Topiknyitó: Portfolio 2015. 05. 27. 16:54

"A Tesla el fog bukni"  

Ugrás a cikkhez
A Handelsblatt készített interjút Fritz Indrával, aki korábban a BMW Alpinna, az Audi és a General Motors motorfejlesztője volt. A most tanácsadóként dolgozó mérnök eléggé elfogultnak tűnik, és a belsőégésű motorok szerelmese, de azért érdekes látni...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=61&i=214688
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
BudFox
BudFox 2015. 05. 28. 09:56
Előzmény: #19  szivacs
#20
És amúgy hogy áll a hidrogénhajtás manapság ?

a BMW, Mercedes, HOnda is kifejlesztette már a hidrogénes autóikat.

Sőt a Honda odáig ment hogy van egy szép 4 ajtós hidrogénes autójuk, amihez van otthoni napelemes-vízbontó rendszer. Csak rá kell kötni a vízre és otthon megtermeli a hidrogént a napfényből.

Honda F.....valami ilyesmi a neve...csak az a baj hogy Californiában fut valami 3 darab tesztpéldány.
szivacs
szivacs 2015. 05. 28. 09:41
Előzmény: #17  xmann
#19
Igen, valahogy így.
Annyi eltérés azért van a Tesla javára, hogy az Apple inkább egy új szemléletmódot hozott be, mint más technológiát, amit a Samsung viszonylag könnyen le tudott követni -akár túl is haladni, mert neki is megvolt az alap technológiája, ráadásul részben cégen belül is (chipgyártás,...).
A Tesla viszont egy más technológia, a használható kapacitású és teljesítmény/súly arányú akkumulátora révén tudott eredményessé válni a piacon, ami a hagyományos autógyártók számára egy új és még kifejlesztendő technológia volt. Mivel a horribilis tőkét lekötő gyártókapacitásaik nem állíthatók át egykönnyen erre -előbb meg kellene térülniük, hogy kellő tőke keletkezzen az új technológiák megkívánta gyártókapacitások kiépítésére, ezért nem tudnak olyan gyorsan reagálni, mint pl. a Samsung tudott, kénytelenek tehát lassítani az átállás folyamatát.
BudFox
BudFox 2015. 05. 28. 09:40
Előzmény: #11  tberki
#18
tudom :_))
280 literes mindössze a csomagtartója....ez az egy ami egy kicsit eltántoríthat...

de a menetteljesítmények....egyszerűen fenomenálisak....mint egy Porsche...5.6 alatt van 100 -on...

majd meglátom....itthon is vannak egész jó áron, meg Németországban.

Az új biztos jobb...de még nagyon drága..
xmann 2015. 05. 28. 09:27
Előzmény: #13  Tibi0002
#17
Ebben nem értünk egyet. A tesla olyan volt az autópiacnak mint az apple a mobiltelópiacnak. Nem a Nokia vagy az ericsson forradalmasította a mobiltelefonokat hanem egy "disruptor", aki felrúgva minden korábbi szabályt egy új vonalra rakta a fejlődést. Ugyanezt teszi a Tesla is. A meglévő autóscégekkel csak lassú, körülményes, és nem forradalmi, ugrásszerű lenne a haladás. A Tesla miatt most rá vannak kényszerítve hogy ők is változzanak, épp úgy ahogyan pl. a Samsungot is rákényszerítette az Apple a teljes változtatásra
Törölt felhasználó 2015. 05. 28. 09:15
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#16
"- A hibrid és a tisztán elektromos hajtású autó is csak ámítás, mert ha az elektromos áram előállításakor kibocsátott károsanyagokat is figyelembe vesszük, akkor a modern belsőégésű motoroknál már kisebb a környezetszennyezés."

Bizonyára azt is beleszámolta az öreg, amíg a nyersolajból benzin lesz, mert ugye úgy lenne fair.;)
ts3 2015. 05. 28. 08:12
#15
"Azt viszont kijelenthetjük, hogy a jövő az elektromos meghajtású autóké, ez egyértelmű. Az autó mindig meg fog maradni, mint szállító eszköz, a kérdés csak az, hogy milyen hajtást kap. Amire viszont kiemelten kell figyelnünk az az, hogy a munkatársainknak új képzéseket kell biztosítanunk, ahol megtanulhatják az új típusú hajtásláncnak, az elektromotoroknak, az akkumulátoroknak a beszerelését, hiszen ezek egészen más kvalifikációkat igényelnek, mint a hagyományos hajtáslánc beszerelése. Németországban éppen most folyik egy program, ahol átképzik azokat a dolgozókat, akik motorokkal dolgoznak, hogy az elektromotorokhoz is értsenek. Ami viszont az elektromos hajtás térnyerésénél is nagyobb változást fog hozni az az autonóm, független vezetés. Amikor az autó sofőrjének szinte alig kell valamit csinálnia az útja során, hiszen az autó magától közlekedik."

Nem kell félteni a Teslát.
Tibi0002 2015. 05. 27. 20:11
Előzmény: #13  Tibi0002
#14
Nincs problémám a Teslával, pusztán a kockázatokra szerettem volna felhívni a figyelmet egy nézőpontból.
Tibi0002 2015. 05. 27. 20:06
Előzmény: #12  xmann
#13
Egyetértek abban, hogy a tőzsde egyik fontos funkciója, hogy segítségével tőkét lehet bevonni bármilyen új/régi vállalkozáshoz.

Azonban a már meglévő autóipari társaságok is igen komoly összegeket költenek fejlesztésre a nyereséges működésük mellett. Tehát nem jelenthető ki, hogy az új belépők nélkül nem lenne fejlődés.
xmann 2015. 05. 27. 19:50
Előzmény: #3  Tibi0002
#12
Tibi,

Minden tiszteletem a value befektetőké, de ha csak ők lennének a világon akkor nem lenne fejlődés és innováció. Egy kezdő vállalkozás szinte definíciószerűen veszteséges és gyakran több évig is azok ha nagy álmaik vannak. Ez nem jelenti azt, hogy nem lesz működőképes amit csinálnak. Persze sok álmodozó elbukik, meg velük a részvényesek is, de nélkülük nem lenne haladás.

Részvényes én sem szívesen lennék a teslában, mert nem az én világom, de bámulatos amiz az az ember csinál.
tberki 2015. 05. 27. 19:47
Előzmény: #10  BudFox
#11
csak az ujbol vegyel mert Toyota ur az elozo generaciot elbaszta, es egy 5m koruli kocsinak sikerult corsa meretu csomagteret csinalni. Ja hogy nem lapjara hanem elere tette az akksit a csomagtarto ala az nem gond :)
BudFox
BudFox 2015. 05. 27. 19:39
Előzmény: #8  Bekre_Pal
#10
...nemtudom...

én mindenesetre most tervezgetem hogy veszek egy Lexus GS 450 Hibrid -et :-))

iszonyat jó menetteljesítmények...egy V8 -ar ereje..de ha óvatosan megyek elmegy 7.5-8 literrel .-)

regisztrációs adó egységesen 76.000 Ft, csak.

Múltkor itt volt egy Közgép -es mérnök...igaz az GS460 -assal...beleültem kicsit... csinált egy padlógázas elindulást...az úgy indult mint valami rakéta :-))

csak ilyen Porsche -k versenyezhetnek vele ebben az árkategóriában...
tberki 2015. 05. 27. 19:37
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#9
"Szerintem Fritz Indra úr 75 éves, pihenjen a jóslatok helyett. "

ezzel reszeben egyetertek. a tobbirol erzelmek nelkul:

1. a tesla folyamatosan novekvo veszteseget termel
2. a veszteseg fole oriasi beruhazast tervez az akksihoz, melle olyan autogyarto kapacitasokra ker be terveket ill. kiepitesre ajanlatokat amekkora pl Daimler teljes kompakt szegmens gyartokapacitasa 4 gyarban
3. emelle mar az ajanlatkereskor tisztan latszik hogy egyelore hulyek hozza, nem mondom hogy ez nem fog valtozni de most fogalmuk nincs rola hogy kell kineznie egy autogyarnak.
4. a gigafactoryval a jelenlegi akksi ar 70%-ra szeretne leszoritani a beker arat. Tegyuk fel ez minden alkatresznel sikerul neki (no ehhez sok sikert) akkor mar csak 70.000be kerul 100.000 helyett az auto. Az adott arkategoriaju termekek komplett piaca nincs akkora mint a fent emlitett gyartokapacitas. Mekkora az eselye hogy MINDENKI a kovetkezo S merci vagy BMW7 esetleg Audi A8, vagy urambocsa Jaguar XJ helyett Teslat vesz? ...pont akkora.
5. a felhasznalt elektromos aram zomet bizony kornyezetszennyezo modon allitjuk elo - talan ezen kellene dolgozni mernok urak, nem a felhasznalason

nem hiszek abban hogy a Tesla forradalmat csinal az autoiparban. Luxustermek marad, ill. baromi nagy reklam az akksinak. Mert az bizony igencsak jol sikerult.

Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 05. 27. 18:34
Előzmény: #7  Tibi0002
#8
Naná, az innováció kockázat.

A dotkom lufi meg mondjuk nem ugyanaz. Elektromos autót fejleszteni az inkább olyan, mint amit anno a benzkarcsi csinált. Arra is mondták hogy baromság. A dotkom, hát ott azért van ez is, az is.
Tibi0002 2015. 05. 27. 18:26
Előzmény: #6  Bekre_Pal
#7
Az innovatív cégek egy része elbukik. 1999 körül az internetes cégeket is ugyanígy majmolták. Kiröhögték azokat, akik nem vettek a sokszorosan túlértékelt cégekből.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 05. 27. 18:23
Előzmény: #5  Bekre_Pal
#6
Amúgy az innováció szokásos kísérő jelensége az ókonzervatív hiszti.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 05. 27. 18:21
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#5
" A hibrid és a tisztán elektromos hajtású autó is csak ámítás, mert ha az elektromos áram előállításakor kibocsátott károsanyagokat is figyelembe vesszük, akkor a modern belsőégésű motoroknál már kisebb a környezetszennyezés. "

Szélerőműről, napelemről stb. hallott-e vajon az öreg?
Törölt felhasználó 2015. 05. 27. 18:03
Törölt hozzászólás
#4
Tibi0002 2015. 05. 27. 17:58
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#3
Pedig lehet, hogy igaza lesz a pasinak. A teslát a várakozások tartják életben, számviteli szempontból értékelhetőt még nem sikerült alkotnia.
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2015. 05. 27. 17:22
Előzmény: #1  portfolio
#2
Fritz Indra szerint:

- Az elektromos autók iránti magánvevői piac telítődött.

- Németországban 2020-ig 1 millió eladott elektromos autóval számol a kormányzat, a valóságban még 100 ezer sem lesz, még úgy sem, ha a hibrideket is beleszámolják a statisztikákba.

- A hibrid és a tisztán elektromos hajtású autó is csak ámítás, mert ha az elektromos áram előállításakor kibocsátott károsanyagokat is figyelembe vesszük, akkor a modern belsőégésű motoroknál már kisebb a környezetszennyezés.

- Minden technológiának meg kell állnia a saját kábán, tartósan nem lehet támogatni az elektromos autókat. Ez a tapasztalat Norvégiában is, ahol folyamatosan vezetik ki a támogatásokat.

- A Tesla előbb-utóbb el fog bukni, mert a cég hatalmas veszteséget termel és az ő célpiacuk sem tetszőlegesen nagy. Ettől még a Tesla vezére, Elon Musk kiváló menedzser és talán a világ legjobb PR-osa.

Szerintem Fritz Indra úr 75 éves, pihenjen a jóslatok helyett.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek