Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
buyandhold 2017. 12. 18. 12:27
Előzmény: #19779  Törölt felhasználó
#19780
en pont ezen gondolkoztam, hogy siman adnak az emberek 30-40 millat egy uj epitesu 2 szobas lakasert (sokszor masodik lakas, vagy balatonnal nyaralni)/tehat van nekik ennyi penzuk/ ---- de egy 30-40 millas kocsi meg luxusnak szamit... pedig azzal sokkal jobban lehet menozni...
vagy pl. egy pesti lakas, ami eddig 10-ert nem kellett, most 22-ert viszik, tehat akkor a 12milla plusz koltseg nem szamit a Magyarnak.... azert ennyibol is jo autot lehet mar venni...
en tenyleg azon godolkozok, hogy iden nem lakast veszek a hozambol, hanem egy dragabb autot... tobb elvezetetnyujt, mint ami a beréeti dijbol kijon...
a  masik amit nem ertek, hogy hallani a tobb millios nyugati fizetesekrol... abbol eleg gyorsan osszejon egy 60 millas kocsi ara, akkor miert nem midnenki olyannal jar... 
Törölt felhasználó 2017. 12. 18. 10:50
Előzmény: #19778  Tibi0002
#19779
Tehát a szomszédaim mind a társadalom perifériáján élnek velem együtt, mert nem feccölünk 5-10-20-akárhány milliós kocsikba?
Vagy mire gondolsz?
Tibi0002 2017. 12. 18. 10:22
Előzmény: #19775  Törölt felhasználó
#19778
Kényelmet növelő eszköz és/vagy státuszszimbólum. google: "státuszszimbólum"
Törölt felhasználó 2017. 12. 18. 10:01
Előzmény: #19775  Törölt felhasználó
#19777
Érdekes, én a sokkal csóróbb kerületekben is rengeteg aránytalanul draga vagy drága fenntartású autót látok, ha meg mondjuk végigmegyek a Szépvölgyi úton, ott az autók fele valami újszerű SUV, és egészen sok újszerű hybrid és elektromos is akad.
A behozási listákat meg nem régi kisautók vezetik, hanem régi lepukkadt BMW-k, Audik, Volswagenek, amit olcsón megvesznek, de aztán a gatyájuk rámegy, miközben ugyanannyiért fiatalabb, jobb állapotú, de nulla presztízsű autókat vehetnének. Ezt nem a II. és XII. kerület lakóira mondom, mert arrafelés nem igaz a 15 éves átlagéletkor.
Törölt felhasználó 2017. 12. 18. 09:53
Előzmény: #19774  kbb
#19776
Az önvezető közösségi bérautók éppen arról szólnak, hogy majd városon belül elvisznek, hiszen ott lehetne elvileg optimalizálni a használatot, nem úgy, hogy mondjuk Budapestről elvisz péntek este Nemesmedvesre, majd vasárnap este vissza, mert egyszerűen nem fog tudni ellenfuvart találni a kocsi, így 2 nap ki fog esni az üzemeltetően, így az amúgy is városra optimalizált árakhoz képest is magasabbat fognak elkérni, vagy egyszerűen nem lesz távolsági utazásra ilyen szolgáltatás. Arról nem is beszélve, hogy az emberek többsége ugyanúgy hétvégéken, hosszúhétvégéken mennek messzebbre, illetve a nyári szabadságok jó része is egy időszakra esik.
Én amúgy számoltam, nekünk példaul jelenleg alsóhangon 5-szörösébe kerülne mindig autót bérelni a hétvégi programokhoz úgy, hogy az autót egyáltalán nem használjuk hétköznap. Pedig míg nincs önvezető, addig ez még rendszeres macera is lenne.
Egyébként én fordítva látom, szerintem jó helyeken még emelkedni fog a kocsibeállók értéke, mert messze nem lesz akkora közautó forradalom (önvezető lesz, de nagyrészt magánautóként, illetve bubi szerűen a nagyvárosokon belül), ugyanakkor egyre több város fogja korlátozni a belvárosi parkolást, illetve a behajtást, valójaban még utóbbi is generálni fogja az igényt a parkolóházakra, mert a belvarosi lakók külvarosokban fogják elhelyezni az autóikat, az utcán meg ott is egyre kevésbé fogják tudni megtenni.
Törölt felhasználó 2017. 12. 18. 09:52
Előzmény: #19772  Tibi0002
#19775
Amikor az utcánk autóinak több mint 50%-ának az átlagéletkora 15 év, akkor nem tudom milyen státuszszimbólumról beszélünk.
És egyik se S 500, mindegyik 2 liter alatti, kisautó, vagy középkategóriás.
És ez nem békásmegyer, hanem a XII.
kbb 2017. 12. 18. 09:19
Előzmény: #19773  Törölt felhasználó
#19774
Fővárosban 20e/hó = 3MFt beálló árakkal lehet számolni (nem belváros, és nem is nagyon kint), ami 10-15 év megtérülés.
"A közösségi autózás meg a taxik helyett jó, de távolsági, helyközi közlekedésre nem"
Attól függ... városokban sokan tartanak fenn autót évi néhány vidéki út miatt, ha a kocsi napi munkába járásra nem kell (mert pl. Budapesten tömegközlekedés, vidéken gyaloglás célszerűbb), akkor erre pont ideális lenne a bérlés. Ez a piac az önvezető autókkal fog berobbanni, ami 10-15 év, pont mint egy garázsbeálló megtérülése.
Törölt felhasználó 2017. 12. 17. 22:02
Előzmény: #19771  kbb
#19773
Van egy haverom, aki igaz nem teremgarázst, hanem önálló garázsokat ad bérbe. Egy garázs kiadása helytől függően 15-20 ezer Ft, ő pedig a legolcsóbbat 1 millióért vette, a legdrágábbat 2 millióért, mindegyiken megvab a 10% / év haszon (vidéki városban csinálja, nem Pesten), és ezeknél a karbantartás és a kockázat is elenyésző a lakásokkal szemben. Igazából baromira nem éri meg ilyen arányok mellett bérelni, és nem sajot venni, a valóságban persze ez nem ilyen egyszerű, mert a legtöbb kihalásos alapon kerül eladásra, így a legtöbb bérlő egyszerűen azért bérel, mert nem talál eladó garázst.
Egyébként egyrészt rengeteg lakótelepen kevés a parkolóhely, a rengeteg parkoló autó meg amúgy is rontja a környezet élhetőségét. Teljesen normális lenne, ha a tőbbség nem az utcán tárolná a kocsiját, így az is az, ha a jelenleg épülő lakóparkok már rendelkeznek megfelelő mélygarázs kapacitással. A közelünkben van egy 2011-től máig folyamatosan épülő lakópark, vannak mélygarázsok, mégis mindig tömve van a felszínen is minden, minden falatnyi helyen parkol valaki.
A közösségi autózás meg a taxik helyett jó, de távolsági, helyközi közlekedésre nem.
Tibi0002 2017. 12. 17. 21:43
Előzmény: #19771  kbb
#19772
A saját gépjármű kényelmi eszköz és státusszimbólum marad. Ha egy család 3 autót tart fenn, nem fogja eladni azokat azért, mert taxival is járhat helyette. 
kbb 2017. 12. 17. 20:36
Előzmény: #19769  2345678
#19771
"Érdekes,hogy ma már közösségi autóhasználatról beszélünk,meg önvezető autókról,akkor mi értelme van az új építésű társasházak fejlesztőit azzal nyuvasztani,hogy annyi garázs legyen,ahány lakás? Tíz év vagy 15 év után mire lesz jó a garázs ,mit kezdünk majd vele ?"
Igen, és az a vicces, hogy ha bérled a garázst/beállót, akkor éppen 10-15 év alatt fizeted ki az árát. :) Mégis sokan vesznek beállót, akár 2-t is. Szerintem ez nagy butaság, de ha van rá igény, és ki is fizetik, akkor építsék nyugodtan... (az egy dolog, hogy kötelező, de nem szokott a beruházók nyakán maradni).
mage 2017. 12. 17. 18:51
Előzmény: #19769  2345678
#19770
Orvosi egyetem pont rossz példa, mert ők rengeteget vannak laborba, gyakorlaton. Pont azért olyan drága.
2345678 2017. 12. 17. 18:42
Előzmény: #19763  buyandhold
#19769
Buyandhold írásához:tény,hogy rendesen leamortizálják a fiatalok a lakást.Például lány bérlő után sokszor körömlakkos  meg rúzsos volt még a fal is. A hajtól eltömődött zuhanyzó miatt szétázott  fürdőszoba is mindennapos volt.  A magánkollégiumok úgy oldják meg ezt a leamortizálást,hogy benne van a szerződésben,hogy hibátlan állapotban vette át a tanuló a lakást,bútorokat és ha csak egy karcolás lesz átadáskor az íróasztalon akkor kifizettetik az árát.Ha csak egy pici kosz  van átadáskor  a falon,kifizettetik az egész festést.A magánkollégiumok esetében nem gond,hogy nyáron hazamegy a diák,mert az egész épület ebben az időszakban hotelként, működik.Egyébként a korábban PPP konstrukciókban felépült kollégiumok is így működnek.Érdekes,hogy ma már közösségi autóhasználatról beszélünk,meg önvezető autókról,akkor mi értelme van az új építésű társasházak fejlesztőit azzal nyuvasztani,hogy annyi garázs legyen,ahány lakás? Tíz év vagy 15 év után mire lesz jó a garázs ,mit kezdünk majd vele ? Bécsben annyi hallgató van az orvosin,hogy  tömegek le sem tudnak ülni az órákon.Miért nem reformálják meg az egyetemi oktatást, amikor úgyis csak elméleti szintű a képzés?Értem én,olcsóbb az elméleti képzés!Elméleti képzéshez elég a jegyzet. De ha csak elméleti a képzés, akkor ehhez minek ide utazni,meg itt élni?Bőven elég lenne  egy laptop a képzéshez ma már. Ha egyszer ezt  magasabb szinten is felkarolnák és bevezetnék,akkor nézhetnének  az egyetemistákra szakosodott lakáskiadók.
gyula1971
gyula1971 2017. 12. 17. 18:36
Előzmény: #19767  kbb
#19768
Mi Dél Dunántúl még csak most indultunk be.Nekünk még jó pár negyedév emelkedés kell,hogy utolérjük %-os mértékben  a fejlett országrész emelkedését,nem árban!
Győr már alig emelkedik, stagnálni fog jövőre.
https://www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/az-egesz-orszag-lehagyta-gyort-a-lakasarak-emelkedeseben.271157.html
kbb 2017. 12. 17. 13:50
Előzmény: #19765  farkasj41
#19767
Legutóbbi írása a témában: http://alapblog.hu/alakul-a-magyar-ingatlanbuborek/
"Úgy gondolom, hogy még nem vagyunk a hazai ingatlanciklus végén, mert amíg van gazdasági növekedés/bérnövekedés és van sok, olcsó pénz (márpedig van és megígérte az MNB, hogy még sokáig lesz is, és az ígéret valóban hihető), addig tarthat a buli. De azért érdemes nyitott szemmel járni, mert egyre több az érdekes jel (pl. 5 éve egy darab daru nem volt Budapesten, most meg már lépten-nyomon vannak), ez a befektetési alapos rangsor is az. Az ingatlanpiaci fellendülés is érett szakaszába érkezett. Lehet táncolni, de inkább jobb közel a kijárathoz…"
ncseed 2017. 12. 17. 12:35
Törölt hozzászólás
#19766
farkasj41 2017. 12. 17. 11:50
Előzmény: #19764  kbb
#19765
az a kérdésem ,hogy fel vagy le  robbanást vár mer.....
kbb 2017. 12. 17. 08:56
#19764
portfolio.hu/ingatlan/lakas/az-egesz-orszag-lehagyta-gyort-a-lakasarak-emelkedeseben.271157.html
buyandhold 2017. 12. 16. 22:02
Előzmény: #19762  2345678
#19763
En egyetemeista(k)-nak biztos nem adnam ki az ingatlanomat. Ott az amortizacio tenyleg jelentos, a nyarrol ne beszeljunk, amikor nincsenek ott es nem is akarnak fizetni erte. Aztan juniusban elmennek, en meg keressek nyaron berlot, amikor 100 szamra uresednek meg a lakasok a nyari szunet miatt.
Anno Debrecenben a felesegem lakasat egyetemistaknak adtuk ki, de egy ido utan mar kovetni sem tudtuk hogy ki lakik ott. Az ott maradok mindig kerestek uj embert, de ember ezt kovetni nem tudja...
A masik, hogy lehet hogy most sokan jarnak Magyarorszagra, mert olcso, de ha az oktatas ara is felmegy itt, (miert ne menne, ha minden megy fel: fizetesek, ingatlan, stb.) szoval ha nyugati arak lesznek, a kutya nem akar ide jonni. Multokor voltunk Hong-kong-ban, es a hazigazdanak amiatt fajt a feje, hogy a lanya Londonba akar menni egyetemre, pedig Kanada fele annyi lenne, de a kiscsajnak az nem jo, mert Londonban jobbak a bulik...
Szoval, par ev mulva, ha arban felzarkozunk, akkor nem lesz itt annyi egyetemi hallgato (Sot a magyarok is inkabb kulfodre mennek majd), en nem fektetnek kollegiumba az biztos....
2345678 2017. 12. 16. 19:12
Előzmény: #19761  because
#19762
Ehhez a kollégium témához szeretnék hozzászólni :úgy tudom,hogy 2023-ig az állam 4000 új kollégiumi szobát épít országosan. Az államnak azért kell építeni,mert a hazai fejlesztő nem fog belekezdeni a 27% világrekord áfával.Kollégiumra nem vonatkozik a kedvezményes Áfa. És ami a legfontosabb az,hogy megjelentek a külföldi befektetők ezen a piacon és a jól fizető külföldi orvosi egyetemi hallgatókat pecázzák el . Az egyik osztrák befektető nettó 7 milliárdos beruházása nem messze a Klinikák megállótól mostanában nyílik meg a Tűzoltó utcában..A 418 db szoba  előfoglaláson szinte azonnal kiadásra került.A szobák 20 négyzetméteresek saját konyhával fürdőszobával. Állítólag nettó 120.000 Ft-tól indul a szoba.Három fajta szobából lehet választani. Házon belül bolttól kezdve edzőtermen keresztül a biztonságig minden megtalálható és benne van a bérleti díjban akárcsak az internet meg a többi rezsi is. Aztán még van egy történetem: a gazdag apa kérdezi a gyereket! Mivel járnak ott a többiek iskolába ? Hát busszal ! Miért ? Vegyek neked egy buszt ?-kérdi a tehetős apa.Ha nem is buszt,de a tehetős külföldi szülők is megveszik a gyereknek a lakást Budapesten akárcsak az itteniek.Persze annyira nem kell megijedni  azoknak akik egyetemistáknak szoktak bérbe adni mert csak Budapesten 22.000 kollégiumi férőhely hiányról beszélnek ,de tény,hogy a jól fizető külföldiekből  legalább 418 már a nagy befektetőnek fogja fizetni a bérleti díjat 2018-tól.
because 2017. 12. 16. 14:21
Előzmény: #19760  kbb
#19761
Ez a lakáskiadás egyetemistáknak biznisz is csak addig fog tartani, amíg el nem készülnek az egyetemi kollégiumok...

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek