Több száz taxis bénítja Budapest forgalmát kedden, amivel fel akarják hívni a figyelmet arra, hogy Magyarországon még mindig több cég törvénytelenül szállít utasokat, így például az Uber is. Az Uber erre kedden délelőtt levelet küldött...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=61&i=230891
Na igen, ezt csinálják az Überesek például, amire itt a válasz:
"Fónagy János államtitkár bejelentette, hogy a javasolt egyik szigorítás szerint 9 büntetőponttal sújthatják a járművezetőt a személygépkocsis szolgáltatás engedély nélküli végzése esetén"
Látjuk elvtársak, hogy mi a a probléma?
Ott a jogszabály, de megint nyomjuk a dumát, mert orbán.
Öregszel, romlik a rövidtávú memóriád!
Nincs 2,5 órája, hogy ezt írtad:
"Korábban az volt a propaganda*, hogy nem adóznak. Azóta elektronikus számlát bocsát ki az Uber a szolgáltató nevében. Most jönnek azzal, hogy a személyszállításnak ilyen meg olyan feltételei vannak. Ha azokat is teljesítik, akkor mivel rukkolnak majd elő?
(*Nota bene: ez azért eléggé igaz is volt...)upgrayeddAKS"
most meg:
"Azt azért vágod, hogy az Uber kezdetektől kezdve betartotta az adózási szabályokat"
Akkor melyik az igaz nálad - az objektivitás jegyében?
7. § (1) A szakmai irányítónak - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - személytaxis vállalkozói képesítéssel vagy személygépkocsis személyszállító vállalkozói képesítéssel (a továbbiakban: képesítés) kell rendelkeznie. A képesítés megszerzéséhez a szakmai irányítónak az 1. melléklet szerinti szaktanfolyamon kell részt vennie, és eredményes vizsgát kell tennie. A képesítés megszerzéséhez szükséges vizsgát a közlekedési hatóság szervezi. A szakmai irányító a képesítés megszerzését a közlekedési hatóság által kiadott személytaxis vállalkozói vagy személygépkocsis személyszállító vállalkozói vizsgabizonyítvánnyal igazolja.
4. §
6) A személygépkocsis személyszállító szolgáltatás fehér alapszínű, sorozatban előállított, állandó rendszámtáblával és regisztrációs matricával ellátott személygépkocsival végezhető.
Ha szerinted ezt nem tartja be az Uber, jelentsd fel. Miután jó ideje zajlik a cirkusz körülötte, az a sanszosabb, hogy ezt betartja, ellenkező esetben már rég elkaszálták volna.
"A taxisok és ennek a lobbinak engedelmeskedő kormány célja nem az Uber korrekt szabályozása, hanem az Uber mint erős taxis konkurencia ellehetetlenítése. "
Fordítva tetszik ülni a lovon.
Megvan a korrekt "jogszabályozás", ami alapján működhet az Über, úgy hívják átfogóan, hogy személyszállítás végzéséhez kapcsolatos jogszabályok.
Ebben leírva minden. Ennek meg kell felelni MINDENKINEK. Pont.
Így működtethetem. Ennyi.
Nekem kell teljesíteni a feltételeket, nem a kormánynak.
Azt azért vágod, hogy az Uber kezdetektől kezdve betartotta az adózási szabályokat, csak az "alvállalkozói" nem? Erre lépett az Uber, és segít a "taxisainak", hogy betartsák. (A hatályos ÁFA-tv. értelmében az Uber állíthat ki számlát a "taxisai" nevében.) Vedd észre (immár sokadjára írom le), hogy az Uber nem egyenlő az alvállalkozóival. Csak az objektivitás jegyében... :)
Amire a politika rátelepszik, abból persze politikát csinál és egy idő után már nem az eredeti téma tartalma határozza meg a véleményeket és az eseményeket hanem a pártállás - pro vagy kontra.
Én mindössze arra hívtam volna fel a még némi objektivitásra hajlandók figyelmét, hogy ne tekintsük "versenyképességnek" azt, ha bármely piaci szereplő nem azonos adózási és egyéb feltételek között működve előnyre tesz szert. Nyilván alacsonyabb költségszintet eredményez ugyanis ha az egyik vállalkozásnak nem tart be bizonyos kötelezettségeket, amelyeket a másik betart illetve nem olyan feltételekkel adózik, mint a versenytársa.
Azt pedig, hogy mi illegális és mi legális nyilvánvalóan a szabályozók határozzák meg.
Valóban, nálunk még nem sikerült elérni azt a kifinomult lobbikultúrát, ami pl. az usában már legálisnak számít...
Nem teljesen értelek. Pontosan azért írtam, amit írtam, mert én is furcsállom, hogy ma már szó sincs adóelkerülésről, csak illegális személyszállításról. Illegális pedig az, amit a főtaxi tulajdonosai annak gondolnak.
"Én például nem kaptam meg azt a bizonyos beígért számlát az uberestől azóta sem"
anecdotal evidence :)
Gondolom, belátod, hogy ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni. Rögtönzött pro és kontra:
Pro Uber:
1. a "taxisokat" értékelni lehet egyenként, egyénenként
2. nem csak az 1. pont, hanem az app jellege segíti a szolgáltatás fejlődését és azt, hogy a jobb szolgáltatás irányában mozduljanak el a dolgok
3. eleve erősíti a versenyt
4. rugalmasabb, pl. útvonalt lehet követni, stb.
5. elmozdulás a gyakran emlegetett, de idehaza sajnos csak elcsépelt parafrázisokban szereplő tudás alapú gazdaság felé (+hazai becsatlakozás lehetősége: okos szabályozással rá lehetne venni az Ubert arra, hogy magyar fejlesztőket alkalmazzon a speciálisan magyar viszonyok miatt (is), amit ráadásul PR-fogásként használhatna egy értelmes kormány...)
Kontra:
1. nehézkes indulás... (hát kb. eddig jutottam, ebbe mondjuk minden problémát bele lehet érteni :) és meg is lehetne bontani az 1. pontot...)
100%-ban egyetértek.
Ezért is jó, hogy nem tudják jogilag megfogni az Ubert az "alvállalkozói" mulasztásai miatt :)
Az Uber majd segíteni fogja őket, hogy teljesítsék az előírásokat, és (remélhetőleg) jobb lesz a verseny.
Persze a kúrmány majd mindig kitalál valamit, ilyen a természetük...
Én például nem kaptam meg azt a bizonyos beígért számlát az uberestől azóta sem, a taxis meg adta magától.
Másik példa: sárgára kell festeni a taxikat vagy sem?
Ha igen, fesse le mind, ha nem, akkor egyiket se kelljen!
Nem tudják büntetni az Ubert, csak mert Gipsz Jakab E.V. nem ad számlát, és nem adózik. Tudtommal buktak le ilyen Gipsz Jakabok - pont emiatt lépett az Uber, és besegített (saját érdekében) az "alvállalkozóinak".
Az világos és senki nem vitatta itt, hogy:
1. Adózniuk kell.
2. Minden tekintetben meg kell feleljenek a személyszállítási szabályoknak. És igen, az is rendben van, hogy taxisoklal egyező feltételek vonatkozzanak rájuk is.
De az is világos, hogy:
3. A taxisok és ennek a lobbinak engedelmeskedő kormány célja nem az Uber korrekt szabályozása, hanem az Uber mint erős taxis konkurencia ellehetetlenítése.
Na és ez az, ami gáz. Az ostoba vagy érdek Fidesz hívek pedig vagy benyalják vagy képviselik itt a fentiekre vonatkozó félhazug kormány propagandát, miközben a 3. a cél és az 1., 2. szimpla szabályozási kérdés.
Csattanós választ adott az Uber a taxisoknak
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=61&i=230891