Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Murdoch 2020. 05. 10. 17:06
Előzmény: #71247  drkarsai
#71260
'ingatlanos szerint'...
Ha a mostani helyzetben úgy gondolod, hogy kapkodják a lakásokat, hát... amúgy meg minek mászkálni, ott a google maps, elég sok a friss (2019-es) utcakép.
Portfoliooo 2020. 05. 10. 17:06
Előzmény: #71254  franc0
#71259
Venezuela kiiktatva, nem kell a konkurencia
Zsolt90 2020. 05. 10. 17:03
Előzmény: #71237  Vortex
#71258
szerintem igaza van, aki azt gondolja, hogy a kertvárosiakat a kötött pályára kell ráterelni, és max ott parkolókat kialakítani, na de hogy Budapest területéből elvegyünk parkolóházakra az nonszensz és nem mellesleg melyik kerület verdesné a se**ét, hogy egy 1000 fős monstrum borzalmasan ronda parkolóházat húznak fel hozzájuk? SENKI, tök jogosan. Aki suburbsban szeretne lakni az tudja mire számítson, és ne a budapestiek kárára követelőzzön
Törölt felhasználó 2020. 05. 10. 17:01
Előzmény: #71249  Portfoliooo
#71257
Akkor most halljuk a velemenyed a tomegkozlekedesrol ezek utan a miheztartas vegett.
Nem arrol az automegosztasrol beszelunk mikor elviszed a szomszedodat, hanem mikor felszedsz az utcarol egy kocsit es oda mesz vele ahova jonak latod.
Portfoliooo 2020. 05. 10. 16:59
Előzmény: #71247  drkarsai
#71256
"A végén megetettem a gyereket a Kálvinon" :)   Doc, mikor regebben ide irogatott, mar akkor is irta valaki maganak, hogy nagyon el van kenyeztetve az a "gyerek".
Columbo99 2020. 05. 10. 16:59
Törölt hozzászólás
#71255
franc0 2020. 05. 10. 16:59
Előzmény: #71249  Portfoliooo
#71254
Milyen “remek” gondolatok. 
Sőt, kisebb fogyasztású járműveket se fejlesszünk, inkább foglaljuk el venezuelát. 
Alexander_Greybeard 2020. 05. 10. 16:58
Előzmény: #71246  Törölt felhasználó
#71253
Amint nem lesz megfizethető/megoldható az autózás a tömegeknek, az emberek a normális tömegközlekedést, biztonságos és átfogó kerékpárutat fogják előjognak tartani. Vidéken ez már elkezdődött.
Belvárosban nincs is szükség autóra, legfeljebb hétvégére tartják az ottlakók. Elenyésző azon emberek száma, aki központban lakik és kocsival megy másik központi címre. A többség munka miatt utazik be, aztán vissza. Vagy egyik külkerületből kell eljutnia a város másik végébe. BKV ilyenkor semmit sem ér, M0 csak egy félkör, szóval szépen átverekedi magát a belvároson. Mindenki füstöl, mindenki anyázik. Mennyország.  Ebből van a felháborodás, emiatt akarnak dugódíjat és korlátozásokat. Csak ezeket addig nem lehet megcsinálni, amíg nem prezentálnak valós alternatívát tömegközlekedéssel.
Árat emelni pedig nem olyan egyszerű, mint ahogy gondolod. Aki jobban bele szeretné magát ásni a témába, annak ezt a cikket ajánlom:
https://haszon.hu/penzes-otletek/59646-igy-eri-meg-parkolot-nyitni.html
Murdoch 2020. 05. 10. 16:54
Előzmény: #71230  impudent
#71252
Nem volt egyszerű. 30-al végiggurultam és arra gondoltam, hogy sose jövök erre többet.
Portfoliooo 2020. 05. 10. 16:53
Előzmény: #71247  drkarsai
#71251
Doc, maga mar volt itt korabban is, nemdebar?  :)
CyrusTheGreat 2020. 05. 10. 16:49
Előzmény: #71247  drkarsai
#71250
Bocs, de ha hallgatsz arra az ingatlanosra, akit most látsz először azzal kapcsolatban, hogy a lakás elment és az minimál alkuval történt (ennek mi a mértéke?!), akkor aztán keresheted a csökkenést. Kérj le szépen NAV-tól a környékre nézve illetékfizetési adatokat (IG01), világosan látod, hogy mennyiért mentek el a lakások, utca házszám és tulajdoni hányad alapján, simán beazonosíthatod a korábban kiválasztott ingatlanokat. Másik meg az, hogy addig, amíg nem teszel ajánlatot, addig csak egy hirdetési árat látsz.
Portfoliooo 2020. 05. 10. 16:48
Előzmény: #71246  Törölt felhasználó
#71249
A kocsi megosztas igazi hippi, kommunas mentalitas. Erre ott van a taxi. Nem erdekel mennyi a lincoln tunnel dija, akkor is kocsival megyek manhattanbe is ha valamit el kell inteznem. Ez igaz pestre is. Ezzel nem vagyok egyedul.
Murdoch 2020. 05. 10. 16:47
Előzmény: #71232  CyrusTheGreat
#71248
Azért linkeltem be a briteket, mert ott is gallyra teszik a gazdaságot, ha úgy látják jónak, pedig nincs ott a Főnök. Az a gond az európai jóléttel, hogy mindenki a saját szabályai akar élni, meg kell nézni Ázsiát, nincs duma, karantén van, elfogadják és kész. Mert van benne tapasztalatuk és tudják, hogy amíg nincs vakcina ez az egyetlen lehetőség. Az EU-ban meg van tüntetés, meg bambulás, aztán meg lehet nézni a következményeket. Csak tolongjanak az emberek, majd pár héten belül megugrik az aktív esetek száma és újra kezdődnek a tilalmak. Még Ázsiában is azonnal lépnek, ha az enyhítés nem működik, majd ez lesz a Balatonnál is:
https://infostart.hu/kulfold/2020/05/09/del-koreaban-megtortent-amitol-most-mindenki-retteg-europaban
Én is folyamatosan kijárok családostul a zöldbe, de nem a tömeghelyekre. Nekem ez a logikus, nem kell belekeverni a politikát, van abban bőven suttyóság máshol is. De megnézheted a franciákat is, július 10-ig rendkívüli helyzet van, nincs bagettzabálás csak úgy össze-vissza. De szinte bárhol így van, vagy lesz: 
https://mandiner.hu/cikk/20200508_kijarasi_tilalom_jon_kuvaitban
Szerintem a fél főváros Fidesz kézben van, így tiszta öngól lenne az egész. Amúgy rühellem én is a rendszert, csak más miatt.
drkarsai 2020. 05. 10. 16:45
#71247
Kedves Mindnyájan.
2 hónapja olvaslak benneteket mivel lakás vásárlást terveztünk, gyerekem ott tanul/kezdő dolgozó, én nagyon vidék. Bp. 40 nm körül 1.5 szobás újszerűt. (max 20 éveset) . Munkahelye eddigi albérlete miatt a 9, 8 ker került puskacsőre, Ferenc tér és környéke, Futó u , Viola ilyenek . Srác körbenézte az utcákat kezdjük látni a vicces  dolgokat (jó ház melette 100 méterre gettós ház ilyesmi) Mivel tervezve volt a gyereknézés előtte fixáltam 3 lakás megtekintést és tegnap meg is volt ill. majdnem .
A 3-ból 2-t eladtak (3 ill. 1 hétig volt fenn) Ferenc tér és Angyal utca 42 és 45 nm hirdetve 40 és 42M ingatlanos szerint minimál alkuval elment. A 3. at megnéztük had tanuljunk  20 éves 32 esek tere környék korábban airbnb gagyi nyilászárók láthatóan kiadásra épült , és a szomszéd lakások is , az ingatlanos kedves volt de sírtunk utána a röhögéstől minden szarra azt mondta miniális beállítás kérdése. A lényeg : hol a fenébe van az az 5-10% os (nem több) csökkenés amiről a profik itt írnak, meg az alig van vevő,  (meg a többi  .megy majd lejjeb..) A végén megetettem a gyereket a Kálvinon jót nevettünk na az legalább korrekt volt valami Ring nevű streetfoofd csoda jó sült krumpli , ja és sétálva beleakadtunk a riverpassage épülőbe ami 3 oldalának lakásai a szomszéd kávéjába fog nézni a dunára néző oldalból meg csak a legfelső szint 1 oszlopa néz a dunára 60-100 M-ért , szédületes.......Most akkor én hülye vidéki vagyok vagy rosszul látom vagy itt mások szeme is vágyvezérelt volt az elmúlt hetekben? Üdvözlet dkz
Törölt felhasználó 2020. 05. 10. 16:32
Előzmény: #71241  Alexander_Greybeard
#71246
Nyugodtan felemelhetik 1000 HUF/orara a belso zonakban es maris lejjebb fog menni a megterules ideje.
Ha ugy lenne ahogy irod, hogy a belvarosban nincs szukseg autora fel se vetodne ujra es ujra a parkolasi/kozterulethasznalati problema.
En drukkolnek a car sharingnek ezerrel, de a reggeli esti ingazast nem fogja kivaltani amig ennyi ember elojoganak erzi az autozast es ez ala egyelore egy csomo tenyezo adja a lovat.
Columbo99 2020. 05. 10. 16:26
Törölt hozzászólás
#71245
Columbo99 2020. 05. 10. 16:03
Törölt hozzászólás
#71244
berlini
berlini 2020. 05. 10. 15:58
Előzmény: #71240  Placi82
#71243
Nekem ahhoz, hogy a vezér talpnyalójára szavazzak több kell mint egy nagy adag, hamar leleplezhető szemétkedés a Főváros ellen. Maj ha blokád alá helyezik Budapestet, hogy nem lehet kenyeret sem kapni, akkor is előbb veszem elő a kaszát a sufniból.
Columbo99 2020. 05. 10. 15:43
Törölt hozzászólás
#71242
Alexander_Greybeard 2020. 05. 10. 15:24
Előzmény: #71237  Vortex
#71241
Parkolóházak azért nem épülnek mert sok éve nyilvánvaló, hogy nem igazán tudnak megtérülni. Ráadásul senki sem akar az önkormányzatok konkurenciája lenni, ha mégis lenne elégetni való pénze (pénzmosoda). A sikeres parkolás cégek jókor szálltak be és jónéhány időszakos parkolót üzemeltetnek turistaszezonban.
Meg egyébként hogyan is várhatjátok, hogy parkolóházak épüljenek a belvárosba, ahol lakás- és területhiány van egyszerre és nincs hova bővülni? A belvárosban amúgy is kiváló a BKV, külkerületekben lehetetlen. 
Arról nem is beszélve, hogy pár éve már a híradóban is bemondják néha, hogy jön a car sharing. 
A Volvonak már évek óta van gyári car sharing elősegítő megoldása. Ők úgy látják, hogy egy kisebb társasházra elég lesz 1-2 autó, amit közösen használnak az ott lakók: kevesebb állásidő (egy átlag autó az élete bő 90%-ban csak parkol), megosztott költségek. De a BMW sem véletlenül rohan a car sharingbe. 
Ha meg is tudna térülni egy parkolóház, az 40-50 év. Pont, mint más egyéb nagy kereskedelmi ingatlan. Az autó egy 100 éves találmány, nézzétek meg honnan hová jutott. Nem biztos, hogy meg lehet oldani az önvezetést, de a világ legtehetségesebb emberi közül sok ezen dolgozik. Idő kérdése, következő 20 évben csak összerakják. Ha pedig nem, mert erre is van esély bőven, akkor nézzetek körbe, hogy most mit láttok. Az autógyárak kevés kivételtől haldokolnak (már vírus előtt is). A régi olasz márkák tetszhalottak, Opelt franciák megvették bagóért, nagy japán nevek közül párat már nagyrészt Ázsia tartja, amcsi autógyártás az igazából már csak a Tesla+Ford (előbbi egy nagy ígéret évek óta, utóbbi most lett bóvlinak minősítve), csökkenő eladások, egyre nehezebb profitot elérni de egyre többet kell fejleszteni, a vevőkör egyre szűkül mert az átlagember szegényedik (több lakás által vett és használt egy darab Volvo, emlékszünk?).
A tömegközlekedés fejlesztése lenne a jövő, csak az meg szintén rohadt drága és nem lehet privatizálni.
Most ilyen köztes periódust élünk, mint kb. mindenben. 

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek