GM tema
GM jelentett, es ujra sokkal erosebbet mint a varakozas. Ettol azonnal esni kezdett.
,
2021Q1 sales es profit, 32.5Mrd es 2.03$/sh utan, a Q2 eredmenye 34.2Mrd es 1.97$/sh profit.
Igy az idei H1ben tobb profitot tudnak felmutatni, mint az egesz tavalyi evben,
es ettol az arfolyam 15$--->57$ rallyban van.
,
Es meg igy is alul ertekelt a ceg. Ha ev vegere elerik a mostani guidance szerinti 12.5Mrd$ profitot,
ami az 1.44Mrd reszvenyre szetosztva 8.7$/sh, akkor a mai 57$ arfolyamnal PE=57/8.7=6.6.
Ehhez kepest GM szokasos atlagos PE mutatoja 7.5-8.5 savban van (ami kulonben viccesen olcso).
GM osztaleka most 38cent/negyedev, szoval 1.52/57=2.7%. Nem sok, de ennyit konnyeden fizetnek.
.
2)Es most jon a lenyeg. A Q2ben egyszeri 1.3Mrd koltseg-ugrasuk volt a EV autojuk, a Chevy Bolt tuzveszelyes visszahivasa miatt. Az autodealer keszletek alacsonyak most is. A gyartasi volument eddig akadalyozta a semicond chip hianya is.
Szerintem a H2 kb. ugyanolyan jo lesz, mint H1, ha optimista vagyok akkor annal kisse jobb.
.
3)Van egy regi, nehez problemajuk.
AZ EV eladas meg mindig keves, Q1+Q2ben is csak 9000+11.300db. Az amerikaiak nem veszik.
Hasonlitaskeppen, Xpeng Q2ben 8000db EV-t gyartott.
Ehhez kepest Xpeng kapitalizacioja 35Mrd, az egesz GM pedig 77Mrd, szoval mindossze ketszer annyi.
Autonkent nezve? XPEV ara egy autora vetitve 35Mrd/8000db.negyedev= 4.375M$,
GM pedig 77Mrd/2.2mdb.negyedev=35k. A szorzo kulonbsege 1250 (!). Ki erti ezt?
,
4)Tehat az idei, kozel 9m db autot gyarto GM orias erteke mindossze 77-35Mrd=42 Mrd? Vicces.
Ha GM iden vagy jovore vegre kihoz egy kivanatos EV-t?
Iden GM anelkul is, meg tud emelkedni, szerintem 70$ koruli arfolyam ev vegere realis volna.
,
GM elobbutobb kihoz egy tetszetos EV autot is.
Na, akkor konnyeden hozzaadhatnak akkora kapitalizaciot a meglevohoz, mint XPEV duplaja.
Akkor az arfolyam innen duplazhat is, mondjuk 2023-ra egeszen realisan.
Ha most osszejon egy korrekcio, akkor GM 45-50$ arfolyam savban igen jo vetel lehet.
,
http://keptarhely.eu/view.php?file=20210805v01w92men.jpeg
GM jelentett, es ujra sokkal erosebbet mint a varakozas. Ettol azonnal esni kezdett.
,
2021Q1 sales es profit, 32.5Mrd es 2.03$/sh utan, a Q2 eredmenye 34.2Mrd es 1.97$/sh profit.
Igy az idei H1ben tobb profitot tudnak felmutatni, mint az egesz tavalyi evben,
es ettol az arfolyam 15$--->57$ rallyban van.
,
Es meg igy is alul ertekelt a ceg. Ha ev vegere elerik a mostani guidance szerinti 12.5Mrd$ profitot,
ami az 1.44Mrd reszvenyre szetosztva 8.7$/sh, akkor a mai 57$ arfolyamnal PE=57/8.7=6.6.
Ehhez kepest GM szokasos atlagos PE mutatoja 7.5-8.5 savban van (ami kulonben viccesen olcso).
GM osztaleka most 38cent/negyedev, szoval 1.52/57=2.7%. Nem sok, de ennyit konnyeden fizetnek.
.
2)Es most jon a lenyeg. A Q2ben egyszeri 1.3Mrd koltseg-ugrasuk volt a EV autojuk, a Chevy Bolt tuzveszelyes visszahivasa miatt. Az autodealer keszletek alacsonyak most is. A gyartasi volument eddig akadalyozta a semicond chip hianya is.
Szerintem a H2 kb. ugyanolyan jo lesz, mint H1, ha optimista vagyok akkor annal kisse jobb.
.
3)Van egy regi, nehez problemajuk.
AZ EV eladas meg mindig keves, Q1+Q2ben is csak 9000+11.300db. Az amerikaiak nem veszik.
Hasonlitaskeppen, Xpeng Q2ben 8000db EV-t gyartott.
Ehhez kepest Xpeng kapitalizacioja 35Mrd, az egesz GM pedig 77Mrd, szoval mindossze ketszer annyi.
Autonkent nezve? XPEV ara egy autora vetitve 35Mrd/8000db.negyedev= 4.375M$,
GM pedig 77Mrd/2.2mdb.negyedev=35k. A szorzo kulonbsege 1250 (!). Ki erti ezt?
,
4)Tehat az idei, kozel 9m db autot gyarto GM orias erteke mindossze 77-35Mrd=42 Mrd? Vicces.
Ha GM iden vagy jovore vegre kihoz egy kivanatos EV-t?
Iden GM anelkul is, meg tud emelkedni, szerintem 70$ koruli arfolyam ev vegere realis volna.
,
GM elobbutobb kihoz egy tetszetos EV autot is.
Na, akkor konnyeden hozzaadhatnak akkora kapitalizaciot a meglevohoz, mint XPEV duplaja.
Akkor az arfolyam innen duplazhat is, mondjuk 2023-ra egeszen realisan.
Ha most osszejon egy korrekcio, akkor GM 45-50$ arfolyam savban igen jo vetel lehet.
,
http://keptarhely.eu/view.php?file=20210805v01w92men.jpeg
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.