Mi lett az Intective Brokers-el, hogy a nyitott pozíciókat nem mutatja, csak a kereskedések alatt van a megvásárolt mennyiségek feltüntetve? Tud erről valaki, valamit? Mekkora marhaság ez. Meddig marad ez így?
Én RIGben és IOban vagyok benne. Őket nem nagyon segiti szvsz egy fél éves egy éves olajválság, ha az olajtermelőknek az a várkozása, hogy 10 év múlva 10%al kisebb lesz az olajkereslet. Akkor számukra a recionális döntés kiosztani a profitot és nem rendelni új fúrótornyokat a RIGtől meg az IOtól mélytengeri térképeket. Fél év egy évre előre szerintem is deficites lesz a piac és simán lehet 100+ WTI. Kérdés, hogy beindul e egy irracionális mánia, amiben minden olajcéget elkezdenek venni, mint a cukrot.
Ettől még baromi sok idő lesz mire a villanyautók érzékelhető lyukat ütnek az olaj keresletén, szerintem kár aggódni. Nem is zárja ki egymást a két befektetés, szerintem egyszerre van óriás lehetőség előtt az olajszektor és a villanyautó gyártók is.
+ a benzin kémiai energiájának csak max az 1/3át kel villamos töltésként eltárolni az akksiban, mert a villanymotor sokkal hatékonyabb 90% körül vs hőerőgép 30% körül.
Reálisnak tűnik, mivel az otthoni töltés ha éjszaka történik akkor a legtöbb háztartásban még csak extra teljesítményt sem szokott igényelni, elég egy olyan berendezés ami csak a rendelkezésre álló teljesítményt osztja a töltőnek. Akinek nincs tapasztalata a villanyautóval az általában úgy számol, hogy minden nap fel kell tölteni őket és sokan a töltőoszlopok teljesítményével szeretnek kalkulálni ami köszönő viszonyban sincs a gyakorlattal. Mivel a legtöbb embernek teljesen mindegy, hogy éjszaka mennyi idő alatt tölt fel az autója, így egy teljes töltést is viszonylag kis teljesítménnyel bele lehet rakni. Ha az átlagautós napi 30-60km szükségletét nézzük akkor annyit egy sima konnektorból is bele lehet tölteni 1-4 óra alatt.
Kinában pont durván nyomják az EVket. Az olajfogyasztás fele harmada a közúti közlekedés, a többi a repülés és vegyipar. Ha csak EU + US kék államok átérne full EVre, az már önmagában levenne legalább 30%ot a világfogyasztásból. Sokkal többet venne le a fogyasztásból, mint a covid. És a preferált RIG/IO cégeket már az is súlyosan érinti, hogy ha ez 10 év múlva lesz, mert az ő ügyfeleik 10 évre előre gondolkodnak, mert annyi egy mélytengeri kút megtérülése.
A tisztán elektromos autóknál még kérdés számomra, hogy mennyire fognak megbízhatóan működni különösen télen a hidegben, illetve mennyi gond lesz a beléjük tukmált elektronikával. Idehaza a legnagyobb használt autó portálon 2020 évjáratig közel ezer keveset futott tisztán elektromos autót kínálnak eladásra. Nem nagyon kapkodnak értük. Más. Nekem úgy tűnik, hogy rövid távon WTI 72,2x felé igyekszik. Aki longban van, követő stoppal mehet az árfolyam után.
Én egy olyan számítást láttam pár éve, és le is ellenőriztem, mert nem hittem el elsőre, hogy ha USA a teljes passenger mileját EVvel nyomná le, akkor nőne kb 25%al a villamos összfogyasztás. Ez azért nem tűnik megoldhatatlan feladatnak.
Nem fair és önbecsapás kiemelni a világ egyik legfejlettebb országát, társadalmát - mellesleg fogyasztás szempontjából a személyi felhasználás eltörpül az ipari mellett, kvázi irreleváns. Közben a fő fogyasztó, illetve fejlődő országoknál (Kína, India, Brazília, USA, Oroszo. stb.) szó sincs róla és nem is várható átállás olajról elektromosra, pláne nem ipari szinten. Ez a norvég eset egyelőre inkább csak egy üde, utópisztikus színfolt hogy ilyen lehetne. Ráadásul még ha trend fordulóban is van, az időtáv akkor is bőven hosszzútávú (10+év).
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.