Valasz kiserletek. 1)Gazban most egy (4) korrekciot varok, 3.5-4.5$ savba. Ez eltarthat tobb hetig, sot 3-9 honapig De utana meg egy rally kellene, es annak emelkedni a hosszutavi charton lathato szintekig, es valahova a 10-16 savba mutat a target. A hosszutavu charton jol latszik. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20211013v01x3v9hl.jpeg . 2)BHP es RIO nagyon jo valasztasok. A banya mufajban oriasok, penzugyileg erosek. De azok a kommersz ipari erceket banyasszak, mint vaserc, rez, szen, stb. Ezek aratol fugg ar arfolyam. , Az Uran temaban nagyobb lesz a hiany, es ahhoz a kanadai banyaszokat erdemes nezni Mint CCJ, DNN es mellette a kisebbek mint NXE, UEC, UUUU.
Kb. soha. Volt erről utt egy vitank vagy 7-8 éve itt, le lettünk páran hülyézve, hogy azt mondtuk nem lesz 2020-ra önvezetés. Addig nem lesz, amíg nem lesz az emberhez mérhetően intelligens ai. A vezetéshez gyakorlatilag az embert körülvevő világ teljes ismerete és értése kell, ezerszer bonyolultabb mint szenzorok és lehetséges variációk milliárdjai.
Nemnem, meg csak level 3 szinten mukodik az onvezetes, a kozeleben sincsenek a vegso elvarasnak. Itt nem a jogi hatter az elsodleges problema. A pontossagot fel kell vinni kb 10 millio km/baleset szintre, hogy hasznalhato legyen. Amik most jon mukodnek az bizonyos varosok/teruletek aprolekos felterkepezese, ez mukodik, de ez nem hasznalhato, mint vegleges technika, mert akkora adatmennyiseg lenne es olyan gyorsan valtozik. A cel, hogy ugy mukodjon, mint az ember, hogy azonositani tudja az ismeretlen targyakat/helyzeteket akkor is, ha meg sose talalkozott vele. De ez meg nagyon sok ido
Az önvezetést egy diktatórikus országban megvalósítani sokkal könnyebb (ott a jogi hülyeségekkel elmehetnek a sóhivatlba, ha nagy vezír azt mondja hogy mehet akkor menni is kell.......pl.: kína). Ott már 2022-ben símán lehet olyan tartomány ahol ezt hagyják. Régi cikk májusi: https://cnevpost.com/2021/05/28/shenzhen-to-allow-driverless-cars-on-public-roads/ Usa és eu erre képtelen lesz ott a jogászkodásban elveszik szinte minden.....
Egyik ismerősöm azt mondta a teslával kapcsolatban, hogy az önvezetésben azért lesz előnye, mert musk több száz műholdat akar pályára helyezni, amivel sokkal pontosabban tudja analizálni a forgalmat. Én is azt hallottam, hogy csak akkor lesz igazán használható, ha a járművek egymással fognak kommunikálni, egyfajta hálót alkotva. Az önvezető technológia már nagyon jól működik, csak a jogi háttér hiányzik, hogy kit vonnak felelősségre, ha arra kerül a sor. Ki fogja fizetni az esetleges kárvallottak kárigényét?
Szerintem ez nem jo pelda, megerteni es lemasolni valamit annyira nem nehez, esetleg tovabb fejleszteni. De ebben az esetben nincs mit lemasolni es folyamatosan es egyre novekvo hatrany van csak.
Remek elemzesek, mint mindig, koszonjuk! Nalam az SP mar tegnap short jelzest adott, 4300 ala be kellene neznie kicsit, aztan akar lenezhet 4220 kornyekere, ez a terv, pozibol. Az elektromos autozas/tesla temakorehez szeretnek hozzaszolni: Sokszor felmerult itt, hogy a tesla er-e annyit, amennyit, ezzel kapcsolatban volt egy erdekes beszelgetesem egy onvezeto rendszer programozasat iranyito baratommal, aki a tozsdet egyaltalan nem figyeli. O azon az allasponton van, hogy a Teslat soha nem fogja tudni senki utolerni onvezetes temakoreben, barki barmennyi penzt is aldozna erre azon egyszeru oknal fogva, hogy akkora adatmennyiseg folenyben van a Tesla, es pillanatok alatt tud tobb ezer olyan nagyon ritkan elofordulo helyzetrol is adatot beszerezni es ezaltal kijavitani, ami a tobbi gyartonal elkepzelhetetlenul tobb ido lenne. Es ugyan latszolag nincs nagy kulonbseg a Tesla es a tobbi gyarto kozott, de amint elerkezik a valodi onvezetes kora - level 5 - (ami meg igen messze van), akkor a tobbiek hiaba csak 1-2%-al vannak elmaradva, ott mar az a lemaradas vegzetes lesz es a Tesla szinte biztosan monopol helyzetbe kerul. Akkor lehet ebben barmi valtozas, ha valami teljesen eltero technologia teret nyerne, ami persze bekovetkezhet, de egyelore nem latszik. Egy monopol helyzet az autozas/kozlekedes teren azert is elofordulhat - es jobban mukodhet - mert az adott eszkozok egymassal is tudnak kommunikalni a jovoben, ami azonos rendszeren futva sokkal nagyobb stabilitast is jelentene. Kerdes, hogy ez milyen ertekhez vezet, ha bekovetkezik.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.