Szerintem azért tud ennyire szárnyelni, mert nincsen tele kisbüfinehezékkel. :)
Tegnap Európában inkább rossz volt a hangulat, a részvénypiacok enyhe veszteséggel zártak, mivel a befektetők az európai politikai kockázatok miatt aggódtak, mint az olasz helyzet vagy a Brexit, és az amerikai félidős választások várható kimenetelét latolgatták. A tengerentúlon a részvények emelkedtek, a Dow Jones 0,7 százalékot, a S&P500 0,6 százalékot, míg a Nasaq Composite 0,6 százalékot. Ez akár jó hír is lehet olyan előre legvalószínűbbnek választási eredmények mellett, mint a demokrata Kongresszus és republikánus Szenátus. A papírforma ugyanis igazolódni látszik. Az ázsiai piacok először pozitívban nyitottak, majd ideges kereskedés volt az amerikai középidős választások eredményeinek fokozatos összesítése mentén, mostanra leginkább elfogyott a lendület, a japán Nikkei 0,3 százalékos, a kínai HSI 0,1, Shanghai Composite 0,65 százalékos esésben van. Az Dow Jones határidős index enyhe pluszban a hírre, hogy várhatóan demokrata párti Kongresszus lesz, míg a Szenátusban maradnak a republikánusok túlsúlyban. |
Megemelte éves várakozását az adidas, míg a harmadik negyedéves eredmények vegyesen alakultak a konszenzushoz képest. A sportszergyártó a harmadik negyedévben 3%-os bevétel növekedést ért el, amely elmaradt a várt 5,91 milliárd eurótól. Az üzemi eredmény 901 millió euró lett, amely megugrotta a várt 869,1 millió eurót, míg a bruttó eredményhányad 51,8%-ra javult, ez utóbbi pedig jelentősen meghaladta a várt értéket. A vállalat anyamárkája, az adidas ismét erős negyedévet zárt, míg a Reebok esetében a crossfit és futótermékek nagyobb mértékben estek vissza, mint amit a Classics sorozat növekedése kompenzálhatott volna, így összességében 5%-kal csökkent a Reebok bevétele. Az adidas megemelte az éves várakozását a bruttó hányadra és a nettó eredményre vonatkozóan, noha a bevétel növekedési rátát kissé korrigálta. Az éves bruttó eredményhányad így 50,7% helyett 51,4% lehet idén, míg a nettó eredmény 1,66-1,72 milliárd euró körül alakulhat a korábban várt 1,615-1,675 milliárd euróhoz képest. Az adidas a korábbi 10% helyett 8-9%-os bevétel növekedésre számít 2018-ban, a kisebb korrekció a vártnál gyengébb nyugat-európai kereslettel magyarázható. |
Vegyes eredményekről jelentett ma reggel a BMW. A gyártó bevétele 24,74 milliárd euró lett, amely megugrotta a várt 23,59 milliárd eurót. A BMW ismét új rekordot állított fel, hiszen ennyi személyautót még soha nem adott el a negyedévet, és az első kilenc hónapos időszakot tekintve sem. A gyártó üzemi eredménye csalódást keltően 1,75 milliárd euró lett a várt 1,91 milliárd euróhoz képest, és az adózás előtti 1,85 milliárd eurós eredménye is elmarad a várakozásoktól. Az éves célkitűzésén nem változtattak, így az éves üzemi eredményhányad a személyautó részlegénél legalább 7% lehet. A vártnál gyengébb eredményeket a BMW a tűzesetek utáni visszarendelések kiadásaival, a kereskedelmi háború negatív hatásaival és a WLTP szabvány bevezetésével indokolta. Ez utóbbi egyik hatása volt, hogy szeptember előtt nagyon erős diszkontverseny alakult ki a gyártóknál, mivel a WLTP tanúsítvány nélküli autókat ki akarták szórni szeptember 1-je előtt. |
A vártnál jobb eredményeket tett közzé tegnap Ralph Lauren. A ruhagyártó bevétele kismértékben 1,69 milliárd dollárra nőtt, amely meghaladta az 1,65 milliárd dolláros várakozásokat. Az értékesítés az ázsiai régióban 13%-kal ugrott meg, míg Észak-Amerikában 1%-kal nőtt, Európában pedig 1%-kal csökkent. Az egy részvényre jutó tisztított nyereség 2,26 dollár lett a várt 2,15 dollárral szemben. |
Az Amazon ingyen házhozszállítást kínál az ünnepekre az USA-n belüli ügyfeleinek. Ez a szolgáltatás eddig csak a Prime ügyfeleknek járt, évente 119 dolláros díjért cserében. A Target ötletét másolta le az Amazon, aki megelőzte az online óriást. A lépéssel az Amazon valószínűleg a Prime ügyfeleinek táborát szeretné erősíteni, akik jelenleg 100 millióan lehetnek az USA-ban, és átlagosan 1300 dollárt költhetnek évente szemben a nem Prime ügyfelekkel, akik csak átlagosan 700 dollárt. Egy közvélemény kutatás szerint 10 emberből 9 említette, hogy az ingyenes házhozszállítás volt a legfőbb oka annak, hogy online intézte vásárlását. Így nem véletlen, hogy ehhez az eszközhöz nyúlt az Amazon. |
A Verizon újraszervezi január elsejétől tevékenységét. 3 terület köré csoportosítja át működését: fogyasztói részleghez, üzleti részleghez, és a média csoporthoz. A fogyasztói szegmenshez fognak tartozni a lakossági vonalas és vezeték nélküli szolgáltatások. Az üzleti szegmenshez lesznek köthetőek a társaságok vonalas és vezeték nélküli szolgáltatásai, illetve a kormány megbízásai. A média üzletághoz pedig főként a reklámok, szórakoztatás, játékok. |
A cseh bank, a Moneta ma reggel tette közzé harmadik negyedéves eredményeit, melyek rendre meghaladták a várakozásokat. A bank nettó kamatbevétele kismértékben 1,86 milliárd koronára nőtt, meghaladva az 1,82 milliárd koronás konszenzust. A díjbevételek azonban kismértékben csökkentek éves bázison, de az 531 millió koronás eredmény így is jobb lett, mint amire a piac számított. Az adózott eredmény jelentős mértékben 1,24 milliárd koronára emelkedett. A bank a harmadik negyedévet követően megemelte az éves eredmény előrejelzését, így az adózott eredmény legalább 3,4 milliárd korona helyett körülbelül 4,1 milliárd korona lehet. A Moneta 5,6 koronás osztalékot javasol részvényenként. |
Forrás: Bloomberg, Reuters, Equilor Elemzés |
Tréder Topik :o)
hát mindenkinek jó horgászatot! ))
link