Topikgazda: resone 2015. 10. 05. 18:12

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 03. 20. 08:52
Előzmény: #1559  HARDCORETERROR
#1560
Utolsó mondat, mentik a srácok a menthetőt :D  Összeségében azt gondoljuk, hogy a gyenge eredményre esetlegesen bekövetkező eladói nyomás jó vételeket teremthet a piacon, hiszen hiszünk abban, hogy az első negyedévben már megjöhet valamiféle fordulat az operáció jövedelmezőségének tekintetében.
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 03. 20. 08:49
#1559
ERSTE:
Tegnap piaczárás után tette közzé a negyedik negyedéves eredményét a Waberer’s. A negyedéves veszteség a várakozásoknál (-3,9 millió euró) is nagyobb, 17,6 millió euró lett, míg egy évvel korábban 5,2 milliós nettó eredményt tudott felmutatni a cég.A nagyobb veszteségben az is szerepet játszott, hogy 6,2millió euró egyszeri tétel is sújtotta a negyedévet. Ebből 5,8 millió a Link goodwill-jének átértékeléséből, míg 0,4 millió a létszámcsökkentéshez kacsolódó végkielégítéseknek volt köszönhető. (Az utóbbi esetében, ha kéthavi bérrel számolunk, akkor az idei eredményt 2,4 millió euróval javíthatja.)A nemzetközi szegmensben (ITS) nagyot emelkedtek az egy töltött kilométerre jutó bevételek, hiszen 1,08 eurót értek el az előző negyedévi 1,05-tel szemben. Ugyanakkor a kihasználtság tovább csökkent. A kamionok havi futásteljesítménye 9.546 kilométerre esett a 10.000 fölötti értékről, ami már szintén gyengének volt mondható. Ez pedig negatív hatást gyakorolt az értékesítés árbevételére (kisebb mértékben) és a jövedelmezőségre is (nagyobb mértékben). A régiós szegmensben (RCL) is hasonló folyamatokat láthattunk, de ott a raktározási tevékenység jó teljesítménye sokat segített az eredményen.Ha az EBITDA-t nézzük, akkor az ITS 0,5 millió eurós veszteséget tudott felmutatni (6,2milliós egyszeri negatív tétel), míg az RCL esetében közel feleződött 2,3millió euróra. Az egyéb szegmensben (biztosítás) 1,5 millió euróra növekedett az egy évvel korábbi 1,3 millió euróról.Az eladósodottság EBITDA-val való fedezettsége a harmadik negyedévi 3,8-as értékről 4,3-ra növekedett. Ugyanakkor azt gondoljuk, hogy a bankok átmenetileg szemet hunynak a 3,5-ös határ megsértése fölött, így semmilyen retorzióval nem kell számolnia a cégnek. Különben az év végén a készpénz állomány 57 millió euróra rúgott, s még a nettó (hitelekkel csökkentett, nem lízinggel!) állomány is közel 40 millió euró volt.Az új vezérigazgató, Robert Ziegler elmondta, hogy folyamatban vannak a rövidtávú intézkedések, amelyek újra jövedelmezővé teszik a vállalatot:
  • az új kamion rendelésállományt csökkentették 300 darabbal, s ha kell tovább csökkentik a flottát;
  • tovább optimalizálják az útvonalakat;
  • az útdíjakat és az üzemanyag költségeket is redukálják;
  • csökkentik az indirekt költségeket is a létszám visszavágásával és a szerződött külső felekhez kötődő költségek csökkentésével.
Mindenesetre a vezérigazgató szerint ez nem elég az üdvösséghez. Dolgoznak egy új stratégián, amelyet az év során fognak bemutatni, s ami biztosítani fogja a cég hosszútávú növekedését:
  • a cégnek sokkal jobban kell alkalmazkodnia a külső környezet változásaihoz;
  • a jelenlegi üzleti mix nagyon a saját kamionokra támaszkodik, valószínűleg el kell mozdulni az alvállalkozói piac felé;
  • és nem utolsó sorban a cégnek ügyesebbnek kell lennie az üzletek megkötésében.
Vélemény: A várakozásoknál rosszabb eredmény jelentős mértékben a Link üzleti értékének átértékeléséhez és a költségcsökkentésekhez köthető. A cég megtette az első intézkedéseket az eredményesség javítása érdekében, amelyet az első negyedéves alacsonyabb átlagos üzemanyagárak is segíthetnek. A strukturális változások és az új stratégia izgalmas lehet. Összeségében azt gondoljuk, hogy a gyenge eredményre esetlegesen bekövetkező eladói nyomás jó vételeket teremthet a piacon, hiszen hiszünk abban, hogy az első negyedévben már megjöhet valamiféle fordulat az operáció jövedelmezőségének tekintetében.
stansmith
stansmith 2019. 03. 20. 08:45
Előzmény: #1555  Hathor
#1558
“...jó vételeket teremthet...” :)
Nagy csokor lófaszt az Erste seggébe, ez a véleményem. 
kivezetess 2019. 03. 20. 08:41
Törölt hozzászólás
#1557
bereczarpad 2019. 03. 20. 08:40
Előzmény: #1553  Törölt felhasználó
#1556
Pont erre számítottam ....előző negyed évesre volt egy gyors -10%, aztán egy +20, amit tartott , aztán lecsorgás.......én vennék, ha lenne pénzem, és lemenne 1500 alá, de tegnap az sp short mellé, OTP short-ot vettem, és mindenem benne van .... nyilván ez a -30% azoktól volt, akik tudták milyen lesz az eredmény, ehhez jönne még a mai -10-20% simán visszapattanhat /rövid távon/
Hathor
Hathor 2019. 03. 20. 08:36
#1555
Erste elemzes most:
"Tegnap piaczárás után tette közzé a negyedik negyedéves eredményét a Waberer’s. A negyedéves veszteség a várakozásoknál (-3,9 millió euró) is nagyobb, 17,6 millió euró lett, míg egy évvel korábban 5,2 milliós nettó eredményt tudott felmutatni a cég.A nagyobb veszteségben az is szerepet játszott, hogy 6,2millió euró egyszeri tétel is sújtotta a negyedévet. Ebből 5,8 millió a Link goodwill-jének átértékeléséből, míg 0,4 millió a létszámcsökkentéshez kacsolódó végkielégítéseknek volt köszönhető. (Az utóbbi esetében, ha kéthavi bérrel számolunk, akkor az idei eredményt 2,4 millió euróval javíthatja.)A nemzetközi szegmensben (ITS) nagyot emelkedtek az egy töltött kilométerre jutó bevételek, hiszen 1,08 eurót értek el az előző negyedévi 1,05-tel szemben. Ugyanakkor a kihasználtság tovább csökkent. A kamionok havi futásteljesítménye 9.546 kilométerre esett a 10.000 fölötti értékről, ami már szintén gyengének volt mondható. Ez pedig negatív hatást gyakorolt az értékesítés árbevételére (kisebb mértékben) és a jövedelmezőségre is (nagyobb mértékben). A régiós szegmensben (RCL) is hasonló folyamatokat láthattunk, de ott a raktározási tevékenység jó teljesítménye sokat segített az eredményen.Ha az EBITDA-t nézzük, akkor az ITS 0,5 millió eurós veszteséget tudott felmutatni (6,2milliós egyszeri negatív tétel), míg az RCL esetében közel feleződött 2,3millió euróra. Az egyéb szegmensben (biztosítás) 1,5 millió euróra növekedett az egy évvel korábbi 1,3 millió euróról.Az eladósodottság EBITDA-val való fedezettsége a harmadik negyedévi 3,8-as értékről 4,3-ra növekedett. Ugyanakkor azt gondoljuk, hogy a bankok átmenetileg szemet hunynak a 3,5-ös határ megsértése fölött, így semmilyen retorzióval nem kell számolnia a cégnek. Különben az év végén a készpénz állomány 57 millió euróra rúgott, s még a nettó (hitelekkel csökkentett, nem lízinggel!) állomány is közel 40 millió euró volt.Az új vezérigazgató, Robert Ziegler elmondta, hogy folyamatban vannak a rövidtávú intézkedések, amelyek újra jövedelmezővé teszik a vállalatot:
  • az új kamion rendelésállományt csökkentették 300 darabbal, s ha kell tovább csökkentik a flottát;
  • tovább optimalizálják az útvonalakat;
  • az útdíjakat és az üzemanyag költségeket is redukálják;
  • csökkentik az indirekt költségeket is a létszám visszavágásával és a szerződött külső felekhez kötődő költségek csökkentésével.
Mindenesetre a vezérigazgató szerint ez nem elég az üdvösséghez. Dolgoznak egy új stratégián, amelyet az év során fognak bemutatni, s ami biztosítani fogja a cég hosszútávú növekedését:
  • a cégnek sokkal jobban kell alkalmazkodnia a külső környezet változásaihoz;
  • a jelenlegi üzleti mix nagyon a saját kamionokra támaszkodik, valószínűleg el kell mozdulni az alvállalkozói piac felé;
  • és nem utolsó sorban a cégnek ügyesebbnek kell lennie az üzletek megkötésében.
Vélemény: A várakozásoknál rosszabb eredmény jelentős mértékben a Link üzleti értékének átértékeléséhez és a költségcsökkentésekhez köthető. A cég megtette az első intézkedéseket az eredményesség javítása érdekében, amelyet az első negyedéves alacsonyabb átlagos üzemanyagárak is segíthetnek. A strukturális változások és az új stratégia izgalmas lehet. Összeségében azt gondoljuk, hogy a gyenge eredményre esetlegesen bekövetkező eladói nyomás jó vételeket teremthet a piacon, hiszen hiszünk abban, hogy az első negyedévben már megjöhet valamiféle fordulat az operáció jövedelmezőségének tekintetében."
stansmith
stansmith 2019. 03. 20. 08:28
#1554
Itt a Portfolio elemzése:
https://www.portfolio.hu/vallalatok/a-wabererst-az-ag-is-huzta-nagy-vesztesegbe-szaladt-bele-a-fuvarozo.2.317999.html
Kb. fussonkimerrelát... A kérdés most az, hogy ezt a jelentést beárazta-e be a piac az utóbbi hetekben, vagy további esés várható. 
Törölt felhasználó 2019. 03. 20. 08:09
Előzmény: #1552  skylaner88
#1553
Sajnálom 
skylaner88 2019. 03. 20. 08:07
#1552
Vajon megyünk 1000 alá?
Törölt felhasználó 2019. 03. 20. 07:25
Előzmény: #1542  feel
#1551
Megoldódik a sofőr probléma. Akik itt voltak mehetnek másik céghez melózni. Ha megszűnik a Wabe, kivételesen nem a dolgozó húzza a rövidebbet.
Donqatto
Donqatto 2019. 03. 20. 06:46
Előzmény: #1549  Csiszargeza
#1550
Szerintem csak túl nagyot álmodtak a fiúk
Csiszargeza 2019. 03. 20. 06:33
Előzmény: #1548  Donqatto
#1549
ez gyilkos.micsoda hülye szavak: 
a jövőben agilisabban kell reagálniuk az ügyfeleik igényeire.
ez ám a terv :) kíváncsi volnék, hogyan fognak megtakarítást elérni a munkaerő költségeken, inkább számoljanak szerény 10% plusz kiadással.
továbbá 300 kamion megrendelését állították le, de minek is rendelték meg?
ez az ipo sima csalás.
Donqatto
Donqatto 2019. 03. 19. 23:35
#1548
Szar lehet itt úgy ülni, hogy végig nézte valaki a 2017es évet és a mostani rallykat...közben harnadolódott a pénze és még nincs vége 
Hathor
Hathor 2019. 03. 19. 23:33
#1547
Latom mimdenki nagyon rossznak ertekeli a gyorsjelentest, at sem nezem akkor.
Kar erte
modellpapa 2019. 03. 19. 23:29
#1546
Az előzetes jelekből valami hasonlóra lehetett számítani.
Sok dolga lesz az új vezérnek...
Ha a munkaerő költségcsökkentést a sofőrök bérével, juttatásával akarják elérni akkor még több lesz az elvándorlás (még több lesz az álló autó). Ha a saját tulajdonú járművek számát csökkenteni akarják (esetleg kiszervezve alvállakozókhoz) akkor nem sok értelme volt megvenni a LINK-et.
Az FTL piacot el kell felejteni ha több profitot akarnak. Raktárkapacítások kell bérelni az uniós piacokon, hogy lehessen gyüjtőzni a piacon (ezt csinálta a Gartner is. Be is került a BASF-hez). Az jobban leköti a járműkapacításokat és több rajta a profit.
Coralie
Coralie 2019. 03. 19. 22:51
Előzmény: #1544  Jocek
#1545
Nehez lesz innen felallni, ha egyaltalan lehet....
Jocek 2019. 03. 19. 21:30
Előzmény: #1536  _Macika_
#1544
Te jó ég! Ez bűn rossz lett! 
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 03. 19. 20:58
Előzmény: #1538  pomperj
#1543
Atyaisten, mi műveltek ezek..
Reszvenyeskent egy ilyet látni katasztrofalis.
Nagyon sajnalom akit szabalyosan bepaliztak ezzel az ipoval. Csalardsag es megtevesztes büntetőjogi kategóriája all fenn a kezdetektol..
feel
feel 2019. 03. 19. 20:36
Előzmény: #1539  pomperj
#1542
Mar regota mondom,hogy felszamolas lesz itt valami okos trukkel.Aztan majd atjatszak valakinek a ceget.
blumen
blumen 2019. 03. 19. 20:13
Előzmény: #1540  stolz
#1541
Uhh ez mekkora gyomros volt. Nem tűnik válságállónak...

Topik gazda

resone
resone
2 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek