Topiknyitó: Portfolio 2018. 11. 25. 10:07

Példátlan helyzet állt elõ az üzemanyagárakban, nem sok jóra számíthatnak a dízelesek  

Ugrás a cikkhez
Több mint 50 forintos különbség alakult ki a magyarországi benzin- és a gázolajárak között, és bár idõrõl-idõre korábban is jelentõs eltérések mutatkoztak, 50 forintot meghaladó különbözetre eddig még nem volt példa. A
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2018. 11. 25. 14:45
Előzmény: #11  Stiv
#17

a felhasználók zöménél lehet h igaz.. én igazából magam nevében nyilatkoztam.. nálam az értékvesztés sem játszik.. amíg nem változik nagyot az élethelyzetem addig ez így lesz (ha dupla lesz a dízel ára, akkor is)
én bringával közlekedek a városban (szerencsére jó egészségem örvendek, így megtehetem télen nyáron)
mellettem araszolgatnak az úton az autósok reggelente  dugóban.. mindegyikben egy szülő egy gyerek (bármekkora is).. mikor én voltam iskolás, máshogy volt. Mi be tudtunk járni már ált.alsóban önállóan (busszal/gyalog) a suliba, bármilyen messze volt. Most két utcányira lakó kolleganőm is kocsival viszi a hatodikas fiát a suliba. Ez számomra felfoghatatlan.. Mikor óvatosan kérdezgettem erről, az volt a válasz h hát "megváltozott a világ", "megnövekedett a forgalom", ezért nem merik  szülök egyedül engedni a gyereket iskolába. De miért növekedett meg a forgalom?? :) Meg kell nézni milyen a város ugyan abban a reggeli időpontban, mikor iskolai szünet van. Épp csak az ördögszekerek hiányoznak az üres utcákról..
(nem a fővárosról, hanem egy megyeszékhelyről beszélek)
impudent 2018. 11. 25. 14:29
Előzmény: #8  Stiv
#16
Lesz az is otszaz ez csak egy kegyelmi allapot.
copa 2018. 11. 25. 14:26
Előzmény: #2  deszcsakafi
#15
Meg azok az országok a fő ludasok, ahol a gázolajnak kevesebb az adótartalma mint a benzinnek, és ezzel a gázolaj fogyasztására ösztönöznek.
Miközben hiány van gázolajból, meg az orrunknak sem tesz jót a korom.
qpec 2018. 11. 25. 14:22
Előzmény: #12  Stiv
#14
És még csak most jelentette egy Start Up Kinai cég,hogy áttörst értek el a szilárd áramtárolok terén.Ha igazuk lessz,az elektromos autok terjedése rettenetesbe kapcsol.
copa 2018. 11. 25. 14:17
Előzmény: #11  Stiv
#13
Jár vonat is Budapestre.
Stiv
Stiv 2018. 11. 25. 14:05
Előzmény: #10  qpec
#12
Kínában az elmúlt időszakban dinamikusan bővült a plug-in-hibrid és teljesen elektromos autók értékesítése, október új eladási rekordot hozott. A CleanTechnica összeállításában megvizsgálta, hogy melyek voltak a legnépszerűbb modellek, a listát olyan autók vezetik, amelyekről Európában jó eséllyel nem is hall az ember. 
-
A kínai elektromosautó eladások 104 900 eladott gépjárművel rekordot döntöttek szeptemberben, azonban a következő hónap visszaesés helyett újabb rekordot hozott, miután októberben több, mint 14 százalékkal 120 000 ezerre emelkedtek az elektromos autóértékesítések, míg 2018-ban az elektromosautó eladások év/év alapon 85 százalékkal bővültek. 
A 14 százalékos havi növekedési ráta kiterjesztésével a decemberi elektromosautó értékesítések nagyjából 155 ezer darabra emelkednének, és az idei éves eladások Kínában elérhetnék az egymilliós darabszámot. A kínai elektromos autók piaci részesedése 5,8 százalékosra nőtt októberben, míg a várakozások szerint a tavalyi 2,7 százalékosról 2018-ban 3,6 százalékos rekordszintre növekedhet a kínai elektromos autók piaci részaránya.
Októberben a BAIC EC-series eladásai 20 000 darab fölé emelkedtek, míg az eladási lista második és harmadik helyét a BYD két modellje, a Tang és a Yuan foglalta el.
Stiv
Stiv 2018. 11. 25. 14:03
Előzmény: #9  Jon_Arbuckle
#11
100 forint környékén szerintem már elfogy a dízeles előny. Az autó értékvesztése se utolsó szempont.
---
Budapesten csak motort vennék, kedd reggel az M7-en kb.8 kilométeres dugó volt. 
qpec 2018. 11. 25. 13:43
Előzmény: #3  plumoza
#10
Mindenki saját jol felfogott érdeke szerint vásárol  és üzemeltet autot.Amikor a benzin volt ennyivel drágább,nem jutott eszébe a népnek,hogy eldobja a meglévö aparátust.Aki évente 20 e km-nél többet megy városon kivül,annak még vastagon megéri ezzel a difivel is a diesel.A föcsapást a belsöégésüekre meghatározoan az elektromos autok elterjedése hozza.A fejlödésnek utját nem lehet állni,a sebessége a kérdéses.
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2018. 11. 25. 13:32
Előzmény: #5  impudent
#9
városban meg akkor sem autókáznék, ha ingyen lenne az üzemanyag :)
Stiv
Stiv 2018. 11. 25. 13:31
Előzmény: #5  impudent
#8
Nekem benzines van..Dízelest nem vennék.
Stiv
Stiv 2018. 11. 25. 13:30
Előzmény: #4  Stiv
#7
Pontosan az árkülönbséggel 2-3 év alatt könnyen kinyírják a dízeleseket.
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2018. 11. 25. 13:29
Előzmény: #4  Stiv
#6
100 Ft még édes kevés ahhoz h egyáltalán elgondolkozzak a cserén..
impudent 2018. 11. 25. 13:18
Előzmény: #4  Stiv
#5
Ne autokazzatok annyit.
Stiv
Stiv 2018. 11. 25. 13:07
#4
Több mint 50 forintos különbség alakult ki a magyarországi benzin- és a gázolajárak között, és bár időről-időre korábban is jelentős eltérések mutatkoztak, 50 forintot meghaladó különbözetre eddig még nem volt példa.
--
A következő években tovább nyílhat az olló a benzin és a dízel között.Nem elképzelhetetlen a 100 forintos különbség se. Az áremeléssel 2-3 év alatt könnyen kinyírják a dízeleseket. 
 
plumoza 2018. 11. 25. 10:41
#3
Szerintem ennél egyszerűbb a .Hogy a fenébe lehetne egyszerűbben leszoktatni a népet a dieselről,mint a pénztárcáján keresztül. Mindenki tud számolni,ha már nem gazdaságos diesekt venni minek is vennének.Különféle kitiltások nem elégé hatékony módszer a diesel visszaszorítására.
deszcsakafi
deszcsakafi 2018. 11. 25. 10:07
Előzmény: #1  portfolio
#2
Ha összeállna Európa a kérdésben akkor meg lehetne fingatni a csaló VW-t egy brutál nagy perrel. Ugyanis nagyon sokan miattuk kezdtek dízelt venni, most meg jól megszívták.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek