Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Tibi0002 2020. 10. 26. 09:24
Előzmény: #29978  Placi82
#29980
Az nem baj, a tőzsdén a "lassan járj, tovább érsz" elv érvényesül. :) 
Placi82 2020. 10. 26. 09:08
Előzmény: #29978  Placi82
#29979
A partvonalon állok és már unatkozom. Ez van, most várok. Akkor jó ötletnek tűnt, most már nem vagyok meggyőződve, hogy okos ötlet cashban ülni.
Placi82 2020. 10. 26. 09:06
Előzmény: #29977  Tibi0002
#29978
Köszönöm! Az megvan. De nem jelentős. De ebből a méretéből nem lesz meg a Svabhegyi villa, és a vitorlás, vagy katamarán Füredre 🤣😀:) 
Tibi0002 2020. 10. 25. 23:23
Előzmény: #29974  Placi82
#29977
Praktikus kérdés, hogy mi az a részvénysúly, ami mellett egyformán közömbösen fogadnád a komolyabb részvénypiaci emelkedést és esést is? Körülbelül azt a részvénysúlyt érdemes vállalni.
Boole 2020. 10. 25. 21:53
Előzmény: #29975  Boole
#29976

Az aranynak legalább 1800, vagy 1750-ig le kell jönnie, tehát napos bontásban legalább az MA200-at érintenie kell, addig nem érdemes bányászokat venni.  
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/xstation5screens/103/022/f7864a52d432cafb512c5cd6bcc854409a7a4f47.png
Boole 2020. 10. 25. 20:00
Előzmény: #29968  pomperj
#29975

Az XPEV hangkommunikáció gyors bemutatása.
https://twitter.com/xpengmotors/status/1319472841377542144?s=21
Placi82 2020. 10. 25. 13:32
Előzmény: #29973  Placi82
#29974
Mert, ha nem lesz pánik, akkor jól elcsessztem! Nem is kicsit, hanem nagyon. :))) 
Placi82 2020. 10. 25. 13:26
Előzmény: #29971  pomperj
#29973
Ha a Norilsk rol gondolom olyan rossz a véleményed, hogy le se irod:).  Amúgy te vársz tőzsdei pánikot, a következő fél éven belül, egy előre nem  látható fekete hattyú miatt, ami borítja a rendszert? 
Placi82 2020. 10. 25. 13:17
Előzmény: #29968  pomperj
#29972
Köszönöm. Nem látjuk máshogy a helyzetet, eladom, hazardirozok a következő pánik nal, ami lesz egy fél éven belul visszaveszem:))  meg a Lacot is, sőt a JKS-t is. 
pomperj
pomperj 2020. 10. 25. 11:55
Előzmény: #29970  robikovacs26
#29971
Ugy tudom, egyik Hongkongi ADR, a masik kozvetlen Shanghai-i ADR,
es 1/1 vagy 1/2 a Share/ADR attetel,
de az ADR.com-on megnezheto pontosan.
robikovacs26 2020. 10. 25. 11:39
Előzmény: #29968  pomperj
#29970
 Szia János,
Azt meg tudnád mondani, hogy mi a különbség a BYDDF és BYDDY között, azon kívül hogy a  BYDDF kb. 18 usd a BYDDY  pedig a duplája?
Csak otc-n lehet megvenni a BYD-t? Melyiket érdemes venni a kettő közül?
Köszi előre is!
pomperj
pomperj 2020. 10. 25. 11:00
Előzmény: #29965  Placi82
#29968
BYD tema.
Majdnem biztos, hogy maskeppen latjuk a helyzetet.
.
BYD 20 eve vezeto kinai gyarto.  Mellette NIO kb. ugyanakkora, csak 2 eve.  Kina akar lenni a legnagyobb EV es battery gyarto. A tema kiemelt ugy,   es allami hatszele van. A recovery penzosztasbol boven kapnak.
BYD  Cap =30 Mrd USD, PE=200, PB=6. Ez akkora Cap. mint a Ford. 
Kibocsat havi 30e autot, sok modell van, 9-36e USD arszinten, apro kisautotol egeszen nagy taxi SUV-ig. 
A fo helye Shenzen, de van  30 gyaruk szerte Kinaban.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20201025v01tze2f7.jpeg
.
A terv az,  2030ra Shanghai-ban (200m lakos !), csak EV autok jarjanak. Ehhez NIO-val egyutt oriasira kell noniuk,   10-50x novekedes kell 10 ev alatt. 
,
http://keptarhely.eu/view.php?file=20201025v01tt96yp.jpeg
,A Covid atmenetileg orrbavagta az EV eladasokat is, Kinaban  -25% eses van. De az invesztorok bullok maradtak, az arfolyamok igy neznek ki BYD es NIO 10 eves charton
,
http://keptarhely.eu/view.php?file=20201025v01tdtf95.jpeg
.
.
A kinai EV piacert oriasi a verseny. TM es VW is 2-2 Mrd-ert epit uj kinai EV gyarat, aligha veletlenul.
Kinaiak veszik vilagszerte a Lithium banyakat, nekik van grafitjuk es ritka foldfemuk is. CATL maris versenyez Samsung es LG battaery gyartok volumenjevel, es uj battery gyartok is indultak Kinaban.
Van jopar "mellekes" ceg, mint a toltoallomas gyartok, karbantarto-uzemeltetok (Mo-on is kellene!). 
En nem hiszek az EV camion mufaj sikereben, de a varosi EV robogo es kisteherauto szallitasban van fanztazia.
.
Summary?
Azt  gondolom, BYD +NIO legalabb akkora Cap. lesz 5 ev mulva, mint TSLA most.
Szerintem,  ha nincs szukseged a penzre, akkor inkabb tartsd. SOkaig, 10 ev mulva nem fogod banni.
En a Lithiumba tettem mar 3 eve penzt, es ha esik egyet, meg veszek. 
Ha BYD es NIO valamiert esne innen, akkor abbol is veszek. Szerintem most tulvettek,
 jo esely van egy 38-50% korrekciora. Most mar latni, hogy ok lesznek a vezeto gyartok Kinaban.
Boole 2020. 10. 24. 21:52
Előzmény: #29965  Placi82
#29967
Attól függ, hogy honnan van, de Én a BYD-et nem adnám el, mert az egyik befutó lehet az EV szektorban. Most ugyan túlárazott, de melyik nem.
Placi82 2020. 10. 24. 20:55
Előzmény: #29962  pomperj
#29966
Amúgy szemezek a Norilsk nickel és a Polyus al is lassan. Tudom, hogy az orosz piac nem egy életbiztosítás. De Kína jön ki győztesen sajnos ebből a covid mizériabol. Míg usa és az EU süllyed. És a nyersanyaggal Kínát az oroszok és az ausztrálok látják el. Úgyhogy én erre készülök a jövőben. Butaság? 
Placi82 2020. 10. 24. 20:38
Előzmény: #29962  pomperj
#29965
Köszönöm. És a BYD elektromos autogyartorol mit mondasz? A termékei, autói tetszenek. Szebbek mint a Tesla! Te hogy látod.? Már több hónapja tartom, lassan eladnam, sztem. Köszönöm velemenyed. 
Boole 2020. 10. 24. 19:50
Előzmény: #29963  McDee
#29964
VLDR 
Azt nem csodálom, hogy a SEC bejelentésből nem tudsz eligazodni. Én sem nagyon. Nem is értem, hogy USA-ban miért így csinálják. Marhaság az egész és sok esetben érthetetlen. Pedig nagyon egyszerű lenne leírni. Van két cég: egyik a GRAF (SPAC - speciális célú akvizíciós társaság), a másik a VLDR. Fuzionálnak, az egyiknek ennyi, a másiknak ennyi a részvénye, fúzió után az összesített ennyi lesz, ebből piacra ennyit vezetnek be. Ehelyett mindenféle marhaságot írnak, ami teljesen megtévesztő és lehetetlenné teszi az egyértelmű értékelést.     
Azt látom, hogy a cégnek van 174,6 millió db részvénye, amiből intézmények 0,04%, nyilvános vállalatok 15,83%, bennfentesek 43,82%, egyéb / nyilvános közkézhányad 40,31%. A SPAC cégekről nagyon kevés az anyag. Ennek a cégnek az értéke valahol 3-3,4 mrd USD között lenne reális, most a piac ezt 2,3 mrd USD-re árazza. A Ford 7,6%-os részesedést vásárolt. 
McDee 2020. 10. 24. 18:04
Előzmény: #29950  Boole
#29963
Jól látom, hogy a teljes cég mindössze 10%-t vitték tőzsdére (a mindösszesen kb. 20mio kibocsátott részvény alapján ezt hozza ki a matek)? Nehezen értelmezem a rendelkezésre álló (eléggé hiányos) számokat. Ha jól gondolom, közkéz hányad jó része még mindig intézményieknél van.
Az üzleti modelljük egyébként szimpatikus.
pomperj
pomperj 2020. 10. 24. 16:35
Előzmény: #29956  Placi82
#29962
A tengerhajozasnal vigyazni kell, mert azonos gazdasagi korulmenyek egeszen  maskepp hatnak az Olajtankeres csapatra, mint a Drybulk vagy a konteneres szallitasra. Peldaul forditva, mint varnad.
,
Frontline, FRO, tavaly osszesen 960m arbevetelt es EPS=0.78 USD/sh profitot csinalt.
Iden kozel 1180m arbevetel es EPS=2.40-2.70 lehet. 
A H1 elkepesztoen eros volt, Q1+Q2-ben 84+104 cent.
Mert lezuhant az olaj ara. Aki kereskedik es tudott, vett olcson jo sokat, megtamogatta a futures piacon, es FRO es masok hatalmas VLCC hajoit kibereltek tarolasukra.  Igy nem maradt szallitasi kapacitas, es ami keves akadt, azoknal jo nagy aremelkedest ertek el. Igy  kaszaltak a tarolason is, meg a szallitason is. Egyszeri lottonyeremeny volt.
,
Csakhogy most emelkedik az olaj ara. Most a betarolt olaj tartalek lassan leepul, mert elkezdett noni a fogyasztas (igy is iden 10-12%-al kevesebb olaj kell a vilagnak)
Igy H2 idoszakra az osszes varhato profit csak 50-60 cent lehet, talan ennel is kevesebb.
,
Csakhogy mindenki mar a 2021 evet nezi.
Covid utan, ahogy ujra indul a gazdasag, normalisan megelenkulhet a szallitasi kereslet is. Ez jovo evben hozhat EPS=2.0 koruli profitot, szoval egy PE=10 mellett egesz jo arfolyam emelkedesi potencial van a mostani  ujra lezuhant 6.20 arfolyamhoz kepest. 
Normalis evben FRO 1.50-2.0 savban kellene profitot hozni. De a mufaj nagyon volatlis.
Egyreszt, a lockdown alatt  EIA szerint 7.9mbpd szallitasi kapacitas kell, de jovore 5.3 mbpd-vel tobb.
Masreszt,  mar fel eve nem engedik a kikotokben partra szallni a tengereszeket a Covid felelem miatt.
A hajotarsasagok nem tudjak rendben cserelni a legenyseget. Ugy tunik,   vagy a 400e tengereszt nagyon meg kell fizetni, vagy le fognak allni. 
HArmadreszt, raadasul itt a masodik Covid hullam. Szoval  bizonytalansag van, megint valami nagy armozgas indulhat.
.
Amugy fogalmam sincs hogy milyen iranyba. Most labujjhegynyi poziciom van, 
es hetente atnezem, mi lehet ebbol. De az olajtranker mufaj most nem valo mindenkinek.
eurocent 2020. 10. 24. 15:29
Előzmény: #29950  Boole
#29961
VLDR szerintem lemegy még 11,7-10,2 sávba, utána fordulhat.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek