Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 21:28
Előzmény: #47773  Törölt felhasználó
#47780

Az összes meglevő parkolóhelyre egyelőre azért sem lehetne töltőt telepíteni, mert akinek mondjuk egy koros 700e forintos ignise van, az nem fog kifizetni 1-1,5m forintot egy elektromos töltőhelyért. Legalábbis a 2 érintett lakó ilyen összegről beszélt parkolóhelyenként.
Ők sem az egész házat akarták, csak a saját garázshelyükre akartak telepíteni, de először is ugye el kéne csereberélni a garázshelyeket, hogy egy helyen legyenek az elektromos autósok és olyan helyen, ahova ésszerűen lehet telepíteni töltőt. Ők fizették volna a költségek egy részét és a ház állítólagos hosszú távú érdekei miatt azt szeretnék, ha a közgyűlés is beszállna a költségekbe. Na most a közgyűlés nulla  forinttal hajlandó beszállni, sőt saját költségen való kiépítést is megtiltotta, a közös képviselő nem készítheti elő azt sem és nem foglalkozhat vele.
Szóval most még itt tartunk, de ehhez tényleg nem kell jósnak lenni, ha elterjed az elektromos autózás, akkor előbb-utóbb valami megoldás lesz a töltésre is. Nem az összes garázshelyre kellene telepíteni, hanem először néhányra, utána egyre többre az évek, évtizedek alatt.
Ha az elektromos autózás befut, az csak még tovább drágít mindent, ami az ingatlanpiachoz kapcsolódik.
Hacsak nem lesz olyan technológiai áttörés, hogy egy elfogadhatóan rövid idő alatt 7-800km erőt lehessen rakni az autóba, mert akkor a házi töltögetésre se lesz akkora igény, bár fillérb#sz#k mindig lesznek.
sakal83 2019. 09. 01. 21:26
Előzmény: #47772  libasbukta
#47779
Akkor sok sikert 10 ev mulva ha e auto lesz. Minden 2. ember kuka. Kevesebb alkatresz kisebb bonyolultsag az e auto. Ja es kisebb modellkinalat. Ez mind felfele mutat a munkaeroigenyben:)
Vortex 2019. 09. 01. 21:19
Előzmény: #47773  Törölt felhasználó
#47778
Az új építésű parkolóhelyeknél már van egy szabály, hogy hány parkolónként hágy töltőt kell telepíteni.
A meglévőknél elég nehézkes a kialakítás, és egyelőre értelmetlen is. Ki tudja mit hoz 5 év múlva a fejlődés. Lehet, hogy lesz olyan akku, amit 5 perc alatt fel lehet tölteni. És akkor a kúton is lehet tankolni.
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 21:18
Előzmény: #47776  Törölt felhasználó
#47777
alapvetően semmiben nem különbözik a két autó gyártási nehézsége
a különbség, amire már céloztam, hogy a belsőégésű motorjaink mögött 30 év kutatás van, főleg a rezgések területén, ami miatt egyedülállóak, villanyautóban aminek inkább az akkumulátor meg töltőelektronikához van köze meg a startvonalon állunk
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 21:14
Előzmény: #47775  libasbukta
#47776
Az elektromos autók gyártását hasonlítottam össze a belsőégésűek gyártásával. Kezdesz elmenni egy olyan irányba, amibe én nem szeretnék, ezért azt javaslom, ejtsük a témát!
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 21:12
Előzmény: #47774  Törölt felhasználó
#47775
hát akkor tényleg különösen nevetséges, ahogy a járműgyártást a gyerek legózásához degradálod
kicsit olyan hercsel adél színvonal, ő szokott ilyen butaságokat írni aki csak egy frikász és nem quality mérnök
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 21:05
Előzmény: #47772  libasbukta
#47774
Én is az vagyok, gépészmérnök és autóipari minőségirányítási szakmérnök, illő szerénységgel. Egy auditon persze ki tudják mutatni a beszálllítók és az OEM-ek a just-in-time-ot, a valóságban pedig van pár napos vagy 1-2 hetes pufferük az előbb említettek miatt.
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 21:03
Előzmény: #47770  Törölt felhasználó
#47773
Ha az új lakások építésekor gondolod kiépíteni a töltőket, az már kicsit realisztikusabb, bár ott is vannak azért kételyek. Csak így baromi lassan fog ám terjedni a dolog. :)
Az összes meglévő lakás parkolójához töltőket telepíteni viszont sci-fi, gondolj az anyagárra, az időszükségletre, az erőművi kapacitásokra!
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 21:02
Előzmény: #47769  Törölt felhasználó
#47772
első kézből tudom, hogy alkalmazzák, ugyanis autóipari beszállítónál vagyok mérnök
a VDA írja elő, aki nem tudja a just in time-ot az nem lehet beszállító
berlini
berlini 2019. 09. 01. 21:01
Előzmény: #47747  impudent
#47771
Te most egy lehetőségről beszélsz.
Ennek bekövetkeztét senki nem vitatja.
Csak az nem mindegy, hogy ez most, ahogy vizionálod, vagy pár év múlva következik be.
A jelenlegi folyamatok nem teszik valószinűvé, hogy jön a 2008-as válságnál is mélyebb összezuhanás.
Leirtam részletesen, hogy mi várható a következő 1-2 évben. 
Erre eléggé sekélyes azt válaszolni, hogy a nagy válság mindent elsöpör. Persze, hogy el fog söpörni mindent egy 2008-asnál még nagyobb válság. Az más kérdés, hogy egy ilyen valószinűleg nem jön a következő 10 évben. erre alapozni a közeljövő befektetési stratégiáját, egyenlő a csőddel. 
Az nem jó befektető aki - ha látja, hogy nem jó irányba állt - azon képtelen változtatni és egyre elkeseredettebben várja a világvégét, ami majd őt igazolja.
Név emlegetése nélkül, de van itt a fórumon olyan kolléga, aki ezt mesterien alakitja. Már 5 éve várja az összezuhanást és egyre szomorúbban nézegeti az ezüst poziciója csődjét. (Mert ha válság jön, akkor ezüst a menekülés útja.) 
Ne kövesd a példáját.
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 20:58
Előzmény: #47766  Törölt felhasználó
#47770

Teljesen mindegy ilyen szempontból. Az elektromos autózás terjed, nálunk is téma volt már többször a lakógyűlésen. Igény is van a töltőhelyekre és vannak lakók akik fizetnék a részüket, de persze egyelőre sokallják a kiépítés brutális költségét. Marad nekik a hosszabító lelógatása, ami meg veszélyes meg bunkó szokás is. Az valóban akadály, hogy a többséget még nem érdekli, emaitt egyelőre esélytelen a házzal megszavaztatni a költségek viselését. Én mint lakáskiadó ráadásul nem vagyok különösebben érdekelt benne, mert a bérlőimnek nincs autója, de ha a mélygarázsban ki lehetne építeni, akkor lehet, hogy meggondolnám, mert talán jól kiadható lenne egy garázshely elektromos autónak. Mondjuk a földszinti lakók már szóltak, hogy csak a halott testükön keresztül fog bárki is alájuk elektromos töltést kiépíteni és megértem a dolgot valahol.
Ha nem szűklátókörűen nézzük ezt a dolgot, akkor az otthoni töltőhelyek kiépítéséhez nagyjából ugyanazokra a szakemberekre van szükség, kiemelten persze a villanyszerelőkre, akikre egyébként is erős az igény az építkezéseken és akkor ez a plusz igény még a jelenleginél is jóval brutálisabb lakás árakban csapódhat le, ha a szakik ki se látszanak majd a melóból.
Már csak attól drágább lesz minden új lakás, ha kötelezően előírnak vagy a piac kikényszeríti, hogy házanként legyen valamennyi elektromos töltőhely.
Az meg, hogy milyen lesz a töltés 20 év múlva, azon nem változtat, hogy a villanyszerelők jelenleg szép évtizedek előtt állnak, de kell egyéb építőipari munkás is oda.
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 20:56
Előzmény: #47767  libasbukta
#47769
A just in time egy logisztikai alapelv az autógyártásban, többnyire nem alkalmazzák az autógyárak, mert a legkisebb homokszem, a legkisebb vis major is a gyártás leállásával jár - de ennek semmi köze a témához.
Hogy könnyű-e összerakni egy alig néhány alkatrészből álló elektromos autót, azt légy szíves kérdezd meg a német postától, ők ugyanis összerakták saját maguknak, amit használnak!
impudent 2019. 09. 01. 20:55
Előzmény: #47756  Törölt felhasználó
#47768
Engem nem ert el az a valsag.
Mint ahogy ez a fellendules sem.
Sose voltam olyan hulye hogy 10 ezeret vegyek otp rv.t
Es most se leszek hogy vegyek 30 milcsiert egy szart es csak gondot vegyek a nyakamba ill. nagy kockazatot.
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 20:51
Előzmény: #47764  Törölt felhasználó
#47767
"Elektromos autót a gyerekek is össze tudnak legózni, beszállítók tömegei fognak tönkremenni megrendelés híján, szervizekre is alig lesz szükség,"
ez egy nagyon jó vicc volt
ha mutatsz egy gyereket aki ismeri a just in time princípiumait, ami a költséghatékony "összelegózás" egyik legfontosabb alappillére akkor megeszem a kalapomat
kicsit le vagytok maradva a henry ford futószalagja óta autógyártásból
nem a belsőégésű motor adja az autógyártás igazi nehézségét, de abban van monopolisztikus versenyelőnye európának
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 20:43
Előzmény: #47763  Törölt felhasználó
#47766
A jelenlegi technológiával gyakorlatilag ahány parkoló, annyi töltőnek kellene lennie. Nem túl életszerű.
A jövő technológiájáról pedig kár lenne beszélni, mert az még nincs feltalálva.
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 20:41
Előzmény: #47763  Törölt felhasználó
#47765
semmi köze a kisiparosoknak ahhoz, hogy sikeres lesz-e az európai autógyárak villanyautója
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 20:40
Előzmény: #47760  Törölt felhasználó
#47764
Az elektromos autózás nem tolni fog a gazdaságon, hanem gazdasági válságot fog okozni. Elektromos autót a gyerekek is össze tudnak legózni, beszállítók tömegei fognak tönkremenni megrendelés híján, szervizekre is alig lesz szükség, brutális lesz a munkanélküliség.
Az elektromos autózást kizárólag környezetvédelmi okokból, illetve a hatások fel nem mérése miatt, politikai okokból erőltetik. Egyszerűen azért, mert trendi.
A jó hír az, hogy mindez valószínűleg nem fog megtörténni, jelenlegi ismereteink szerint a jövő ugyanis nem az elektromos autóké, hanem a hibrideké.
Szintén gépész.
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 20:37
Előzmény: #47761  libasbukta
#47763

Még nincs, de hát pont ezért fektet be sokat minden autógyár. Ha csak arra gondolok, hogy volt egy bérlő a házban, aki egy hosszabítót lógatott le az erkélyéről és arról töltötte az autóját, mert nincs kiépült infrastruktúra, semmi nincs. Milyen összeg lenne csak egy házban kiépíteni a töltési lehetőséget? Villanyszerelők fényes jövő előtt állnak úgy, hogy már most is tele van munkával az összes, de a kőműves is kell oda, festő is, talán még a burkolónak is akad némi munka. Egy társasház esetében is súlyos milliókról beszélünk és akkor fejleszteni kéne a közmű hálózatot is hozzá meg meg is kéne termelni a szükséges plusz villamos áramot. Felfoghatatlan méretű üzlet ez, ha hosszászámolod az infrastruktúrát is.
Lesz európai elektromos autó, ez is biztos. Az Audi például már nagyon korrekt, ahogy olvastam. Az ára még nem korrekt, de mondjuk mindegyik elektromos autó nagyon drága még.
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 20:33
#47762
Szerintem a CSOK-kal nem tudnak leállni, mert sokaknak remény a támogatás. Ez fog még menni, ha kisebb összeggel akkor is. És ezt másokkal is fizettetik.
Egy válság megálljt parancsolhatna a dolgoknak, de én úgy érzem, hogy a kormánynak annyira presztizs kérdés lett a CSOK és a lakás tulajdonlása, hogy egy válság esetén valahogy megtámasztanák az árakat. Adófizetői pénzből természetesen. Ahogy jött a végtörlesztés, a CSOK, TAO, stb. mindent a lakosokkal fizettetnek, szerintem így fogják megőrizni a lakások értékét. Ennek semmi köze nincs semmilyen normalitáshoz, de egyszerűen a drága lakás, a lakhatás, a családok presztizs kérdés lett, még akkor is, ha amúgy alig születik gyermek. Olyan ez, mint a stadionok. Annak sincs semmi értelme egy határon túl, de presztízs lett. A lakás olyan lesz, mint az arany. Tombol a válság, de az értékét örzi. 
Sokszor arra érdemtelenek lettek vagyonosak a CSOK-kal. A végtörlesztés pedig bűnözés volt, hisz a NAV  nem ellenőrizte, honnan van a végtörlesztésre szánt pénz : itt a NAV maga is bűnöző volt. Arról ne is beszéljünk, hogy a lakossággal fizettették meg.
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 20:28
Előzmény: #47760  Törölt felhasználó
#47761
nincs európának versenyképes villamosautója, ami népautóként kitermelné a fejlesztési költségeket
a kínaiak mindent ellopnak

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek