Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
ncseed 2017. 08. 17. 19:50
Törölt hozzászólás
#17200
ncseed 2017. 08. 17. 19:08
Törölt hozzászólás
#17199
ncseed 2017. 08. 17. 19:06
Törölt hozzászólás
#17198
exmnbs1 2017. 08. 17. 18:14
Előzmény: #17195  Törölt felhasználó
#17197
Ilyen értelemben igen))))
Törölt felhasználó 2017. 08. 17. 17:41
Előzmény: törölt hozzászólás
#17196
Ja és a trendek kapcsán jutott még eszembe, hogy korábban volt egy nagy kiköltözési hullám, amit követett egy visszaköltözési hullám, mikor az emberek egy része rájött, hogy nem óhajt fél órát vonatozni, ami ráadásul fél óránként jár, késő este nem jár, éjszaka végképp. Vagy az a percember, akinek nincs autója, és késő estébe nyúló programja van? Igen, szoktam mosolyogni/sajnálkozni én is sokakon, akik a müpában a koncert végén már a taps közben rohannak, hogy elérjék az utolsó vonatot. Vagy percemberek, mert nincs autójuk? Lehet pl csak környezetvédők...
Törölt felhasználó 2017. 08. 17. 17:38
Előzmény: #17192  exmnbs1
#17195
Tán nem te is percember vagy?! :D
Törölt felhasználó 2017. 08. 17. 17:37
Előzmény: törölt hozzászólás
#17194
A 30 alatti, körüli, még nem, vagy "friss" családos kollégáim is a 4-6 vonzásában laknak. Bár pontosan nem adtad meg a te nulla definíciódat, akikről én beszélek mérnökök, matematikusok, programozók. Én is el fogok menni airbnb-zni ide-oda, nem hányni, és teleszarni más városát, hanem csak körülnézni. És akkor én se a város szélén akarok majd lakni.
kbb 2017. 08. 17. 17:27
Előzmény: #17189  kbb
#17193
(Most látom, hogy bár mai cikk, egy 2015-ös adatfelvételű, 2016-ban megjelent tanulmányt dolgoz fel...)
exmnbs1 2017. 08. 17. 17:26
Előzmény: #17190  Törölt felhasználó
#17192
szerintem mikor utazol a legdrágább az idő.mivel gondolom nem a KFKI vagy a Kalandpark volt a cél nem oda mentek
Törölt felhasználó 2017. 08. 17. 17:22
Törölt hozzászólás
#17191
Törölt felhasználó 2017. 08. 17. 17:18
Előzmény: törölt hozzászólás
#17190
Persze, vannak alapértékek, csak vannak mellette trendek is. Két dolog jutott ezzel kapcsolatban eszembe, a greengo, és a bubi. Menj haza bármelyikkel a sztárolt verecke lépcsőhöz, ami amúgy nem mondom, hogy messze van, de azért beláthatjuk, hogy már viszonylag így is periféria annak, aki nem autós. A greengonál még van is esély rá egyébként, hogy előbb utóbb sikerül is, sőt cikkeztek már e-robogó kölcsönzésről is, ami szintén tök jó ötlet. Addig viszont sajnos a 11-es busz nem konkurenciája a 4-6 vonzáskörzetének, mivel ugye tudjuk, hogy az előbbiről át kell szállnod az utóbbira, esetleg megpróbálod beküzdeni magad vele a metróhoz. Ez sok élethelyzetben nagy hátrány, és ugye a másik trend kapcsán, az airbnb közönségének jó részénel sem pálya. Saját történet ezzel kapcsolatban: haverom(budapesti születésű, berlinben él, nincs autója, de nem is vezet) szeretette volna egy külföldi haverjának két nap alatt körbemutatni budapestet. Felajánlottam, hogy lakjanak nálam(XII magasabban fekvő, de busszal(21,21A) jól ellátott része), amit akkor el is fogadnak, ha legalább egy metróvonal mellett van a lakásom, vagy a 4-6 vonzáskörzetében, így kivettek airbnb-ben végül egy lakást a ferencieknél. Ja és lehet erre a két napra nekik pont mindegy lett volna az is, hogy a vi, vii nagy részén nem sok a zöld. Más kérdés egyébként, hogy inkább akarattal, mint pénzzel a sűrűbben épített részek se kellene feltétlen a más (túl) sokat emlegetett köpetes, húgyszagúnak lennie, csak az önkormányzatok mással vannak elfoglalva, mint hogy élhetőbbé tegyenek városrészeket. És akkor majd lehet még nagyobbat nézni a rózsadombról.
kbb 2017. 08. 17. 16:58
#17189
Törölt felhasználó 2017. 08. 17. 16:45
Előzmény: #17184  pitcairn2
#17188
Vagy az a 10-20 ezer ember elveszik a 2 millióban...
Törölt felhasználó 2017. 08. 17. 16:24
Törölt hozzászólás
#17187
sakal83 2017. 08. 17. 16:15
Előzmény: törölt hozzászólás
#17186
pár éve= kulcsszó :)
Törölt felhasználó 2017. 08. 17. 16:11
Törölt hozzászólás
#17185
pitcairn2 2017. 08. 17. 16:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#17184
"Aki BP multinál dolgozik irodában kérdezzen körbe hányan született Pestiek! Szerintem jó ha 20-30% ;)" a jelek szerint a tősgyökeres budapesti értelmiség nem szereti a betanított szellemi munkát:)
sakal83 2017. 08. 17. 16:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#17183
sajnos többe van a telekár miatt. 25 alatt nem kapsz semmit, de inkább 35. Megnyugtatlak:) kp-s vagyok 16 kerületbe 58-60-ért mennek a 108-asok... 540/nm... az enyém 400/nm. Én sem hiszem, hogy ennyiért elviszik, de hülyének tartanak, hogy 350/nm-nek már örülnék
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 08. 17. 16:00
Előzmény: #17141  sakal83
#17182
:) Jó, hát én a nagyon külső részeit azért annyira nem ismerem Bpestnek... jártam már ide-oda udvarolni, meg rokonlátogatás volt sok-sok éve, szervízbe kellett menni vagy 1x vámoltam is, stb. De a belsőbb részek szépen újulgatnak, egyre pofásabb lesz a város. Örülök neki, hogy fejlődik. Ennek szerintem örüljön is mindenki. Pláza sem épülget, szóval nincs miért nyavajogniuk a "városképet" stb. féltőknek. De a közlekedés szerintem sem jó, bár nem is katasztrófa. De máshol sem mindig jobb a helyzet, sőt. A boltosok közül sem ideges mind, a GRoby meg a CBA talán kicsit "szopatósabb" cégek, de a SPAR, Penny, Tesco Express, stb. egész tűrhetőek. Forgalmuk persze mindig nagy, így soha nincs olyan, hogy "csak beugrok egy cuccért, és megyek", mert akar a halál sorban állni egy hideg üdítőért, sörért vagy ki mit szeret... de arra ott vannak a kis "csemege boltok", sarki fűzseres meg ilyenek. Azokban alig van forgalom, úgyhogy lehet néha őket is támogatni :) A németeket meg azért sem hoznám ide példaként, mert náluk minden jobb. :) Bakker, hogy ott szinte soha nincs tömegnyomor, mintha programoznák őket arra, hogy kerüljék a tömeget :) Vagy csak tényleg gyorsan lehúzzák a boltosok a vonalkódokat, nem tudom, mert soha nem mértem, de legközelebb mérni fogom, ha alkalmam adódik rá :) A közlekedés is sokkal jobb, sokkal korrektebbek, stb. (Párizsban is durván rossz a közlekedés, mert több, mint 5 milliónyian laknak benne - a német városok, amiket korábban emlegettél, kisebb városok, 1 mio. körüliek, és ott még nem katasztrófa a közlekedés, különben is: sokkal fegyelmezettebbek a németek. Mediterrán (típusú) országokban rohadtul nem tartják be a szabályokat, az olyan posztkomcsi helyeken meg, mint Mo., ott szintén. De ettől még nem lesz sem élhetetlen ez a sok város, amire "ráillik" valamelyik kategória, sem tűrhetetlen. Javítani mindenen kell és lehet, szóval minden kritikának van valami alapja. De vannak helyzetek, amikor túl sok ráfordítással ill. túl lassan lehet csak javítani valamin. Ekkor kell bölcsnek lenni, nehogy a nagy javítási igyekezetben az ember a már meglévő szint rovására "javítson" valamit. Pl. a Városliget-projekttel totál nem értek egyet. Helyre kell hozni, az tény, de azért nem bokrokat kellene odarakni. Az OGY előtt is elég jól néz ki az új "betonrengeteg", de hiba volt annyi zöldfelületet eltüntetni. Túl sok pénzt herdálnak el ilyen kiemelt projektekre - vitatható előnyökért.)
exmnbs1 2017. 08. 17. 15:54
Előzmény: törölt hozzászólás
#17181
Meg nem lattam csak képen, nyeles telken csendes mfsz az is

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek