Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
exley 2021. 07. 15. 07:50
Előzmény: #46919  szieszta
#46920
Nyugat Dunántúl: Az osztrák gazdák milló tonna számra termelik a repcét stb. A Grázi autóbuszok már több mint tíz éve a nálunk megtermelt bio üzemeanyagokkal közlekednek:)
szieszta 2021. 07. 15. 07:38
Előzmény: #46912  Placi82
#46919

A zöld út csak egy reklám és ámítás. Például azt senki nem nézi, hogy a bioüzemanyagok hogyan kerülnek az autónkba. Valamikor a felesleget dolgozták fel, de most már intenzíven termelik hozzá a kukoricát, repcét, napraforgót, a termesztéssel járó lábnyomot meg senki nem veszi figyelembe.
Ez olyan, mint mikor a spanyolok reflektorokkal világították meg éjjel a napelemeket, mert a zöld áramot háromszoros áron vették át. :-)
szieszta 2021. 07. 15. 07:31
Előzmény: #46915  Törölt felhasználó
#46918

Egyet is értek, meg nem is. Vagyis inkább azt vitatnám, hogy milyen a mai értelmiség.
Ki elvégzett egy olyan fősulit, aminek a szintje megkérdőjelezhető?
A mai világban vagy zsenik születnek, vagy az oktatási rendszer degradálódott. A fiatalok úgy végzik el a főiskolát, hogy gyakorlatilag a középsulis anyagot ismétlik. A bulizások közé belefér a vizsga is. A szaktudás megkérdőjelezhető.
Nagyon sok kezdővel hozott össze a sors, illetve főiskolással, a meló-diáknak köszönhetően. Igaz, még nem végeztek, de már több év mögöttük volt. Nem nagyon lehetett különbséget tenni.
Nagyon sok fiatal úgy kerül ki onnan, hogy a "szakmája" a 30 évvel ezelőtti tudományra épül.
Mezőgazdaságban a végzősök gyakorlati tudása az egyszerű traktoristáét sem éri el, az elméletit meg úgysem tudják alkalmazni. 
Ausztriában a parasztnak  a fia nem főiskolára jár, hanem  gyakorlati képzésre. Ott megtalálható az összes gép (a forgalmazók örömmel adják oda, hátha  a csemetének megtetszik és az apuka már olyant vesz), de az állattenyésztésben és a növénytermesztésben is a legújabb technológiákat mutogatják.
pomperj
pomperj 2021. 07. 15. 07:30
#46917
1)Olaj.
Nem dolt el  semmi. 
A tegnapi heves eses vagy (c) vagy (iii) hullam lehet. Mibe illeszkedhet?
Vagy egy kisebb a-b-c korrekcio alakul, ALT1, most (c of 2 of 5) hullam, es utana olaj emelkedik tovabb.
Vagy egy jo nagy a-b-c korrekcio kezdodott, ALT2. Akkor tobb honapos, mely (b) hullam elejen van.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20210715v01wti4ye.jpeg
.
Ugyanez a 240min charton, A rovidebb tf-eken sem latni tobbet. Ki kell varni, mit akar a piac.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20210715v01wotvv.jpeg
,
folyt koz. Gaz, XOP.
Mek-Elek 2021. 07. 15. 05:23
#46916
A RIG újra 4 alatt. Hát ez gyönyörű.
Törölt felhasználó 2021. 07. 15. 01:52
Előzmény: #46905  Placi82
#46915

OFFSajnos két világméretű folyamat is lezajlott, aminek az eredménye a józan ész elvesztése lett:
1. ZIRP: ez kikezdte az értelmiség és a józan ésszel rendelkezők relatív gazdasági előnyét. És elérhetővé tette a plebs számára a féktelen fogyasztást.
2. Az internet pedig kikezdte az értelmiség tudás-monopóliumát és presztízsét. Ma a plebs okostelefonnal a kezében, meg a Google keresővel azt hiszi, hogy mindenkinél okosabb. Sajnos ez nagyon nem így van. Leginkább csak az arc lett ezzel nagy.
Tartok tőle, hogy az AI térhódítása pedig be fogja végezni a fenti folyamatokat, és a világ élhetetlen lesz az értelmiség számára. Hogy is van a mondás? Az értelmiség előtt két út van. Az egyik az alkoholizmus, a másik járhatatlan.
kozi723
kozi723 2021. 07. 14. 23:38
Előzmény: #46912  Placi82
#46914
Es azokra a fakra is elsosorban Ludicrous modban, launch control-t aktivalva gondolnak! 😆
kozi723
kozi723 2021. 07. 14. 23:30
Előzmény: #46910  Zedisdead
#46913
Az EU-ban ez soha nem lesz lathato valoban. Mert a cel pusztan az, hogy kinyissak a penztarcankat :) Az occo’ kinai kocsit meg ugyse engedik a tuz kozelebe, nem lesz sem szerviz, sem disztribucio. Ugyhogy marad a Q4 etron 20m-ert 23kwh/100km fogyasztassal. Aztan belevagnak 80kwh akkut, aminek az oko labnyoma valoban 400e km. Ezert mondom, hogy egyszerubb volna 12kwh-t fogyasztani 40kwh-s akkubol, toredeke bekerulesi koltsegen. Csak az nem buli a konszernnek. Ezt kihagytuk a kepletbol.  :))
Placi82 2021. 07. 14. 23:27
Előzmény: #46908  kozi723
#46912
Így van. Ha zöld akkor legyen egy Zoe, vagy max egy Ioniq. Na de azt a farizeus hozzáállást, hogy egy Tesla milyen zöld. Aham. Aki zöld az járjon Zoe val vagy hasonlóval. Minden más parasztvakitas. Ami arról szól hogy az S modellem milyen gyors 0-100 km re gyorsulásban,es közben az Amazonas fáira gondol. :)) 
Zedisdead 2021. 07. 14. 23:12
Előzmény: #46908  kozi723
#46910
Azért mert az embereknek egy autóra van pénzük helyük idejük és annak mindent tudnia kell.
Nem nagyon látni az átállást az olcsó EVkre az EUban egyelőre. Az meg hogy a hibrideket is kiátkozzák, külön Darwin dij. Pont a hibridek jelentik a zöld megoldást. Úgy nem kell félni az akksi merüléstől, ezért kisebb akksi is elég. Nagy útra meg ritkán megy az ember, akkor nyugodtan használhatja a benzinmotort.
Peti84
Peti84 2021. 07. 14. 23:04
Előzmény: #46907  Peti84
#46909
A Stock Connectet q4ben lehet ossze jon, az eleg jo likviditast hozhat, a kinai tickernek.
kozi723
kozi723 2021. 07. 14. 23:03
Előzmény: #46902  Placi82
#46908
Van abban valami amit mondasz az EV es a lithium hasznalataval kapcsolatban, meg annak ellenere is, hogy szimpatizalok a temaval es nagyon kinez lassan nalam egy EV. DE, es ez egy nagyon nagy DE: azt nem tartom normalisnak es fenntarthatonak, hogy legyartanak egy Ford F150 lightningot a maga 3 tonnajaval es alaraknak 140-160kwh akkut, ami elegendo lesz 450 km-re. A 3 tonnat pedig mindenkeppen 5,1 alatt 100 kmh-ra kell loni. Aztan minek, mar bocsanat??? Na ez az ami nem normalis, es ezert kell 400.000 km ahhoz hogy egyenlosegjelet tehessunk ev vs belso egesu. 
.
Kozben egy 28kwh-s Ioniq pedig elmegy 240-250km-t, ezaltal toredeke labnyomot hagyva maga mogott a teljes eletciklusa alatt. Csak tudod ezt az egeszet “mi” okozzuk es “mi” generaljuk magunk korul azzal, hogy a nagy publikum akkor vesz ev-t ha elmegy vele megallas nelkul Athenig, es meg ra tudja akasztani a fel hazat is. Ja es nem eleg a 110es tempo, veretni akar 160nal vegig. Ezt pedig baszott nagy akkuval, kurva sok penzert lehet megvalositani es az esszerusegbol az eszetlen es megaloman jarmuvek szuletnek, amelyek koszono viszonyban nincsenek a megterulessel es az okologiai labnyom csokkentesevel. Tehat az eredeti elkepzeles mar itt elhasal.
.
Neha amugy az a rossz  erzesem van, hogy az egesz pusztan egy technologia valtasrol szol, ami egy ujabb lehetoseget teremt eladni a usernek marha dragan a 200 eve feltalalt villanymotort. Az most mas kerdes, hogy mit er a megtakaritott penzunk, de 20 eve egy vw golf sdi 4m ft volt, ma egy id3 13m ft fapadon. Egy volvo xc40 ev pedig 22m-nel indul. Ugyanmar.
.
Sajnos a fejekben ott van a baj, es azt kene tudatositani, hogy 5km-re levo munkahelyre biciklizzel, ha nincs alkalmas ut akkor epitse ki a kozut, 20km-re levo munkahelyre menj ev-vel, de ne 100kwh-s 2 tonnas allattal, hanem egy leaffel, zoeval vagy egy i3-assal, ha pedig elugranal a Nagyihoz vagy a Balcsira ahol amugy megalszol akkor miert is kene 300km-nel tobb hatotav meg 500 loero?! Ha a Nagyi Londonban lakik akkor ugyse kocsival mesz.. Ha pedig Athenba akarsz veretni megallas nelkul es kinozni akarod magad 13 oran at, akkor berelsz egy kocsit es megteszed a tavot evente egyszer egy arra alkalmas jarmuvel, mikozben az ev 95%-aban pedig egy fenntarthato jarmuvet hasznalsz a mindennapjaidon. Ez igy volna normalis, csak az emberek nem igy vannak beallitva.
.
Az azsiai parhuzamot adom. Ott nem lesz egyhamar erezheto valtozas. Meg akkor sem, hogy Kinaban elkepesztoen sok EV-t gyarto startup mocorog, akik jo aron kinalnak kicsi varosi jarmuveket. Naluk ebben erzem az atutest, mert nem elsosorban a Q7-es meretu jarmuveket valositjak meg EV-kent, hanem kis es kozepes meretu jol parkolhato varosi autokban latjak a potencialt. Nincs is mas lehetoseguk, hiszen sokkal tobb auto mozog a varosaikban. A maradek 6mrd ember viszont szerintem is nem hogy 2035-re de meg csak 2050-re sem lesz zold. 
Peti84
Peti84 2021. 07. 14. 23:02
Előzmény: #46901  Boole
#46907
En is szeretnem visszavenni, bar en a hong kongi 9868as tickert. Citi is optimista:
https://cnevpost.com/2021/07/14/citi-gives-xpengs-h-shares-buy-rating-and-hk207-5-price-target/
czm 2021. 07. 14. 22:50
#46906
ma vettem ACRX-t 1.37en nap elejen
//ez hatha tud annyit, mint a tobbi tipp
---
en se nem az olajat longolnam, se nem az indexet shortolnam (bar pont erre baziroztam egeszen a kozelmultig), hanem aranyat vennek
2050 fole varom meg iden, akar mehet tovabb is fel
---
hogy miert? - az szokas szerint birodalomvaltas, nagy szereplok/erdekek/erok kerdesek menten forog
az hogy folyamatosan huzzak fel usa indexeket, ez oriasi bajt jelent 
usa halalos bajban van
Placi82 2021. 07. 14. 22:43
Előzmény: #46903  Zedisdead
#46905
Azt nem tudatjuk hogy igazunk van, vagy lesz-e! De abba biztos vagyok hogy főleg a fehér rassz, teljesen elvesztette a józan (paraszti) eszét! Régen több száz éven át a történelemben az embereket irastudatlansagba, sotetsegeben éltek, ezért könnyű volt megetetni őket. Na de most a jelenkorban, mikor minden információ és tudás a rendelkezésünkre áll az interneten ennyire nem látni a fától az erdőt, és logikusan, ketelkedve gondolkodni. Na az nekem érthetetlen. Amúgy meg lehet, hogy az olaj, gáz, arany, ritkafoldfemek, nem fognak szinte semmit se érni hosszútávon, de akkor az emberek az utcán bunkosbottal verik agyon egymást 3 konzervert. 
Zedisdead 2021. 07. 14. 22:10
Előzmény: #46903  Zedisdead
#46904
A Tesla eladásait szoktam nézni. Véleményem szerint a Tesla egy divathóbort, egy virtue signalling fétistárgy.
Egyelőre úgy érzem igazam van. Amerikában stagnálnak a Tesla eladások már kb 6 negyedéve. És a VW se tud többet eladni az olcsóbb elektromos modelljeivel, mint a Tesla. Ebből én azt vonom le, hogy az EV penetráció nem lesz túl erős, a benzinautó jobban megfelel a fogyasztóknak, ezért marad az olajkereslet hosszútávon. De bármikor jöhet egy adat arról, hogy tévedek.
Zedisdead 2021. 07. 14. 22:07
Előzmény: #46902  Placi82
#46903
Érzelmileg teljesen egyetértek! Viszont sokszor tévedtem már. félek, hogy vaskalapos lettem. Szal, ha igazad van, igazunk van, akkor most kell még RIG et IOt venni :D
Placi82 2021. 07. 14. 22:02
Előzmény: #46892  Zedisdead
#46902
Ezek hülyék! Majd mikor kiderül, hogy milyen sokba kerül ez a vircsaft, akkor szívják majd a fogukat, mint a rakéta fokozatba kapcsolt energiaárak láttán a németek. És még csak az elején tartanak. Amúgy meg el kell menni Kínába Vietnamban, Malajziában, Indiaba, dél amerikaba és meg kell nézni hogy milyen környezetszennyezes van ott. Nem sz@roznak, hatalmas hajóról a hulladékot lazán beboritjak a tengerbe, gyárak levegoszennyezese, stb. Majd a 600 milliós EU és 400 milliós USA és a 30-30millios Ausztrália és Kanada majd jár elektromos autóval, és 100% zöldek lesznek megujulo energiával. Már csak a maradék kb. 6.5 Mrd embernek kellene ezt tennie. De ezeket rá nem veszik a zöldek ilyen mértékű vállalasra. Szóval a föld bolygó  szempontjából, sokkal nagyobb kár a globális kereskedelem, és az hogy 6MRD ember kezdett el  fogyasztani, repülni, autózni, pazarolni, jól élni nagy mértékben, akik 20-30 évvel ezelőttig a bivalyal szántottak a rizsfoldeket. Ja és egy nagy teljesítményű lithium akkumulátor csak az előállítása akkora kornyezet terhelés mintha 400.000 km utaznank diesel autóval. A tolteserol, és megsemiteserol ne beszéljünk. Kellene egy hatalmas válság, hogy helyre tegye a világot mert a fehér ember az alapvető életosztoneit, és józan eszét veszti el már teljesen. Elnézést a kifakadasert. 
Boole 2021. 07. 14. 21:51
Előzmény: #46900  bankos
#46901
XPEV 32,24-29 USD között esésben van a vételi sávom.  

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek