SP500 havi charton készül letörni a CCI -100, at. Hosszabb távra ennél jobb short jelzés nem kell. Sztem itt 4000 feletti szinteket el lehet felejteni egy jó időre
Valszeg megdőlt az a sokat hangoztatott tétel, hogy a benzin árrugalmassága nulla. Rengeteg hibridet és EVt adtak el az elmúlt években, valamint egy átlag amerikai háztartásban inkább 3 autó van, tehát megtehetik, hogy a bevásárló autóval járnak többet, mint a SUVal, pláne ha az még egyben hibrid vagy EV. Rövid távon csak a finomitói kapacitások helyreállitása mentheti meg az olajat. Szerint RIG és BORR felejtősek, hacsaknem a harmadik világbeli kereslet ki nem tölti a fejlett országok elekrtifikálása által hagyott rést. De ehhez az kéne, hogy lenyugodjon végre a világ a picsába, a kovid és a háború után legyen megint egy 10 éves nyugodt fejlődés, lehetőleg minél hamarabb.
1)NG Jo hirem van a gaz arakrol. Az Europai gaz arak, TTF, 324--->224 visszaesest kezdett. A panikos gazar-felhajtasnak szerintem vege. , . http://keptarhely.eu/view.php?file=20220901v00x5q7u7.jpeg . Az eddigi EU lepesek, mint az LNG terminalok es szallitasi megallapodasok Canada es Katar-bol, masreszt a norveg-holland-skot mezokrol a termeles fokozasa, es harmadreszt az Algeria/Libia gaztermeles fokozas es uj pipeline epites hirei, egyuttesen megtorték a panikos "gazt mindenaron" bevasarlasokat. . Ugy gondolom, egy ev mulva a gaz arak ugyan duplajan lesznek mint tavaly, de hosszutavu csokkenesi trend kezd kibontakozni. Nem kell "mindenaron" solar-t epittetni a tetore. Jovo evben mar joval konszolidaltabb lesz a helyzet. , Es a contrary signal is megjott: Gazprom bejelentette, hogy nagyobb lesz az arbevetele mint tavaly. Putyin ezt a haborut is elkezdte, es ugy tunik, hamarosan ebben is vesztesre all. . 2)Olaj, es USA NG AZ USA NG arakban mar nem biztos, hogy feljebb tud menni, ha TTF lefordult. Az Olaj kritikus 86.30 szinthez kozelit. Mar csak 1$-ra van tole. Ha bevezetik az Orosz olajra ar ar-stoppot, akkor lehet hogy az megforditja az iranyt. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20220901v00xov7dv.jpeg
Egy kicsit elmerengtem azon az ábrán amit közzé tettél és lehet hogy megvolt az üzemanyag fogyasztás teteje 2016-2018-as években. Egyáltalán nem biztos, hogy elérjük még egyszer azokat a szinteket nemhogy meghaladjuk. Hirtelen beszakadásra nem számítok inkább jelenlegi szinteken stagnálásra.
En is arra tippelek, hogy kisebb hengerurtartalom. Talan kezdenek raebredni, hogy egy kozep kategorias szedan pont a felet fogyasztja mint az 5000cccm-es pickup. Ilyen arak mellett mar sokakat zavarhat a 20l/100km fogyasztas.
Arra gondoltam, ha már 2 sofőr közül az egyik héten az egyik megy kocsival, a másik héten a másik, akkor végülis kevesebbet fogyasztanak. Ennek optimális megoldása ha többen vannak egy kocsiban, akik amúgy elővennék a kocsijukat.
Ha az adatok pontosak és nincs benne csúztatás, akkor EV és hibrid hatás és talán az új kisebb hengerűrtartalommal bíró autók megjelenése kisebb fogyasztással párosulva.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.