Infrastruktúra
A töltőállomások száma viszont már érdekesebb. Hidrogén töltőállomásból kevesebb mint 50 van az USA & Kanadában, kb 80%-a Kaliforniában. Elektromos állomásból több mint 30 ezer viszont azokat nem kamionokra tervezték. Compressed Natural gas állomásból több mint 900 és ezeknek a 40%-nál lehet kapni RNG-t is. Szóval lefedettségben a natural/renewable gasnak hatalmas előnye van. Ráadásul Buffetnek is az egyetlen vásárlása a gáz piacon volt a Covid alatt, ami marketingnek is jó. Nekem ez volt az a pont, ahol a Nikola kiesett. A Tesla bebizonyította, hogy ki tud építeni egy országos töltő hálózatot. A Nikolának ez kapásból több milliárd dollár. A Hyliionnak nem kell ezzel foglalkoznia.
Hatótáv & teherbírás
A Tesláról nem találtam konkrét adatot, de mindenhol azt olvastam, hogy nagyon sok akkut kell vinnie magával. Az tisztán elektromos kamionok sokkal kevesebb terhet bírnak el jelenleg mint a gáz üzeműek. Itt nagyon kiváncsi mindenki h Musk mit mond majd szeptemberben a Battery dayen, nagy áttörésre van szükség. A hidrogén cellások kevesebbet mint a gázosok, valahol a kettő között vannak. A Hyliion investori prezijében van egy jó slide, de azt csak fenntartásokkal kezelném.
Hatótávban a Teslánál 500 mérföld a max, ami azért baj, mert egy műszakban kb 600 mérföldet tud egy kaminos levezetni. Ezért szerintem a Tesla beszorulhat a rövidebb utakra. Hyliion elvileg ennek a dupláját is tudja. Nikola kb 750et tud. Holnap az üzemeltetésről írok majd
A töltőállomások száma viszont már érdekesebb. Hidrogén töltőállomásból kevesebb mint 50 van az USA & Kanadában, kb 80%-a Kaliforniában. Elektromos állomásból több mint 30 ezer viszont azokat nem kamionokra tervezték. Compressed Natural gas állomásból több mint 900 és ezeknek a 40%-nál lehet kapni RNG-t is. Szóval lefedettségben a natural/renewable gasnak hatalmas előnye van. Ráadásul Buffetnek is az egyetlen vásárlása a gáz piacon volt a Covid alatt, ami marketingnek is jó. Nekem ez volt az a pont, ahol a Nikola kiesett. A Tesla bebizonyította, hogy ki tud építeni egy országos töltő hálózatot. A Nikolának ez kapásból több milliárd dollár. A Hyliionnak nem kell ezzel foglalkoznia.
Hatótáv & teherbírás
A Tesláról nem találtam konkrét adatot, de mindenhol azt olvastam, hogy nagyon sok akkut kell vinnie magával. Az tisztán elektromos kamionok sokkal kevesebb terhet bírnak el jelenleg mint a gáz üzeműek. Itt nagyon kiváncsi mindenki h Musk mit mond majd szeptemberben a Battery dayen, nagy áttörésre van szükség. A hidrogén cellások kevesebbet mint a gázosok, valahol a kettő között vannak. A Hyliion investori prezijében van egy jó slide, de azt csak fenntartásokkal kezelném.
Hatótávban a Teslánál 500 mérföld a max, ami azért baj, mert egy műszakban kb 600 mérföldet tud egy kaminos levezetni. Ezért szerintem a Tesla beszorulhat a rövidebb utakra. Hyliion elvileg ennek a dupláját is tudja. Nikola kb 750et tud. Holnap az üzemeltetésről írok majd
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.