Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 17:05
Előzmény: #47198  stolz
#47200
Dettó. Amilyen jól indult az év, úgy szívok most zsinórban 🥴
Boole 2021. 07. 20. 17:01
Előzmény: #47197  kozi723
#47199
Láttam már ilyen piacot. Itt csak az fog nyerni, aki profi TA kereskedő és nagyon rövideket csipked. Aki ennél hosszabbra fog utazni, az le is fel is bukni fog.
stolz
stolz 2021. 07. 20. 16:56
Előzmény: #47192  Törölt felhasználó
#47198
Idén eddig nekem majdnem minden kuka. :D
Arany is kb olyan lesz már mint a RIG. Ma is mit művelt... :D
kozi723
kozi723 2021. 07. 20. 16:53
Előzmény: #47196  fatihszultan
#47197
En is bedobnek egyet: LIACF? 1,0-an szivesen raugranek! Mit szoltok hozza?
fatihszultan 2021. 07. 20. 16:23
#47196
SWN-t valaki megnézte fundásan mostanában? Ilyen NG árak mellett bővítésen gondolkozok. 
mamoka47
mamoka47 2021. 07. 20. 16:18
Előzmény: #47186  Kvazir
#47195
 Neked biztos nincs elektromos  autód,mert butaságokat írogatsz. Ha 1m autós töltene minden nap  60KW-ot akkor naponta 300-400 km kéne autózni. Ennek átlagban jó ha a tizede meg van. Tehát ha mindenki minden nap tölt akkor  nem 6000MW hanem csak 600MW-ról beszélünk, ráadásul ez el van osztva  napi 24 órára. Nekem van egy Mustangom és egy Leafem. Bp 100km a Mustanggal kb  6300ft az elektromossal kb 230FT!!!! Napelem van a házon ,túltermelek és a plusz energiát használom töltésre aminek a visszavásárlási ára kb19ft/KW. Ebből fogyasz a kocsi dugóban 10-12KW áramot. Imádom a Mustángot, de sajnos jövöre mennie kell, mert egész egyszerüen egy szar a mai elektromos autók mellett.
rolpic
rolpic 2021. 07. 20. 15:48
#47194
GILD-et követi vki? Nekem kitörés előtti pillanatnak tűnik, de poziból beszélek. Megnézné vki független is?Köszi!;)
kozi723
kozi723 2021. 07. 20. 15:47
Előzmény: #47191  HuTi
#47193
Igy van. Arrol mar nem is beszelve, hogy az akku elettartamnak is sokkal jobb ha tobbszor kisebb toltest kap. Ha valaki ennyi plusz odafigyelest hozza tud tenni, akkor tulajdonkeppen az akkucseren nem kell gondolkodnia egy darabig. Ezert sem veletlen az az altalanos javallat, hogy az optimalis toltes 20->80%. Minel tobbszor kihasznaljak fullon annal magasabb a degradacio. 80% felett pedig a toltesi gorbe romlik annyit, hogy nem otthon toltve nem illik egy villamon logni amikor a teljesitmeny harmadat veszi fel a kocsi fedelzeti toltoje. Otthon Ejszaka persze mindegy, hogy az utolso 20%-ot masfel ora alatt tolja bele. 
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 15:43
#47192
Ez a dcrb/hyzn speka sem jött be egyelőre 😎
HuTi 2021. 07. 20. 15:35
Előzmény: #47186  Kvazir
#47191
Ezért írtam tapasztalatot inkább, hogy a valóságban nem úgy megy a matek. Szinte senki nem tölti minden éjjel 60kwh-t az akkuba, mert az átlag ember 7-10kwh-t használ el egy nap és akkor még fölé lőttem. 17k km-es éves futás körül van a hazai átlag ami napi 50km sincs. 
Saman72 2021. 07. 20. 15:11
Előzmény: #47189  Kvazir
#47190
Így van ez a többi olajossal is. Reméljük, hogy csak egy hosszabb és méretesebb korrekció és nem több.
Kvazir 2021. 07. 20. 14:51
#47189
János!
 A MOL esik rendesen, ha írnál valamit róla megköszönöm.
szieszta 2021. 07. 20. 14:50
Előzmény: #47183  Törölt felhasználó
#47188

Én nem azt írtam, hogy a hűtőben 3 fázisú motor van, hanem azt, hogy a feszültség ingadozásra tönkremehet. Ott ha kiesik a fázis, csak leáll.
Én a kerti szivattyúnál láttam, mikor elfüstölt a 3 fázisú motor, az egyik fázis kiesett.
Saman72 2021. 07. 20. 14:47
Előzmény: #47183  Törölt felhasználó
#47187
Hát azért ez nem így van. Amennyiben a  névlegesnél alacsonyabb feszültség kerül a tekercselés kapcsaira
tekercselés hőmérséklete tartósan megemelkedik, ez a szigetelés gyorsabb  elöregedéséhez vezet, s jelentősen csökkenti a motor élettartamát. A hálózati túlfeszültség ugyanígy növeli a felvett teljesítményt, és a motortekercselésekben keletkezik a hőmennyiség megnövekszik. A tekercselés a névleges feszültségre van méretezve. Olvass utána.
Kvazir 2021. 07. 20. 14:46
Előzmény: #47155  Törölt felhasználó
#47186
Nem tudok komolyabb tanulmányt, csak kis matekot írnák. Magyarországi erőművek bepített teljesítménye 8000 MW. Ez csak a beépített, abból is csak a paksi megy 90%-al a többi még annyival sem. Az autók akkumlátor teljesítménye széles körön mozog, egy Nissan Leaf 24-30 KW, addig egy Tesla model S 85 KW. Normál hatótávhoz azért 60 KW-os akku kellene. Amennyiben nem gyorstöltést számolsz, akkor lehet úgy számolni, hogy 6 KW-os töltéssel 10 óra alatt fel lehet tölteni egy 60-as akkut. Amennyiben éjszakára feltesznek 1 millió elektromos autót a hálózatra úgy, hogy mindegyik csak 6Kw-tal tölt az mindjárt 6000 MW lesz, vagyis már eleve több mint amit tudnának a Mo.-i erőművek és semmi mást nem fogyasztunk, ami ugye nem lehetséges. Jelenleg több mint 3m személyautó van nálunk + busz+ kamion + stb. Nagyvasúti villamos vontatást még nem is számolom /egy Taurus mozdonyon 6 MW a motorok öszteljesítménye/. A mai villamos hálozatok és az erőművek nem erre lettek tervezve.
szieszta 2021. 07. 20. 14:43
Előzmény: #47181  Saman72
#47185

Ezt én is így gondolom, de most még az EV-k a sláger. Aztán majd készül egy tanulmány, hogy nem sokkal zöldebbek, mint a hagyományosak, csak nem az orrod alá pufogják a füstöt. Elég fura, hogy már annyi intézkedést hoztak a CO2 csökkentésére, de az csak folyamatosan emelkedik.
A megújulónál is az van, hogy amit a növény lekötött, azt adja vissza az elégetése után. Így ez csak nullás lehet, de ott van a növény megtermelése, feldolgozása és szállítása, jó nagy lábnyomot hagyva.
Saman72 2021. 07. 20. 14:36
Előzmény: #47180  szieszta
#47184
Ez így igaz valóban össze vannak építve és a cseréje is csak egyben lehetséges.
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 14:35
Előzmény: #47180  szieszta
#47183
Ezt itt off, de a hűtőben egyfázisú motor van. Lásd: villásdugó. Az a motor rendkívül érzéketlen bármire is.
szieszta 2021. 07. 20. 14:35
Előzmény: #47177  Zedisdead
#47182
Én is erre gondolnék, ha nem a klimatizált lakásban használnánk. Szerintem egy jól működő, jól szigetelt hűtőnek, nincs sokkal több dolga a lakásban, esetleg ha sokat nyitogatják, vagy ha folyamatosan ürítik és töltik.
Saman72 2021. 07. 20. 14:34
Előzmény: #47176  szieszta
#47181
Ahogy korábban is írtam Én a magam részéről a hidrogén üzemanyagcellás autóban látom a jövőt legyen az akár személyszállítás vagy teherfuvarozás.  Nyilván számításokat nem végeztem, de hihetetlen mennyiségű lítiumra lenne szükség ha minden akkumulátoros energiatárolás irányába menne el, főleg ilyen kapacitásokkal amit ma tolnak. Igen tudom valaki mindjárt jön azzal, hogy a tengervízben rengeteg van ki lehetne vonni,  de azzal már senki nem foglalkozik, hogy valószínű az nem véletlen van ott abban az ökoszisztémában és annak az eltávolítása hosszú távon milyen következménye lenne az ottani élővilágra.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek