Topiknyitó: Portfolio 2015. 12. 09. 09:57

A 4-es metró csak a kezdet, hamarosan ezzel lesz tele a világ  

Ugrás a cikkhez
A vezető nélküli metrók lassan a budapestiek köztudatába is beépülnek a 4-es metrónak köszönhetően, a digitalizálás pedig teljesen átalakíthatja azt, amit ma közlekedésként ismerünk. A kötöttpályás közlekedési fejlesztésekben már jelenleg is óriási...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=223780
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2015. 12. 09. 11:00
Előzmény: #3  qwertz77
#4
legyen ötven, az már majdnem egy tized ezrelék megtakarítás!
qwertz77 2015. 12. 09. 10:57
Előzmény: #2  elemes
#3
Nem huszat (hiszen több műszakban dolgoznak, betegség szabadság képzések tesztek stb-vel együtt is mindig meg kell lenni a szükésges létszámnak).
A metróvezetők képzése se annyiba kerül mint egy B kategóriás jogsi...
Cserébe kellenek operátorok, akik felügyelik a rendszert.
Viszont operátor bármikor cserélhatő, a metróvezető jellemzően a végálomáson cserélhető, ez a 4es vonalán nem jelentős tétel, a 2esen már tervezni kell ezzel is. (pihenő idő, visszaérjen a kezdőpontra).

A másik előny, a pontosság gyorsaság.
Két vezető kell egy szerelvényre, hogy olyan gyorsan forduljon, mint egy automata, ami rögtön indulhat vissza, nem kell megvárni míg a vezető visszaballag.
Ezt a 4-6 villamosnál is eljátszották a felújítás alatt, az Oktogonnál +1 vezető volt a villamos másik végén, aki rögtön indult is vissza a villamossal.

További előny, hogy a vezetőfülke megspórolható, ami növeli a szerelvény kapacitását...
elemes
elemes 2015. 12. 09. 10:23
Előzmény: #1  portfolio
#2
azért érdemes felmérni a perspektívákat, micsoda megtakarítást hozhat, ha az 500 milliárdért épült négyesmetróban hússzal kevesebb járművezető fog dolgozni.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek