Topiknyitó: Portfolio 2016. 11. 29. 14:10

A német villámtöltőkkel pár percre rövidülhet az elektromos autók töltése  

Ugrás a cikkhez
A nagy német autógyártók és a Ford szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy a jövőben együtt fejlesztenek és telepítenek villámtöltőket, hogy ezzel is segítsék az elektromos autók terjedését. A Daimler, a BMW, a Volkswagen-csoport, valamint...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=240731
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 18:33
Előzmény: #19  Törölt felhasználó
#20
Hát de.
Részben kiválthatja úgy, hogy szükségtelenné teszi egy jelentős részét. Amennyit otthon "tankolsz" a saját termelésedből, azt már nem fogod megvenni máshol. Ez az otthontankolás pedig jelentős arányú lehet. Már most sem elhanyagolható.
Törölt felhasználó 2016. 11. 29. 18:30
Előzmény: #17  szivacs
#19
Te azt írtad,hogy talán a házi termelés pótolhatja a hálózatfejlesztést.
Hát nem.
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 18:08
Előzmény: #17  szivacs
#18
Ja és ez magyar céges, magyar garanciás, 27%-os ÁFÁs (hogy rohadna le róla az ÁFA 5%-ra!) ár!
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 18:05
Előzmény: #16  Törölt felhasználó
#17
Szövegértés!
Arra nyilván nem a villámtöltőt teszed rá (meg sem tudod venni, olyan drága!), de ha már szinte minden EV tulajnak lesz otthon napelemes kiserőműve, akkor jellemzően otthon fognak tölteni és a közlekedési célú villamos energiigény zömét maguk termelik meg és nem vásárolják. Márpedig egy 3,6kW-os házi naperőmű már nálunk sem egy túl nagy beruházás (úgy 1,5millió körül) és egy ekkora házi töltővel 9-10 óra alatt fel lehet tölteni például egy 30kW-s Leafet.
Törölt felhasználó 2016. 11. 29. 17:41
Előzmény: #11  szivacs
#16
Azt azért megnézem,amikor a házi termelésre rákötöd ezt a töltőt.))
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 17:35
Előzmény: #13  elemes
#15
Éppen lehetne vele hegeszteni, meg vizet bontani is (merthogy DC!) de nem az a cél. A kábelek és csatlakozók pedig alkalmasak lesznek rá amúgy segghülye amcsi-álló módon :-) Bár ott nem zárható ki, hogy a benzintankba is benyomják véletlenül...:-)
Törölt felhasználó 2016. 11. 29. 17:26
Előzmény: #5  parkinson
#14
Egy 2.5-ös dízel kocsinak a 100-120 Ah-s akksija 750-900 A indítóáramú! Lehet, h fizikából 5-ös voltál, de akkor régen volt az a suli.... szóval ekkora áramerősség a mai kocsiknák is van....
elemes
elemes 2016. 11. 29. 17:21
Előzmény: #4  Dezso_Laszlo
#13
hát ezzel mellényúltam, mert a nagyteljesítményű töltő nem 144V hanem 850V, vagyis mindössze 400 amper folyik majd a töltőkábelben.
elemes
elemes 2016. 11. 29. 17:12
Előzmény: #11  szivacs
#12
igen, kb meg kell duplázni az erőművi kapacitást és a hálózati kapacitást is.

nem biztos, hogy a civilizációnk tart addig.
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 17:04
Előzmény: #8  szivacs
#11
"A mostani hír egyébként a németek által tervezett villámtöltők teljesítménye miatt igazán izgalmas."
Nem csak ezért érdekes. Azért is, mert ez a 2020-ig kiépítendő töltőhálózat kb. 2,5GW-os kapacitást jelent, ami a németországi átlagos fogyasztás mintegy 4%-ának felel meg - azaz jelentős. Ez és az elektromos autók exponenciálisan növekvő terjedése olyan új igényt eredményez, ami egyrészt a hálózatok fejlesztését teszi szükségessé (új beruházások!) másrészt olyan új fogyasztást jelent, ami a túltermelési válsággal kűzdő villamosenergia-ipar számára teremt plusz keresletet.
Hacsak 2-3 év alatt a házi termelésű napenergia nem válik még a jelenleginél is hozzáférhetőbbé...
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 16:46
Előzmény: #5  parkinson
#10
2012 évi verzió: 100kW 125 A with up to 850 V
2015-ben pedig 150 kW-nál tartottak
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 16:42
Előzmény: #4  Dezso_Laszlo
#9
Még nem.
The CharIN consortium that controls the CCS standard[3][4] is working on 200 kW charging rate and in the more distant future a charging rate of 350 kW.[5][6]
szivacs
szivacs 2016. 11. 29. 16:39
Előzmény: #1  Portfolio
#8
2016. november 29. 14:10
nyomtatás

A nagy német autógyártók és a Ford szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy a jövőben együtt fejlesztenek és telepítenek villámtöltőket, hogy ezzel is segítsék az elektromos autók terjedését.

Kereskedés BMW-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

A Daimler, a BMW, a Volkswagen-csoport, valamint az amerikai Ford a közös projekt első fázisában 400 villámtöltőt létesít a főbb európai közlekedési folyosók mentén. Az évtized végére pedig a töltőállomások száma már elérheti a több ezres nagyságrendet.

Az autógyártók töltőállomás-létesítési együttműködése párhuzamosan zajlik majd Alexander Dobrindt német szövetségi közlekedési miniszter elektromos mobilitási fejlesztési programjával. Ennek keretében a töltési infrastruktúra fejlesztésére a német szövetségi költségvetés 2020-ig 300 millió eurót irányzott elő. Ez várhatóan 15 ezer töltőállomás, köztük 5 ezer villámtöltő telepítésére lesz elegendő.

2016.11.26 13:00 Keveset beszélünk róla, pedig elképzelhetetlen nélküle az elektromos autózás

A német autógyárak töltőállomásai a CCS (Combined Charging System) csatlakozási szabványt alkalmazzák és 350 kilowatt teljesítménnyel rendelkeznek majd a tervek szerint.

Ez pedig azért lenne hatalmas dolog, mert így pár perc alatt lehetővé válna egy elektromos autó feltöltése 80 százalékos szintre.

A német autógyárak együttműködésében létesülő töltőállomások áramdíjáról még nem született megállapodás az áramszolgáltató vállalatokkal.

Az, hogy a német autógyártók végre összefognak és közösen fejlesztik, illetve telepítik a töltőinfrastruktúrát, önmagában nem meglepő. Erre a lépésre már régen szükség lett volna. A konkurens cégek ugyanis hamarabb felismerték, hogy a töltőinfrastruktúra fejlesztés mennyire fontos az elektromos autózás elterjesztésében, nem véletlenül található Európában annyi Tesla Supercharger töltőállomás és a japánok által használt CHAdeMO szabványos villámtöltő.

A mostani hír egyébként a németek által tervezett villámtöltők teljesítménye miatt igazán izgalmas. Jelenleg ugyanis ott tartunk, hogy a villámtöltők döntő többsége 43-50 kW teljesítményű - illetve ott van a Tesla 145 kW-os teljesítményű Superchargere -, amelyekkel durván 20-30 perc alatt lehet feltölteni - attól függően, hogy mennyire van lemerülve az akkumulátor - egy átlagos kompakt elektromos autót. Abban az esetben viszont, hogyha valóban képesek lesznek telepíteni 350 kW teljesítményű villámtöltőket, a töltési idő néhány percre lerövidülhet még akkor is, hogyha az elektromos autók újabb generációjáról beszélünk. Ez pedig azért fontos, mert a töltési idő az egyik olyan tényező, amely miatt sokan azt mondják, hogy nem érdemes még elektromos autót vásárolni, vagyis az elektromos autózás egyik akadálya szűnhetne meg, hogyha ezek a nagyteljesítményű töltők megjelennek, elterjednek.

Itt érdemes azt is megjegyezni, hogy azok a járművek, amelyeket korábban gyártották és a ma használatos 50 kW-os teljesítményű villámtöltőkre konfigurálták, nem lesznek képesek maguktól gyorsabban feltöltődni. Az újabb elektromos járművek viszont már kihasználhatják a töltők nagyobb teljesítményét, erre egyébként szükség is lesz, hiszen az elektromos autók újabb generációja már 30-60 kWh-s akkumulátorokkal érkezik a bejelentések, tervek szerint.
mro 2016. 11. 29. 15:24
Előzmény: #1  portfolio
#7
> Itt érdemes azt is megjegyezni, hogy azok a járművek, amelyeket korábban gyártották és a ma használatos 50 kW-os teljesítményű villámtöltőkre konfigurálták, nem lesznek képesek maguktól gyorsabban feltöltődni.

Lehet, akkor ésszerű volt kivárni a fogyasztóknak, hogy a technológia beérjen. Nem mindegy, hogy a benzinkúton néhány percet kell csak eltölteni, vagy éttermeket, mozikat kell nyitni a benzinkutak mellett, hogy elteljen valahogy az idő.

Egyébként ha jól számolom, ez minimum az ötödik autóspecifikus szabvány a két Tesla és a japán szabvány után. Pedig jó lett volna elkerülni azt a helyzetet, ami a mostani kutakat jellemzi, hogy válogatni kell a megfelelő csövek közt.
parkinson 2016. 11. 29. 15:15
Előzmény: #2  elemes
#6
Biztos hogy én nem értek ehhez, fizikából 5-ös voltam.
350kw az 350000w
Ha 2 fázison 400V-al töltünk 1 ó alatt, az pontosan 875A
Már 200A-el is nagyon durván lehet hegeszteni, spéci kábellel.
Ezen kívül az akku kémiai vegyi úton tárol, 875A 1 ó alatt már 3000C fokon fog forrni (égni) szvsz
parkinson 2016. 11. 29. 15:15
Előzmény: #2  elemes
#5
Biztos hogy én nem értek ehhez, fizikából 5-ös voltam.
350kw az 350000w
Ha 2 fázison 400V-al töltünk 1 ó alatt, az pontosan 875A
Már 200A-el is nagyon durván lehet hegeszteni, spéci kábellel.
Ezen kívül az akku kémiai vegyi úton tárol, 875A 1 ó alatt már 3000C fokon fog forrni (égni) szvsz
Dezso_Laszlo 2016. 11. 29. 15:03
Előzmény: #2  elemes
#4
Kis önellentmondást érzek. A CCS mérete erre nem alkalmas.

link

Vagy nem?
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2016. 11. 29. 14:50
Előzmény: #2  elemes
#3
A német villámtöltőkkel pár percre rövidülhet az eélete :))
elemes
elemes 2016. 11. 29. 14:40
Előzmény: #1  portfolio
#2
az ötlet érdekes.

csak hogy képben legyünk, 350 kW töltőteljesítményhez kb kétszer olyan vastag töltőkábel kell, mint egy mostani benzinkút gumislagja, és ennek a kábelnek métere kb 10-12 kiló.

a kábelt úgy kell üzembiztosan csatlakoztatni az autóhoz, hogy a legkisebb érintkezési pontatlanság is izzó, folyékony rezet fröcsköl a környékre, nem sokat, pár tíz dekát, de mondjuk egy méteres körzetben szerencse kell a túléléshez.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek