A vezető nélküli metrók lassan a budapestiek köztudatába is beépülnek a 4-es metrónak köszönhetően, a digitalizálás pedig teljesen átalakíthatja azt, amit ma közlekedésként ismerünk. A kötöttpályás közlekedési fejlesztésekben már jelenleg is óriási...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=223780
Nem huszat (hiszen több műszakban dolgoznak, betegség szabadság képzések tesztek stb-vel együtt is mindig meg kell lenni a szükésges létszámnak).
A metróvezetők képzése se annyiba kerül mint egy B kategóriás jogsi...
Cserébe kellenek operátorok, akik felügyelik a rendszert.
Viszont operátor bármikor cserélhatő, a metróvezető jellemzően a végálomáson cserélhető, ez a 4es vonalán nem jelentős tétel, a 2esen már tervezni kell ezzel is. (pihenő idő, visszaérjen a kezdőpontra).
A másik előny, a pontosság gyorsaság.
Két vezető kell egy szerelvényre, hogy olyan gyorsan forduljon, mint egy automata, ami rögtön indulhat vissza, nem kell megvárni míg a vezető visszaballag.
Ezt a 4-6 villamosnál is eljátszották a felújítás alatt, az Oktogonnál +1 vezető volt a villamos másik végén, aki rögtön indult is vissza a villamossal.
További előny, hogy a vezetőfülke megspórolható, ami növeli a szerelvény kapacitását...
azért érdemes felmérni a perspektívákat, micsoda megtakarítást hozhat, ha az 500 milliárdért épült négyesmetróban hússzal kevesebb járművezető fog dolgozni.
A 4-es metró csak a kezdet, hamarosan ezzel lesz tele a világ
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=223780