Topiknyitó: Portfolio 2016. 07. 13. 10:15

Kivonul az Uber Magyarországról!  

Ugrás a cikkhez
A július 24-én hatályba lépő, az Uber blokkolhatóságát lehetővé tevő jogszabállyal egy időben az Uber felfüggeszti szolgáltatását Budapesten, vagyis ezzel kivonulnak a magyar piacról. Erről a cég sofőrjei kaptak tájékoztató levelet, majd később az...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=234675
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 14. 21:46
Előzmény: #97  kardos74
#100
Nyilván itt mindenki bringával jár meg BKV-val, téged leszámítva :)
Egy hollywood-i akciófilmben még elmennének ezek a "1-liner"-ek, de ahol diskurzus folyik egy dolog pro és kontra oldaláról, ott egy "kicsit" kocsmaszagú. Te, mi lenne, ha kiszellőztetnék, és elkezdenél konstruktívan (=nem csak fikázásból kiállva) hozzászólni? Összedőlne a világ? :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 14. 21:41
Előzmény: #95  elemes
#99
THX. A cikkel az a gond többek közt, hogy az alaptarifa 110%-ával számol. Mi van, ha valakik úgy ubereznek, hogy kifejezetten a 6x, stb. szezonokra hajtanak? Akkor (arra az időszakra) nem 110%-kal, hanem 600%-kal kellene számolni. Amúgy még ezekkel a silány peremfeltételekkel sem mondható rosszabbnak a taxizásnál (kicsit kisebb az elérhető nettó jövedelem, de nincs benne fele annyi rizikó sem, mert jóval kisebb minden ktg.), szóval ha az UBER kizsákmányol (ami jellemző a kapitalista cégek közel 100%-ára), akkor a taxis cégek is ezt teszik... csak náluk többet lehet keresni, ha magasabbak a befektetési ktg-eid is.
Egyébként mindentől függetlenül: lehet, hogy az UBER egy übergeci cég, amelyik mindenkit átver, épp csak ezekből az adatokból ezt nehéz objektíven kihozni.
Ami viszont biztos: mind a taxisok, mind a kamion-, stb. sofőrök, mind az uberes sofőrök (ki-ki milyen mértékben) nem csak a vállalkozásuk sikerét teszik kockára, hanem az életüket is (meg másokét is, de ez már más tészta). Magyarán: eleve "szopóágon" vannak. Az uberesek legalább tudják szabályozni, hogy milyen mértékben (valószínű, hogy nem lesznek baleset vagy gyilkosság áldozatai munkavégzés közben - ez néhány faktor révén erősebben jelentkezik pl. a taxisoknál... OK, én is csak egy konkrét taxis meggyilkolásáról tudok, de lehetett több is. Az ubernél nem nagyon van esély ilyesmire sem. Persze ez black swan effect, de ez is egy tényező :) a sok közül. A lényegesebb tényező meg nyilván a kisebb kockázat a taxizáshoz képest...).
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 14. 21:28
Előzmény: #96  kardos74
#98
Elképesztő ez az ország, bakker - ha nem lenne, ki kellene találni! :)
Már ebből is hitvita kerekedik, és 2 táborra szakad hovatovább a diskurzus: aki az egyik táborban van, az a faszagyerek, a többi meg sügér meg mit tudom, mi még :)
Pedig ez nem kvantumfizika, csak EGZAKT számítások kellenének. Persze az egyetlen modellszámítás, az indexes, több sebből vérzik, de oda se neki...
kardos74
kardos74 2016. 07. 14. 19:45
Előzmény: #79  Oszo
#97
Olajozd meg a biciklid láncát, ne nyekeregjen amikor tekered!
kardos74
kardos74 2016. 07. 14. 19:33
Előzmény: #95  elemes
#96
Pontosan így van, csak ezt a sok sügér már nem látja. Nincs kocsijuk, nem tudják mennyi egy fékbetét, stb...
elemes
elemes 2016. 07. 14. 14:58
Előzmény: #94  upgrayeddAKS
#95
ezek szerint csak akartam (vagy mobilról írtam és megette a net), indexhu

link

"kereset-kiegészítésnek nem lehet rossz"

egészen addig, amíg a saját használatú autó értékcsökkenését + fenntartási költségeit nem vonjuk le a bevételből, mert akkor viszont már siralmasan szar.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 14. 14:53
Előzmény: #92  elemes
#94
"Mutattam egy cikket, amiben összegezték a "sárga" taxi és az uber adatait."

Hol? Valószínű, hogy nem ebben a topikban - vagy csak vakegér voltam, és nem találtam meg.

Ebben a cikkben pl. kalkulálnak:

link

Ezek alapján pedig kereset-kiegészítésnek nem lehet rossz (már aki ezzel akar foglalkozni).

"Az, hogy egy Uber-sofőr mennyit dolgozik, kizárólag rajta múlik. Ha a sofőr ünnepnapokon is dolgozik, a bevételei jelentősen megnövekednek, hiszen az Uber a pillanatnyi kereslet-kínálat alapján számolja ki a tarifát. Szilveszter éjjelén például az alapdíjhoz képest hatszoros szorzóval vittek utasokat (ezt egy taxis ugye nem teheti meg a fix tarifa miatt)."

A cikk kitér a kockázatokra is - elsőre nekem tárgyilagosnak tűnik.

upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 14. 14:41
Előzmény: #89  Törölt felhasználó
#93
Ezek a cégvezetők is miért ugrálnak annyit... házkutatást akarnak (mint pl. a Norvég Civil Alap) vagy netán NAV-vizsgálatot? Még a végén megtalálják náluk récsöl telefonjait, és nézhetnek... :) Vagy náluk is hatástalanított fegyvereket talál a TEK, és bevarrják őket terrortámadás előkészítéséért* :)
(*pontosabban nem őket, hanem a szomszédjaikat, de ez most lényegtelen...)
elemes
elemes 2016. 07. 14. 14:39
Előzmény: #86  upgrayeddAKS
#92
"Lehet, hogy az az 1200 sofőr (ill. nagy részük) valóban jól csinálta, jól keresett vele. Nem tudni..."

Dehogynem. Az uber nyilvános számai elég jól kiadják, hogy elég nagyon szarul lehetett vele keresni.

"átlátod a kiadás-bevétel oldalakat, akkor lenne objektív rálátásod."

Mutattam egy cikket, amiben összegezték a "sárga" taxi és az uber adatait.
elemes
elemes 2016. 07. 14. 14:37
Előzmény: #86  upgrayeddAKS
#91
"ilyen a piacgazdaság."

Nem, a piacgazdaságban igyekeznek elég jó szabályokat hozni a hosszú távú stabilitás megteremtésére és fenntartására.

Az UBER üzleti modellje arra épül, hogy pár éven át talál új sofőröket, akiknek a a magánvagyonát leszívhatja, aztán pedig megy a következő országba. (Egyébként nem csak a sofőröket, hanem a befektetőiket is átverik mint szart a palánkon.)

Egy darabig lehet ezt csinálni, a beavatkozás örök dilemmája: ha hagyják őket, az összedőléskor énekel a kórus, hogy "miért nem állították le, hiszen nyilvánvaló volt" -- ha idejében leállítják őket "miért szólnak bele a piacba," sehol nem könnyű menedzsernek lenni :-)
Dodo34
Dodo34 2016. 07. 14. 14:36
Előzmény: #87  upgrayeddAKS
#90
szájer jobban járt....ő egyszerűen belenyugodott...úgyis tudja róla mindenki....így kevesebben vették a szájukra, mint mátékát...
Törölt felhasználó 2016. 07. 14. 14:32
Előzmény: #88  upgrayeddAKS
#89
téma
Nyílt levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz a fővárosi turistabuszokat – idegen nevükön Hop on Hop off buszokat – üzemeltető négy cégből három, arra kérve a miniszterelnököt, hogy a jövőben ne egyetlen cég monopolpiaca legyen a turistabuszok üzemeltetése.
link

fidesz uber az ok! ))
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 14. 14:32
Előzmény: #84  elemes
#88
Annyiban nem jó példa, hogy a vasárnapi nyitvatartás a vásárlók számára inkább pozitívum - tehát aki örül neki, valószínűleg nem kárörömből teszi. (Biztos akad olyan is, ez egy ilyen ország sajnos...)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 14. 14:30
Előzmény: törölt hozzászólás
#87
Vicces dolog, amikor az alsóbbrendű memetikai/genetikai selejt veri a nyálát, békamenetel, stb. Ettől már csak az lenne a viccesebb, ha az a nyomorék hitler ezt a selejtes génbázist irtotta volna ki az etnikai tisztogatás helyett... az emberiség jól járt volna ezzel.
A homokosokat jobban sajnálom amúgy, mint téged. Szegényeknek pont az olyan nyomik jutottak, mint te :)
A genetikai selejt vezérednek emeltél már oltárt? :) Nehogy kihagyd, instára meg ilyenekre is fel kell majd tenni :)
Köcsög mátéval kapcs. pedig azért fogalmaztam feltételes módban, mert sejtésem sincs, mi igaz belőle, és mi nem. De nem is akarom megtudni, felőlem akár állatokat is dughat, ha nem bántja őket... :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 14. 14:23
Előzmény: #83  elemes
#86
"Az nincs rendben, hogy a versenyelőnyt a partnerek (sofőrök) vérének kiszívásával teremtik meg."

Értem én, hogy mi a gondod velük, de hát ilyen a piacgazdaság. Nem tudod (elvileg) jobban felmérni a sofőröknél, hogy mi a jó nekik. Lehet, hogy az az 1200 sofőr (ill. nagy részük) valóban jól csinálta, jól keresett vele. Nem tudni...
Ha lenne egy reprezentatív mintád, amiben a "fuvarozóknál" átlátod a kiadás-bevétel oldalakat, akkor lenne objektív rálátásod. Így azonban elolvastál 5-8 cikket a témáról, ami akár egyoldalú is lehetett, és ez alapján fixa ideád, hogy egyértelműen lehúzzák a sofőröket - ami lehetséges, hiszen vannak olyan cégek, amelyek ügyesen vezetik félre az embereket. Épp csak nem lehet biztosra menni. Annyi a bizonyos, hogy kb. 1200 fő megélt belőle valamilyen úton-módon.
iguazu 2016. 07. 14. 12:59
Törölt hozzászólás
#85
elemes
elemes 2016. 07. 14. 12:11
Előzmény: #79  Oszo
#84
vasárnapi nyitvatartás...?
elemes
elemes 2016. 07. 14. 12:10
Előzmény: #72  upgrayeddAKS
#83
Szerintem az UBER alkalmazása nagyon jó.
1. információ a kocsi érkezési idejéről, utazási időről, költségről
2. elektronikus fizetés
3. a visszajelzés lehetősége valóban fontos (leginkább a GYORSASÁGA).

Ez a része teljesen rendben LENNE.

Az nincs rendben, hogy a versenyelőnyt a partnerek (sofőrök) vérének kiszívásával teremtik meg. Mások tőkéjének hozamát teszik zsebre (és a kommunikációjuk minden irányban hazugság - sofőröknek, utasoknak, kormányzatnak, sajtónak, mindenkinek hazudnak).
return.value
return.value 2016. 07. 14. 11:56
Előzmény: #81  Oszo
#82
Már rég megtette.
Ezért állhatott elő a jelenlegi helyzet.
Oszo 2016. 07. 14. 11:31
Előzmény: #80  Törölt felhasználó
#81
Most ugye nagy a szerelem a taxisok meg a kormány között, kíváncsi vagyok meddig tart ez így, mikor fogja felfedezni magának valamelyik unokaöcs/vej/gyerekkori jóbarát a személyszállítási üzletágat?

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek