Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Barcel08 2020. 07. 27. 22:22
Előzmény: #26018  Barcel08
#26020
Infrastruktúra
A töltőállomások száma viszont már érdekesebb. Hidrogén töltőállomásból kevesebb mint 50 van az USA & Kanadában, kb 80%-a Kaliforniában. Elektromos állomásból több mint 30 ezer viszont azokat nem kamionokra tervezték. Compressed Natural gas állomásból több mint 900 és ezeknek a 40%-nál lehet kapni RNG-t is. Szóval lefedettségben a natural/renewable gasnak hatalmas előnye van. Ráadásul Buffetnek is az egyetlen vásárlása a gáz piacon volt a Covid alatt, ami marketingnek is jó. Nekem ez volt az a pont, ahol a Nikola kiesett. A Tesla bebizonyította, hogy ki tud építeni egy országos töltő hálózatot. A Nikolának ez kapásból több milliárd dollár. A Hyliionnak nem kell ezzel foglalkoznia.
Hatótáv & teherbírás
A Tesláról nem találtam konkrét adatot, de mindenhol azt olvastam, hogy nagyon sok akkut kell vinnie magával. Az tisztán elektromos kamionok sokkal kevesebb terhet bírnak el jelenleg mint a gáz üzeműek. Itt nagyon kiváncsi mindenki h Musk mit mond majd szeptemberben a Battery dayen, nagy áttörésre van szükség. A hidrogén cellások kevesebbet mint a gázosok, valahol a kettő között vannak. A Hyliion investori prezijében van egy jó slide, de azt csak fenntartásokkal kezelném. 
Hatótávban a Teslánál 500 mérföld a max, ami azért baj, mert egy műszakban kb 600 mérföldet tud egy kaminos levezetni. Ezért szerintem a Tesla beszorulhat a rövidebb utakra. Hyliion elvileg ennek a dupláját is tudja. Nikola kb 750et tud. Holnap az üzemeltetésről írok majd
kozi723
kozi723 2020. 07. 27. 22:06
Előzmény: #26017  lngnl
#26019
A mai záró függvényében holnap elhelyezem én is a stopot. De én ennél szűkebbre veszem. Teslat az idei 250% emelkedésből kimaradó egyének már gyűlölködve shortolják/nák, ezért ha valamikor mégis sikerrel járnának (mondjuk majd 2000-nél), akkor érdekes lehet a sok lithiumos is. Meddig korrigálnak, stb. Eddig viszont parádés. Ahogy János mondaná, " megkerestük az idei vajas kenyérre valót". Ezúton is nagyon köszönöm neki, hogy egészen pontosan 2 éve itt a fórumban elhangzott LAC! Legalábbis én innen hallottam róla először. 
Barcel08 2020. 07. 27. 21:46
Előzmény: #26002  pomperj
#26018
Akkor kamionozzunk kicsit :) . Előrebocsátom, hogy csak pár hónapja tőzsdézek, bár ezt a fórumot már évek óta követem, szóval igyekszem felnőni az törzsgárdához.
Mint sok más műfajban, itt is Kalifornia fogja diktálni a tempót. Múlt hónapban elfogadtak egy új szabályt/törvényt, miszerint 2035re minden második új kamionnak zero kibocsátásúnak kell lennie. 2045-ben már csak ilyen kamionokat lehet forgalomba bocsátani. Itt máris bejön egy fontos fogalom. Hogyan mérjük a kibocsátást? Ha a kipufógónál, akkor hidrogén és elektromos meghajtás lesz a befutó. Azonban, ha a teljes termelési láncot, akkor én a renewable natural gasra szavazok. A hidrogént nagy mennyiségben nem tudják ma még előállítani tisztán, sokszor natural gast égetnek a termeléskor, jobb esetben napenergiát használnak. Kaliforniában a solarnak van esélye, de északabbra, megint nehezebb lesz így energiát termelni, talán széllel. A renewable natural gas termelése viszont folyamatos, az összes szemétlerakó, szennyvíztelep és marhatelepnek ez plusz bevételi forrás lehet. Ráadásul ha jól értem akár negatív carbon kibocsátása is lehet, mivel a termelés során a metánt kivonják a légkörből.
Sztem ez a fő kérdés, a továbbiak, hogy hogyan szabályoznak zéro kibocsátású övezeteket. Lehet, hogy csak városban nem lehet majd kibocsátás, az autópályán a pusztában lehet. Ha a demokraták nyernek milyen egyéb adó jóváírások lehetnek.....
folyt. köv
lngnl 2020. 07. 27. 20:47
Előzmény: #26015  kozi723
#26017
En 6.10 re tettem stoppot, de remelem sose lesz kiutve nagyon megindult. Tesla is porog megint. Lithiumosok vegre durvan megindultak
pomperj
pomperj 2020. 07. 27. 17:10
#26016
SPY daytrade
A mai emelkedes wave(3 of c of 2) hullam, 
es akkor most egy oldalazos korrekcio kovetkezhet, es aztan meg egy kis ujabb csucs, 
SPY=3240 szintig vagy DOW =26680 szintig,
szoval 15 percesen igy nezhet  ki
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200727v00s8lfjx.jpeg
kozi723
kozi723 2020. 07. 27. 17:07
Előzmény: #26014  kozi723
#26015
Ha működik a TA, akkor 6,11 a támasz. Itt kéne forogni. Ha nem, akkor nem tudom hova tenni. Illetve tudom, mindenki kitárazott és hatalmas realizálás zajlik. 
kozi723
kozi723 2020. 07. 27. 16:44
Előzmény: #26013  eco500
#26014
Nem tudom mi lehet. 6,45-6,5-en vártam a fordulatot. Ezért úgy döntöttem ez már nagyon jól néz ki profit oldalon. 6,46-on fordult (első körben). Ha itt 6,25 körül megáll a korrekció, akkor szorosan alávágom a stopot. 
eco500 2020. 07. 27. 16:40
Előzmény: #26011  eco500
#26013
LAC nagyon durva, mi lehet a háttérben? Short squeeze? Kb. 4 millió db a nyitott állomány. Ráadásul az Argentín projektet teljesen felfüggesztették Covid miatt, és ennek ellenére megy.
kozi723
kozi723 2020. 07. 27. 16:40
Előzmény: #26011  eco500
#26012
Én rész-zártam. A pozi 50%-át 5,45-ön adtam. Maradékra szűk stop. Azon még gondolkodok hova. 
eco500 2020. 07. 27. 16:27
Előzmény: #26010  kozi723
#26011
LAC mozizás elindult, ahogy reméltük, remélem hosszú előadásra váltottunk jegyet:) ki mit tippel meddig tarthat a lendület? Nálam a biztonsági STOP szint, most 5,82, de figyelem folyamatosan. Nem szívesen szállnék már ki 6 alatt.
kozi723
kozi723 2020. 07. 27. 15:54
Előzmény: #25984  eco500
#26010
Na tegyük meg tétjeinket. LAC: 5,95. Egy hangyányi szellentés és kitör. 
Boole 2020. 07. 27. 15:25
Előzmény: #26000  pomperj
#26009
Gazprom eléggé lefelé megy. Lehet, hogy visszatér a régi sávjába 4-4,5 közé.
kozi723
kozi723 2020. 07. 27. 14:05
Előzmény: #25985  Rray
#26008
Korán van kijelenteni a pre-market alapján, de jó esélyt látok a további emelkedésre a mai napon. A 100-as MA naposon 2,22. Ha ez a hátunk mögött van, akkor megindulunk. Mindenképpen jó lenne a szerdai jelentést biztonságos távolból figyelni, szükség esetén stopolni. Nem erre készülök, de nem fogok belerohadni újra egyessel kezdődő ár mellett. 
Rray 2020. 07. 27. 11:39
Előzmény: #26005  JeGeMeLOV
#26007
Szia Jegemelov!
Köszi a gyors APT infokat, ma még akkor érdemes bővíteni :)
Rray
Barcel08 2020. 07. 27. 11:20
Előzmény: #26002  pomperj
#26006
Persze, este írok. 
Alapvetően igazad van, eltér a kettő. Lehet rosszul fogalmaztam.
A Tesla és Nikola még nagyon messze van attól, h üzletileg felvegyék a versenyt a diesel motorokkal.
Az autopilot érdekes lesz sztem a kamionoknál. Ha belegondolsz, a repülőknél már nagyon régóta van autopilot, (bár nem tudom milyen fokú) mégis a pilótákát nem váltották ki. Én nem számitók arra, h egy 30 tonnás kamiont  emberi felügyelet nélkül engedni fognak közlekedni.
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 27. 11:08
#26005
Jó reggelt mindenkinek! 
.. 
APT várhatóan épít egy újabb bull flaget és jelentésig felmegy Fibo 262 környékére 28 dollárig, ahonnan lehet jön egy komolyabb realizalas, short támadás és lesik 20 alá. Következő jelentés novemberben lesz, abban már látszani fog a phase2 bővítés hatása, a q2-ben még csak a phase1 lesz látható. 23 dollár körül 1 millió új short jött, így a közkéz 40%-a short, a valós közkéz pedig majdnem 60%-a. Hogy ez egy squeeze esetén mivel járhat, pff, durva tűzijáték lehet. Ehhez viszont kimagaslóan jó q2 kéne és több infó a jövőről.
..
RIG: mit vártok a jelentéstől? Mik a scenariok? Mik a célárak? Köszi 
kozi723
kozi723 2020. 07. 27. 09:59
Előzmény: #25971  Fuleee_Bear
#26004
De jó, hogy vártunk.... -6% ma reggel. De nem találok semmi friss hírt. Mire esik? Ha tovább esik, akkor 7,25-ön szerintem megveszem az első kis csomagomat. 
Rray 2020. 07. 27. 09:37
Előzmény: #26000  pomperj
#26003
Szia Janos!
APT re és LAKE re fel tudnàd tenni a friss chartot???
Koszi,
Rray
pomperj
pomperj 2020. 07. 27. 07:45
Előzmény: #25996  Barcel08
#26002
Jo lenne ha irnal errol a temarol melyebb elemzest.
Ugy tudtam eddig, hogy a kamionozas nem hasonlit az e-autozasra, Ott szigoruan business dontesebol vesznek  jarmuvet.
Es a donto szam most az, hogy merfoldenkent a mai camionokkal az  all-in koltseg 1.80USD/merfold.
Es a kiadasban kb. 90 cent a camion, a tobbi a vezeto, diesel, karbantartas. Es igazabol a vezeto kivaltasa hozhat a legtobbet, szoval az autopilot.
Ebben a temaban nagy valtozasok johetnek, erdemes volna hozzaerto kollegaknak kovetni.
IQ0 2020. 07. 26. 21:19
Törölt hozzászólás
#26001

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek