Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
kukker 2022. 12. 30. 09:32
Előzmény: #83335  AlonsoRenault
#83340

Fene tudja.
Az van, hogy ebben a dologban is csesztethetjük egymást, rohadtul nem lehet tudni, hogy mi az igazság és a valóban korrekt helyzet ebben a szegmensben sem, mint ahogy az életünkben mindenben elöntött már minket a hazugság bűzös mocsara....
:)
Amúgy meg nem vicces, de lexarom...
:)
RangerHU 2022. 12. 30. 09:31
Előzmény: #83333  fatihszultan
#83339
+ a töltő hálózat, pláne gyors töltő hálózat  kiépítése  drága, s nem verseny hiánya miatt, hanem mert nem tartályokat kell a földbe ásni.++Tömeges otthoni töltésre a jelenlegi grid se alkalmas.
+++ a megálmodott EV mennyiség napi szintű töltéséhez nincs áramtermelési kapacitás felesleg Európában. Arról nem is beszélve, h ez az áram jelenleg továbbra sem “zöld energia” s belátható távon még romló tendenciát is mutat, az áráról nem is beszélve …(arról nem is beszélve mennyire zöld az EV mikor az autók előállításának karbon lábnyoma sem kisebb).++++ akku technológiában(lipo, lipho) egy több mint 20 éves elem technológiát reszelgetnek. Egyszerre lenne szükség áttörésre energia sűrűségben és kapacitás előállítási költségében.Ez utóbbi esetében megy a gyártókapacitás felfutattasával való próbálkozás. Mely akadálya is lehet majd az új akku technológiák tömeges gyártásba vételének.+++++ autopilot( vagy bármelyik hasonló céllal tervezett más munkanevű rendszer) úri huncutság, nem igazán a terjedés  motorja/gátja.- Az Európára jellemző alsó középkategóriában jelenleg az autóipar nem tud olyan termeket EV-t tömegesen előállítani, ami a felhasználó igényeivel és pénztárcájával találkozna és mellette nyereséget termel. Majd talán Kína. Addig a tömeges elterjedésnek ez is gátja. Egyszerűbben ahogy írva lett:drága.- Tesla érdemei az iparág változás kikényszerítésben vitathatatlanok, de az aranykorának vége.
Magicmaan
Magicmaan 2022. 12. 30. 09:30
Előzmény: #83335  AlonsoRenault
#83338
A töltési pontok kiépítése és a mögöttes teljesítmény megépítését vajon miből fogják finanszírozni?
Szerintem a villanyautókra lesz részben ráhúzva.
Kiszámoltam már egyszer, hogyha a magyarországi autók harmada villany lesz, akkor 6db Paks2-t kellene még építeni (a még nem létezőn felül), hogy az elméleti egyidejűséget (akár 1 percre, ugyanabban az időben pl. este 7kor minden autós rádugja töltőre) ki tudja szolgálni.. (oké lesz okos töltő, és mérő, ami elosztja az "egyidejűséget", ha nem fontos Neked, hogy egyből tele legyen, hanem csak reggelre, meg vissza is tudsz táplálni, cserébe mondjuk ingyen kapsz villanyt pl. 20%al többet, mint amit visszatápláltál az autódból, stb.)
Sokaknak nincs otthon annyi Amper, ami a töltéshez kell... az utcában nincs olyan infrastruktúra (kábel, légvezeték), amivel mindenkinek kiszolgálná az áramszolgáltató a teljesítménybővítést stb.
Rohadt sokba kerül majd mindez, ezt valakinek ki kell fizetnie...
Törölt felhasználó 2022. 12. 30. 09:24
Előzmény: #83335  AlonsoRenault
#83337
Ha társasházban laksz, a töltése simán csak nyűg.
50%-kal többe kerül, mint ugyanaz benzinnel.
Amiket leírtál, az a jövő, amiket én, az a jelen.
Csak felhasználói szemmel írtam, miért vesz a nagy többség még mindig belső égésűt.
10 év múlva lehet, hogy úgy lesz, de a jelen döntéseit a fogyasztó a jelenben hozza meg, ez még a mikroökonómiában is így van. Ceteris paribus elvet kérem vedd figyelembe, ha mikroökonómiára hivatkozol. A kapacitáskorlátra gondolok.
AlonsoRenault 2022. 12. 30. 09:02
Előzmény: #83335  AlonsoRenault
#83336
Mikroökonómia.
AlonsoRenault 2022. 12. 30. 09:01
Előzmény: #83333  fatihszultan
#83335
Ez nem hit, ez sima mikroökómia és piacismeret. A tied meg a tény szajkózása anélkül, hogy mögé néznél az okoknak.  Tehát még egyszer, nem mintha ti bármit is érvelnétek..
Miért drágább most még az ev mint a hagyományos?
-k+f költségek kis számú autón oszlanak el
-minél nagyobb volumenben gyártasz, annál olcsóbban tudsz gyártani fajlagosan (kisebbek az egy autóta jutó fix költségek)
-jelenleg nem tudnak annyit gyártani amit ne vennének meg: magyarul annyiért adják amennyiért nem szégyenlik, nincs verseny az ev piacon még (lásd Tesla hatalmas marzsa)
-mostanában építenek még csak jelentős aksi gyárakat, de most már ezek hatalmas mennyiséget fognak tudni gyártani így beesnek az aksiárak is, ami gyakorlatilag a magasabb ev árak legfőbb oka. Az autó többi része ehhez képest bőven olcsóbb, mint a hagyományos autóknál. Nem kell bonyolult belső égésű motor, ehelyett kell bele faék villanymotor.
-Fentiek mellett is a tco kb. egálban van már manapság is. 100000 km en 2-3 millalával kevesebb az üzemeltetési költség + ennyivel jobb lesz az écsje is legalább.
Várom az elllenérveket!
SirDMR
SirDMR 2022. 12. 30. 08:55
#83334
Natgas long ma jó lehet. 
fatihszultan 2022. 12. 30. 07:58
Előzmény: #83332  AlonsoRenault
#83333
"Az árak már középtávon is a hagyományosok alá fognak esni ahogy verseny lesz végre." --> Ez a hit.
Tény: Az EV sokkal drágább, mint a hagyományos.
AlonsoRenault 2022. 12. 30. 07:22
Előzmény: #83331  Törölt felhasználó
#83332
Ezt gondolom magadra írtad. Mert semmi érvet nem hoztál fel velem szemben.
Törölt felhasználó 2022. 12. 29. 23:41
Előzmény: #83330  AlonsoRenault
#83331
Hittel szemben nem érdemes érveket írni. Szép estét.
AlonsoRenault 2022. 12. 29. 23:37
Előzmény: #83328  Törölt felhasználó
#83330
Használati szokásra írtam. Az árak már középtávon is a hagyományosok alá fognak esni ahogy verseny lesz végre.
AlonsoRenault 2022. 12. 29. 23:34
Előzmény: #83317  Zedisdead
#83329
Jajj, hagyjuk már ezeket az eseteket. Szinte mindig kiderült eddig, hogy a user pánikgázt nyomott fékezés helyett aztán ráfogta a kocsira. Persze a média azt már nem igazán írja le hogy kamuzott a sofőr. Eleve hogy lehet hibás az autó fsdnél mikor a sofőr el se engedheti a kormányt még? Ha mégis elengedi és nem figyel akkor ő a hibás.
https://www.mobileye.com/blog/av-maps-vs-hd-maps/
Törölt felhasználó 2022. 12. 29. 23:28
Előzmény: #83327  AlonsoRenault
#83328
Te estél túlzásba, te írtad, hogy ma az emberek 90%-nak az ev  jó választás. Hát nagyon nem. Ki kell azt még várni, előbb-utóbb ezt észreveszi a piac is, és oda árazza, ahol kb a helye van.
AlonsoRenault 2022. 12. 29. 23:17
Előzmény: #83325  Törölt felhasználó
#83327
Drágább, most. De nem ártana tendenciákat nézni, meg okokat.
guantanamo
guantanamo 2022. 12. 29. 22:23
Előzmény: #83315  pomperj
#83326
János, Cisco nem a nasdaq-on van?
Törölt felhasználó 2022. 12. 29. 21:31
Előzmény: #83265  AlonsoRenault
#83325
Az a szívás, hogy nincs elég töltő. De szerencsére van elég benzinkút.
Ennyire egyszerű a probléma, az, hogy télen reggel 5 percig hideg van - de 2 perc múlva a fenekem alatt már fűt az ülés - az marketinges álprobléma.
A másik szívás, hogy maga a jármű drága, mármint megvenni. Miközben állítólag egyszerűbb legyártani és állítólag kevesebb adót is fizetek, ha megveszem. Az ev népautó drága a benzines népautóhoz képest.
Sharkbait 2022. 12. 29. 21:19
#83324
van valakinek historikus sp500 teljesitmény táblázata január februárra? valamivel lenyugtatnám magam mert ez az év nagyon kivett idegileg
Boole 2022. 12. 29. 21:10
Előzmény: #83322  pomperj
#83323
Van egy olyan érzésem, hogy az egyszeri spekulánsok majd rendre belevesznek a piacba, majd megint csorogni fog. Aztán ezt ismétlik évekig. Mire kiárazódik a lufi, addigra soknak elmegy a kedve a tőzsdétől és a forgalom is lecsökken. 
pomperj
pomperj 2022. 12. 29. 20:53
Előzmény: #83320  Zedisdead
#83322
Egy masik szempont az EV temahoz.
Teslan kivul eddig nagyon kicsi volt  EV  valasztek, leginkabb apro varosi autok, es relativ dragak is.
De, 2023ban ebben lesz elorelepes: GM F, Toyota es VW is iger uj EV modelleket.
Még az is lehet, hogy a Tesla eladasok azert (is) estek vissza az utolso honapokban,
mert varnak az uj modellekre. 
A GM Malibu EV-t valahol lattam kepen, az auto legalabb olyan jol nez ki mint Tesla. 
Es allitolag 2023ban Ford is 300k db folott akar EV-t gyartani.
Ha spekulalnek (de nem) abban, hogy EV.t veszek, akkor biztos kivarnam ezeket az uj modelleket.
kukker 2022. 12. 29. 20:40
Előzmény: #83316  KrisztinaI
#83321

". It seems that countries are making decisions based on their own economic self interest."
....and not for USA
:)

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek