Topikgazda: resone 2015. 10. 05. 18:12

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
-bubu-
-bubu- 2018. 09. 04. 11:56
Előzmény: #639  Törölt felhasználó
#640
:)) remek hír az 5100 on jegyzőknek a 7200 as célár mellett 
Törölt felhasználó 2018. 09. 04. 11:52
#639
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2018. 09. 04. 09:21
#638
ERSTE, mentik a menthetőt :D
Ugyan kevesebb vizet zavar, de végre életjeleket mutat a Waberer’s. A rettenetes alulértékeltség meghozta a vevői aktivitást, amelynek köszönhetően az elmúlt napokban sokat emelkedett a részvény árfolyama, ráadásul nagy forgalommal. Azt gondoljuk, hogy a letörési szintig, azaz 3.200 forintig el kellene mennie az árfolyamnak. Különben még ott is olcsónak tekinthető a papír, ha hiszünk abban, hogy az idei két első negyedév tényleg csak egy átmeneti megingás volt. Egyre inkább úgy tűnik, hogy bejön a menedzsment várakozása. Növekszik a feszültség a fuvarozói piacon, ami előbb-utóbb a magasabb árak elfogadásához vezet, és a magasabb kihasználtságon keresztül helyre állhat a cég jövedelmezősége. Így az év második fele már jobb eredményt hozhat, hogy aztán jövőre a normál kerékvágásba térjenek vissza a dolgok.
fatihszultan 2018. 09. 04. 06:11
Előzmény: törölt hozzászólás
#637
Valaki nemrég leírta, de most én is megteszem, mert látom némi zavar van ebben a tekintetben. (Logisztikában vagyok vezető - csak azért írom, nehogy azt higgye valaki, találgatok)
Értsétek meg, hogy az üzemanyag árának emelkedése diretktbe, azonnal nem befolyásolja a szállítmányozók teljesítményét. A szállítmányozók szerződésében (ha nem hülye a vezetőség), mindig szerepel egy ún. fuel surcharge. Havonta, negyedévente kerül felülvizsgálatra és vagy credit, vagy debit a vége.
Másrészt a szerződésekben - még hazai ügyfelekkel szemben is - EUR-ban vannak meghatározva a díjak. Tehát, ha HUF esik - üzemanyag fel --> annak egy részét kompenzálja az EUR emelkedés, a másikat a fuel surcharge.
ibolya5 2018. 09. 03. 23:56
Előzmény: #625  blaireau
#636
Még a nevét is levette a cégről azt hiszem év végéig engedte hogy használják. Ez nekem nagyon beszédes volt akkor.
Bekes 2018. 09. 03. 22:10
Törölt hozzászólás
#635
ursa 2018. 09. 03. 21:55
Előzmény: #631  blaireau
#634
te egy "régimotoros" lehetsz , tudod mi a dörgés . igen ez így van nem csak a Waberers és nem csak az Erste hanem összes bank és broker jutalék érdekelt . Amit nem értek meg egyszerüen hogy hisznek az emberek abban hogy van ingyen ebéd . Van az  mondás hogy ingyen ebéd nincs én azt mondanám a tőzsdén ingyen ebéd nagyon nincs, miért adná oda bank a jó lehetőséget csak semmiért több milliot ,dehogy fogja ...ahogy az öreg André Kostolány mondta a brokereket a jutalék érdekli és a varázsige hozzá a forgalom ,tehát adjon vegyen az ügyfél azt sem értik ha bukik akkor nem lesz jó a baknak sem ,modnom de max elmegy az ügyfél de mindig jön más ....persze most rengetegen mennek át az internetre kereskedni , teljesen jogos is olcsóbb és kényelmesebb ....
blaireau 2018. 09. 03. 20:52
Előzmény: #632  blaireau
#633
3. Kisbüfik
A kisbüfik azért kerülnek mindig a hintába, mert tájékozatlanságuknál csak a kapzsiságuk nagyobb.Senki nem kényszerítette őket, hogy jegyezzenek W részvényt 5100-on, de a FOMO erősebb volt, hát ennyi.Bezzeg amiatt senki nem sírt, mert az Opuson meggazdagodott.A közös a kettőben, hogy egyik részvénynél sem tudták, hogy mit vesznek meg, csak sentiment alapon belevettek, aztán ha nem az ő javukra jön ki a matek, akkor megy a sírás.Felteszem ha 10 000 lenne a Waberer's részvény, most nem sajnálnátok az eladó Mid Europa-t vagy a jutalékoktól eleső Citi/Erste-t :)
blaireau 2018. 09. 03. 20:51
Előzmény: #631  blaireau
#632
2. Link felvásárlás
Szerintem egy due dilligence azért jellemzően egy elég hosszú és bonyolult folyamat tud lenni, ahol bizony az azt végző cégek szakértőinek a figyelmét is sokszor elkerülik olyan részletek, amelyeknek szignifikáns hatása lehet a cég értékére.Messze nem egy pipa ez megvan, akkor minden rendben van. Általában ezért szokták az MnA szerződéseket telenyomni mindenféle biztosítékkal.A konkrét okot a Link kapcsán, meg magát a szerződéseket szintén egyikünk sem ismeri, ebből szerintem nem érdemes következtetést levonni.
blaireau 2018. 09. 03. 20:51
Előzmény: #628  Hunt3R
#631
1. A Waberer's oldala szerint (januári adat): 72% Mid Europa17.5% Intézményi befektetők1.5% Saját részvény9% Lakossági részvényBiztos lehetsz benne, hogy az a 91% részvény nem a BÉT-en fog gazdát cserélni.Az, hogy a háttérben ki és mennyiért akarja, vagy nem akarja a Waberer's-t megvenni, azt meg se te, se én nem tudjuk.Az egy másik kérdés, hogy miért akar valaki egy olyan részvénybe beszállni lakossági befektetőként, ahol nem ismeri az iparágat, az árfolyamra ható kockázati tényezőket stb.Szerintem, aki volt már Erste kiemelt ügyfél -aminek a határa valami 5M Ft- az pontosan tudja, hogy az ottani bankár a saját jutalékáért és nem az ügyfél vagyonosodásáért dolgozik legtöbbször.Éppen ezért nem szabad soha semmiben hallgatni rájuk és a saját döntéseidet kell meghoznod. Ez a Waberer's-től függetlenül igaz.
gyula1971
gyula1971 2018. 09. 03. 11:57
Előzmény: törölt hozzászólás
#630
Na igen, erre én is gondoltam,csak közben valami rossz hír ne hogy jöjjön!
santiago
santiago 2018. 09. 03. 11:42
Előzmény: #609  pomperj
#629
Nincsenek szövegértési problémáid? Ezt írtad: 
"Es Concord volt a WABE  IPO menedzsere. Pontosan tudtak mint er a WABE.Es nem akadalyozta oket, hogy eladjak 5100Ft-ert a reszvenyeket."
Erre válaszoltam, hogy NEM a concorde volt hanem a Citi (magyar kisbüfiknek az Erste), nem a Concorde adta el a részvényeket 5100-ért hanem a Citi és az Erste.
A lenti cikket amúgy nem lehet már olvasni, de a címe beszédes: "kockázatos de érdekes befektetés a waberers.."
Ez ajánlás, vagy bátorítás? 
Amúgy nekem tökmindegy, csak annyira idegesít amikor valaki nyilvánvaló hülyeséget ír, aztán még meg is magyarázza.
Hunt3R 2018. 09. 03. 08:40
Előzmény: #623  blaireau
#628
"Ki itt pontosan a piac? Pár hülye kisbefektető, aki napi 14 millió Ft-os forgalmat generál egy 140M EUR market cap cégnél?"Elég jó indikátor ez a részvény kapcsán, hogy gyakorlatilag egy homokozó, ahova komoly befektető nem nagyon akar beszállni. Még 2500 forintos áron se jönnek, hogy jól felvásárolva a céget meggazdagodjanak... vajon miért?
"Hidd el, az elemzők és a cég menedzsmentje némileg pontosabban rálát a számokra, mint a portfolio.hu fórumozói."
Aha. Link felvásárlás? Olyan pontosan látták a számokat, hogy most perre akarnak menni az eladóval szemben. Due diligence, valaki? Nézd, ez egy ordas nagy átverés lett. Hogy ki volt a haszonélvező, és ki volt a balek azt nem tudom, de hogy a kisbüfiket hintába rakták az tuti. 
Dominik30 2018. 09. 02. 17:00
Törölt hozzászólás
#627
blaireau 2018. 08. 31. 21:36
Előzmény: #624  Törölt felhasználó
#626
Disclosure: Nem vagyok sem Waberer's alkalmazott, sem részvénytulajdonos. Távol tartom magam a magyar részvénypiactól. Nameg nem is gondolnám, hogy némi portfolio.hu-s szájkarate majd feltornázza az árfolyamot.
blaireau 2018. 08. 31. 21:33
Előzmény: #610  Zsil
#625
Aki nagyot kaszált rajta az Wáberer György, akinek a Mid Europa konkrétan többet kifizetett, mint a cég teljes mostani market capje. Aztán utána Gyuri bá' nem általott lépten nyomon belerúgni a volt cégébe. Ettől még a Mid Europa el***ta az IPO-t, mentségükre legyen mondva, ez az első, amit csináltak. Persze, ezt itt hiába írom, sokak még mindig azt hiszik, hogy övé a cég.
Törölt felhasználó 2018. 08. 31. 21:33
Előzmény: #621  blaireau
#624
Jegyezni tetszett?
blaireau 2018. 08. 31. 21:30
Előzmény: #613  Hunt3R
#623
Ki itt pontosan a piac? Pár hülye kisbefektető, aki napi 14 millió Ft-os forgalmat generál egy 140M EUR market cap cégnél? Hidd el, az elemzők és a cég menedzsmentje némileg pontosabban rálát a számokra, mint a portfolio.hu fórumozói. Attól még persze hiba volt budapesti tőzsdére menni, egy ország ahol az Opus és társai szárnyalnak...
blaireau 2018. 08. 31. 21:27
Előzmény: törölt hozzászólás
#622
Ugyan miért menne csődbe a Waberer's? Az adóságállomány java része az eszközhitel, aminek a fedezete maga az eszköz. Az összes fuvarozó cégnek elképesztő adóságállománya van, lásd Girteka és társai, ez egy ilyen piac ha bővülni akarsz. Az összes fuvarozó cég beépíti a szerződéseibe az olajár emelkedését is, persze ez nem azonnal érvényesíthető. Mindazonáltal az EU fuvarpiac rettenetesen fragmentált, egyáltalán nem légbőlkapott feltételezés, hogy bármilyen válság esetén a kicsi, kevésbé tőkeerős cégek fogjanak padlót, akik a saját költségszintjükkel sincsenek tisztában.
blaireau 2018. 08. 31. 21:22
Előzmény: #617  Hunt3R
#621
Pedig a közúti fuvarozók közt benne van az első 2-3-ban, mind eszközmennyiség, mind árbevétel szerint, Kuehne + Nagel, DB Schenker és DSV ezek szállítmányozó cégek, nem fuvarozók, az elsőnek nincs is saját nemzetközi kamionflottája. Kb. olyan a különbség, mintha a Microsoftot hasonlítanád az AMD-hez. Vevőt meg azért keres a Mid Europa, mert ők egy alap, akik deklaráltan nem tartják meg a befektetéseiket X időtávon felül. Részben az ő bénázásuk miatt is tart a részvényárfolyam ott, ahol. Annyi tárgyi tévedés van ebben a topicban, hogy az hihetetlen. Azt nem tudom, hogy szándékos rosszindulatból, vagy csak tájékozatlanságból.

Topik gazda

resone
resone
3 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek