Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
kukker 2016. 12. 27. 19:44
Előzmény: #136  totoro
#140
"Figyuzz, még csak nem is egy malomban örlünk, és direkt nem akarod megérteni amit mondok. Azt mondom, hogy MOST nem létezik, és a közeli években nem is fog biztonságos önvezető technológia, mert a jelenlegi néhány szenzor, és az ezekből nyert adatok kevesek hozzá. A konkrét példákat meg azért hoztam fel, hogy érthetőbbé tegyem, és állítom neked, hogy a Teslával az élen az autógyártók hazudnak az eredményekről, és még legalább egy évtized amíg az önvezető autó elér az ember szintjére biztonságban (szerintem több. de legyünk optimisták). "

Itt tartunk most, 2016 novemberében.

link

fxboy
fxboy 2016. 12. 27. 19:42
Előzmény: #138  Törölt felhasználó
#139
Azé valamit haladtak:
link
link

:)

Törölt felhasználó 2016. 12. 27. 19:22
Előzmény: #136  totoro
#138
hát jah, vegyünk csak egy olyan egyszerűnek tűnő, de némi értelmes számítógépes munkát követelő feladatot, mint a nyelvi fordítószoftverek, "élükön" a G translate-el... :))))

semmire se jutnak vele évek óta... a számítógép nem képes embernyelvi kifejezések érdemi, kognitív, intelligens megkülönböztetésére... az önvezetés épp ezért csak vegytiszta, életidegen, steril körülmények között használható, ott is csak korlátozottan és állandó felügyelet mellett... pld. kötött pályás metrónál vagy hasonló, jól automatizálható szituációknál.
tberki 2016. 12. 27. 18:37
Előzmény: #130  totoro
#137
Egyetertek.
totoro
totoro 2016. 12. 27. 18:20
Előzmény: #134  kukker
#136
Figyuzz, még csak nem is egy malomban örlünk, és direkt nem akarod megérteni amit mondok. Azt mondom, hogy MOST nem létezik, és a közeli években nem is fog biztonságos önvezető technológia, mert a jelenlegi néhány szenzor, és az ezekből nyert adatok kevesek hozzá. A konkrét példákat meg azért hoztam fel, hogy érthetőbbé tegyem, és állítom neked, hogy a Teslával az élen az autógyártók hazudnak az eredményekről, és még legalább egy évtized amíg az önvezető autó elér az ember szintjére biztonságban (szerintem több. de legyünk optimisták).
Nem véletlen, hogy az ember, mint öntanuló intelligens számítógép évtizedekig fejlődik, mire egyáltalán kifejlett egyed lesz. Csak a csont és a hús nem igényelne ennyit, az agyunknak kell az a rengeteg ismétlés és tapasztalat. Ez kell ahhoz, hogy az addig soha nem tapasztalt helyzetben is tudj dönteni. A valódi, emberi léptékű mesterséges intelligencia még Scifi.

Egyébként a két példád is nevetséges. Sem a go, sem a légi harc bonyolultsága nem mérhető egy autóvezetés összetettségéhez. Mindkettő amit felhoztál, szűk keretek között mozgó döntéshozatalról szól, amit könnyű leprogramozni. Egyébként informatikus vagyok.
McDee 2016. 12. 27. 11:39
#135
A.P.Sloan egykori GM elnök egyszer így zárt le egy értekezletet: "Uraim, ha jól látom, teljes egyetértés mutatkozik e döntést illetően... Ezért azt javaslom, hogy a kérdés további tárgyalását halasszuk el a következő ülésünkig, időt adva magunknak, hogy némi véleménykülönbség alakulhasson ki, s általa kicsit jobban megérthessük, miről is szól ez a döntés"
kukker 2016. 12. 27. 11:33
Előzmény: #130  totoro
#134
Két cikk a MI-ről most 2016-ban, Indexes, és ez ma van.
Az egyik természetesen a haditechnikában, ami mindig előrébb van és fejlettebb, mint a polgári alkalmazások és technológiák.
A második a közlekedéshez közelebbi téma:

link

link

Törölt felhasználó 2016. 12. 27. 10:59
Előzmény: #129  totoro
#133
:))
kukker 2016. 12. 27. 10:46
Előzmény: #127  totoro
#132
" Képzeld el pl. a Teslát egy külvárosban. A rablónak nincs más dolga, mint elé lép az utcán. Az autó meg megáll, és ki lehet rabolni. Te emberként simán elütnéd, vagy csak elindulnál úgy is, hogy az ajtódba kapaszkodva próbál betörni, egy Tesla bambán megállna mert az első, hogy megvédje az elütéstől a szerencsétlent. Ezek mind csak apró sztorik amiket felvetek, de a valóságban millió ilyen helyzet van, amit az emberi agy kezelni tud, a gép meg nem. Szerintetek én vagyok korlátolt, szerintem meg ti vagytok hiszékenyek :)"

Te mindig olyan dolgokat hozol elő, ami arról szól, hogy van egy dolog, és arra nem lehetne majd megfelelő választ kitalálni - programozást - nyújtani.
Érted, miről beszélek, amikor korlátoltságot említek?
Fel tudod fogni, hogy amit te állítasz feltevéseket, azok NEM ÖRÖKRE MEGMARADT DOLGOK, hanem EGYSZER vagy PÁR ALKALOMMAL bekövetkeznek, és adni lehet, adni fog rá válaszokat, MEGOLDÁSOKAT az ember?

Fel lehet fogni, hogy így működik a világ, hogy felvetődik egy probléma, amire SZÜLETIK megoldás?
kukker 2016. 12. 27. 10:40
Előzmény: #127  totoro
#131
" Szerintetek én vagyok korlátolt, szerintem meg ti vagytok hiszékenyek"

Korlátolt vagy, mert önmagad és az emberi fajt látod a csúcsnak, aminek képességeit nem haladhatja meg SOHA és SEMMI más.
Mert az ember a csúcs.
Mi a korlátoltság, ha nem ez?

Mi a korlátoltság - ráadásul úgy, hogy tapasztaljuk nap mint nap, kézzel foghatóan - mint azt állítani, hogy a technológia nem fog minket túllépni minden téren?

Mi a korlátoltság, ha ezek nem azok?

Már mondtam.
Ha ma már a jelenlévő technológiával az összes autó Tesla-féle rendszerrel lenne felszerelve, egymással kommunikálva, a balesetek minimum 50%-ra csökkennének.

"A valóságban biztonságos önvezető autó nem létezik."
A valóságban biztonságos ember által vezetett autó nem létezik.
1-1.

A valóságban egy CSAK önvezető autókkal működtetett rendszer többszörösen biztonságosabban működne, mint az ember-ember vagy az ember-önvezető.
A hibafaktor az ember.
Veszélyességi szintek csökkenőben:
csak ember
ember-önvezető
csak önvezető

Hiba meg mindig van.
Nincs olyan, hogy nincs hiba.
A mértékét csökkenthetjük minimálisra.
Ez a csak önvezető autók rendszere.
Pont.
totoro
totoro 2016. 12. 27. 10:34
Előzmény: #128  kukker
#130
Egyébként meg senki nem kérdőjelezte meg, hogy ez a jövő. Ez a jövő, de nem a közeljövő. Amit eddig leraktak a témában, az csak a felszín, az út legeleje,aki azt gondolja, hogy 2018-ban önvezető autókkal fog bárki is közlekedni, az nagyon naív. (lesznek pár éven belül vezető nélküli buszok, és taxik de csak előre programozott, kötött útvonalakon)
totoro
totoro 2016. 12. 27. 10:30
Előzmény: #126  kukker
#129
Szerintem van benne nagyarcúság, sőt egy adag butaság és korlátoltság is az ilyen általánosításokba. De nincs ezzel bajom, nekem az a jó ha sok ilyen hasonló elbizakodott arc van a tőzsdén, én az ilyenektől nyerem el a pénzt :D
kukker 2016. 12. 27. 10:29
Előzmény: #125  tberki
#128
A kutya ugat, a karaván halad.

Ti lesztek azok a letűnt kor maradványai, akik majd még mindig túráztatják a benzinzabáló V8-akat a lámpánál a csendes elektromosok között, és ordítjátok vörös fejjel, "hogy márpedig ti nem léteztek és nem is működhettek, mert neeeem!!!"

Letűnt kor maradványai lesztek.
Minden korban léteztek ilyen emberek, kiáltottak eretnekséget és küldtek máglyára boszorkányságért embereket. Van az ő világuk és semmi más nem fér bele, mert nem és kész.
Ego és korlátolt agyi képességek. (butaság és ostobaság elegye)
totoro
totoro 2016. 12. 27. 10:25
Előzmény: #123  kukker
#127
Na, akkor szögezzük le: Ma, ha nincs felfestve az út, a Tesla nem képes közlekedni. Pedig állítólag ők ma a csúcs. Én arra próbáltam rávilágítani, hogy a vezetés több, mint puszta jelek követése, sokszor intuíció, meg tapasztalat. Én már látom azt is, hogy a mellékutcából a kikanyarodni szándékozó, egy drogos, aki bömbölteti a motort, és padlógázzal ki fog lőni, mert nem lát, ezt a mesterséges intelligencia mikor fogja érzékelni? A vezetéskor egy rakás intuíció is működik a puszta észlelésen túl, ami megvéd téged. Egy rakás hullán keresztül fog vezetni amíg valódi Önvezető autók lesznek, szerintem ez még több tíz év, ami most folyik az kamu, a gyártók belenavigálták egymást egy versenyhelyzetbe, nem mondhatják azt, hogy mi nem az önvezetésen dolgozunk, mert akkor a befektetők elpártolnak tőlük, mert nem innovatívak. A valóságban biztonságos önvezető autó nem létezik. Képzeld el pl. a Teslát egy külvárosban. A rablónak nincs más dolga, mint elé lép az utcán. Az autó meg megáll, és ki lehet rabolni. Te emberként simán elütnéd, vagy csak elindulnál úgy is, hogy az ajtódba kapaszkodva próbál betörni, egy Tesla bambán megállna mert az első, hogy megvédje az elütéstől a szerencsétlent. Ezek mind csak apró sztorik amiket felvetek, de a valóságban millió ilyen helyzet van, amit az emberi agy kezelni tud, a gép meg nem. Szerintetek én vagyok korlátolt, szerintem meg ti vagytok hiszékenyek :)
kukker 2016. 12. 27. 10:24
Előzmény: #125  tberki
#126
Semmi "nagyarcúság" nincs abban, ha kimondjuk azt, hogy egyes embereknek kevés a tudása illetve korlátolt a gondolkodása.

Az meg, hogy téged valamiért anyagilag csesztet a Tesla létezése és sikere és itt éled ki a frusztrációdat, az meg egyéni probléma, inkább egy specialistát keress meg vele, jobban jársz.
tberki 2016. 12. 27. 10:02
Előzmény: #123  kukker
#125
Pont az ilyen nagyarcu hozonges es felszinesseg miatt tudja egy db lepke hazavagni a tesla onvezeto funkciojat. Fmea meg smafu...
kukker 2016. 12. 27. 09:42
Előzmény: #122  totoro
#124
"kíváncsi lennék melyik önvezető autó birkózna meg a jövőben: "

Van egy Star-Trek rész - Voyager sorozat - amiben találkoznak egy bolygón egy humanoid - szinte tökéletese emberi fiziológiával - rendelkező fajjal, akiknek elkezdik magyarázni az űrhajózást, hogy mi is ez. Próbálja megmagyarázni, hogy mi az a technológiai fejlődés és annak fogalma, ami minden fajra jellemző - Példának említi, hogy "képzelje el, mi is volt régen? Barlangokba laktak, kövekkel harcoltak, mit is csinálnak most? Kőből és fából épült otthonokban élnek, kézifegyvereik, nyilaik vannak, szekerekkel, lovakkal járnak. Látja, ez a technológiai fejlődés, nem pedig valami lehetetlen csoda, és ennek folyamata vár önökre is. És most képzelje el, hogy akkor az az ember, aki barlangba lakott és kövekkel harcolt, az mit mondana a mostani házakra, lőfegyverekre, lovas szekerekre? Ugye?"
A nő bólogat, majd megjegyzi "Igen, értem, ez valóban így lehet. De ti Istenek vagytok akkor is, ez csoda"

Na, szóval ez ellen felesleges mit tenni, van, aki itt ragad, nem képes túl lépni a korlátain.
kukker 2016. 12. 27. 09:30
Előzmény: #122  totoro
#123
Elég nehéz ilyenkor mit mondani.
Az a baj, hogy az ember annyira öntelt és korlátolt gondolkodással rendelkezik, hogy:
a, azt hiszi, az övé a maximális tudás
b, közben elképzelni sem tudja, felfogni sem tudja, hogy ezt bárki vagy bármi hogyan is szárnyalhatná túl.

vagyis eljutunk a "márpedig a Föld lapos" emberi hozzáálláshoz....

Beszűkült az ilyen ember gondolkodása, abszolúte nem ebben az évtizedben, nem a mában él, fogalma nincs a lehetőségekről, a fejlődésről, az ego van csak, a tudatlanság, a gondolkodás hiánya vagy lustasága, onnan nincs kifele.

"Megyek az utcán, bal oldalt parkol az úttal merőlegesen egy kisteherató, mögötte úgy, hogy én nem látom, csak a kerekeit a kisteherautó alatt, egy személygépkocsi, ami elkezd kitolatni elém az útra, de én ezt csak a teherautó alatt veszem észre, és még idejében lassítok, majd satufékezek. Erre mit lépne egy önvezető autó?"

Szerinted már MA nincsenek olyan scannerek, radarok, hőkamerák, hangérzékelők, amelyeknek akár egyesével vagy összességükben nem lehet monitorozni folyamatosan az előttünk lévő teret akár 360 fokban?
A mi szemünk, fülünk, hallásunk és szaglásunk sokkal többszörösét tudják már a jelenlegi eszközök miről beszélünk?
Könyörgöm, már most itt a technológia, ami ugyan úgy látni tudja az általad megtörténteket és ki tudja számolni a mozgásból, hogy az a valami márpedig ezzel a sebességgel veszélyes lehet a haladásomra, mert keresztezheti az utamat.

"A másik, ebben a terrorista világban: Meddig tart kamu útfestéssel a szakadékba csalni egy önvezető autót? Semeddig."

Szerinted ez ilyen egyszerű?
Szerintem már most JÓVAL ELŐBBRE scannel és figyel a TESLA rendszere, mint a féktávolság. Ez egy. Itt már bukik a dolog. Nem tud belemenni, mert nem látja azt, ahova megérkezik, tehát meg fog állni. Illetve MÁR MOST úgy megy a dolog, hogy a GPS rendszerrel összevetve halad a jármű, tehát nézi azt is, hogy ő útvonalon halad-e, vagy nem a GPS szerint, összeveti az átala látott és a letárol útvonalat.
A te tudásod eddig terjed, ebben tudsz gondolkodni, hogy van a sávfigyelés és kész. Mert ugye mellé nem lehet plusz a kőkamera, ami látja előre az útburkolat milyenségét, mélységérzékelés sok-sok kilométerre is akár. Vagy ott az említett GPS kiegészítő funkció.

És ezek még mind-mind fejlődni fognak, folyamatosan.

A gép többet tud, mit az ember és többre fogja vinni, mint az ember.
Mi korlátok között vagyunk, a gép nem.



totoro
totoro 2016. 12. 27. 08:05
#122
Épp tegnap volt egy szitum, amivel kíváncsi lennék melyik önvezető autó birkózna meg a jövőben:

Megyek az utcán, bal oldalt parkol az úttal merőlegesen egy kisteherató, mögötte úgy, hogy én nem látom, csak a kerekeit a kisteherautó alatt, egy személygépkocsi, ami elkezd kitolatni elém az útra, de én ezt csak a teherautó alatt veszem észre, és még idejében lassítok, majd satufékezek. Erre mit lépne egy önvezető autó?

A másik, ebben a terrorista világban: Meddig tart kamu útfestéssel a szakadékba csalni egy önvezető autót? Semeddig.
Cipolla22 2016. 12. 26. 22:29
Előzmény: #120  tberki
#121
Januarban megkerdezem!

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek