Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2017. 09. 11. 16:46
Előzmény: #459  pomperj
#460
Nem tudom, hogy mar csak egyedul tartom-e a LAC-t, vagy meg masoknak is erdekes. MA a lithium ujra nagyot ugrott, LACDF ara 1.27 eppen. Nyilvan nagyon tulvett minden signal, de meg mindig boven mehet fel. A tobbi lithiumos is megy rendesen. Ha mar senkit nem erdekel, nem kommentalom tovabb. Mindenesetre igen keves olyan ceg lehet, ami 1.5 ev alatt +700%-ot ment.
pomperj
pomperj 2017. 09. 09. 11:19
Előzmény: #458  kukker
#459
Es bekerult Nemaska Lithium is. Jo kis bull hirunk van.
kukker 2017. 09. 09. 10:50
Előzmény: #457  upgrayeddAKS
#458
S&P Dow Jones Indices Announces Changes to the S&P/TSX Canadian Indices ADDITIONS : LAC link
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 09. 08. 19:55
Előzmény: #455  pomperj
#457
Mindenesetre én ma kiszálltam az egyik számlámon tartott LAC-ból. Szép profit gyűlt össze - vendégem vagy pár kör sörre, ha valamikor Bpesten összejön egy fórumtali, és ott leszünk. Tegnap nagyon vették a pappert, és ma sem alszanak a vevők :) Szóval mindent egybevetve sztem még van benne up potenciál (főleg, ha az ún. bosszantófaktort is beszámítom). Kicsit más téma, de az FSLR igazi troll papper volt, mert bár zakózott rendesen, miután kiszálltam 38 USD környékén, egészen 26-ig leadták, de utána megállíthatatlanul menetelt egészen 48-49-ig, talán az 50-et is megnyalta. Gratula innen is a 26 körül vevőknek :) Azt a pappert vissza kellett volna venni... :)
Seismic
Seismic 2017. 09. 08. 17:21
Előzmény: #455  pomperj
#456
Szia! Randomnál kereskedsz a LAC-szal?
pomperj
pomperj 2017. 09. 08. 13:01
Előzmény: #454  peggy01
#455
Szia, te is jol latod, az egesz vilag e-autokrol beszel, hat persze hogy a lithiumosok (3) hullamban szep trendben emelkednek. Nalam maradt az LAC-re az 1.6 koruli target iden. Hasnlitaskeppen az SQM atutotta az 50 szintet, es 15 koruli ar ota targyalgatjuk itt. Jovore lenyegesen tobb lesz.
peggy01 2017. 09. 08. 12:03
Előzmény: #453  pomperj
#454
LAC-ban megvolt már az a korrekció amiről lejjebb (448) írtál? Kicsi volt, de várható még? Most szabadult fel egy kis pénzem, nem tudom várjak-e a vétellel?
pomperj
pomperj 2017. 09. 07. 19:51
Előzmény: #452  pomperj
#453
Tesla keszul valamire. Szerintem eleg vilagos a szamozasbol, hogy mire. Target kb.420-440 sav. link A lithiumosok mennek a (3) hullamukban, uj csucsokat utnek. Az LACDF ma mar 1.10 fole is benezett.
pomperj
pomperj 2017. 09. 05. 09:49
Előzmény: #451  pomperj
#452
Az a helyzet, hogy az LAC mellett a tobbi kis , feltorekvo lithium banyasz is kitort. Az egesz komplexum bull allapotban van. Kettot kiemelnek, hatha van erdeklodes. 1)Nemaska Lithium (NMKEF) egy Quebec kornyeki feltarasban levo lithium-lelohely, de meg nem banya, es hozza vegyipari licencek, amivel lithium-karbonatot lehet termelni. A kapitalizacio maris 350M , es nyilvan egy felkeszult felvasarlasi celpont, amikor majd az USA autogyartok rendesen nekilatnak az e-auto gyartasnak. A chart meg kitores elott van, de a potencialja szep. link 2)Az Orocobre Lithium viszont mar termel, 12e tonna lithiumcarbonat az idei cel, es mar kis profit is van. Kapitalizacio 650M. Orocobre ugyanugy Eszak-Argentinaban van, 100 km-re az LACDF banyatol. Az Andok sivatagi tavabol a szokott "kiszaritasi" technologiajval dolgoznak, mint LACDF es SQM a kornyeken. A chart kitorest mutat. link Osszehasonlitaskeppen: LACDF 2019-ben, 1.5 ev mulva kezd termelni, a kapitalizacioja 440M. 3)Egy durva potencial-kalkulacio. Egy autohoz kb. 40 kg lithium-karbonat kell, tehat 1 M autohoz 40.000 tonna. Ha a felfutas evente csak 10M auto sebessegu lesz, akkor akkor evente kell 3 akkora uj banya, mint Orocobre. Csakhogy mar nem nagyon vannak szabad lithium-tavak sehol. Es hol lehet nyitni evente 3 uj banyat? Most a lithium meg "olcso", am az ara konnyeden duplazodhat ahogy az autosok sorban veszik oket, es a banyak profitja meg 4x mertekben novekedhet. A lithium 2017majusban 12.000 USD/t volt. link Meddig mehet az ar? A 60-as evek elejen 15.000 USD/t volt. Lesz az tobb is. Es milyen mas anyagok kellenek az e-autokhoz? Nos, pl. Cobalt, es grafit. link
pomperj
pomperj 2017. 09. 04. 00:29
Előzmény: #450  pomperj
#451
Akarki nyomott be 43 minuszt, tajekoztatom: LAC kitort a 0.92 ellenallas alol, es mar 1,05 szinten jar, Vad, eros (3) hullamban emelkedik, nagyjabol ahogy az utolso chartban projektaltam. Akinek van: tovabbra is kemenyen tartani !
pomperj
pomperj 2017. 08. 31. 21:36
Előzmény: #449  Cipolla22
#450
The London Metal Exchange (LME) is considering introducing a lithium contract as demand for the metal continues to surge, the Financial Times reported on Wednesday (August 30).Currently, the 140-year-old exchange sets global prices for metals such as copper and aluminum, but it is eyeing lithium to tap into the electric car revolution. The metal is a key component of lithium-ion batteries, which are used to power electric cars. Demand for these vehicles is surging, and sales are expected to reach 14.2 million by 2025, according to UBS (NYSE:UBS). As a result, lithium demand is set to soar by fourfold by the same year, says research firm Roskill.
Cipolla22 2017. 08. 30. 23:26
Előzmény: #448  pomperj
#449
Köszönöm a választ. A mai napot látva egyenlőre kivárok.
pomperj
pomperj 2017. 08. 30. 16:50
Előzmény: #447  Cipolla22
#448
Szerintem kb. itt tartunk most: link
Cipolla22 2017. 08. 29. 20:41
Előzmény: #446  pomperj
#447
Ti hogy látjátok jöhet egy kis korrekció, az elmúlt hetekben szépen ment LAC és SQM, ALB viszont nem. Realizálgattok közben? Én most eléggé elgondolkodtam.
pomperj
pomperj 2017. 08. 18. 21:52
Előzmény: #445  Boole
#446
Sokminden kell egy lithium banyajoz. 1)Lithium van, az Olaroz-regio lithium-to majdnem akkora, mint az SQM (es ALB) banyaja az Atacama-ban. Ugyanazt kell kiepiteni. 2)LAC-nak alig van sajat penze. A 3 fo reszvenyestol jon a 425M USD epitesi koltseg egyik fele, a masik fele hitel. Ebbol elvben kiepitik a banyat fennt az argentin Andokban. A management-nek van 12% reszesedese, az rengeteg penz ha sikerul: szoval van motivacio. 3)A technikai hozzaertest az SQM hozza, ok 50%-ig vannak benne. A technologia hagyomanyos, abban a magashegyi kornyezetben jol mukodik. Es olcsobb minden mas technologianal. 4)Engedely es kormanytamogatas egyelore megvan. Az argentin uzleti kornyezet most jo es javulo. Namost, ettol meg sokmindenen elbukhat. A legnagyobb riziko talan a kiepitendo infrastruktura: aram es gazvezetek kiepites kell 50Km tavolsagrol; es eleg kiszamithatatlan kiadas. Rendes utak sincsenek, de napi 20 teherautoval megoldhato.
Boole 2017. 08. 18. 20:56
Előzmény: #444  pomperj
#445
A LAC-nál mik a kockázatok?
pomperj
pomperj 2017. 08. 18. 20:03
Előzmény: #443  Boole
#444
Sorban jonnek az ilyen cikkek. Ekozben Pekingben es Mexico-Cityban egyetlen orias-dugoban fustol 7M auto. Mar jo ideje levegot sem lehet venni. Ha CSAK ebben a 2 varosban kell lecserelni az utokat, az mar akkora uzlet minden lithium-termelonek, hogy abbol mar meg vidaman lehet elni. Es van meg Bombay, Delhi, SaoPaulo, Kairo, stb. Valojaban a mai vilag-termeles kb. 180e tonna/ev. Es 10 even belul ennek 15-20 szorosa kell, ha a vilag nagyjabol olyan tempoban akarja lecserelni a benzinmotort, ahogy ma tervezik. Az Lithium-karbonat ara a 2016 evben emelkedett 3x-re, es mostanara stabilizalodott 20.000 USD/tonna szinten. HA LAC kitermelesi terve megvalosul, akkor 2500 USD/tonna onkoltsegi aron fognak termelni, 40 evig. Es masfel ev mulva kell elkezdeni a kitermelest. Addig minden melyponton en gyujtogetek. Az "erett", es szallitani tudo lithium-termelok mint ALB, FMC es SQM nagyjabol 60-70%-ot emelkedtek, a juniorok (mint LAC, Nemaska, Galaxy, PureEnergy, Orocobre, stb. ) eddig szinte semmit.
Boole 2017. 08. 12. 09:17
Előzmény: #442  pomperj
#443
pomperj
pomperj 2017. 08. 11. 11:07
Előzmény: #440  pomperj
#442
Reuters Cikk lithiumrol: +++++++++++++++++ Other major lithium producers, such as SQM (NYSE:SQM), are also betting on long-term agreements to fund their expansion plans. The company expects to invest $50 million to expand its lithium carbonate capacity in Chile to 63,000 tonnes by 2018; that would be up from 48,000 tonnes currently.Battery-grade lithium demand set to jumpDemand for lithium-ion batteries from the electric car sector is set to rise above 400 GWh by 2025, according to Benchmark Mineral Intelligence. As a result, most analysts expect global lithium output to reach 400,000 to 500,000 tonnes by the same year. But bringing projects into the market can take years, as processing battery-grade lithium can take anywhere from three years to seven years or more, depending on the project. That’s why many analysts predict a tight market in the next few years. “It is our expectation that the lithium industry will struggle to keep up with demand between now and 2021. [We don’t expect an] oversupply [in the market],” said Benchmark Mineral Intelligence Managing Director Simon Moores.Indeed, Roskill estimates that 785,000 tonnes of lithium carbonate equivalent a year will be needed by 2025, amounting to a 26,000-tonne shortfall from anticipated supply. That’s compared to 217,000 tonnes of demand versus 227,000 tonnes of supply this year.“When you look at all the battery plants being built and the plans for EVs, even if only about 25 percent of those are realized, we’re still going to be short of lithium. It’s a unique once-in-a-generation situation,” Moores added.Moores’ firm predicts that lithium carbonate prices will average $13,000 a ton over the 2017-to-2020 period from around $9,000 a ton in 2015 to 2016. Lithium hydroxide is expected to average $18,000 a ton between 2017 and 2020 against $14,000 from 2015 to 2016.
Törölt felhasználó 2017. 08. 06. 16:21
#441
de hova tűnt varju de mother

Topik gazda

werkaz
4 2 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek