Ezt mondta. A hűtőkben a kompresszor össze van építve a motorral és azt kellett cserélni. Szerintem nem hiába van ráírva a motorra, mekkora feszültségre van tervezve. Azt tudom, hogy a háromfázisú el tud égni, ha kiesik egy fázis.
A kriptohívők megtalálták a megoldást, coint kell bányászni. Nincs az a felesleg, amit ne lehetne így eltüntetni, ráadásul még keresni is lehet vele és persze fűteni . :-)
Igen, de ezek így kötöttpályásak. Állítólag valahol már teszteltek kamionoknak kiépített légvezetéket, amiből áramot gyűjthetnek, nagyon hasonlóan, mint a villanymozdony. Csak az ilyen vezeték kiépítése nagyon költséges és a magasság miatt korlátozott, hiszen minden autó más. Ha megnézem a traktorokat, hogy már több mint 10 éve GPS 2cm-es pontossággal irányítja a munkálatokat, akkor gondolom megoldható lenne, hogy nagyobb sebességnél is szépen ráállna a "vonalra" és leengedné az áramszedőt. Persze ezek inkább a főbb útvonalakon lennének kiépítve. A többinél elég lenne az akksi.
Pont ennek a kovetkezmenye, hogy 2,5kwp-nel nagyobb teljesitmenyu HMKE mar nem csatlakoztathato a halozatra egy fazison. Es ez igy jobb is! Akinek ez nem oke, bovitsen. Viszont mivel aprilis kozepeig 5kwp-ig lehetett (amit a user raadasul tul is panelezhet) , ezert mar nagyon sok helyen halozati aszimmetrikus terheles lepett fel. Ez pedig senkinek nem jo hosszu tavon: sem a usernek, sem a szolgaltatonal.
A környékünkön több hűtőszekrény adta meg magát, a legnagyobb hőségben. A szerelő szerint az áramellátással voltak gondok, állítólag lecsökkent a feszültség és azt nem bírja a kompresszor. Az utóbbi időben már csak egy-két házon nincs klíma, ráadásul a hűtők, fagyasztók is zakatolnak. Fejleszteni kellene, de a szolgáltatónak az nagy érvágás és mivel nagyon szezonális a gond, még ezt jó darabig halogatni fogják.
Nyers számitások szerint az amerikai passenger mileok egy tesla fogyasztásával felszorozva kb 25%al növelnék a hálózat terhelését. Már nincs meg, több éve láttam, én is leellenőriztem.
Az utcai hálózat sok helyen már attól túlterhelődik ha sok napelem van az utcában és hirtelen elkezdenek termelni. Ahol ilyen történik ott fejlesztenie kell a rendszert a szolgáltatónak. Normális, hétköznapi igények mellett az éjszakai autótöltés kevesebb áramot igényel, mint a nappali áramfelvétele a háztartásnak (ez egy nagy ház, szintén nem általános példa, de én ezzel tudok szolgálni).
Csak azért kérdeztem, mert állítólag az utcai hálózat is túl lesz terhelve, ha egy utcában több nagy teljesítményű töltőt szereltetnek. Ha azt rendbe rakják, akkor jöhet a következő csomópont.
De, ugyanonnan van táplálva minden. Ha valaki nem szeretne hálózatot bővíteni, de kéne fali töltő, akkor olyan megoldás is létezik ami figyeli a többi fogyasztó áramfelvételét és csak annyit ad a töltőnek amennyi rendelkezésre áll. Nem az én esetemből kell kiindulni, mert a legtöbb embernek meg sem éri kifizetni a kb 5000ft/A/fázis díját, plusz a vezetékezés, bontás, villanyszerelési munkák, több hónapos ügyintézés, stb, mivel a napi használatot még egy sima konnektoros töltővel is kényelmesen vissza tudja tölteni éjszakánként és az órától bármelyik szerelő kihúz egy új vezetéket a garázsig/kocsibeállóig.
Tanulmány helyett tapasztalattal tudom szolgálni. Alapvetően két választása van annak aki otthon tölt: Minden nap visszatölti a beállított szintre a napi fogyasztását, ez legyen mondjuk napi 40-60km esetén 7kwh. Ezt éjszaka a leglassabb konnektoros töltővel (8-14A, 2-3kW) is meg lehet oldani, hálózatfejlesztés sem kell hozzá, csak mondjuk egy jó konnektor és egy új vezeték az órától. A másik lehetőség az, hogy valaki telepít otthonra fali töltőt (wallbox) ahogy pl én is tettem és akkor van lehetőség gyorsabb töltésre is (7.4, 11 vagy 22kw akár).
És még egy utolsó megjegyzés, természetesen nem csak a folyamatos áramszedős rendszerrel számolnánk, az csak 1 lenne a többi mellett, ami segítene elosztani az áramigényt, ahogy akár 1%-kal hozzájárulhatna a kocsi tetején lévő napelem is. :-)
Én sem értek hozzá, nem igazán a szakterületem, csak okoskodok. De azt gondolom, más egy fogyasztót egyenesen táplálni, mint akksival kiegyenlíteni az ingadozást.
Napközben nagyon kevesen töltik kocsijukat otthon, éjjel meg minimális az áramfogyasztás, még a klímákat sem kell menetni. Persze tudom, a hálózatot a legnagyobb terhelésre kell tervezni, mert mi van, ha hétvégén minden fogyasztót maxra terhelnének.
Én is hallottam rémtörténeteket, hogy egy utcában megjelent 4 tesla és a teljes hálózatot cserélni kellett, de ez nem igaz. Az emberek nem a gyorstöltést választják otthon, hanem általában van rá akár 12 órájuk is és nem teljesen lemerült akksikat kell elképzelni, csak egy utántöltést. Egy magánautó, nagyon ritkán fut 1 nap alatt egy teljes hatótávot. Az egyik ismerősöm még soha nem töltötte hálózatról a felesége kocsiját, elegendő volt a napelem, igaz van hozzá akkumulátor is.
Az utcán a kisfeszültségű légvezetékes hálózat 95 mm2-es. Ezek padlógázon max. ~200 A bírnak elvinni fázisonként. Számold ki,mennyi EV töltőt bírna el + lakások fogyasztása 1X-re. Elég,csak ha nem gyorstöltésre számolod ...
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.