Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szieszta 2021. 07. 20. 14:31
Előzmény: #47178  Törölt felhasználó
#47180
Ezt mondta. A hűtőkben a kompresszor össze van építve  a motorral és azt kellett cserélni. Szerintem nem hiába van ráírva a motorra, mekkora feszültségre van tervezve. Azt tudom, hogy a háromfázisú el tud égni, ha kiesik egy fázis.
szieszta 2021. 07. 20. 14:27
Előzmény: #47175  kozi723
#47179
A kriptohívők megtalálták a megoldást, coint kell bányászni. Nincs az a felesleg, amit ne lehetne így eltüntetni, ráadásul még keresni is lehet vele és persze fűteni . :-)
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 14:27
Előzmény: #47174  szieszta
#47178

Hát, ez hülyeségnek tűnik... maga a kompresszor egyáltalán nem kap áramot, hanem a meghajtó szerkezet.
Ami pl. egy aszinkron villanymotor.
Zedisdead 2021. 07. 20. 14:23
Előzmény: #47174  szieszta
#47177
Érdekes, én arra gondolnék, ha meleg van a hütőnek sokkal többet kell dolgoznia és ezért adja meg magát.
szieszta 2021. 07. 20. 14:20
Előzmény: #47173  Saman72
#47176

Igen, de ezek így kötöttpályásak. Állítólag valahol már teszteltek kamionoknak kiépített légvezetéket, amiből áramot gyűjthetnek, nagyon hasonlóan, mint a villanymozdony. Csak az ilyen vezeték kiépítése nagyon költséges és a magasság miatt korlátozott, hiszen minden autó más.
Ha megnézem a traktorokat, hogy már több mint 10 éve GPS 2cm-es pontossággal irányítja a munkálatokat, akkor gondolom megoldható lenne, hogy nagyobb sebességnél is szépen ráállna  a "vonalra" és leengedné az áramszedőt. Persze ezek inkább a főbb útvonalakon lennének kiépítve. A többinél elég lenne az akksi.
kozi723
kozi723 2021. 07. 20. 14:08
Előzmény: #47171  HuTi
#47175
Pont ennek a kovetkezmenye, hogy 2,5kwp-nel nagyobb teljesitmenyu HMKE mar nem csatlakoztathato a halozatra egy fazison. Es ez igy jobb is! Akinek ez nem oke, bovitsen. Viszont mivel aprilis kozepeig 5kwp-ig lehetett (amit a user raadasul tul is panelezhet) , ezert mar nagyon sok helyen halozati aszimmetrikus terheles lepett fel. Ez pedig senkinek nem jo hosszu tavon: sem a usernek, sem a szolgaltatonal.
szieszta 2021. 07. 20. 14:06
Előzmény: #47171  HuTi
#47174
A környékünkön több hűtőszekrény adta meg magát, a legnagyobb hőségben. A szerelő szerint az áramellátással voltak gondok, állítólag lecsökkent a feszültség és azt nem bírja a kompresszor. Az utóbbi időben már csak egy-két házon nincs klíma, ráadásul a hűtők, fagyasztók is zakatolnak. Fejleszteni kellene, de a szolgáltatónak az nagy érvágás és mivel nagyon szezonális a gond, még ezt jó darabig halogatni fogják.
Saman72 2021. 07. 20. 14:05
Előzmény: #47146  szieszta
#47173
Ezt úgy hívják hogy villamos, meg troli, meg villanymozdony.
Zedisdead 2021. 07. 20. 13:59
Előzmény: #47155  Törölt felhasználó
#47172
Nyers számitások szerint az amerikai passenger mileok egy tesla fogyasztásával felszorozva kb 25%al növelnék a hálózat terhelését. Már nincs meg, több éve láttam, én is leellenőriztem.
HuTi 2021. 07. 20. 13:24
Előzmény: #47170  szieszta
#47171
Az utcai hálózat sok helyen már attól túlterhelődik ha sok napelem van az utcában és hirtelen elkezdenek termelni. Ahol ilyen történik ott fejlesztenie kell a rendszert a szolgáltatónak. Normális, hétköznapi igények mellett az éjszakai autótöltés kevesebb áramot igényel, mint a nappali áramfelvétele a háztartásnak (ez egy nagy ház, szintén nem általános példa, de én ezzel tudok szolgálni).
szieszta 2021. 07. 20. 13:12
Előzmény: #47169  HuTi
#47170
Csak azért kérdeztem, mert állítólag az utcai hálózat is túl lesz terhelve, ha egy utcában több nagy teljesítményű töltőt szereltetnek. Ha azt rendbe rakják, akkor jöhet a következő csomópont.
HuTi 2021. 07. 20. 13:01
Előzmény: #47168  szieszta
#47169
De, ugyanonnan van táplálva minden. Ha valaki nem szeretne hálózatot bővíteni, de kéne fali töltő, akkor olyan megoldás is létezik ami figyeli a többi fogyasztó áramfelvételét és csak annyit ad a töltőnek amennyi rendelkezésre áll. Nem az én esetemből kell kiindulni, mert a legtöbb embernek meg sem éri kifizetni a kb 5000ft/A/fázis díját, plusz a vezetékezés, bontás, villanyszerelési munkák, több hónapos ügyintézés, stb, mivel a napi használatot még egy sima konnektoros töltővel is kényelmesen vissza tudja tölteni éjszakánként és az órától bármelyik szerelő kihúz egy új vezetéket a garázsig/kocsibeállóig. 
szieszta 2021. 07. 20. 12:26
Előzmény: #47167  HuTi
#47168
Nem vagyok képben, ezért kérdezem, hogy a wallbox honnan van táplálva? Az nem az utcai hálózatra van kötve?
HuTi 2021. 07. 20. 12:04
Előzmény: #47155  Törölt felhasználó
#47167
Tanulmány helyett tapasztalattal tudom szolgálni. Alapvetően két választása van annak aki otthon tölt: Minden nap visszatölti a beállított szintre a napi fogyasztását, ez legyen mondjuk napi 40-60km esetén 7kwh. Ezt éjszaka a leglassabb konnektoros töltővel (8-14A, 2-3kW) is meg lehet oldani, hálózatfejlesztés sem kell hozzá, csak mondjuk egy jó konnektor és egy új vezeték az órától. A másik lehetőség az, hogy valaki telepít otthonra fali töltőt (wallbox) ahogy pl én is tettem és akkor van lehetőség gyorsabb töltésre is (7.4, 11 vagy 22kw akár).
szieszta 2021. 07. 20. 11:53
Előzmény: #47165  szieszta
#47166
És még egy utolsó megjegyzés, természetesen nem csak a folyamatos áramszedős rendszerrel számolnánk, az csak 1 lenne a többi mellett, ami segítene elosztani az áramigényt, ahogy akár 1%-kal hozzájárulhatna a kocsi tetején lévő napelem is. :-)
szieszta 2021. 07. 20. 11:49
Előzmény: #47163  Törölt felhasználó
#47165
Én sem értek hozzá, nem igazán a szakterületem, csak okoskodok. De azt gondolom, más egy fogyasztót egyenesen táplálni, mint akksival  kiegyenlíteni az ingadozást.
szieszta 2021. 07. 20. 11:46
Előzmény: #47161  LBalaton
#47164
Napközben nagyon kevesen töltik kocsijukat otthon, éjjel meg minimális az áramfogyasztás, még a klímákat sem kell menetni. Persze tudom, a hálózatot a legnagyobb terhelésre kell tervezni, mert mi van, ha hétvégén minden fogyasztót maxra terhelnének.
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 11:45
Előzmény: #47159  szieszta
#47163
Mennyi az a nagyon sok villamos egy vonalon kb. 20? Az még mindig csak egy pár. Vasút dettó. Mindegy, nem érdekes, én hagyom.
szieszta 2021. 07. 20. 11:43
Előzmény: #47156  LBalaton
#47162

Én is hallottam rémtörténeteket, hogy egy utcában megjelent 4 tesla és a teljes hálózatot cserélni kellett, de ez nem igaz. Az emberek nem a gyorstöltést választják otthon, hanem általában van rá akár 12 órájuk is és nem teljesen lemerült akksikat kell elképzelni, csak egy utántöltést.
Egy magánautó, nagyon ritkán fut 1 nap alatt egy teljes hatótávot. Az egyik ismerősöm még soha nem töltötte hálózatról a felesége kocsiját, elegendő volt a napelem, igaz van hozzá akkumulátor is.
LBalaton
LBalaton 2021. 07. 20. 11:40
Előzmény: #47158  Törölt felhasználó
#47161
Az utcán a kisfeszültségű légvezetékes hálózat 95 mm2-es.
Ezek padlógázon max. ~200 A bírnak elvinni fázisonként.
Számold ki,mennyi EV töltőt bírna el + lakások fogyasztása 1X-re.
Elég,csak ha nem gyorstöltésre számolod ...

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek