Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Cipolla22 2017. 01. 17. 21:41
Előzmény: #279  pomperj
#280
Lássuk. Mindenesetre LAC ma +10%, jó volna ha meg tudná tartani.
pomperj
pomperj 2017. 01. 16. 14:32
Előzmény: #273  pomperj
#279
Mit mond Musk a Tesla-rol a heten?
link

Cipolla22 2017. 01. 12. 19:07
Előzmény: #277  Törölt felhasználó
#278
Elnéztem, adóvisszatérítés jött csak bocsánat... Az lett fura, hogy másnap CIA En. papírok után is kaptam pénzt.
Törölt felhasználó 2017. 01. 12. 15:01
Előzmény: #275  Cipolla22
#277
Szia!

Hány %?

Egyébként mi a véleményetek az MGX Minerals cégről? Elvileg a találmányukkal olajkutaknál lehet majd lítiumot kinyerni olcsón. Szabadalmi eljárás alatt áll a dolog, de ha ez igaz, akkor könnyen boríhatja a lítium bilit nem?

csendben 2017. 01. 12. 14:31
#276
Ha valaki fenti cég ügyfele,van ott némi infó líthium ügyben.
Cipolla22 2017. 01. 09. 18:19
Előzmény: #272  pomperj
#275
Közben esett egy kis SQM osztalék, nem tudom figyeltétek-e :)
tberki 2017. 01. 09. 12:38
Előzmény: #273  pomperj
#274
"Electric cars use 4,800 times the lithium of a smartphone and, with vehicles such as the Tesla Model 3 and the Chevrolet Bolt set for mass production, there is considerable excitement about the prospects for the metal."

ez jo informacio. Evente kb 1.5Mrd okostelefont adnak el. Ez kb 300.000 elektromos autonak felel meg kozelitessel. Ami egy kozepkategorias modell eladasi szama kb, vagy ha ugy tetszik 2 jelenleg legelterjedtebb kapacitasu modulnyi mennyiseg.

Nem tudom mennyi egy okostelefonba epulo Li mennyiseg, maradnek az 50g-os becslesnel (valoszinuleg folfele tevedek). Igy szamolva a globalis okostelefon piac kb a teljes Li felhasznalas 10%a (75.000 tonna, a globalis piac 775.000t).

Nagy kozelitessel evi 1M db elektromos auto 30%-kal noveli a Li felhasznalast.

Azt javasolnam hogy az autogyarak bejelenteseit figyeljetek hol milyen kapacitasokat epitenek ki, hova jelentik be elektromos epitesi lehetoseget. Fontos hogy az elektromos autokat altalaban nem lehet valtoztatas nelkul ugyanarra a padlolemezre epiteni a suly miatt. A potencialis kapacitasbol lehet majd szamolni a lehetosegeket szerintem.

Egyelore szamomra ezek ismertek:
1. BMW manufkaturalis modon gyart elenyeszo mennyisegu i3/i8 modellt.
2. Daimler Bremaban jelentette be az elso EQ modelleket, ezen kivul tiszta elektromos kapacitasa Rastattban van a "B" osztalynak ill. Hambachban a Smartnak, itt nem ismert a restrikcio szamomra. Bremai gyar egyebkent a C ill GLC modelleket gyartja, a GLC iszonyuan megy (yoy alapon +60%) igy onnan valmit el kell hozni hogy szabad kapacitas legyen.
3. Audinal passzolok
4. Opel Ampera-e, ha jol tudom Chevy Bolt gyartosoron megy parhuzamosan.
5. VW e-Golf/e-UP, varianskent megy a gyartosoron, nem ismert szamomra a restrikcio hogy milyen aranyban kepesek gyartani
6. Tesla allitas evi 500.000model 3-rol.

Ebben en egyelore nem latok 1M uj autot, de figyelni fogom.
pomperj
pomperj 2017. 01. 09. 11:25
Előzmény: #272  pomperj
#273
A Financial Times uj cikke Lithiumrol. Erdemes az egeszet elolvasni.

2017  by: Henry Sanderson

As the first battery cells roll off the production line at Tesla’s 1.9m sq ft Gigafactory in Nevada a scramble is under way to secure supply of the lithium that is their key ingredient.

This week a small Australian mining company sold a lithium prospect in west Africa to a Chinese buyer for 78m USD — or more than 2,000 times (!) the amount it paid for the deposit just 11 months ago.

The deal shows how companies, many of them Chinese, are racing to secure supplies of the silvery white metal, which is used to make the lithium-ion batteries that power billions of smartphones, laptops and, increasingly, electric cars.

Electric cars use 4,800 times the lithium of a smartphone and, with vehicles such as the Tesla Model 3 and the Chevrolet Bolt set for mass production, there is considerable excitement about the prospects for the metal.

Lithium demand expected to surge
Analysts at Morningstar expect lithium demand to rise 16 per cent a year from 175,000 tonnes in 2015 to 775,000 tonnes by 2025 — an increase that they say would be the fastest of any significant commodity over the past century. They forecast a supply shortfall of 100,000 tonnes of lithium by 2025.

The average price of lithium has jumped threefold since 2014 and gained 60 per cent last year, according to an index from London-based Benchmark Mineral Intelligence, boosting the share prices of leading producers, such as Albemarle, and smaller groups, such as Galaxy Resources.

For some, these gains reflect real demand and a recognition that the age of the pure electric vehicle is rapidly arriving. For others, the metal is showing all the signs of a speculative bubble.

Geologically there is no shortage of lithium in the earth’s crust. As such, some commentators say the mining industry will rise to the supply challenge.
“There’s nothing inconsistent in our view that lithium prices can fall over the medium and long term even as you see this massive uptick in adoption of electric vehicles,” analysts at Bernstein Research argued in a recent report.

Production competition heats up
The lithium market is dominated by four producers: Sociedad Química y Minera de Chile (SQM), Albemarle, FMC and China’s Tianqi Lithium. On top of that, there are at least 28 listed companies in Australia and Canada developing lithium projects. Rio Tinto, the FTSE 100 mining company, has discovered what it says is a “significant” lithium-borate resource in Serbia.

“With much of the low-hanging fruit plucked, higher-cost sources of supply will need to come on line to fill in the gap,” said David Wang, Morningstar analyst.
That has started to happen. The lowest-cost production of lithium is through the evaporation of brines beneath the deserts in Chile, Argentina and Bolivia, but those countries have failed to substantially increase output. As a result, China has begun to source the chemical from within hard rock in Australia and elsewhere, a more expensive and energy-intensive process that requires additional processing.
In November, Australia-listed miner Pilbara Minerals, which owns a project in Western Australia, signed an offtake deal with Shandong Ruifu to ship unprocessed lithium rock.

An aerial view of the Soquimich lithium mine on the Atacama salt flat in northern Chile. Chile has one of the largest reserves of the metal on the planet.

Still, there are considerable technical difficulties for smaller miners to bring on new lithium supply, according to Duncan Goodwin, head of global resource equities at Barings in London.
“The mistake the mining analysts make is they think it’s like iron ore and other bulk commodities where you dig a big hole in the ground,” he said. “We can raise capital to bring on new supply but it’s going to be very, very difficult because of the nature of the product, which is very difficult to mine and process.”

That has been borne out over the past decade. It took Argentina-based lithium developer Orocobre seven years from the beginning of exploration to commercial production at its Salar de Olaroz project in the north-west of the country.
“Supply is tight, you’re going to need more supply,” Richard Seville, chief executive of Orocobre, said. “But the challenge is, things take time and often the supply response to demand is over optimistic.”
Sale of west African mineral deposit illustrates desire among Chinese battery makers.

Politics partly to blame for supply shortfall. Part of the supply shortfall is down to politics, with Chile, for example, controlling the amount of lithium that can be extracted from the Atacama Desert through a quota system that has to be approved by the country’s Nuclear Commission. As a result, Chile has now fallen behind Australia in terms of lithium production.

A lot could depend on the world’s largest producer Albemarle.
After almost a year of negotiation, this week it agreed with the Chilean government to increase its authorised quota to more than 80,000 tonnes annually of technical and battery grade lithium over the next 27 years. The company has said it is confident it can increase supply to meet global demand, and aims to capture 50 per cent of the growth in the lithium industry.
“Over the midterm, Albemarle should be able to ramp up supply,” said Pieter Busscher, who manages the Smart Materials Strategy at asset manager RobecoSAM in Zurich. “Longer term, the big question is: once supply exceeds demand, what will happen with elevated prices well above cash costs? That’s something we’re cautious on since we’ve seen it with rare earths and in other situations.”

In 2010, prices for rare earths, which are used widely in electronic devices, rose rapidly on fears of a supply shortage. That led to an increase in production in the US and Australia and, two years later, to a price collapse.
Lithium investors’ enthusiasm for the commodity will prove more resilient.
pomperj
pomperj 2017. 01. 08. 12:25
Előzmény: #266  tberki
#272
A mobiltelefon persze hogy olcso, mar jopar karacsony ota ceges szoroajandek. Es persze hogy nem a lithiumtol megy fel az ara; egyenkent max. 1 USD-vel emeli, ha tripla lesz a Li ara. Igazad van, onmagaban h3lyeseg a cikk cime es allitasa.

De mas a lenyeg. Egyuttesen, a total Li-volumen igeny osszessege oriasi. Es tovabb no, mikozben az olcso Andoki Li banyak szama korlatos. Igen, az agyagbol is kinyerheto csak az sokkal dragabb kemiai eljaras; es WL se tudott versenyezni LAC-vel.
Es ez a teny eleg SQM, LACDF ALB POT es a tobbi Andok lithium banya rallyjahoz; jopar ev hajtoero van benne.
Ennyi, nem tobb....de egy triplazas LIT etf potencialban eppen eleg 1-2 evre.
Törölt felhasználó 2017. 01. 08. 11:51
Előzmény: #264  pomperj
#271
Simán lehetséges, hogy a TSLA megcsinálja végül az EW-céláradat. A korrekció utána nagy valószínűséggel 100%-os lesz.
tberki 2017. 01. 08. 11:46
Előzmény: #269  pomperj
#270
ez is jellemzo. ket hete nem foglalkozol azzal a kérdéssel milyen árváltozást idezett elo a mobiltechnologiai vagy hordozhato szerszamgep valtozas, aminek a hatasa a mennyisegre sokszorosa az e autokenak... most pedig ez a fo erved a litium mellett. betojok komolyan.

egyébként te linkelted a cikket amiben azt taglaljak miert lesznek dragak a mobiltelefonok: mert felmegy a litium ara. Meg a lópikulát, arra ra lehet majd huzni, de nagyjából annyi a rahatasa mint annak hogy a superbowl elott vagy a kozepen reklamozzak az uj iPhone-t.

pomperj
pomperj 2017. 01. 08. 11:20
Előzmény: #266  tberki
#269
Csak evente van 1.5Mrd uj telefon. Meg eladnak 6Mrd/ev egyeb elemes eszkozt mindenfele mas ccucban, tavkapcsolotol a divatkaroraig. Es mind csak 50gr?
Az betyarul sok ezer tonna: tiz-a- tizediken-dbszam MEGSZROROZVA tiz-a-minusz-otodiken nagysagrendnyi, tonnaban merve.
Raadasul: Hanyat hasznalt a nagyi? es hanyat a fiad? Keves dolog miatt agoodnek a lithium-banyak kornyeken.

Ja, van-e valahol a Nyirsegben egy falu hataraban egy Li-banya? vevo vagyok.

kukker 2017. 01. 08. 11:15
Előzmény: #267  tberki
#268
"....vegeztem veled."

link
tberki 2017. 01. 08. 11:01
Előzmény: #265  kukker
#267
Edes baratom te olyan buta vagy mint 6 par rendorcsizma, vegeztem veled.
tberki 2017. 01. 08. 11:00
Előzmény: #264  pomperj
#266
Janos ne haragudj meg de meg te sem lehetsz annyira demagog hogy ezt belinkeled. Mennyi litium is van egy atlagos telefonban? legyen 50g, akkor mar baromi sokat mondtam. Mennyi is a litium tonnánkénti ara? 7500usd korul? Mennyi is az per telefon? Es mennyi egy atlagos telefon ara?

Roviden: Lofasz kaporral.
kukker 2017. 01. 08. 10:36
Előzmény: #262  tberki
#265
"Tok jo hogy 0.45 cad atlaggal csucsulsz benne. A haverod 1 usd folott is vetelre ajanlotta 2 eve. Ez azota nem tul nagy biznic. "

Ja-ja, képzelem azokat, akik mondjuk 2011-ben év közben 30 USD körül belevettek a Bitcoin-ba, majd látták, hogy lement év végére 2 USd környékére - tehát kb 1/15-re - és kiülték, majd 2,5 év múlva 300 USD-nél eladták, hogy sajnálkozhattak...

De - ebben is - milyen jó tanácsadó lehettél volna. :D

Követünk téged, Mester.
pomperj
pomperj 2017. 01. 08. 10:36
Előzmény: #246  pomperj
#264
1)A magyar sajto is ebred lithium temara
link

Sot, ez amolyan "aha" pillanat. Szoval, jo lesz az a superbull fordulat Tesla es lithium iranyba. Lasd elobb.

2)Most nem az onvezetes a kritikus tema. Lesz olyan, sokkal hamarabb es maskepp mint ma gondoljuk.
A fo kerdes auto szektorban ma inkabb az, hogy kinek lesz eleg lithium hattere? Es abbol mukodo Gigafactory-ja? Ami evi 1M auto kibocsatashoz 70-100 GWh kapacitasnyi batteryt tud gyartani. Szerintem itt vannak erre tippek.

3)2016-ig a belso-egesu auto-kiraly a Daimler volt. Most Daimler 86Mrd-ot er, az e-autos Tesla meg 36 Mrd-ot.
Megnezzuk majd, hogy ev vegere hogyan alakul.

Van egy gyanum: a felesegem magaviseletebol szarmazik, aki 30 eve Benz hivo. Decemberben megnezte az uj modelleket Pappas-nal; a szalon ures volt, 3 recepcios es 4 elado uldogelt bent. Korbejart, az E modelbe beult egy percre, de nem elegyedett szoba veluk, es 5 perc utan kijott.
A Tesla-rol viszont hosszan erdeklodott.

totoro
totoro 2017. 01. 08. 10:02
#263
Dehogynem, hiszen mi a fenéért kényszerülnénk téged folyamatosan cáfolni, ha ugyanaz lenne a véleményünk :)

Kapcsolódik:

"Henrik Christensen, a Kaliforniai Egyetem robotikai szakértője szerint az önvezető autók 10-15 éven belül olyan fejlettek lesznek, hogy mire a ma született kisbabák elég idősek lesznek a jogosítványhoz, már nem lesz szükségük rá.

Ő úgy látja, egyre több cég foglalkozik önvezető autók fejlesztésével, és ezek a cégek sorra azt ígérgetik, akár öt éven belül a piacon és az utakon lehetnek a legelső önvezető autók. Ez nem csak azt jelenti, hogy egyre több ember vezet majd eleve önjáró kocsit, hanem azt is, hogy az emberi kormányzású autókból sokkal kevesebbet fognak gyártani.

Ezzel szemben Gill Pratt, a Toyota kutatóintézetének vezetője egy kiállításon azt mondta, az IT szektor még nem tart ott, 100%-osan önvezérelt autókat gyártson.
Még csak a közelében sem járunk.

– szól a szó szerinti idézet."
tberki 2017. 01. 08. 09:56
Előzmény: #261  kukker
#262
Idonkent azert olvasd vissza magadat. Tenykent allitottad hogy havas ut utburkolati jel hiany es a tobbi finomsag kutyat nem erdekli tud mindent a cucc. Idonkent sajat iromanyaidat sem erted az a baj.

Tok jo hogy 0.45 cad atlaggal csucsulsz benne. A haverod 1 usd folott is vetelre ajanlotta 2 eve. Ez azota nem tul nagy biznic.

Daimlernel nagyon jol tudjak mit csinalnak es miert. De jovo heten leszek megint a fejlesztesen Sifiben majd beszelek CASE sracokkal ha ettol jobban alszol. :D

Arra probaltam tobbszor ramutatni hogy biztosan van olyan hogy ebbe az autos vilagba kivulrol csoppent Loszerszam Jozsef aka Elon Musk megmondja es megcsinalja a tutit, csak nem tul gyakori. Mint ahogy nem mindig az erosebb, okosabb, gyorsabb bunyos nyer, de azert fogadni arra kell...

Totoro +1
kukker 2017. 01. 08. 09:41
Előzmény: #260  totoro
#261
". Te azt állítod, hogy már itt van az önvezetés korszaka,"

Soha, de soha nem arról beszéltem, hogy "itt van" az önvezetés korszaka.
Mind-mind arról volt szó és arról beszéltem, hogy amit ti felvetettetek - károgva - megvalósíthatatlan dolgokat, mindarra reagáltam annyit, hogy itt vannak már rá kezdetleges és "kezdődő" válaszok.

Vissza kellene olvasni és értelmezni a dolgokat.
Soha, de soha nem írtam, hogy a totális és valódi önvezetés lenne már most.

Topik gazda

werkaz
4 2 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek