Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
KrisztinaI 2023. 03. 21. 12:46
Előzmény: #88679  Donqatto
#88680
Igen, valószínűleg. :-)
Donqatto
Donqatto 2023. 03. 21. 12:42
Előzmény: #88678  KrisztinaI
#88679
FRC-t már késő szerintem nem?
KrisztinaI 2023. 03. 21. 12:36
#88678
Breaking news: Janet Yellen has signalled that the US government will back all deposits at smaller American banks if needed, as parts of the country’s banking system are struggling in the recent financial turmoil.
Financial Times
FRC-t vagy aranyat vegyünk?
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 11:48
Előzmény: #88676  LBalaton
#88677
Már manapság is gyakran többet termelnek a napelemek mint paks. Pár év múlva napközben simán tele lesz felesleggel a rendszer.
LBalaton
LBalaton 2023. 03. 21. 11:46
Előzmény: #88668  AlonsoRenault
#88676
Nappal csak akkor mennek,ha van fölös áram.
Ez jellemzően hétvégén szokott lenni.
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 11:28
Előzmény: #88670  Feketefoton1
#88675
Legolcsóbb Tesla Magyaroroszágon: 52000 USD. Más országban jóval olcsóbb márcsak az áfa miatt is.
https://www.tesla.com/hu_hu/model3/design#overview
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 11:24
Előzmény: #88670  Feketefoton1
#88674
Sorozatgyártott h2 autó kb. van a Mirai, abból is kb. gyártanak pár ezer darabot, ez a kérdés régen eldőlt.
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 11:22
Előzmény: #88670  Feketefoton1
#88673
Olajos cégek nyomatják, főleg állami támogatásból. Mert ugye ez nekik jó lenne mert szénhidrogénből készíthető. H2 autó sosem fog elterjedni esetleg kamionban, tankerhajókban. Nem megoldott a tárolása, marha drága egy h2 kút meg az előállítása is. Ez az ábra önmagáért beszél, nincs kérdés:
https://insideevs.com/news/332584/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13/
Boole 2023. 03. 21. 11:19
Előzmény: #88671  Boole
#88672
Arany várakozásom is kb. 2400 USD.
Boole 2023. 03. 21. 11:18
Előzmény: #88660  pomperj
#88671
Korábban 2000 USD aranyárnál a bányászok 2-3-4-5x árnál voltak. Már korábban is gyanús volt, hogy arányaiban mennyire nem követik a bányászok az arany árát. Ok, nagyobb a költség, de túl gyakori lett az aranyrally és korrekció. Nagy a volatilitás és a piaci szereplők így könnyen emlékeznek arra, hogy milyen gyorsan esett vissza az ár, ezért már óvatosak és nem adnak érte annyit egy bányászért. A RIG ezért nem lesz 20 USD-n felül. Ez csak egy elmélet. Szvsz a RIG 12 USD lesz, de nem sokkal több. 
Feketefoton1
Feketefoton1 2023. 03. 21. 11:16
Előzmény: #88661  AlonsoRenault
#88670
a shellnek pl van már ilyen gyára, a h2 autókba is mindenki tolja a 10M€-ót...ha jól emlékszem ez a NY tudósító azt mondta a legolcsób tesla is 88e$...de abban igazad van 25%-kal kevesebb alkatrész kell a villanyoshoz
Boole 2023. 03. 21. 11:11
Előzmény: #88660  pomperj
#88669
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 11:07
Előzmény: #88667  AlonsoRenault
#88668
2-3 millát max este tudom elképzelni, de az meg völgyidőszak, van áram elég, nem hiába akkor mentek a bojlerek régen. Ma már mennek nappal is.
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 11:06
Előzmény: #88666  tom6210
#88667
Honnan lenne, már most is bírna 1 milla villanyautót a hálózat. 2-3 milla autónál többet pedig sosem fognak feldugni egyszerre tölteni. Ezzel szemben a klímák rohamosan terjedtek és azokat mindenki gyakorlatilag egyszerre üzemelteti. Aztán mi történt? Semmi. Amúgy is ez kb. 20 év múlva lesz probléma addigra ötször megoldják.
tom6210 2023. 03. 21. 10:54
Előzmény: #88661  AlonsoRenault
#88666
Ja csak honnan lesz energia működtetni ezeket.
Még a nyári klímázást se nagyon bírja a villamos hálózat...
Több évtizedig fog tartani az átállás. 
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 10:24
Előzmény: #88655  pomperj
#88665
Ja és eközben a Tesla háza táján ritkaföldfém mentes aksiről beszélnek..
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 10:23
Előzmény: #88655  pomperj
#88664
Gondolom nyílnak az új bányák..ne gondoljátok már hogy ennyire hülyék, hogy nincs lítium mégis afelé mennek. Amúgy is van vasfoszfátos aksi is, csomó teslában az van. 200-300 km t azzal is lehet menni, sok tekintetben pedig jobbak a tulajdonságai. Olcsóbb, strapabírobb, hátránya hogy kisebb az energiasűrűsége. 10 év múlvsa pedig már jelentős lesz az újrafeldolgozása is az aksiknak, persze addigra lehet nem is lítium aksik lesznek, de a ritka fémeket tuti nem hagyják majd ott porosodni a használt aksikban.
KrisztinaI 2023. 03. 21. 10:22
Előzmény: #88660  pomperj
#88663
Hol lehet szerinted a köv Gold belépési pont?
Egyetértek a bond market rajzzal, nem lehet messze a vége, jó eséllyel SPX-nek sem az utolsó 1-2 kamatemeléssel májusig.
EURHUF_goes_to_haven 2023. 03. 21. 10:19
Előzmény: #88661  AlonsoRenault
#88662
Azokhoz az aksi gyárakhogy alapanyag is kell, illetve szép dolog, hogy a VW mennyit akar eladni, de még nem láttam olyan céget akinek a salesesei igazat mondtak volna. 
Rövid távon már nagyon szuperül ki tud váltani dízel / benzinest, de hosszú távra egyelőre még nincs alternatíva, nem beszélve az árakról. Jelenleg minden Elektro autó ára miatt prémium szegmens. (A legkisebb kompakt is)
AlonsoRenault 2023. 03. 21. 10:17
Előzmény: #88656  Feketefoton1
#88661
Abból se lesz semmi. 3-5 év és olcsóbb lesz az EV mint bármilyen belső égésű újonnan. Egyszerűen azért mert jóval egyszerűbb kontrukció, ehhez csak olcsóbb aksik kellenek, amik ára pedig folyamatosan esik és csak most épülnek a giga aksi gyárak.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek