig nincs körgyűrű Budapest körül, és a tranzit forgalom jelentős része átmegy rajta. Szerintem a közlekedést a körgyűrűvel lehetne sokkal elviselhetőbbé tenni.
Csak legalább ne hirdetnék nagy betűkkel a tetvek,hogy Budapest környékére jó a bérlet és mennyire hálásak lehetünk nekik,hogy ezt létrehozták és mennyivel olcsóbban lehet majd utazni,blablablabla.
Vazelines ernyő kéne nekik...
Ma láttam a metrón, ahogy egy idős nőt rángattak a bejáratnál az ellenőrök. Egyből odafutott 3 biztonsági őr és szinte egy verekedés alakult ki a dologból.
Nem hiszem,hogy sok idő kell neki,és az ellenőrök majd sokkolóval fogják járni a metrót.......
Ez a legújabb "egyesitett bérlet" egy kalap kaki. A barátnőm Diósdra jár dolgozni volán busszal, hát vett egy ilyen bérletet. Miért is ne,hiszen annál a megállónál száll le mindennap,ahol még a bkv busz is megáll, tehát közigazgatási határnak minősül (=addig jó ez a bérletfajta mindenre : volán, bkv, máv). Nnna,erre kijelenti a buszvezető, hogy nem addig van az! Hiába Bp. közigazgatási határáig akar menni,de közben a busz tesz egy kitérőt,ami viszont már kiesik a közigazgatási határból. Igy aztán Diósdig nem használhatja a bérletet.
Ennyit eme nagy lelkü kezdeményezésről.
Feldughatják maguknak.
És persze ne feledkezzünk meg a jó pasikról... akikre azért vadászni kell... de mégis fel-fel bukkannak a BKV járatokon...
Egyébként, ma éppen a 61es villamossal utaztam, amikor észre vettem egy tréfás feiratot. A kis falracsavarozott fémtáblán, amin az állt:
Kihajolni veszélyes
Valaki lehúzott néhány betűt filccel és ez lett belőle:
Kiha lni es élyes...:) Hát nem édes???:) Ha kocsival járkálnék nem halálra unnám magam... zene szól a diskmanben... és ott az a rengeteg érdekes ember... akiket lehet figyelni. Eltöprengeni mire gondolnak mikor azt a nagyon vicces fejet vágják... és mindezt anélkül teheted, hogy belerohannál az elötted álló kocsiba...
Sztem a BKV szórakoztató... mert kitalálhatsz történeteket, hogy miért nincs bérleted, jegyed, meg érvényed diákod... Ott az a sok színes egyéniség... akik néha szagosak is... tiszta izgalom így az élet!:)
Én 5 perc alatt ott vagyok egy P+R parkolónál ( szerintem az egyik utolsónál, mert mindegyiket eladták a hülyék) és további 15 perc metró + 5 perc séta alatt bent vagyok a melóhelyen a city-ben. Hömpölygő kéjmámor!! De komolyan! :-) Én is a nőket stírölöm ( félelmetesen jó Budapesten a nő/jó nő arány! :-) ), és közben a kedvenc zenéim szólnak a fülembe...
Na ja, de ha bérletet veszel? (ne adj isten azt se?)
A 7-esen már légkondis buszok is vannak, sőt néha még be is kapcsolták a sofőrök...
sűrűn jár, gyorsan eloson a buszsávban és tervezhetően ott vagyok.
Aztán az autónál ott van az a rengeteg adó, a parkolójegyek mindenhol, már ha a félórás körőzés után találtál helyet, reggeli remegés: ott van-e még, meghúzta-e az a hülye, akire úgy rááltam, azonkivül ha buszt láttam ütközni autóval, ott általában az autósok jártak rosszul...
Sokkal többen halnak meg az autókban, mint a buszokban, főleg, ha utaskm-re viszonyítasz...
Az igaz, hogy nem szól a zene, de ablak mellé ülhetsz és így megúszhatod a büdöset és a meleget is, fűteni meg szoktak. Persze azért nem rózsás a helyzet, de azért a sötét szürkétől messze van...
Ja és a BKV plusz óriási előnye, hogy nincs olyan busz vagy villamos, ahol ne lenne 2-5 olyan lány, akit akár órákig is el tudnék nézegetni -vagy mást -
... A felelős környezetvédelemről meg nem is beszélve...Én pl. hulla ideges voltam, mikor azt láttam, hogy Solymárról mindenki egyesével ült be az autójába és állta végig a 30 perces sorokat, míg én egyszerűen leszálltam a buszról és elsétáltam mellettük 2-3 megállót a villamosig...
Részemről addig amig A-ponból B-pontba akár délutáni csucsforgalomba is olcsobb,gyorsabb,kényelmesebb és biztonságosabb kocsival menni addig én nem ulok buszra mi kigyulladhat alattam,trolira main megrázhat az áram, villamosra ami ha egy lerobban a mögötte lévő 5-6se tud tovább menni, vagy metrora ahol a budosebb van mint egy 120éves falkusi árnyékszék alatti godorben.
Kiszámoltam 400forintos benzinárig olcsobb kocsival kozlekedni a fővárosban is nem hogy ha vidékre megyek.Ja hozzáteszem ezek a mai jegyárak!De szvsz 400hufos benzin mellett a jegy sem 180huf lesz...
Menj el köbányáról huvosvolgybe!Kocsival kb 2-3száz forint és 15-20perc ugyan ez BKVval 1óra és legalább 1ezres na és ha ezt oda vissza számolod,akkor a maradékból már egy 4 tagu család is jólakik egyszer... Ráadásul bármilyen tomegkozlekedési eszkozre ulj; télen hidegvan, mert nem futenek, nyáron megfulladsz mert nem kapsz levegőt,mert nem lehet lehuzni egyik ablakot sem,.Ár érték arányban fogyasztonak ráfizetés BKVzni-pláne ha a minőséget is nézzük,ha szoba johet a minőség a BKVnál... Csak azt tudnám hogy lehet az hogy nem kimagasloan nyereséges a cég... illetve sejtem... Idén vajon hány villa épült???
Én a 7-es busszal szoktam közlekedni és nagyon elégedett vagyok a szolgáltatásaal... F őleg azok után, hogy régen a 64-essel kellett 20 perc várakozás után mindig a dugóban állni...
Rémhírekről a BKV: "nem szövünk gonosz terveket"
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=59149