Kár volt topicot nyitni (először olvasni, aztán irni).
A valóság egészen más.
Elemes:
A VW nem a padlógáznál csalt. A szennyezésmérés egy előre meghatározott ciklus szerint működik. (Az új ciklus már valósághűbben leköveti a hétköznapi autóhasználatot.) A csalás ott volt, hogy a szoftver felismerte azt, hogy ez mérőpadon történik és másképpen vezérelt, mint az országuton.
kukker:
minden autó durván seznnyezi a környezetet, ha padlógázzal hajtják. És abban semmi csalás nincsen. Ha az előirt ciklus szerinti mondjuk 6 liter helyett padlógázzal mész 15 literes fogyasztással, akkor a szennyezés is többszörös. Nem mellesleg még az elektromos autók szennyezése is többszörösére nő. Két oknál fogva.
1. az elektromos energiából többszörös a fogyasztás és miután a zöldenergia előállitása még a legfejlettebb országokban sem éri el a 30-40%-os mértéket, ezért bizony a szennyezés az erőművekben történik. (Padlógáznál a többszörözés igy is kijön.) (Itt a jövőben az optimista várakozás az hogy a megujuló energia előállitás folyamatosan nő.)
2. az elektromos autók előállitásánál a környezetszennyezés mértéke egyenlőre nagyobb mint a hagyományos belsőégésű motoros autóknál. (Persze itt is várható a javulás más akkumulátor technológia fejlesztésével, tömegesebb gyártás folytán is.
A valóság egészen más.
Elemes:
A VW nem a padlógáznál csalt. A szennyezésmérés egy előre meghatározott ciklus szerint működik. (Az új ciklus már valósághűbben leköveti a hétköznapi autóhasználatot.) A csalás ott volt, hogy a szoftver felismerte azt, hogy ez mérőpadon történik és másképpen vezérelt, mint az országuton.
kukker:
minden autó durván seznnyezi a környezetet, ha padlógázzal hajtják. És abban semmi csalás nincsen. Ha az előirt ciklus szerinti mondjuk 6 liter helyett padlógázzal mész 15 literes fogyasztással, akkor a szennyezés is többszörös. Nem mellesleg még az elektromos autók szennyezése is többszörösére nő. Két oknál fogva.
1. az elektromos energiából többszörös a fogyasztás és miután a zöldenergia előállitása még a legfejlettebb országokban sem éri el a 30-40%-os mértéket, ezért bizony a szennyezés az erőművekben történik. (Padlógáznál a többszörözés igy is kijön.) (Itt a jövőben az optimista várakozás az hogy a megujuló energia előállitás folyamatosan nő.)
2. az elektromos autók előállitásánál a környezetszennyezés mértéke egyenlőre nagyobb mint a hagyományos belsőégésű motoros autóknál. (Persze itt is várható a javulás más akkumulátor technológia fejlesztésével, tömegesebb gyártás folytán is.
A BMW modellje is megbukott valós körülmények között
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=220075