70000km-nél durván 670.000 ft-ot spórolsz az üzemanyagon. vételárban általában ennyivel drágább is a dízel. 70000km-t kb 3 év beletenni magánautó esetében. közben van szerviz is ami dízelnél sokszor drágább.
a turbós benzinesnél kezdenek jelentkezni azok a dolgok, amelyeket a dízelnél kompromisszumként elfogadtam (az alacsonyabb fogyasztásért cserébe) - bonyolultabb, drágább motor, a turbó gondjai, és még mindig többet fogyaszt. a finom csendes motor persze komoly előny, a traktorhangot egyre kevésbé értékelem.
"annyival nem fogyaszt kevesebbet mint amivel többe kerül a megvétele, a fenntartása, javítása"
nekem 4.8 körül van a 109 lóerős fóka fogyasztása vegyes használat mellett (kb 70 ezer kilométer átlagában, a spritmonitor szerint). hasonló használatban az előző benzines autóm 7.5-8 litert fogyasztott (pedig azt is finoman vezettem).
annyival nem fogyaszt kevesebbet mint amivel többe kerül a megvétele, a fenntartása, javítása. főleg úgy, hogy literenként 10 ft-tal drágább a gázolaj.
lehet hogy ritkábban mész tankolni, de a vételárkor már előre kifizetted ezt a "kényelmet".
ha lomhább lesz, akkor a teljesítménye fog visszaesni, nem lehet majd vele száguldozni, nem lesz dinamikus, robbanékony az autó, ergo nem fog már 1500tól húzni mint a barom.
amúgy sem értem miért kell személyautóba diesel motor. amerikában, és a világ másik végén is a benzines az elterjedtebb. európában etettették meg az embereket az olajkályhákkal. benzines motor is megfelelő egy személyautóba, csendesebb, nem füstöl az sem annyira, és nem sokkal drágább az üzemanyag hozzá, a javítása viszont olcsóbb, kevésbé komplikált a kialakítása.
nem a SZÁGULDOZÁS vagy a teljesítmény az, ahol gond volt ezekkel a motorokkal, hanem a gyorsítás. a "TESZT" üzemmódban terhelés alatt elég lomhán gyorsulnak a motorok, "ÉLES" üzemmódban dinamikusak. ekkor (a dinamikus gyorsítás) alatt van megnövekedett emisszió.
Volkswagen