Topiknyitó: Portfolio 2015. 09. 24. 11:38

A BMW modellje is megbukott valós körülmények között  

Ugrás a cikkhez
Az Auto Bilden ma reggel megjelent egy cikk, ami azt állítja, hogy a BMW X3-as modellje is sokkal több káros anyagot bocsátott ki a valós körülmények között, mint a próbapadon. Az ICCT által készített vizsgálatok szerint a BMW által gyártott...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=220075
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
berlini
berlini 2019. 01. 08. 17:51
Előzmény: #3  kukker
#9
Kár volt topicot nyitni (először olvasni, aztán irni).
A valóság egészen más.
Elemes: 
A VW nem a padlógáznál csalt. A szennyezésmérés egy előre meghatározott ciklus szerint működik. (Az új ciklus már valósághűbben leköveti a hétköznapi autóhasználatot.) A csalás ott volt, hogy a szoftver felismerte azt, hogy ez mérőpadon történik és másképpen vezérelt, mint az országuton.
kukker:
minden autó durván seznnyezi a környezetet, ha padlógázzal hajtják. És abban semmi csalás nincsen. Ha az előirt ciklus szerinti mondjuk 6 liter helyett padlógázzal mész 15 literes fogyasztással, akkor a szennyezés is többszörös. Nem mellesleg még az elektromos autók szennyezése is többszörösére nő. Két oknál fogva.
1. az elektromos energiából többszörös a fogyasztás és miután a zöldenergia előállitása még a legfejlettebb országokban sem éri el a 30-40%-os mértéket, ezért bizony a szennyezés az erőművekben történik. (Padlógáznál a többszörözés igy is kijön.) (Itt a jövőben az optimista várakozás az hogy a megujuló energia előállitás folyamatosan nő.)
2. az elektromos autók előállitásánál a környezetszennyezés mértéke egyenlőre nagyobb mint a hagyományos belsőégésű motoros autóknál. (Persze itt is várható a javulás más akkumulátor technológia fejlesztésével, tömegesebb gyártás folytán is.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2019. 01. 08. 15:53
Előzmény: #7  kukker
#8
Hú ez az ember nagyon szánalmas. Jézusom, ilyen nincs, annyira gáz.
kukker 2019. 01. 08. 14:13
Előzmény: #6  elemes
#7
elemes
elemes 2015. 09. 24. 15:25
Előzmény: #4  signal2
#6
Jó cikk, évente legalább egyszer vannak ilyen írások a totálkáron.

Egyébként az USA-ban nem is lehet már NEDC fogyasztási adattal eladni az autókat, pár éve kezdték megnyerni a pert az autósok, hogy miér nem annyit eszik az autó, amennyit a gyár állít róla. Ott azért van vér a fogyasztóvédelem pucájában.
elemes
elemes 2015. 09. 24. 15:11
Előzmény: #3  kukker
#5
proprímó először, nem vagyok márkahű.
proprímó másodszor, most épp dízelautóm van, de nem vagyok mániás, az autó nem érzelmi kérdés. élvezem, hogy 5 liter alatt fogyaszt, ennyi.

proprímó harmadszor, a németek krízismenedzsment módszerei klasszisokkal a magyar fölött állnak, ezért nem érdemes a magyar szterotípiák alapján megítélni.

igen kevés technikai részlet derült ki az amerikai mérésről, de ahogy már írtam párszor: a modern dízelmotorok között nincsenek akkora különbségek (kivéve talán a mazdát), hogy az egyik motor negyvenszeresen túllépje az emissziós normákat, a másik meg megfeleljen.

igen, padlógáz, padlógáz, kicsit érdemes utánaolvasni a modern dízelek működésének - milyenek az égés paraméterei állandó terhelés mellett, hogyan lehet "finoman" növelni a terhelést és hogyan lehet "gyorsan" növelni a terhelést. és az utóbbival van gond.

átlagos használat mellett az autósok nem közlekednek padlógázzal, ezért az átlagos emisszió a "normál üzem" (határérték alatt), mérsékelt gyorsítás (határérték alatt) valamint erőteljes gyorsítás (durva NOx kibocsátás) átlagosan valószínűleg nem, vagy nem sokkal haladja meg a határértéket.

egyébként a benzinesek is csak a katalizátor üzemi hőmérsékletének elérése után teljesítik az emissziós normákat, tehát városi forgalomban jellemzően NEM. szabad hideg motorral járni? szabad. tehát egyetlen benzines sem felel meg az EPA határértékeknek. van értelme ezen kötekedni? nincs.
signal2
signal2 2015. 09. 24. 14:07
Előzmény: #3  kukker
#4
A cikk dátumát figyeljétek!
link
kukker 2015. 09. 24. 14:02
Előzmény: #2  elemes
#3
Figyelj már, nekem úgy tűnik valami márkahűség vagy dízelmánia miatt nem bír kijönni belőled a korrektség.

Nos: lemondott, sőt mi több elnézést kért a vezérigazgató pár napja, hogy csaltak.
Te meg nyomod eszementen a sódert, hogy "padlógáz-padlógáz"
Mint a dedóban cseszed.

Közlekedünk padlógázzal? Igen. Durván szennyezi akkor a környezetet, az engedélyezett mértéknek többszörösével? Igen. Szabad neki? Nem.

Kezdesz röhejes lenni.
Tények vannak és kész.
A te irkálásod ide a padlógáz-mániáddal és mantráddal senkit nem hat meg.
elemes
elemes 2015. 09. 24. 13:56
Előzmény: #1  portfolio
#2
a VW esetében csak azért beszélnek szoftveres trükkről, mert a VW bevallotta: ha a sofőr padlógázt nyom, akkor a motorvezérlő enged a kérésnek és padlógázt ad.

amikoris nem teljesül az NOx kibocsátás.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek