Topiknyitó: Portfolio 2014. 12. 10. 21:34

Megszűnik az M0-s díjmentessége  

Ugrás a cikkhez
Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége - erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a nol.hu értesülését az MTI-nek. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
stock33
stock33 2014. 12. 11. 10:27
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#40
és? békésben a fán nőnek az utak?
ha egy káposztásmegyeri akar eljutni a tőle 6-7 km-re lévő békásmegyeri haverjához, akkor miért kell neki ezért úthasználati díjat fizetnie, miközben az Újkígyós-Gerendás közt díjmentesen lehet közlekedni?
talán a megyeri panelben élők másodrendű állampolgárok?
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:24
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#39
ne terelj már. a fizetős autópálya rendben van, az tehermentesítő M0 fizetőssé tétele az ami felháborító és minden racionális érvet nélkülöző.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:19
Előzmény: #37  stock33
#38
Az üzemanyagot akkor is eszi a kocsi, ha főutakon mellékutakon mész, tehát a Békés megyei is fizeti ugyanúgy, aki olyan helyen él, ahol 120 km-es körzetben nincs autópálya, és csak olyan viszonylatban közlekedik, ahol nincs. Na meg majd ha a keresztirányú közlekedésben is autópályák lesznek, és nem csak Budapest központú gyorsforgalmi közlekedés lesz, akkor visszatérhetünk erre az elvre.
stock33
stock33 2014. 12. 11. 10:15
Előzmény: #34  Törölt felhasználó
#37
km alapú adózásra ott az üzemanyagot terhelő adók özöne.
az még az autó fogyasztását is figyelembe veszi.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:14
Előzmény: #33  buyandhold
#36
Egyébként megkérdezhetem, te Budapesten élsz? A Hungária körúton belül, vagy kívül? Csak hogy tisztában legyek vele, hogy mit iszol, ha már vizet prédikálsz.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:13
Előzmény: #33  buyandhold
#35
Engem egyik sem érint, mert ha Budapestet elkerülöm, akkor eleve matricával teszem. Én bizony az elvek miatt értek egyet egyikkel, a másikkal meg nem. Nem tudom olvastad-e a példámat az M6-M60-ról, illetve a 6-os főútról.

Nem az a lényeg, hogy mit nevezünk belvárosnak, a Hungária körútig bizony nem kicsi a forgalom, viszont sűrű a tömegközlekedés, teljesen jogos, ha megadóztatják azt, aki mégis autóval akarja használni ezt a területet, szükséges ahhoz, hogy egyszer élhető város válhasson Budapestből.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:09
Előzmény: #27  stock33
#34
Egyértelműen a km alapú lenne az igazságos, és ma már nem is lenne szükség fizetőkapukra. Csak arra gondolj, ha valaki heti egyszer használja, az is annyit fizet, mint aki naponta.
buyandhold 2014. 12. 11. 10:08
Előzmény: #29  Törölt felhasználó
#33
na latod errol beszeltem, tipikus magyar hozzallas. nyilvan nem az elvek embere vagy, es az elvek miatt ertessz/nem ertessze egyet, hanem mert amaz teged nem erint, es dogoljon meg a szomszed tehene...

nem tudom jartal-e mar Pesten? Ha nem, nezd meg a terkepen: a dugodij nem a belvarosra vonatkozik (azzal meg egyet is lehetne erteni-elvileg) hanem a Hungaria-koruton belul! Ha megnezed a terkepen, az messze nem a belvaros... Aki megfordul Pesten gyaroklatilag mindeki fizetni fog, es nem is keveset!
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:07
Előzmény: #25  buyandhold
#32
Én is azt számolgatom, hogy az 5000 az nagyon olcsó. A legtöbb autós szerintem nem használja annyi megyében az autópályákat, hogy ne ez érje meg neki szemben az országos évessel.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2014. 12. 11. 10:04
Előzmény: #14  stock33
#31
Ne a hanyatló multiplexben mozizzanak hanem a penészes Nádasdy moziban. Na ugye, hogy van megoldás?

Amúgy véleményem szerint mostanra bőven teljesült az összes feltétel ahhoz, hogy ezt a kormányt a rákosi-féle óta a legnagyobb népnyúzó gecinek nevezzük. Vérfideszes meglátások érdekelnének ezzel kapcsolatban.
buyandhold 2014. 12. 11. 10:04
#30
itt nem is az x*5000ft a gaz, hanem hogy ugy latszik nem jott be az unorthodoxia, hiaba a banki, stb. kulonadok, megis ujabb es ujabb sarcokat kell kivetni a nepre. A brutalis kulonadokat ugy vezettek be, hogy ideiglenesek lesznek, most mar allandosultak. Kerdes a szektorok meddig birjak. Mi lesz, ha egyszer nem tudjak, kifizetni, pl. kivonulnak a bankok, akkor kitol fogjak beszedni az a rengeteg penzt. Mert a bankok se hulyek, nem fogjak orokke elhinni a hazugsagokat....
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:04
Előzmény: #15  buyandhold
#29
A dugódíjjal ne hasonlítsd össze, mert az koncepcionálisan jó, ugyanis egy nagyváros belvárosát igenis tehermentesíteni kell a forgalom alól, ezzel szemben az elkerülő használatára ösztönözni kell az autósokat.

Itt nem az összeg a baj, hanem az elv.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:00
Előzmény: #12  pampa
#28
Vidék-vidék viszonylatot is érinthet az M0, ha alkalmi autópálya használatról van szó, mivel már nincs 4 napos, így van aki főútról érkezik és főúton menne tovább, de Pestre nem menne be.

Az nagyobb városokat elkerülő szakaszok vidéken is ingyenesek általában (a ki tudja mióta ígérgetett pécsi elkerülő viszont fizetős lesz, ha megépül valaha).
stock33
stock33 2014. 12. 11. 09:57
Előzmény: #25  buyandhold
#27
nem duplájára emelik, hanem eltörlik

lévén mondhatják, hogy a megyei matricákkal a használatarányosság irányába mozdultak (mindenki ott fizet, ahol használja), és fölösleges a matricázás, helyette legyen km alapú e-útdíj, az még igazságosabb.
így aki sokat mozog, az a gatyáját is ráfizetheti.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 09:56
Előzmény: #10  rockmaster
#26
Mondjuk a megyei matrica tényleg jó lehet, én például havi egyszer megyek olyan helyre, ahová autópálya van, vagy fizetem a 10 naposat minden alkalommal, mert még olcsóbb, mint az éves, vagy egy mellékúton megyek, amely 3-4 km-enként átmegy egy-egy falun, kanyaros és rossz burkolatú. Kettő megyei matricával kiváltható lenne (az egyik megyei csak 10 km miatt), évi 10 ezer mellett nem gondolkodnék rajta, merre menjek.
buyandhold 2014. 12. 11. 09:54
Előzmény: #17  Törölt felhasználó
#25
persze hogy rengeteget fizetnek az autosok, azert is fogalmaztam ugy, hogy "aki nem hasznalja, mondhatja"... es mondani is fogjak...
szerintem is helytelen a dij bevezetese, pedig mint irtam en jobban jarok vele...de sajnos a tobbseg nem igy gondolkozik...

afelol meg ne legyenek ketsegeink, hogy nem sokaig marag 5000ft a dij, feltunoen/aranytalanul olcso a tobbi matricahoz kepest. Most csak bevezetik, hamarosan meg majd megelemelik. Most azt mondjuk, 5000ft nem sok egy evre, utanna meg lehet emelni duplajara...
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 09:52
Előzmény: #7  szivacs
#24
A 9 személyes kisbuszok is személygépkocsinak minősültek eddig ebből a szempontból is. Egy nagyobb család, vagy pl. sportklubok szívják meg.

Egyébként ugyanez az elv van elcseszve az M60-M6 Pécs és Szekszárd közötti szakaszán, mivel fizetős és ráadásul hosszabb az autópálya, mint a 6-os út, ezért a forgalom 95%-a a 6-oson megy, ami átmegy falvakon, ezzel az ottaniak egészségét és nyugalmát károsítva. Igazság szerint logikusan gondolkodva ezen viszonylatban a főútnak kellene fizetősnek lennie és az autópályának ingyenesnek, csak előbbi nem könnyen kivitelezhető úgy, hogy a célforgalmat közben ne fizettessék.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 09:52
Előzmény: #18  totoro
#23
kieső adó/költségvetési lyuk az "olcsó" benzin miatt
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 09:51
Előzmény: #18  totoro
#22
de hát egy folyamatosan jobban teljesítő ország költségvetésében hogy lehet gebasz? :)

vagy esetleg kezd inogni a kártyavár?

csúnya 2015 lesz, ha így folytatódik...

cél hogy mindenki aki egy kicsit is értelmesebb és nem vérfideszes, húzzon el az országból? mert nagyon úgy néz ki..
loliense 2014. 12. 11. 09:48
Előzmény: #18  totoro
#21
Igenis férgek,ha kétségbe lennének esve már eltakarodnának innen a halál faszába,
-de inkább továbbra is itt élősködnek, lopnak,csalnak,hazudnak,jogot tipornak gátlástalanul

Nem tudsz egy olyan emlőst sem mutatni az állatkertben,
aki rosszabbul irányítaná ezt az országot, mint a vezénylőtábornokelvtárs és féreg bandája

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek