Topiknyitó: Portfolio 2016. 11. 29. 14:10

A német villámtöltőkkel pár percre rövidülhet az elektromos autók töltése  

Ugrás a cikkhez
A nagy német autógyártók és a Ford szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy a jövőben együtt fejlesztenek és telepítenek villámtöltőket, hogy ezzel is segítsék az elektromos autók terjedését. A Daimler, a BMW, a Volkswagen-csoport, valamint...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=240731
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2016. 11. 30. 09:55
Előzmény: #58  Dehogynincs
#60
Off

Sejtettem, hogy még mindig nem értetted meg. De nem biztos, h ennyi időn keresztül akarom én a te ingyen oktatásodat.....

On
elemes
elemes 2016. 11. 30. 09:54
Előzmény: #52  kukker
#59
De itt tízszeres áramerősségről beszélünk. vagyis akkor tíz töltőcsatlakozóról. Tíz robotkar keresi meg a tíz köldökcsonkot a beparkoló autón...?
Dehogynincs
Dehogynincs 2016. 11. 30. 09:52
Előzmény: #57  Törölt felhasználó
#58
off
Csak abbahagytam, de nem fejeztem be. A vonatkozó szálban folytatom.
Törölt felhasználó 2016. 11. 30. 09:50
Előzmény: #54  Dehogynincs
#57
De most már közelebb kerültem annak megértéséhez, miért hiszel konokul a szembenyitott pozik pénzügyi ezotériájában....
Törölt felhasználó 2016. 11. 30. 09:49
Előzmény: #54  Dehogynincs
#56
Köszönjük Emese.

Van egy rossz hírem: nem volt vicces.
elemes
elemes 2016. 11. 30. 09:48
Előzmény: #49  Bekre_Pal
#55
a vezeték vastagsága nagyjából stimmel, a csatlakozó felépítése is megfelelőnek látszik. a busz méretei lehetővé teszik, hogy a töltés során az akkumulátorok ne melegedjenek túl.
Dehogynincs
Dehogynincs 2016. 11. 30. 09:47
#54
Német villámtöltők?

Miért kell a villámot tölteni? Van abban töltés magától is. A német villámokban is.
elemes
elemes 2016. 11. 30. 09:43
Előzmény: #48  kukker
#53
"te a jövőben kb kézzel ásnál fel ezer hektárt. És ez számodra az evidens."

nem legkevésbé sem erről volt szó :)

a videón látható fenomenábilis robotkarnak nem sikerült utat törnie a hagyományos benzinkutaknál.

vajon miért.
kukker 2016. 11. 30. 09:41
Előzmény: #51  Bekre_Pal
#52
Én meg azon filóztam, hogy nem-e maradhat a mai mostani feszültség és ampert viszont töltőfejek/rácsatlakozások számát növelnék és az aksikat bontanák fel olyan egységekre, amik külön részekként kapnák a töltést.
Tehát példaként nem 3-szor lenne mondjuk 16 amper, hanem 2 x 3x16 amper és a cellák meg úgy elkülönítve, külön egységként működtetve a kocsikban, hogy ilyen formán kapnák a töltést.

Bekre_Pal
Bekre_Pal 2016. 11. 30. 09:31
Előzmény: #50  kukker
#51
köszi, remélhetőleg követni tudtam a gondolatszálakat:

lms nem hiszi, hogy az áramot rá tudjuk bírni, hogy megváltoztassa a természetét, automatizálás ide vagy oda

te arra helyezed a hangsúlyt, hogy az automatizálás miatt az áram csúnya természetétől és a nehéz hardvertől mentesíthetőek lesznek a userek minden bizonnyal

szerintem mindkettőtöknek van igaza, de nem ugyanarról beszéltek

különben automatizálás ide vagy oda, ha töltéskor ki kell szállni és a csomagtartóból meg az utastérből kivenni mindent ami lemágneseződhet, felgyulladhat stb, alvó babát kiszedni, ilyeneket csinálni, akkor azt mondom, nem a gyorstöltés a jó irány, hanem a nagyobb hatótávot kiszolgáló energiatárolás. de ez csak találgatás.
kukker 2016. 11. 30. 09:15
Előzmény: #49  Bekre_Pal
#50
Segítek:
Az automatizálásról beszélgettünk ellőtte, miszerint a kolléga szerint a jövőben a 10 kilós vezetéket kézzel fogjuk odacipelni a kocsihoz a töltés miatt.
Én meg erre azt kezdtem el magyarázni, hogy már most meg vannak az elképzelések, koncepciók és a technológia ahhoz, hogy ma mai kézi töltést kiváltsuk automatizálással, emberi erő nélkül.

Sehol, egy szó nem volt arról, hogy fejtegetjük bárminek a fizikai határ-átlépést.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2016. 11. 30. 09:10
Előzmény: #48  kukker
#49
mondjuk én itt látok egy konténert, ami egy buszt tölt fel annyira 8 perc alatt, hogy tud menni még egy kört. nem vélem felfedezni a videón annak a jeleit, hogy megoldották volna a fizika határainak átlépését
kukker 2016. 11. 30. 09:05
Előzmény: #46  elemes
#48
Szintén 2015:
link

"Az amperek, kilowattórák nem változnak az automatizálástól."

Az biztos. De nem is erről volt szó, nem tudom, ezt miért is írtad?
A töltési mechanizmust beszéltük illetve azt ezzel kapcsolatban, hogy te a jövőben kb kézzel ásnál fel ezer hektárt.
És ez számodra az evidens.

elemes
elemes 2016. 11. 30. 08:50
Előzmény: #42  kukker
#47
"10 éven belül - ami egy bolhafing a történelemben"

Igen, tíz évvel ezelőtt Szíriában a keleti országrészekben már voltak (vérbe fojtott) tüntetések, de az ország még egyben volt. Ma egy romhalmaz, a népesség fele elmenekült vagy meghalt.
elemes
elemes 2016. 11. 30. 08:48
Előzmény: #42  kukker
#46
Az automatizálás tényleg sok mindent látványosabbá tesz, tényleg csak a műkörömépítők meg a fodrászok lesznek az emberek, és a HR menedzserek járnak majd teslával :) de ez nem technológiai kérdés.

Az amperek, kilowattórák nem változnak az automatizálástól.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2016. 11. 30. 08:47
Előzmény: #42  kukker
#45
mondjuk nagyon nem érdemes túldimenzionálni a korosztályon röhögést. nyilván van olyan trendiszekszi fiatal, aki röhög azokon a korosztályokon is, akik nem vásárolnak interneten mert tartanak tőle, de ez őket magukat minősíti. na meg lesznek majd ők is nemtrendik, nem is sejtik, milyen hamar jön kutyára dér. amint a fosszilisnek valódi alternatívája lesz a villany, gazdasági okokból átállnak a nemszekszinemtrendi korosztályok is majd maguktól, rajtuknevetés ide vagy oda.
elemes
elemes 2016. 11. 30. 08:45
Előzmény: #39  kukker
#44
néztem ezt a videót, nagyon menő :)

Kezelőszemélyzet helyett robot, Elon Muskra jellemző látványos megoldás, de tartalmilag nincs nagy különbség ahhoz képest, amit leírtam. A videón kb 50-80 amperes csatlakozás látszik, az 500 amperes kicsit igényesebb, de még azt is lehet automatizálni. Hűtőfolyadék-csatlakozást, légtelenítést, keringetést is lehet automatizálni.
elemes
elemes 2016. 11. 30. 08:41
Előzmény: #41  kukker
#43
Valóban nem az én asztalom, én ugyanis se újságíró nem vagyok, se menedzser, se marketinges. Csak egyszerű mérnök, élső szakmám az energetika, láttam már 500 amperes vezetékeket, láttam olyan transzformátort, ahol a réz vezetékek BELSEJÉBEN volt a hűtőfolyadék áramoltatás, és ez nem ma volt, hanem bő húsz éve és milyen biztonságtechnika volt emögött. A hétköznapi tapasztalatok és fogalmak világa nem működik ezekben a teljesítmény-nagyságrendekben.

Szóval tényleg nem az én asztalom, csak fogom a fejemet mekkora sületlenségeket írnak a sajtómunkások.
kukker 2016. 11. 30. 08:39
Előzmény: #40  Bekre_Pal
#42
A technológiai váltás itt van.

Minden gyártó részéről.
Mese nincs, a folyamatok elindultak és hatványozottan gyorsulnak.

10 éven belül - ami egy bolhafing a történelemben - brutális fordulat és változás lesz ebben a szegmensben.

"100 szónak is 1 a vége:

még ezek a koncepciók is szelíd nosztalgikus kacagást fognak kiváltani mondjuk 10 év múlva"

10 év múlva a mai 10-15 éves korosztály fog azokon röhögni, akik még mindig egy foszilissal működő fűtőtestet használnak mechanikai energia kinyerésére.
kukker 2016. 11. 30. 08:30
Előzmény: #38  elemes
#41
Te egy varjú varjú vagy, károgsz, és a jövőbeli fejtegetésed, miszerint majd kézzel fogják a 5-10 kilós kábeleket külön személyzettel csatlakoztatni kézi felügyelettel a mostani amper és feszültség többszörösénél illetve figyelmen kívül hagyva, semmibe véve az automatizálást illetve a gépi működtetést mind pontosabb, precízebb, biztonságosabb és kényelmesebb illetve ésszerűbb technológiát, nos ez tökéletesen láttatja, hogy nem igazán a te asztalod a dolog.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2016. 11. 30. 08:30
Előzmény: #39  kukker
#40
100 szónak is 1 a vége:

még ezek a koncepciók is szelíd nosztalgikus kacagást fognak kiváltani mondjuk 10 év múlva. addig én pl. hagyom a pitlibe az egészet, kivárok, a várakozás idejére meg vettem addig is most a hétvégén egy stuttgarti pöfögőst, majdnem kijött egy akkupackcsere árából. na jó, kis túlzással, de mondjuk nem kaptam volna az árából egy bmwi3-at, ami meg lássuk be, jelenleg még mindig nem az autózás valódi alternatívája.
kukker 2016. 11. 30. 08:25
Előzmény: #36  elemes
#39
Nem-nem.

Le vagytok ragadva, totál kőkorszakban vagytok, már ne haragudj.

Tudod hol lesznek pár év múlva a kézi töltések, a fizikai töltés, pláne nagyobb ampereknél és fesznél?
Ne vicceljetek már.

Dokkolók lesznek, köze nem lesz ott embernek a csatlakozáshoz, és nem ezek a kézi töltőfejek lesznek, hanem komolyabb, brutál csatlakozással, és lesz kezelőszemélyzet, ami felügyel és kész. De senki nem fog neked már kézzel odanyúlkálni.

"1. A töltőcsatlakozóban az 500 amperes csatlakozók mellett hűtőfolyadék-csatlakozásnak is helyet kell kapnia. A "töltőkábel" tehát tényleg karvastagságú lesz és meglehetősen nehéz.

2. Nem lesz olyan, hogy udvariasságból (vagy egy eurósért) jön a kutas és megkérdezi, segíthetek-e: szakképzett ember kell hozzá.

3. Csatlakoztatja a gyorstöltőt az autóhoz, zárja a gyorsszorítókat, ellenőrzi a kontaktusok átmeneti ellenállását, ellenőrzi a hűtőfolyadék csatlakozó tömörségét, légteleníti a hűtőrendszert és megnyomja a START gombot, beindul a hűtőfolyadék-keringet"

Ez annyira abszurd, ne haragudj, de miért nem a pattintott kövekről ábrándoztok? :)))

2015-ös a MA jelenlévő Tesla automata töltőfej koncepció, és hol leszünk 4-5 év múlva, vagy max 10??
link

Vagy VW-koncepció, ugyan úgy 2015-ből már a mostani kézi kiváltására?
link

Abszolúte nem vagytok képben, miről beszéltek, most komolyan?

Egyébként olvasgattok/tájékozódtok a technológiai dolgokkal úgy általánosságban? Mert olyan dolgokat vázoltál fel ezzel a kézi töltéssel kapcsolatban, ami már a mai helyzetben a kis kézi töltők korában is mondhatni, elavult és már leváltható automatára.


elemes
elemes 2016. 11. 30. 08:15
Előzmény: #33  kukker
#38
powerwall -- stimmel, akkor ott tartunk, hogy kell 50 m2 napelem és 4-5 powerwall CSAK AZ AUTÓ töltéséhez, ez még egy átlagos tesla-tulajdonosnak sem triviális, nem csak azért, mert drágább lesz mint az autó, hanem mert ha mondjuk Manhattanban lakik, hova teszi a napelemeit.
elemes
elemes 2016. 11. 30. 08:12
Előzmény: #35  szivacs
#37
Ez elméletben jól hangzik, valójában azért sokkal bonyolultabb.

Például ha elemes otthagyja a taposóakna-ipart és megtakarított pénzéből Münchenben a külső gyűrű közelében felépít egy 200 MW-os gyorsindítású gázturbinás erőművet egy talicska pénzért, akkor szeretné, ha a vállalkozása megtérülne.

Ezért elemes már az erőmű építése szerződést köt az bajor áramnagykereskedővel (aki a nagyfeszültségű elosztó hálózatot üzemelteti és regionális rendszerirányító, teherelosztó feladatai is vannak).

A nagykereskedő vállalja, hogy évente 2000 üzemórában átveszi az elemes GmbH által termelt energiát, de elvárja, hogy 80% rendelkezésre állással 0-ról 100%-ra 30 másodpercen belül felterheljek -- vagyis a gázturbináknak évi 7000 órában terhelés nélkül de üzemi fordulatszámon kell pörögniük.

Elemes kiszámolja, rendicsek, az üresjárati költségek és az értékcsökkenés akkor fog megtérülni, ha kilowattóránként 35 eurocentet fizet nekem a nagykereskedő.

Aki, ámbár a lakossági áramtarifa 30 cent körül van, tehát saját költségeinek felszámolása nélkül is nettó veszteséggel tudja csak eladni az általam termelt áramot, benyeli a 35 centet, mert enélkül nem tudná teljesíteni a kötelezettségét, hogy a sok bajor paraszt napelemei által termelt áramot bármikor mennyiségi korlátozás nélkül átveszi.
elemes
elemes 2016. 11. 30. 07:55
Előzmény: #1  portfolio
#36
Na, reggel a gyerekkel az autóban kitaláltuk.

1. A töltőcsatlakozóban az 500 amperes csatlakozók mellett hűtőfolyadék-csatlakozásnak is helyet kell kapnia. A \"töltőkábel\" tehát tényleg karvastagságú lesz és meglehetősen nehéz.

2. Nem lesz olyan, hogy udvariasságból (vagy egy eurósért) jön a kutas és megkérdezi, segíthetek-e: szakképzett ember kell hozzá.

3. Csatlakoztatja a gyorstöltőt az autóhoz, zárja a gyorsszorítókat, ellenőrzi a kontaktusok átmeneti ellenállását, ellenőrzi a hűtőfolyadék csatlakozó tömörségét, légteleníti a hűtőrendszert és megnyomja a START gombot, beindul a hűtőfolyadék-keringetés.

4. Ekkor azonban még nem indul el a töltés, csak felkerül a várakozási listára. Az \"áramkútnál\" van mondjuk 10-12 töltőfej, de nemigen fognak megvenni 5 MW transzformátort, hanem mondjuk csak 1 MW, tehát egyidőben 3 autóba megy ténylegesen a kakaó, amikor az előző befejeződik, akkor kerül sorra az enyém.

5. A töltés befejezésekor még egy percig megy a hűtőfolyadék, majd jön a szakember, lebontja a csatlakozásokat, miközben én fizetek.

Szóval öt perc lesz magának az autónak a tényleges töltése, de azért ott kell tölteni 10-15 percet a töltőállomásnál.

A hűtőrendszerhez töltőállomásnak kell egy nagy hőpuffer (mondjuk földalatti víztartály) és persze egy klímaberendezés, ami hűti ezt a vizet (használati melegvíz, fűtés, stb)
szivacs
szivacs 2016. 11. 30. 07:52
Előzmény: #33  kukker
#35
Például. Szigetüzem esetén. Hálózatos üzemben viszont lehet a hálózatból vételezni. Vannak erőművek, amelyeket nem lehet/célszerű gyakran kapcsolgatni, éjszaka is termelnek. A napelemes kiserőművek többettermelése pedig a nappal indítandó csúcserőművek egy részét válthatja ki.
parkinson 2016. 11. 30. 07:01
Előzmény: #30  Seismic
#34
Hidd el, kell az 5-ös fizikából. Az inverteres töltőnek is át kell adni 350kw-ot. Akkor pedig az Ampereknek is menni kell.Az Ampert úgy lehet csökkenteni a megmaradó kw-ok mellett, hogy az inverter megemeli a V feszültséget és lüktet is. Ez viszont nagyon veszélyes, nagy feszültségen (800V) nagy áram könnyen átüt és a halálos baleset kódolva van. A hegesztők ezért 50 V-al dolgoznak.
Ha egy ilyen nagy feszültséget rákapcsolnak az autóra még a közelébe se mennék, tuti villamosszék bekapcsolva.
kukker 2016. 11. 30. 06:09
Előzmény: #27  elemes
#33
"Ez elméletben jó, csakhogy legtöbben éjjel akarnak majd autót tölteni, akkor meg nem süt a nap,"

Powerwall
elemes
elemes 2016. 11. 29. 21:43
Előzmény: #28  szivacs
#32
pontosítás: ma *még* köthetek szaldó elszámolású szerződést.
elemes
elemes 2016. 11. 29. 21:41
Előzmény: #29  Seismic
#31
az is, meg az elosztó hálózat kapacitásának megduplázása is, ami legalább ugyanannyiba kerül, mint az erőművek.
Seismic
Seismic 2016. 11. 29. 21:20
Előzmény: #29  Seismic
#30
bár nem olvastam el a technológiát, de figyelmetekbe ajánlom az inverters töltőket a teljesítményátvitelnél :) mielőbb hegesztenétek
Seismic
Seismic 2016. 11. 29. 21:17
Előzmény: #27  elemes
#29
ezért kell nekünk Paks2, hogy legyen mivel töltenünk majd az autónkat 20év múlva
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 20:37
Előzmény: #27  elemes
#28
A nap nem süt éjjel, csak a hülyeség :-). Viszont már ma is köthetsz az áramszolgáltatóddal éves szaldó elszámolású szerződést. Feltesznek egy adveszmérőt, termelsz-fogyasztasz ahogy jólesik és év végén elszámoltok: mennyit fogyasztottál és mennyit termeltél és kijön, ki kinek kell fizessen. Persze az a célszerű ha akkora kapacitást építesz ki, amennyi az éves fogyasztásod. Ha túl sokat termelnél vissza, azt nem annyira szeretik.
elemes
elemes 2016. 11. 29. 20:20
Előzmény: #25  szivacs
#27
Ez elméletben jó, csakhogy legtöbben éjjel akarnak majd autót tölteni, akkor meg nem süt a nap, (c) L. Simon László
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 20:08
Előzmény: #24  Törölt felhasználó
#26
Persze hogy kell, ezt írtam én is, de távolról sem akkora, mint az EV flotta összfogyasztása.
Helyben járásnál azért már most is többre képesek: rátöltés nélkül 200-250km egy alap Leaf vagy VW, 4-500km egy Tesla. Ha a célponton rá tudsz tölteni, akkor ennél több. Ha menet közben villámtöltőzöl, akkor Mo. kb. bejárható.
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 20:02
Előzmény: #23  szivacs
#25
Amennyiben pedig többet szeretnél háztartási célra felhasználni, akkor egy annak megfelelő kapacitású nagyobb rendszer telepítésével mindez megoldható.
2 milkából kihozható már egy 5 kWp-s rendszer is, aminél már 3100kWh marad meg a full autózás mellett háztartási célra is.
Törölt felhasználó 2016. 11. 29. 19:54
Előzmény: #23  szivacs
#24
Tehát,ha mindent nullázni akarsz,akkor nagyobb rendszert kell telepítened.
És akkor még mindig csak helyben járásra tudod használni az autódat.
Jó az irány,de akkor is kell a hálózatfejlesztés.
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 19:49
Előzmény: #22  Törölt felhasználó
#23
Az általam írt 3,6kWp-s rendszer éves termelése kb. 4000kWh. Az éves átlagos futásteljesítmény 16e km körüli, ami például egy Leaf esetében kb. 2400kWh fogyasztást jelent. Ez a 3,6kWp-s rendszer teljes termelésének 60%-a, vagyis akár a teljes éves közlekedési fogyasztást megtermelheti egy ilyen kis rendszerrel is úgy, hogy a 40% még megmarad háztartási célra.
Törölt felhasználó 2016. 11. 29. 18:39
Előzmény: #20  szivacs
#22
Mennyit termel naponta átlagban egy 3kW-os rendszer?
Ebből te mennyit használsz el otthoni tankolásra?
Akkor mennyi marad még pluszban ,hogy a hát,lakás villanyszámlája is nullás legyen?
elemes
elemes 2016. 11. 29. 18:35
Előzmény: #14  Törölt felhasználó
#21
Pontosan ez a helyzet: pár másodpercig egy ujjnyi kábel is elviszi a 800 ampert, alig észrevehetően melegszik fel (folyóméterenként kb 150-200W a disszipáció). De öt perc alatt azért már eléggé felforrósodna.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek