Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
kozi723
kozi723 2021. 02. 19. 13:37
Előzmény: #37652  JeGeMeLOV
#37680
Azt gondolom HYLN is jó lesz és megtalálhatják újra. Kíváncsi vagyok, hogy ma mi lesz az irány,  mert tegnap egy pillanatra 20 fölé is benézett. Kitörést 20 felett azonosíthatunk csak. 
trader21 2021. 02. 19. 13:26
Előzmény: #37675  Feketefoton1
#37679
Gyalázatos ez a lejáratókampány a retaillel szemben. Úgy állítják be a helyzetet, mintha a kisbefektetők majdnem tönkretették volna az egész tőzsdét, miközben semmi probléma nem lett volna, ha gabe atkin és társai nem shortoltak volna nem létező részvényekkel. Minimális extra nyereség érdekében óriási kockázatot vállaltak a hedge fundok, és amikor rájöttek, hogy ezt a meccset nem nyerhetik meg, borították az asztalt, átírták a szabályokat és probléma megoldva, ezzel sok milliárddal megrövidítve a kisbefektetőket. A letéti követelmények növelése mellett mondjuk nem kéne hagyni, hogy 69 millió részvényből 77 millió legyen kölcsönözve és eladva, és akkor talán nem kerülne "az összeomlás szélére" a piac. Ha meg odakerül, akkor jó lenne, ha azok viselnék a következményeit, akik okozták. Bár ha a 2008-as válságot sikerült megúszni ezeknek a férgeknek, és kapták a milliárdos bailoutokat a milliós bónuszokkal, miközben pezsgővel öntötték le azokat, akiknek miattuk ment tönkre az élete, akkor nyilván most sem fog elkezdődni a rendszer megreformálása.
Boole 2021. 02. 19. 13:18
Előzmény: #37676  trader21
#37678
A HUYA általi DOYU felvásárlás hamarosan befejeződik. Az egyesült cégnek a reális árazása 2020-as adatokkal kalkulálva kb. 40,41 USD lenne. Most a HUYA 30,35 USD. A számok rendben vannak.
Boole 2021. 02. 19. 13:10
Előzmény: #37674  Feketefoton1
#37677
Majd hétvégén, köszönöm. 
trader21 2021. 02. 19. 12:53
Előzmény: #37669  Boole
#37676
Magyarországon nulla alapvető pénzügyi oktatás van, emellett aki gazdag, annak általában más foglalkozik a pénzével (pl. a híres-neves alapkezelők, akik büszkék az 5% hozamukra, mert valami teljesen komolytalan benchmarkot választanak), mert úgy tekintettek/tekintenek a tőzsdére, mint valami misztikus pénznyelőre, aki meg szegény, annak ez nem is téma. Ami még szomorúbb, hogy a gazdasági képzésekre is olyan emberek járnak és olyanok fognak kikerülni onnan, akik egy nettó jelenértéket nem tudnak kiszámítani és azt se tudják, mi köze a kockázatnak a szóráshoz.
CAPA érdekes lehet, szerencsére sikerült 16 alatt belevennem még a kereskedés leállítása előtt, de úgy gondolom, a cég, amivel egyesülnek longra is jó (Quantum-Si), de valószínűnek tartom, hogy vagy ma, vagy jövő héten fel fog bukkanni az ARKG ETF-ben, ami általában megdobja az árat.
XL support zónában van, de lehet, hogy elmegy 16-ig gapet tölteni.
ENPH, JKS és egyéb solar cégek illetve a TAN ETF is erős supportnál van, 20%-ot mehetnek rövidebb távon is. 
MD nagyot esett ER után, de szintén erős támasznál van, szűkebb stop loss-szal vagy fokozatos vásárlással szerintem jó lehetőség.
DNN-ről egyszer már írtam, másnap ment 30%-ot, de azóta volt egy korrekciója, az órás charton szép trendvonal látszik. http://prntscr.com/100shh8
Feketefoton1
Feketefoton1 2021. 02. 19. 12:49
Előzmény: #37674  Feketefoton1
#37675
igen,én is ettől félek; a krach onnan fog jönni,amit nem lehet kiszámítani...
Péterffy Tamás: Veszélyesen közel kerültünk a rendszer teljes összeomlásához
https://www.portfolio.hu/uzlet/20210218/peterffy-tamas-veszelyesen-kozel-kerultunk-a-rendszer-teljes-osszeomlasahoz-470410
Feketefoton1
Feketefoton1 2021. 02. 19. 12:46
Előzmény: #37672  Boole
#37674
na,na és a kapott panyolai? Egészségedre egyébként!
Törölt felhasználó 2021. 02. 19. 12:41
Előzmény: #37667  Törölt felhasználó
#37673
Akkor én boomer+ vagyok az excess kurtosis-al, meg skewness-el:) Bár 20+ éve egyik korrekció, v medvepiac nem mosta fel velem a padlót. Mondjuk eleinte ez inkább szerencse volt, manapság meg főleg kockázatkezelés.
Boole 2021. 02. 19. 12:35
Előzmény: #37670  Boole
#37672
adóssága = adottsága:) és még nem ittam semmit sem
Peti84
Peti84 2021. 02. 19. 12:30
Előzmény: #37670  Boole
#37671
Gyönyörű összefoglalás, Én sem írhattam volna szebbet +++
Boole 2021. 02. 19. 12:29
Előzmény: #37668  Peti84
#37670
Az XPEV-nek az összes adóssága jó. Politikai maximális támogatás, nagy és jó piaci környezet, növekvő vásárlói kapacitás, Teslától importált 2-3 mérnök, nagy cash mennyiség, arányaiban kevés adósság, szinte mindent maguk tudnak majd gyártani, jó ütemben bővülő termelési kapacitás, megfelelő minőségű és árazású termék, gyors fejlődés, stb.
Boole 2021. 02. 19. 12:22
Előzmény: #37667  Törölt felhasználó
#37669
Az a baj, hogy nem csak azt nem értik. Ez alapvetően neveltetési probléma is. 
Peti84
Peti84 2021. 02. 19. 12:21
Előzmény: #37662  kozi723
#37668
Nálam az Xpeng egyenlőre bőven megmaradhatna pár évig otthoni markának is (akkor sem lennék szomorú). 
A külföldi piac nyitást náluk egy plusz lehetőségnek tartom (ami nyilván kell a több lábon állás miatt és a versenytársak kordában tartására). Pletykák alapján (nincsen hivatalosan megerősítve) 21-ben nyitnak: svédben, spanyolban, oroszoknál, üzbégeknél, törököknél, braziloknál.
    
Törölt felhasználó 2021. 02. 19. 12:12
Előzmény: #37664  Boole
#37667
Csak annyi, hogy nem értik a kockázat fogalmát.
Ha valaki a risk-reward ratiot ismeri, akkor a vakok között a félszemű a király.
Béta, meg szórás, meg ilyesmi, azon röhögnek, hogy mekkora boomer vagy.
Egyébként nem meglepő, mert a tőzsdén kívül sem értik az emberek a kockázat fogalmát, becsülni meg nulla szinten tudják.
Boole 2021. 02. 19. 12:06
Előzmény: #37665  Boole
#37666

SP500 egyébként egy olyan szép felfelé ékből estünk ki, hogy ez lehetne akár egy piacfordító alakzat is, de a 4k csak nem volt meg.
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/xstation5screens/053/066/365768203e86e265d1bd9bc52c7a2632b0cffaaa.png
Boole 2021. 02. 19. 11:46
Előzmény: #37657  kozi723
#37665
Kb. nekem is ez a várakozásom az XPEV-el kapcsolatban. Simán benne van egy 28-ig korrekció.
Boole 2021. 02. 19. 11:43
Előzmény: #37654  Boole
#37664
A beírásomra érkezett kommentek:
1) Miért akarsz 4-7 évet várni? Rengeteg olyan részvény van, ami csinál pár száz százalékot 2-3 hónap alatt.
2) Minden nap látom ezeket a hozzászólásokat, hogy “miért nem olyat veszel, ami egy hét altt megy 30%-t?”Miértnem azt írjátok helyette, hogy jóbarát vedd az XY tickert, ezért meg azért?Mindenki látja Yahoon hogy mi megy naponta 20-30%-t. De ha te ezt előre tudod, akkor miért kell nagy rébuszokba beszélni? Sajnálod a profitot a csoporttársaidtól? Vagy nemértem... Ha ez meg csak üres fecsegés a levegőbe, azt hagyjuk már.
Milyen egyszerű emberek lettek ezek a töltelék spekulánsok.:) Vagy mindegyik zseni - jedi? 
kozi723
kozi723 2021. 02. 19. 11:37
Előzmény: #37660  somebody
#37663
Nekem is nagyon tetszenek a Nio-k, de a részvény nekem TA szempontjából túl magasan van jelenleg. 
kozi723
kozi723 2021. 02. 19. 11:28
Előzmény: #37658  JeGeMeLOV
#37662
Igazából mindkettő, de a TA alapján kevésbé. Nekem a kocsijaik nagyon bejönnek, jó áron adják őket, bár tudom lerágott a jelző: simán TeslaKiller lehet. Nagyon szeretem a villanyautókat, átlagos user szinten próbálom követni az aktuális piaci trendeket, és véleményem szerint jó kocsikat csinálnak: a P7 szerintem brutál, és amennyi panasz érkezett korábbiakban a Model 3 összeszerelési minőségére, biztosan tudni fogják azt a szintet. Az persze egy másik kérdés, hogy a mostani Model 3 facelift által sokat javult állítólag. A P7 inkább a model S kategóriája, viszont árban inkább a model 3 körüli. Szóval ha a user oldalát nézzük, akkor sokkal olcsóbban hasonlóan jó kocsit kaphatnak (már amikor majd kapnak, mert az EU-ban nem lesz egyszerű a dolog). A G3 kocsijuk sem rossz: aranyos családi kisebb méretű SUV és a norvég ár 34ezer euro környéke. Ha hasonlítani kéne, akkor a model Y-hoz kéne, az viszont 55ezer euronál indul.
.
Hogy Xpeng mennyire fogja tudni tartani a gyártást, lesz e kapacitás, és miként fogja megoldani az EU-ban az értékesítést a jövőben (jelenleg sajnos nagyon limitált darabszámot csak Norvégia kapott) ezek mind nagyon kérdőjelesek. EU store még nincs, és szerviz sincs. Hogy érvényesítesz garanciát ha szükség van rá, ha megtöröd mikorra lesz hozzá alkatrész, stb. 
.
Ami a jövőt illeti nem tudom, hogy mennyire akarnak ők betörni a saját piacukon kívül máshova. Kínában már van 21 store-juk, de szerviz mindössze 4 db. Ez azért elég kevés még. Kockázatként látom, hogy az EU userek mennyire kérnek majd ebből, elvégre most már egészen jó verdák lesznek a piacon. A MEB platformra épülő kocsik pár év alatt nagyon kelendőek lesznek, ID3 nem rossz, ID4 max 2 év, hamarosan előrendelhető több országban az Ioniq 5 (ami egy nagyon jó autó lesz), és még sorolhatnám. A berlini gigafactory ha elkészül lehet, hogy már a Model 2-t fogja gyártani.. Szóval nem lenne egyszerű dolguk. Kínában viszont aki egy prémium autót akar megfizethető áron, és nem akarja Musk zsebét tömni, biztosan számításba veszi Xpeng-et. 
Peti84
Peti84 2021. 02. 19. 10:56
Előzmény: #37657  kozi723
#37661
Nálam is az év zászlós hajója valószínűleg az Xpev lesz. Bár Én már bőszen építem a pozit (lehet kicsit korán)......

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek