Topiknyitó: Portfolio 2014. 06. 24. 11:10

Kiderült, miért utálunk vonatozni  

Ugrás a cikkhez
Magyarországon elképesztő mértékben emelkedett az elmúlt években a vonatozás ára, 2005 óta 103%-kal. A vasút folyamatosan nyeli el az uniós és állami pénzeket, bár ez a minőség javulásában - legalábbis a többség így érzi - ritkán csapódik le. A...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=200471
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2014. 06. 24. 12:44
Előzmény: #1  Portfolio
#3
Addig amíg 2 főtől számolva már olcsóbb autóval közlekedni (400 forint feletti benzinár mellett is), addig nincs miről beszélni.

Egyszerű példa: Budapest-Siófok irány vasúttal (teljes áru jegy esetén) 2. osztályon 2200-2675 forint között szóródik, azaz 2 fő esetén oda-vissza legjobb esetben is 8800 forint. Ebből az összegből ha még az autópályadíjat is hozzászámoljuk autóval simán megjárható az út.

Nem is beszélve a MÁV kocsik színvonaláról, ami hagy némi kívánnivalót maga után. Nincs miért csodálkozni, azon, hogy aki teheti kocsival közlekedik vasút helyett.
Törölt felhasználó 2014. 06. 24. 12:22
Előzmény: #1  portfolio
#2
Én elsősorban ezért vagyok elégedetlen (8 évig rendszeresen vonatoztam 1 évvel ezelőttig):

- Az országban keresztirányban (tehát nem Budapest felé-felől, hanem pl. Pécs-Szeged vagy Kaposvár-Győr például) évről-évre folyamatosan épült le a vasúti közlekedés, miközben a távolsági buszmenetrenddel nem történt meg a szinkronizáció. Így gyakorlatilag a menetidők bizonyos viszonylatban nem csak másfélszereződtek, mint átszállás nélkül a legtöbb vonalon, hanem inkább háromszorozódtak, miközben 15 óra után nem Budapest felé vagy felől 100 km-nél távolabbi célpontra már nem lehet eljutni.

- A késések miatt simán előfordulhat, hogy az ember ott ragad egy idegen városban, és ha mondjuk épp személyvonatról kell gyorsvonatra szállni, akkor nem várja meg a gyorsvonat.

- A gyorsvonati pótjeggyel ezzel még adtak plusz egy pofont annak, ha valaki keresztirányban közlekedne vonattal, hiszen így rövidebb távolságokra kell sok pótjegyet megvennie, így szélsőséges esetben akár duplázódhatott az ára, miközben a színvonal tovább romlik.

Nekem ezek a legfontosabb okok, a koszos, büdös kocsik meg hasonló színvonalbeli problémák eltörpülnek ezekhez képest. Van olyan viszonylat persze, amivel elégedett vagyok, pl. Sopron-Budapest között jó a közlekedés (ebből Sopron-Győr GYSEV, de Győr-Budapest a gyorsabb része amúgy is). Viszont a többi miatt autót vettem egy éve, és azóta semmilyen viszonylatban sem használom, még ahol jó, ott sem. És egyébként azzal, hogy a romló színvonal miatt egyre több utast veszítenek, tovább romlik a mérethatékonyság, és még gyorsabb ütemben fog rohadni az egész MÁV, a foltozgatás ezen nem segít, szerintem két lehetőség van, vagy nagyon sokat ráköltve, rengeteg felújítással rendbe tenni az egészet, vagy a 8-10 legforgalmasabb vonal kivételével az összeset bezárni, és mindenütt helyettesíteni busszal, amiket össze kell hangolni a maradék vasúti vonalakkal.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek